بهترین کتاب های دنیا که هرکسی باید بخواند

بهترین کتاب های دنیا که هرکسی باید بخواند

فهرست مطالب

اگر به دنبال فهرستی از بهترین کتاب‌های دنیا هستید که همه باید بخوانند؛ اگر می‌خواهید چیزی الهام‌بخش برای خواندن پیدا کنید، می‌توانید دیگر جست‌جو نکنید.

فهرست کتاب‌های زیر را بررسی کنید، اولین عنوانی را که برایتان جالب است را انتخاب کنید و شروع به خواندن کنید!

این فهرست از بهترین کتاب‌های غیر داستانی دنیا با ترکیبی از رتبه‌بندی گودریدرز (Goodreads) و تعداد نقدها نوشته شده است. هدف نوشتن آن این است که مجموعه‌ای گسترده از برترین کتاب‌های غیر داستانی دنیا را به شما معرفی کند.

اگر فکر می‌کنید کتابی کم است، در قسمت کامنت برایمان بنویسید تا آن را به این فهرست اضافه کنیم.

اگر به دنبال لیستی از بهترین کتاب‌های دنیا در حوزه‌ای خاص مثل، روانشناسی، توسعه فردی یا کسب‌وکار هستید، می‌توانید از فهرست کتاب‌هایی که به صورت خاص برای این حوزه‌ها نوشته‌ایم استفاده کنید. کافی است بر روی لینک‌های زیر کلیک کنید.

اما چرا باید کتاب‌های غیر داستانی را بخوانید؟

با هر مشکلی که روبرو هستید، با هر چیزی که با آن دست و پنجه نرم می‌کنید و به دنبال راه حلی برای آن هستید، باید بدانید که کسی قبلاً این مشکلات را پشت سر گذاشته است و راه حل آن را پیدا کرده است.

افرادی که این پاسخ‌ها را یاد گرفته‌اند، سال‌ها از عمر خود را صرف تحقیق و ثبت اکتشافات خود کرده‌اند و  پاسخ‌های شما در جایی، در یک کتاب قرار داده‌اند درنتیجه دیگر لازم نیست شما هم سال‌ها وقت خود را صرف پیدا کردن کنید؛ فقط کافی است، این کتاب‌ها را بخوانید.

کتاب‌های غیرداستانی ژانرهای بسیاری را در بر می‌گیرد. همه چیز از نثر گرفته تا داستان‌های تاریخی، زندگی‌نامه‌ها، شعر، مطالب خودیاری، امور جاری و اطلاعات در مورد تک تک موضوعات در متن غیرداستانی گنجانده شده است.

بهترین چیز در مورد خواندن ادبیات غیرداستانی این است که تقریباً همیشه مطمئن هستید که چیز جدیدی یاد خواهید گرفت.

اما بهتر است بدانید درست مثل برخی از آثار هنری، فیلم‌­ها و حتی آدم‌­ها، هر کتابی نیز برای شما مناسب نیست. علاوه بر این، جایگاه‌تان در زندگی و آن‌چه تجربه می­‌کنید، بر کتاب­‌هایی که می‌خوانید و به پایان می­‌رسانید تأثیر زیادی می‌­گذارد.

به همین دلیل قبل از ارائه فهرست بهترین کتاب‌های دنیا، راهکارهایی برای انتخاب کتاب‌های مناسب به شما ارائه می‌دهیم.

چگونه فهرستی از بهترین کتاب‌های دنیا را جمع آوری کنیم؟

چگونه می‌توانم از میان این همه جلد زیبا و مملو از کلمات با جلدهای رنگارنگ و عکس نویسنده که التماس می‌کند، «مرا بخوان!» یک کتاب را انتخاب کرد؟

در ادامه ۷ روش  که می‌تواند به شما در پیدا کردن کتاب‌های غیر داستانی خوب کمک کند، ارائه شده است.

  1. هنگام خواندن یا تماشا اخبار، افراد و رویدادهایی را که علاقه شما را برانگیخته‌اند، جستجو کنید.
  2. از طریق دیدن «مستند»، نتفلیکس، یا ارائه‌دهنده تلویزیون اینترنتی دیگر، انتخاب کنید. افراد یا موضوعات مورد علاقه خود را یادداشت کنید و درمورد آن‌ها دنبال کتاب بگردید.
  3. توصیه‌هایی را که آمازون برای شما ارسال می‌کند، مرور کنید.
  4. از یک دوست معتمد کمک بخواهید.
  5. علایق خود را یادداشت کنید و در کتاب‌خانه محلی خود به دنبال معادل‌های آن‌ها بگردید. در صورت شک، از یک کتاب‌دار بپرسید.
  6. به طور فیزیکی به کتاب‌خانه بروید و به بخش “کتاب‌های جدید – غیرداستانی” نگاه کنید.
  7. تصور نکنید یک کتاب غیرداستانی ۸۰۰ صفحه‌ای بهتر از یک کتاب ۱۵۰ صفحه‌ای است.

آیا همه این نکات همیشه جواب می‌دهند؟ نه. اما این کاری است که به شما در یافتن مطالب خواندنی غیرداستانی در زمانی که انتخاب‌های زیادی وجود دارد، کمک می‌کند.

اگر می‌خواهید به طور موثرتری کتاب بخوانید، خواندن مقاله زیر می‌تواند به شما کمک کند.

روش‌های موثرِ کتاب خواندن را فرا بگیرید تا در سال جدید کتاب‌های بیشتری بخوانید

خواندن کتاب‌های بیشتر هدفی است که همه باید در طول زندگی خود دنبال کنند. اما به نظر می‌رسد امروزه، پیدا کردن وقت برای خواندن کتاب هر روز دشوارتر می‌شود.

‎اکنون بخوانید‎

‎انتخاب‌های ما برای بهترین کتاب‌های دنیا

کیهان در بهترین کتاب‌های دنیا

۱. کیهان

اثر کارل ساگان

کتاب کیهان یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های علمی‌ در تمام دوران‌هاست. ساگان دراین کتاب با دیدی روشن، دنیای آبی جواهر مانند را نشان می‌دهد که در آن شکلی از حیات زندگی می‌کند که تازه شروع به کشف هویت خود و جست‌وجو در اقیانوس وسیع فضا کرده است.

این کتاب به بررسی چهارده میلیارد سال تکامل کیهانی می‌پردازد که در آن ماده به آگاهی تبدیل شده است، و موضوعاتی مانند منشاء حیات، مغز انسان، هیروگلیف مصری، مأموریت‌های فضاپیما، مرگ خورشید، تکامل کهکشان‌ها، و نیروها و افرادی که به شکل‌گیری علم مدرن کمک کردند را بررسی می‌کند.

این کتاب همچنین منشأ دانش و روش علمی‌ را دنبال می‌کند و علم و فلسفه را در هم می‌آمیزد و در مورد آینده علم حدس می‌زند. با ارائه حکایت‌های زندگی‌نامه‌ای در مورد بسیاری از دانشمندان برجسته در طول تاریخ، مقدمات زیربنایی علم را مورد بحث قرار می‌دهد و مشارکت‌های آن‌ها را در زمینه گسترده‌تر توسعه علم مدرن قرار می‌دهد.

یکی از اهداف اصلی ساگان از نوشتن این کتاب، توضیح ایده‌های علمی‌ پیچیده برای هر کسی بود که علاقه‌مند به یادگیری بود، پس نگران خواندن این کتاب نباشید.

تاریخپه زمان در بهترین کتاب‌های دنیا

۲. تاریخچه زمان

اثر استیون هاوکینگ

جهان ما کی و چگونه خلق شد؟ ما از کجا آمده‌ایم؟ کجا داریم می‌رویم؟ این‌ها برخی از سوالاتی است که قرن‌هاست که بشر در تلاش برای درک جهان می‌پرسد.

هاوکینگ در کتاب «تاریخچه مختصر زمان» با عبارات غیر فنی درباره ساختار، منشأ، توسعه و سرنوشت نهایی کیهان که موضوع مطالعات نجوم و فیزیک مدرن است را می‌نویسد.

او در مورد مفاهیم اساسی مانند فضا و زمان، بلوک‌های ساختمانی اساسی که کیهان را تشکیل می‌دهند (مانند کوارک‌ها) و نیروهای اساسی حاکم بر آن (مانند گرانش) صحبت می‌کند. در مورد پدیده‌های کیهانی مانند انفجار بزرگ و سیاه‌چاله‌ها می‌نویسد.

همچنین دو نظریه اصلی، نسبیت عام و مکانیک کوانتومی‌ را مورد بحث قرار می‌دهد که دانشمندان مدرن برای توصیف جهان از آن‌ها استفاده می‌کنند.

هاوکینگ این کتاب را برای خوانندگانی نوشت که هیچ دانش قبلی از فیزیک ندارند و افرادی که علاقه‌مند به یادگیری چیزهای جدید در مورد موضوعات جالب هستند تا حتی فردی با دانش ابتدایی هم بتواند این مفاهیم را متوجه شود. به همین دلیل این کتاب به یکی از بهترین کتاب‌های دنیا تبدیل شده است.

انسان خردمند در بهترین کتاب‌های دنیا

۳. انسان خردمند 

تاریخ مختصر نوع بشر- اثر یووال نوح هراری

انسان بودن به چه معناست؟ یووال نوح هراری، در روایتی جامع که دو و نیم میلیون سال از تکامل انسان را در برمی‌گیرد، بینش‌هایی از علم و علوم انسانی را به هم پیوند می‌دهد تا به معنای انسان بودن پاسخ دهد.

بهتر است بدانید شما انسان هستید اما تنها نوع انسان نیستید. شما «انسان‌های خردمند» هستید و تنها یکی از گونه‌های مختلف انسان هستید که با هم در این سیاره پرسه می‌زنند. اما امروزه، انسان خردمند تنها گونه باقی مانده از انسان است.

انسان‌ خردمند بر فرآیندهای کلیدی که نوع بشر و جهان اطراف آن را شکل داده است، مانند ظهور کشاورزی، ایجاد پول، گسترش مذهب و ظهور دولت ملی تمرکز می‌کند. بر خلاف دیگر کتاب‌های در نوع خود، کتاب انسان خردمند رویکردی چند رشته‌ای را اتخاذ می‌کند که شکاف‌های بین تاریخ، زیست‌شناسی، فلسفه و اقتصاد را به گونه‌ای که قبلاً هرگز انجام نداده بود، پر می‌کند.

علاوه بر این، با در نظر گرفتن هر دو دیدگاه کلان و خرد، کتاب انسان خردمند نه تنها آنچه اتفاق افتاده و چرایی آن را منتقل می‌کند ، بلکه احساسی که افراد حس کرده اند را نیز منتقل می‌کند.

انقراض ششم  در بهترین کتاب‌های دنیا

۴. انقراض ششم 

یک تاریخ غیر طبیعی-اثر الیزابت کلبرت

کتابی مهم درباره آینده جهان که تاریخ فکری و طبیعی و گزارش‌های میدانی را در گزارشی قدرتمند از انقراض دسته جمعی که در برابر چشمان ما در حال رخ دادن است، ترکیب می‌کند.

در طول نیم میلیارد سال گذشته، پنج انقراض دسته جمعی رخ داده است که تنوع حیات روی زمین به طور ناگهانی و چشم‌گیری کاهش یافته است.

دانشمندان در سراسر جهان در حال حاضر ششمین انقراض را زیر نظر دارند که پیش‌بینی می‌شود ویرانگرترین رویداد انقراض پس از برخورد سیارکی باشد که دایناسورها را نابود کرد، باشد. اما این بار، ما انسان‌ها علت فاجعه هستیم.

الیزابت کولبرت، نویسنده نیویورکر، در نثری که در عین حال صریح، سرگرم‌کننده و عمیقاً آگاهانه است، به ما می‌گوید چرا و چگونه انسان‌ها زندگی روی این سیاره را به گونه‌ای تغییر داده‌اند که هیچ گونه‌ای قبلاً آن را تغییر نداده است.

کلبرت با در هم آمیختن تحقیقات نیم دوجین رشته، توصیف گونه‌های شگفت‌انگیزی که تا به حال منقرض شده‌اند، و تاریخچه انقراض‌ها به عنوان یک مفهوم، گزارشی تکان دهنده و جامع از انقراضی که در مقابل چشمان ما رخ می‌دهد ارائه می‌دهد.

او نشان می‌دهد که ششمین انقراض احتمالاً ماندگارترین میراث بشر است و ما را وادار می‌کند تا درمورد این سؤال اساسی که انسان بودن به چه معناست تجدید نظر کنیم.

فریکونومیکس در بهترین کتاب‌های دنیا

۵. فریکونومیکس

اقتصاد ناهنجاری‌های پنهان اجتماعی- اثر لویت و دابنر

اسلحه یا استخر کدام خطرناک تر است؟ وجه اشتراک معلمان مدرسه و کشتی گیران سومو چیست؟ ‏چرا فروشندگان مواد مخدر هنوز با مادران خود زندگی می‌کنند؟ والدین واقعا چقدر مهم هستند؟ ‏قانونی شدن سقط جنین چه تاثیری بر میزان جرایم خشن داشت؟
‏ اینها ممکن است سوالات معمولی برای یک اقتصاددان به نظر نرسد. اما استیون دی. لویت یک ‏اقتصاددان معمولی نیست. او دانشمندی است که معماهای زندگی روزمره را مورد مطالعه قرار ‏می‌دهد – از تقلب و جنایت گرفته تا ورزش و فرزندپروری – و نتیجه گیری‌هایش خرد متعارف را به ‏چالش می‌کشد. ‏
کتاب ‏اقتصاد ناهنجاری های پنهان اجتماعی یک همکاری پیشگامانه بین ‏لویت و دابنر، نویسنده و روزنامه ‏نگار برنده جایزه است. ‏
لویت و دابنر از طریق داستان سرایی نیرومند و بینش پرخاش‌گرانه نشان می‌دهند که علم اقتصاد، در ‏اصل، مطالعه انگیزه‌ها است – اینکه مردم چگونه به آن‌چه می‌خواهند یا نیاز دارند، می‌رسند، به‌ویژه ‏زمانی که افراد دیگر همان چیزی را می‌خواهند یا نیاز دارند.‏

کتاب ‏اقتصاد ناهنجاری‌های پنهان اجتماعی این فرض غیرمتعارف را ایجاد می‌کند: اگر اخلاق نشان می‌دهد که ما چگونه ‏می‌خواهیم دنیا کار کند، پس علم اقتصاد نشان‌دهنده نحوه عملکرد واقعی آن است. این کتاب به ‏معنای واقعی کلمه نحوه نگرش ما به دنیای مدرن را باز تعریف خواهد کرد. ‏

این کتاب که در ۱۲ آوریل ۲۰۰۵ توسط ویلیام مورو منتشر شد، به عنوان ادغام فرهنگ پاپ با ‏اقتصاد توصیف شده است. در اواخر سال ۲۰۰۹، این کتاب بیش از ۴ میلیون نسخه در سراسر جهان ‏فروخته است و یکی از بهترین کتاب‌های دنیا محسوب می‌شود

 اسلحه، میکروب، فولاد  در بهترین کتاب‌های دنیا

۶. اسلحه، میکروب، فولاد 

سرنوشت جوامع انسانی- اثر جرد دایموند

یالی، سیاستمدار کاریزماتیک گینه نو از نویسنده کتاب می‌پرسد “چرا شما سفیدپوستان این همه محموله تولید می‌کنید، اما ما سیاه پوستان محصولات کمی‌ از خودمان داشتیم؟”

به عبارت دیگر، چرا جوامع اروپایی در ۵۰۰ سال گذشته از نظر نظامی، اقتصادی و فناوری در این زمینه موفق بوده‌اند، در حالی که جوامع دیگر به چنین سطحی از موفقیت نزدیک نشده‌اند؟

پاسخ‌گویی به این سوالات آغاز نوشتن کتاب اسلحه، میکروب، فولاد شد که یک کتاب غیرداستانی فرا رشته‌ای است و در سال ۱۹۹۷ توسط جرد دایموند نوشته شده است.

در سال ۱۹۹۸، این کتاب برنده جایزه پولیتزر برای ادبیات غیرداستانی عمومی‌ و جایزه آونتیس برای بهترین کتاب علمی‌ شد. همچنین مستندی بر اساس این کتاب که توسط انجمن نشنال جئوگرافیک تهیه شده بود، در جولای ۲۰۰۵ از شبکه PBS پخش شد.

جرد دایموند در این کتاب، نظریه جبرگرایی جغرافیایی را بیان می‌کند. این ایده که تفاوت‌های بین جوامع و توسعه اجتماعی اساساً از دلایل جغرافیایی ناشی می‌شود.

به عبارت دیگر جوامعی که در تولید مواد غذایی توانایی داشتند، فراتر از مرحله شکارچی-جمع‌آور پیشرفت کردند و سپس نوشتار، فناوری، حکومت، و مذهب سازمان‌یافته – و همچنین میکروب‌های بد و سلاح‌های جنگی قوی – را توسعه دادند و برای تسخیر و تسلط بر دریا و خشکی ماجراجویی را شروع  کردند.

این کتاب یک پیشرفت بزرگ در درک ما از جوامع انسانی و نحوه پیدایش جهان مدرن را شرح می‌دهد و به طرز خیره کننده‌ای نظریه‌های نژادی تاریخ بشر را از بین می‌برد.

ملت فست فودی در بهترین کتاب‌های دنیا

۷. ملت فست فودی

سمت تاریک غذای تمام آمریکایی‌ها- اثر اریک اسکلاسر

یکی از اجزای جدایی‌ناپذیر زندگی مدرن، فست‌فودها هستند. تقریبا همه از ضررهای آن‌ برای بدن آگاهی دارند. اما آیا ضررهای فست فودها فقط برای کسانی است که آن‌ها را مصرف می‌کنند؟

کتاب ملت فست فودی نشان می‌دهد که چگونه صنعت فست فود پیامدهای عظیمی‌ بر بسیاری از جنبه‌های دیگر زندگی ما از جمله تحصیل، بهداشت و شرایط کاری دارد. این کتاب شرایط کاری وحشتناکی را نشان می‌دهد که عمدتاً ناشی از تمرکز صنعت فست فود بر سود است که برای تولید غذا استفاده می‌شود.

مصرف فست فودها باعث تسریع یافتن چشم‌انداز ما شده، شکاف بین فقیر و غنی را گسترش داده، به اپیدمی‌ چاقی دامن زده است، و امپریالیسم فرهنگی آمریکا را به خارج از کشور سوق داده است. این تنها یک لیست طولانی از اتهامات است، اما اریک اسکلاسر آن‌ها را با ترکیبی هنرمندانه از گزارش درجه یک، شوخ طبعی و استدلال دقیق همراه می‌کند.

جدی‌ترین نکته درباره ملت فست فودی این است که با این که ۱۵ سال پیش نوشته شده است، همچنان مورد توجه است. کتاب‌های زیادی موضوع فست فود را مطرح کرده‌اند، و در حالی که همگی بر جنبه‌های مختلف تاکید دارند، یک پیام مشترک دارند: فست فود برای همه مضر است، صرف نظر از اینکه آن را می‌خورید یا نه.

یعنی حتی اگر فست‌فود نخورید، باز هم تحت تأثیر برخی از عواقب منفی قرار خواهید گرفت، مانند افزایش نرخ جرم و جنایت در محل زندگی‌تان.

بدون مارک در بهترین کتاب‌های دنیا

۸. بدون مارک

 اثر نائومی کلاین

برندهای تجاری بزرگ چه تاثیری بر زندگی ما دارند؟ آیا زندگی را برای مردم راحت‌تر کرده‌اند یا خیر؟

کتاب بدون مارک نگاهی می‌اندازد به این که چگونه قدرت برندها از دهه ۱۹۸۰ رشد کرده است و چگونه شرکت‌ها بر تصویر برند خود به جای محصولات واقعی تأکید کرده‌اند.

بدون مارک نشان می‌دهد که چگونه این استراتژی بر کارکنان در جهان صنعتی و غیر توسعه یافته تأثیر گذاشته است. بدون مارک همچنین خواننده را با فعالان و مبارزانی که رهبری مبارزه با شرکت‌های چند ملیتی و برندهای آن‌ها را رهبری می‌کنند، معرفی می‌کند.

فرضیه کتاب این است که هرچه افراد بیشتری رازهای پشت برندهای جهانی را کشف کنند، خشمگین شده و فعال‌تر خواهند شد. نویسنده این را در چهار بخش «بدون فضا»، «بدون انتخاب»، «بدون شغل» و «بدون مارک» بیان می‌کند. این بخش‌ها نشان می‌دهند که چگونه شرکت‌ها شکل جدیدی از فعالیت را برای دنیای امروز ایجاد کرده‌اند.

این کتاب به کتاب مقدس جنبش ضد جهانی شدن در اوایل دهه ۲۰۰۰ تبدیل شد، و در فهرست بهترین کتاب‌های دنیا قرار گرفت.  همچنین خواندن آن برای کسانی است که به متقاعدسازی، پویایی قدرت و دستکاری بازاریابی علاقه‌مند هستند، فوق‌العاده است.

انسان در جست و جوی معنا در بهترین کتاب‌های دنیا

۹. انسان در جست و جوی معنا

اثر ویکتور فرانکل

اگر اکنون در زندگی‌تان در حال تحمل رنج‌ها و مصیبت‌های فراوانی هستید یا با احساس عمیق شکست، احساس ناامیدی دست و پنجه نرم می‌کنید، خواندن کتاب جستجوی انسان برای معنا می‌تواند کمک بسیار زیادی به شما بکند و به احتمال زیاد راه‌حلی برای احساسات ناراحت کننده خود خواهید یافت.

این کتاب که توسط متخصص مغز و اعصاب اتریشی و یک بازمانده از هولوکاست، ویکتور فرانکل نوشته شده است، ساده و در عین حال عمیق و تامل‌برانگیز است.

فرانکل بر اساس تجربیات خود و تجربیات دیگرانی که چنین تجربه‌هایی داشته‌اند، استدلال می‌کند که ما نمی‌توانیم از رنج اجتناب کنیم، اما می‌توانیم انتخاب کنیم که چگونه با آن کنار بیاییم، معنایی در آن پیدا کنیم و با هدفی جدید به جلو برویم.

فرانکل بنیان‌گذار معنا درمانی، نوعی از روانشناسی وجودی است. کتاب‌ها و سخنرانی‌های او که چندین جایزه دریافت کرده‌اند، به عنوان الهام‌بخش‌ترین کتاب‌ها در یافتن معنای زندگی و رنج شناخته می‌شوند و برای نسل‌ها خوانندگان را مجذوب خود کرده‌اند.

این کتاب بسیار فراتر از داستان پیروزی ویکتور فرانکل است و آمیزه‌ای قابل توجه از علم و انسان‌گرایی و مقدمه‌ای برای مهم‌ترین جنبش روان‌شناختی عصر ما یعنی معناگرایی ارائه می‌دهد.

۱۲ قانون زندگی در بهترین کتاب‌های دنیا

۱۰. ۱۲ قانون زندگی

پادزهری برای آشوب – اثر جردن پیترسون

انسان‌ها قوانین و محدودیت‌ها را دوست ندارند. با این حال، ما در زندگی خود به ساختار نیاز داریم و زندگی کردن بدون قوانین غیرممکن است. قوانین به زندگی نظم می‌بخشد، همکاری و روابط پایدار را تسهیل می‌کند، بدون آن هرج و مرج و عدم اطمینان وجود خواهد داشت.

پترسون معتقد است که راه داشتن یک زندگی آزاد و کامل، پذیرفتن قوانینی است که به شما در انجام کارهای خوب در زندگی کمک می‌کند.

به همین جهت در طول سال‌ها، دکتر جردن پترسون، استاد (سابق)‌ هاروارد و (کنونی) دانشگاه تورنتو و روان‌شناس بالینی، قوانینی را به‌عنوان مجموعه‌ای از قوانین قطعی برای داشتن یک زندگی موفق و رضایت‌بخش ایجاد کرده‌است و کتاب ۱۲ قانون زندگی را نوشته است.

۱۲ قانون زندگی در این کتاب بر اساس این قانون اساسی بنا شده است که هر یک از ما باید مسئولیت زندگی خود را بپذیریم. زندگی خود را مرتب کنیم و بهترین را برای خود، جامعه و به طور کلی جهان انجام دهیم.

تنها در این صورت است که میزان واقعی پتانسیل و انعطاف‌پذیری خود را کشف خواهید کرد، در حالی که به بشریت کمک می‌کنید تا به طور جمعی رشد کنند.

تاثیر در بهترین کتاب‌های دنیا

۱۱. تاثیر 

روانشناسی متقاعد سازی- اثر رابرت چالدینی

این کتاب به عنوان انجیل روان‌شناسی متقاعدسازی و یکی از بهترین کتاب‌های دنیا در نظر گرفته می‌شود. اگر صاحب کسب و کار، فروشنده یا هر کسی هستید که سعی دارد به بالای نردبان موفقیت صعود کند، احتمالا باید بدانید که چقدر مهم است که متقاعدکننده باشید.

اگر از آن دسته افرادی هستید که دائماً احساس می‌کنید توسط دیگران طرد می‌شوید و با وجود تمام تلاش‌های‌تان برای مقتدر بودن، هرگز جدی گرفته نمی‌شوید، رابرت بی سیالدینی به شما راه‌کارهای لازم برای خلاص شدن از چنین موقعیت‌هایی را می‌دهد.

خواندن این کتاب به دلیل هزاران مثال عالی (که به زبان عامیانه توضیح داده شده است) بسیار آسان است.

در این کتاب پرفروش، چالدینی ۶ اصل متقاعدسازی را آموزش می‌دهد که تضمین می‌کند دیگر هرگز احساس احمق بودن نخواهید داشت. با به کارگیری این ۶ اصل، در مرکز توجه قرار خواهید گرفت و ظاهراً با هر کلمه خود می‌توانید به مردم فرمان دهید.

در نهایت، کتاب به نحوه دفاع از خود در برابر تکنیک‌های متقاعدسازی که می‌توانند به شما آسیب بزنند می‌پردازد. مانند کاری که کلاه‌برداران، افرادی که آگاهانه محصولات معیوب را می‌فروشند و کسانی که تلاش‌های غیر صادقانه برای متقاعد کردن انجام می‌دهند.

قدرت سکوت در بهترین کتاب‌های دنیا

۱۲. قدرت سکوت 

قدرت درونگراها در دنیایی که نمی تواند دست از صحبت کردن بردارد- اثر سوزان کین

حداقل یک سوم افرادی که می‌شناسیم درونگرا هستند. آن‌ها کسانی هستند که گوش دادن را به صحبت کردن ترجیح می‌دهند. کسانی که نوآوری می‌کنند و می‌آفرینند اما از خود تبلیغی بیزارند.

سوزان کین در کتاب ساکت استدلال می‌کند که بسیاری از کمک‌های بزرگ به جامعه را مدیون افراد درون‌گرا هستیم اما به شدت درون‌گراها را کم ارزش می‌دانیم و با انجام این کار بسیار ضرر می‌کنیم.

به همین جهت نویسنده سوزان کین چندین استراتژی و ایده برای افراد درون‌گرا ارائه می‌دهد تا در دنیایی که برای افراد برون‌گرا ایجاد شده است، برتری پیدا کنند. او چالش‌ها و مزایای درون‌گرا بودن را توضیح می‌دهد، نکات ارزشمندی در مورد نحوه رفتار در موقعیت‌های خاص و نحوه تربیت کودکان درون‌گرا ارائه می‌دهد.

با استفاده از نتایج چندین تحقیق، نویسنده به دنبال کمک به درون‌گراها است تا بفهمند چرا جهان را متفاوت می‌بینند. اگر فردی درونگرا هستید یا فردی مانند آن را می‌شناسید، این کتاب کوچک به شما کمک می‌کند تا از موقعیت‌ها و روابط اجتماعی و حرفه‌ای، بیشترین بهره را ببرید.

استثنایی ها در بهترین کتاب‌های دنیا

۱۳. استثنایی ها

داستان موفقیت- اثر مالکوم گلدول

در این کتاب خیره‌کننده، از بین بهترین کتاب‌های دنیا، مالکوم گلدول ما را به سفری فکری در میان دنیای «استثنایی ها» می‌برد -بهترین و درخشان‌ترین، معروف‌ترین و موفق‌ترین- او این سوال را مطرح می‌کند: چه چیزی افراد با موفقیت بالا را متفاوت می‌کند؟

پاسخ او این است که ما بیش از حد به این که افراد موفق چگونه هستند توجه می‌کنیم و به این که اهل کجا هستند توجه زیادی نداریم: یعنی فرهنگ، خانواده، نسل و تجربیات خاص تربیتی آن‌ها.

در طول راه او اسرار میلیاردرهای نرم افزاری را توضیح می‌دهد، آن‌چه برای یک فوتبالیست بزرگ لازم است، چرا آسیایی‌ها در ریاضیات خوب هستند و چه چیزی بیتلز را به بزرگ‌ترین گروه راک تبدیل کرده است.

تفکر سریع و کند در بهترین کتاب‌های دنیا

۱۴. تفکر سریع و کند

اثر دانیل کانمن

اگر مستعد تصمیم‌گیری عجولانه هستید که گاهی پشیمان می‌شوید یا احساس می‌کنید آنقدر خسته هستید که نمی‌توانید زمان زیادی را برای بررسی مزایا و معایب انتخاب‌های خاص‌تان صرف کنید، خواندن این کتاب قطعا به شما کمک می‌کند.

کتاب تفکر سریع و کند، درباره این است که چگونه میان‌برهای ذهنی غیرمنطقی اغلب تصمیم‌گیری ما را هدایت می‌کنند.

بر اساس مطالعات بی‌شمار، دانیل کانمن نشان می‌دهد که ما بیشتر به ذهن شهودی خود (سیستم ۱) متکی هستیم تا ذهن منطقی تنبل خود (سیستم ۲)، و چرا این باعث خطاهای سیستماتیک در قضاوت ما می‌شود.

تفکر سریع و کند از زمان انتشارش در سال ۲۰۱۱ به حد باورنکردنی به عنوان یکی از بهترین کتاب‌های دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

چرا می خوابیم در بهترین کتاب‌های دنیا

۱۵. چرا می خوابیم

کشف کردن قدرت خواب و رویاها – اثر متیو واکر

متأسفانه، بیشتر مردم در جوامع مدرن دچار کمبود خواب هستند و ما حتی متوجه این موضوع نمی‌شویم، زیرا عادت کرده‌ایم در سطوح پایین‌تر از حد مطلوب کار کنیم. وقت آن است که قدرت دگرگون کننده خواب را درک کرده و آن را باز کنیم.

در کتاب چرا می‌خوابیم متیو واکر، عصب‌شناس برجسته و متخصص خواب، کاوشی انقلابی در مورد خواب ارائه می‌کند و بررسی می‌کند که چگونه خواب بر هر جنبه از سلامت جسمی‌ و روانی ما تأثیر می‌گذارد.

واکر با ارائه پیشرفت‌های علمی، و مجموع ده‌ها تحقیق و عملکرد بالینی خود، توضیح می‌دهد که چگونه می‌توانیم خواب را برای بهبود یادگیری، خلق‌وخو و افزایش سطح انرژی، تنظیم هورمون‌ها، پیشگیری از سرطان، آلزایمر و دیابت، کاهش اثرات پیری، و افزایش طول عمر به کار بگیریم. او همچنین گام‌های عملی را برای داشتن خواب بهتر در شب را ارائه می‌دهد.

هرگز سازش نکنید در بهترین کتاب‌های دنیا

۱۶. هرگز سازش نکنید

طوری مذاکره کنید که انگار زندگی‌تان به آن بستگی دارد- اثر تیهل رز-کریس وس

کریس وس یک استاد بازرگانی، مدیر عامل گروه قو سیاه و یک مذاکره‌کننده سابق FBI برای گروگان‌گیری است که به طور گسترده‌ای به عنوان متخصص در روان‌شناسی متقاعدسازی شناخته می‌شود.

در هرگز سازش نکنید، وس استراتژی‌هایی را که در حرفه خود برای نزدیک شدن به مذاکرات پرمخاطره استفاده کرده است، آشکار می‌کند. وس چگونگی ایجاد اعتماد، غلبه بر موانع عاطفی، استفاده از همدلی به عنوان یک ابزار به جای مانع، و زبانی که برای برقراری ارتباط واضح استفاده می‌شود را بررسی می‌کند.

اگر مهارت‌های وس به یافتن زمینه‌های مشترک در موقعیت‌هایی که گروگان‌ها درگیر هستند کمک کرده است، مطمئناً می‌توانید در مورد مذاکره در مورد یک معامله شراکت و نحوه هدایت مکالمات مهم چیزهای زیادی بیاموزید.

در هر مقطع از زندگی‌تان باید با سایر افراد وارد مذاکره شوید. کتاب هرگز سازش نکنید، ابزارها و تکنیک‌هایی را برای کنترل همه عوامل مذاکره ارائه می‌دهد.

طرز فکر در بهترین کتاب‌های دنیا

 ۱۷. طرز فکر

روانشناسی جدید موفقیت- اثر کارول دوک

پس از دهه‌ها تحقیق، روان‌شناس مشهور دانشگاه استنفورد، دکتر کارول اس. دوک، یک ایده ساده اما پیشگامانه را کشف کرد: قدرت طرز فکر. در این کتاب درخشان، از بین بهترین کتاب‌های دنیا، دوک نشان می‌دهد که چگونه موفقیت در مدرسه، کار، ورزش، هنر و تقریباً هر زمینه‌ای از تلاش‌های انسانی می‌تواند به طور چشم‌گیری تحت تأثیر نحوه تفکر ما در مورد استعدادها و توانایی‌هایمان باشد.

نکته اصلی کتاب این است که دو نوع آدم در این دنیا وجود دارد: آنهایی که ذهنیت «ثابت» دارند و آن‌هایی که ذهنیت «رشد» دارند.

افرادی که ذهنیت ثابتی دارند فکر می‌کنند هوش‌شان ثابت است و بیشتر به باهوش به نظر رسیدن اهمیت می‌دهند. آن‌ها از چالش‌ها اجتناب می‌کنند، به‌راحتی تسلیم می‌شوند و سخت‌کوشی و تلاش را دوست ندارند، زیرا فکر می‌کنند به معنی استعداد کافی نداشتن است.

درمقابل افرادی که ذهنیت رشد دارند، هوش خود را انعطاف‌پذیر می‌بینند – آن‌ها ذهن خود را چیزی می‌دانند که می‌تواند توسعه یابد، و تمایل شدیدی به یادگیری دارند. آن‌ها چالش‌ها را می‌پذیرند، در برابر شکست‌ها پافشاری می‌کنند و کار سخت را فرصتی برای بهتر شدن در چیزی می‌دانند.

این کتاب نشان می‌دهد که چگونه والدین، معلمان، مدیران و ورزشکاران عالی می‌توانند از این ایده برای پرورش دستاوردهای برجسته استفاده کنند.

قدرت عادت در بهترین کتاب‌های دنیا

 ۱۸. قدرت عادت

دلیل هر آن‌چه در زندگی و کسب‌وکار انجام می‌دهیم -اثر چارلز داهیگ

در «قدرت عادت»، چارلز داهیگ، گزارشگر تجاری برنده جایزه، ما را به مرز هیجان‌انگیز اکتشافات علمی‌ می‌برد و توضیح می‌دهد چرا عادت‌ها وجود دارند و چگونه می‌توان آن‌ها را تغییر داد.

داهیگ با هوش نافذ و توانایی خود با خلاصه کردن حجم وسیعی از اطلاعات در روایت‌های جذاب، درک کاملاً جدیدی از طبیعت انسان و پتانسیل آن برای دگرگونی را بیان می‌کند.

این کتاب بیان‌گر یک استدلال هیجان انگیز است: کلید ورزش منظم، کاهش وزن، بهره‌وری بیشتر و دستیابی به موفقیت، درک نحوه عملکرد عادت‌ها است. همان‌طور که داهیگ نشان می‌دهد، با استفاده از این علم جدید، می‌توانیم کسب و کار، جوامع و زندگی خود را متحول کنیم.

به طور خلاصه قدرت عادت به شما کمک می‌کند تا بفهمید چرا عادات هسته اصلی هر کاری است که انجام می‌دهید، چگونه می‌توانید آن‌ها را تغییر دهید و چه تاثیری بر زندگی، تجارت و جامعه شما خواهد داشت.

آیین دوست‌یابی در بهترین کتاب‌های دنیا

۱۹. آیین دوست‌ یابی

چگونه دوستانی برای خود به دست آوریم و بر مردم تأثیر بگذاریم – اثر دیل کارنگی

مهم نیست که خط کاری شما چیست یا می‌خواهید به چه چیزی برسید. در حال باید با اشخاص دیگر ارتباط برقرار کنید.

وقتی صحبت از یادگیری نحوه کار و برقراری ارتباط با مردم می‌شود، کتاب آیین دوست یابی پادشاهی بلامنازع در بین بهترین کتاب‌های دنیا است، بنابراین خواندن آن ضروری است، مخصوصاً برای افراد درون‌گرا.

این شاهکار دیل کارنگی از زمان انتشارش در سال ۱۹۳۶ بیش از ۴۵ میلیون نسخه فروخته است. در این کتاب، کارنگی به خوبی نشان می‌دهد که ارتباط خوب واقعاً ربطی به استعداد طبیعی یا زبان بازی ندارد. بلکه دانستن تاکتیک‌های مناسب برای استفاده در تعامل با دیگران است که مهم است، کاری که همه می‌توانند انجام دهند.

با توجه به اهمیت ارتباطات در هر کاری که انجام می‌دهیم، برقراری ارتباط یکی از مهم‌ترین مهارت‌ها‌یی است که می‌توانید روی آن کار کنید.

پس اگر می‌خواهید ارتباط‌ات بهتری داشته باشید، یا به سادگی می‌خواهید در کار با مردم بهتر شوید، در خواندن این کتاب تردید نکنید.

هفت عادت مردمان موثر در بهترین کتاب‌های دنیا

۲۰. هفت عادت مردمان موثر

اثر استفان کاوی

یکی از قانع‌کننده‌ترین کتاب‌ها و بهترین کتاب‌های دنیا که تا کنون نوشته شده است، کتاب ۷ عادت افراد مؤثر است. این کتاب برای بیش از ۲۵ سال به خوانندگان الهام بخشیده است و آن‌ها را قدرتمند کرده است. همچنین نقشی در دگرگونی زندگی میلیون‌ها نفر در تمام گروه‌های سنی و حرفه‌ها ایفا کرده است.

کتاب استفان آر. کاوی، همچنان پرفروش است به این دلیل ساده که گرایش‌ها و روان‌شناسی معمول را نادیده می‌گیرد و بر اصول بی‌زمان مانند انصاف، صداقت، صداقت و کرامت انسانی تمرکز دارد.

در این کتاب رویکردی جامع، یکپارچه و اصول محور برای حل مشکلات شخصی و حرفه ای ارائه می‌شود. کاوی با بینش‌های نافذ و حکایات دقیق، مسیری گام به گام برای زندگی همراه با انصاف، صداقت، خدمت و کرامت انسانی را نشان می‌دهد اصولی که به ما امنیت سازگاری با تغییر و خرد و قدرت استفاده از فرصت‌ها را می‌دهد.

در یک چشم به هم زدن در بهترین کتاب‌های دنیا

۲۱. در یک چشم به هم زدن

قدرت تفکر بدون فکر کردن- اثر مالکوم گلدول

معمولاً قضاوت‌های چند ثانیه‌ای خود را سطحی و احتمالاً اشتباه می‌دانیم. اما آیا واقعاً  این‌طور هستند؟ در کتاب در یک چشم به هم زدن، مالکوم گلدول استدلال می‌کند که قضاوت‌های فوری می‌توانند به همان اندازه و یا حتی بهتر از تصمیم‌هایی باشند که هنگام تحلیل دقیق یک موقعیت می‌گیریم.

گلدول می‌گوید این تصمیم‌های چند ثانیه‌ای آنقدرها هم که به نظر می‌رسد ساده نیستند، و در این کتاب نمونه‌هایی زنده از افرادی که قادر به نتیجه‌گیری قدرت‌مند در چند ثانیه هستند را ارائه می‌دهد.

این کتاب برای هر کسی است که به دنبال بهبود مهارت‌های تصمیم‌گیری و یادگیری بیشتر در مورد علم پشت این تصمیمات است، یک کتاب عالی است.

بخش خوب این کتاب این است که مطالعات ارائه شده جالب هستند و گلدول کار فوق العاده‌ای در نشان دادن این‌که چگونه مردم می‌توانند درک درستی از چیزها داشته باشند، انجام می‌دهد. به همین دلیل این کتاب به یکی از جالب‌ترین کتاب‌ها در حوزه ناخودآگاه تبدیل شده است.

شهریار در بهترین کتاب‌های دنیا

۲۲. شهریار

اثر نیکولو ماکیاولی

کتاب‌های فلسفه سیاسی زیادی در طول زمان منتشر شده است، اما تعداد کمی‌از آن‌ها به اندازه شهریار نیکولو ماکیاولی با وجود متن کوتاهش تا این اندازه تأثیر گذاشته‌اند.

این رساله بسیار قابل توجه در مورد ماهیت حاکمان از این جهت مورد توجه است که صرفاً جغرافیای سیاسی خاص قرن شانزدهم اروپا که جهانی متشکل از پادشاهان و اشراف بود را مورد بحث قرار نمی‌دهد.

بلکه به دلیل ایجاد درکی همه جانبه‌ای از صاحبان قدرت و ویژگی‌های مشترک آن‌ها، و نشان دادن انگیزه‌ها و مبارزاتی که رهبران از امپراتوران روم تا روسای جمهور امروزی انجام می‌دهند است که نزدیک به ۵۰۰ سال مورد توجه است.

رهبران گوناگونی مانند اولیور کرامول، فردریک کبیر، لویی چهاردهم، ناپلئون اول، اتو فون بیسمارک و جان اف کندی ایده‌های ماکیاولی را خوانده‌اند، در مورد آن تامل و بحث کرده‌اند.

رساله ماکیاولی گسست آشکاری از سنت فلسفه سیاسی غرب که پیش از او بود ایجاد می‌کند. متفکران پیش از او به مسائل عدالت و سعادت بشری و تشکیل دولت ایده آل توجه داشتند.

اما ماکیاولی به جای اینکه توصیه‌های خود را بر اصول اخلاقی یا فلسفی استوار کند، برنامه سیاسی خود را بر اساس نمونه‌های واقعی بنا می‌کند.

ماکیاولی هنگام توضیح این‌که یک شاهزاده باید یا نباید در تعقیب جاه‌طلبی‌های خود چه کاری انجام دهد، به اقدامات رهبران مشهور تاریخی و معاصر، اعم از موفق و ناموفق، اشاره می‌کند. در سرتاسر شهریار، ماکیاولی به صراحت قصد دارد تحلیلی غیرعاطفی از رفتار واقعی انسان و استفاده از قدرت ارائه دهد.

شدن در بهترین کتاب‌های دنیا

۲۳. شدن

اثر میشل اوباما

شدن خاطرات میشل اوباما، بانوی اول سابق ایالات متحده است. این کتاب در سال ۲۰۱۸ منتشر شد. میشل اوباما به عنوان یکی از نمادین‌ترین و جذاب‌ترین زنان عصر ما ظاهر شده است.

اولین بانوی اول آمریکایی آفریقایی تبار ایالات متحده آمریکا که در این نقش خدمت کرد، به ایجاد استقبال‌کننده‌ترین و فراگیرترین کاخ سفید در تاریخ کمک کرد و در عین حال خود را به عنوان یک مدافع قدرت‌مند برای زنان و دختران در ایالات متحده و دنیا معرفی کرد.

این کتاب عمیقاً به تربیت او و تأثیر آن بر زندگی آینده او می‌پردازد. میشل اوباما خاطرات خود را با تأمل عمیق و داستان‌سرایی مسحورکننده، ارائه می‌کند و خوانندگان را به دنیای خود دعوت می‌کند و تجربیاتی را که او را شکل داده‌اند، از دوران کودکی‌اش در جنوب شیکاگو تا سال‌هایی که به‌عنوان مدیر اجرایی بین خواسته‌های مادری و کارش تعادل ایجاد کرده است را شرح می‌دهد.

او با صداقت و شوخ طبعی سرزنده، پیروزی‌ها و ناامیدی‌هایش را چه عمومی‌ و چه خصوصی، توصیف می‌کند، و داستان کامل خود را همان‌طور که آن را زندگی کرده است بیان می‌کند.

زاده‌ی جرم در بهترین کتاب‌های دنیا

۲۴. زاده‌ی جرم 

داستان‌هایی از دوران کودکی در آفریقای جنوبی- اثر ترور نوآ

زاده‌ی جرم یک کتاب کمدی اتوبیوگرافیک نوشته کمدین آفریقای جنوبی ترور نوآ است که در سال ۲۰۱۶ منتشر شد. این کتاب مسیر دور از انتظار ترور نوآ از آپارتاید آفریقای جنوبی به میز برنامه دیلی شو که با یک اقدام جنایت‌کارانه آغاز می‌شود را شرح می‌دهد یعنی تولد او.

ترور از پدری سفیدپوست سوئیسی و مادری سیاهپوست خوسا در زمانی به دنیا آمد که مجازات چنین ازدواجی پنج سال زندان بود. ترور اولین سال‌های زندگی‌اش، به‌عنوان مدرکی زنده بر بی‌احتیاطی والدینش، عمدتاً در داخل خانه نگه‌داری می‌شد.

با پایان حکومت ظالمانه سفیدپوستان آفریقای جنوبی ترور و مادرش که سرانجام آزاد شدند، وارد یک ماجراجویی بزرگ شدند و از فرصت‌های به دست آمده در یک مبارزه که پس از قرن‌ها پیروز شده بود، استقبال کردند.

داستان‌های گردآوری شده در اینجا به نوبه خود خنده‌دار، دراماتیک و عمیقاً تأثیرگذار هستند و بینشی در مورد جنبه‌های مسخره‌آمیز نظام‌های سیاسی و اجتماعی جهان امروز ارائه می‌دهد.

تحصیل کرده در بهترین کتاب‌های دنیا

۲۵. تحصیل کرده 

اثر تارا وستوور

اکثر بچه‌ها به پیش دبستانی، دبستان، دبیرستان و سپس کالج می‌روند. اما برای تارا وستوور، همه چیز به شدت متفاوت بود.

او در یک خانواده منزوی در کوه‌های آیداهو به دنیا آمد. پدرش یک متعصب مذهبی بود که عقاید افراطی در مورد اجتناب از سیستم مراقبت‌های بهداشتی و آموزش رایج داشت. به همین دلیل، والدینش تارا و خواهر و برادرش را در خانه نگه می‌داشتند تا به جای رفتن به مدرسه، در مزرعه کمک کنند و برای آخرالزمان قریب الوقوع آماده شوند.

اما تارا در نهایت به کالج رفت و حتی از دانشگاه کمبریج مدرک دکترا گرفت. در این کتاب، او سفر طولانی، پرمشقت و الهام‌بخش خود را بازگو می‌کند.

درواقع کتاب تحصیل کرده روایتی از مبارزه برای ساختن خود است. این کتاب داستانی است از وفاداری شدید به خانواده و غم و اندوهی که با قطع نزدیک‌ترین روابط به وجود می‌آید.

وستوور با بینش دقیقی که همه نویسندگان بزرگ را متمایز می‌کند، داستانی در سطح جهانی از بلوغ نوشته است و نشان می‌دهد که آموزش دیدن چه تاثیر بر زندگی ما می‌گذارد. در سراسر این کتاب، قدرت دانش به عنوان کلید دست‌یابی به آزادی و داشتن یک زندگی معتبر به تصویر کشیده شده است.

این کتاب ۱۳۲ هفته متوالی را در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های غیرداستانی جلد گالینگور بوده است و جوایز متعددی را برنده شده است.

خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند تا بیشتر به خاطر مدرسه رفتن، آزادی و روابط عادی خود سپاس‌گزار باشید.

در هوای رقیق در بهترین کتاب‌های دنیا

۲۶.  در هوای رقیق

گزارشی شخصی از فاجعه کوه اورست- اثر جان کراکائور

شما هم رویاها و جاه طلبی‌هایی خود را دارید، درست است؟ شاید بخواهید بزرگ‌ترین خواننده رپ باشید. شاید بخواهید دانشمندی شوید که قدرت تغییر جهان را داشته باشد.

مهم نیست که شما چه آرزویی دارید، همه ما ممکن است که دید تونلی پیدا کنیم، تا جایی که چیزهای دیگر مثل خوردن وعده‌های غذایی معمولی یا تماس گرفتن با افراد نزدیک متن را فراموش کنیم.

در کتاب هوای رقیق، شاهد آن هستیم که افراد بی‌شماری این موضوع را تجربه می‌کنند و دیدشان به حدی محدود می‌شود که هدفشان – قله اورست – تمام چیزی است که می‌توانند ببینند. اما داشتن چنین دیدگاهی می‌تواند بسیار خطرناک باشد.

این کتاب یک کتاب غیرداستانی پرفروش است که در سال ۱۹۹۷ توسط جان کراکائر نوشته شده است و  به جزئیات تجربه کراکائر در فاجعه کوه اورست در سال ۱۹۹۶ می‌پردازد که در آن هشت کوهنورد کشته شدند و چندین نفر دیگر در اثر طوفان سرگردان شدند.

حتی اگر به کوهنوردی علاقه ندارید با خواندن کتاب یاد خواهید گرفت، چگونه تمرکز تونلی بر موضوعی می‌تواند از راه‌های مختلفی به افراد آسیب برساند.

در کمال خونسردی در بهترین کتاب‌های دنیا

۲۷. در کمال خونسردی

اثر ترومن کاپوتی

در ۱۵ نوامبر ۱۹۵۹، در شهر کوچک هولکامب، کانزاس، چهار عضو خانواده کلاتر به طرز وحشیانه‌ای با استفاده از یک تفنگ ساچمه‌ای که چند اینچ از صورت‌شان فاصله داشت کشته شدند. هیچ انگیزه آشکاری برای جنایت وجود نداشت و تقریباً هیچ سرنخی وجود نداشت.

در یکی از اولین رمان‌های غیرداستانی که تا به حال نوشته شده است، ترومن کاپوتی قتل و تحقیقاتی را که منجر به دستگیری، محاکمه و اعدام قاتلان شد، بازسازی می‌کند که باعث ایجاد تعلیق مسحورکننده و همدلی شگفت‌انگیز می‌شود.

In Cold Blood اثری است که از لحظه‌های خود فراتر می‌رود و بینش‌های تکان‌دهنده‌ای در مورد ماهیت خشونت آمریکایی به دست می‌دهد.

این کتاب  ابتدا به صورت یک مجموعه چهار قسمتی در مجله نیویورکر در سال ۱۹۶۵ و به صورت کتاب در سال ۱۹۶۶ منتشر شد و معروف‌ترین رمان جنایی واقعی در تمام دوران نام گرفته است.

مطالعۀ بهترین کتاب‌­های دنیا در ۱۵ دقیقه

مطالعه کتاب‌­های غیرداستانی زمان زیادی از روزتان را خواهد گرفت. یک فرد معمولی، برای مطالعه ۱۰۰ صفحه، باید تقریباً سه ساعت وقت بگذارد. درنتیجه، مطالعۀ تنها یکی از کتاب­‌های پیشنهادی، ممکن است ۹ ساعت طول بکشد.

اما شما می­‌توانید بامطالعه خلاصه بهترین کتاب‌های دنیا موجود در سایت ما یا با گوش دادن به کتاب­‌های صوتی، تنها ۲۰ دقیقه برای هر کتاب زمان صرف کنید.

دانلود اپلیکیشن خلاصه کتاب ذهن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید