معرفی بهترین کتاب‌ها برای پیشرفت شغلی

معرفی بهترین کتاب‌ها برای پیشرفت شغلی

فهرست مطالب

برترین نکات کتاب‌­های پرفروش برای دستیابی به هر چیزی که تابه‌حال آرزویش را داشته‌اید.

همه می­‌خواهند در حرفه‌­شان بهترین باشند. درست است که برای موفقیت، باید به غریزه‌­تان اعتماد کنید؛ اما علاوه بر آن، باید توصیه­‌های متخصصانی که قبلاً در شرایطی مشابه شما بوده‌اند و موفق شده‌­اند را نیز با گوشِ جان بشنوید.

بیایید صادق باشیم: زندگی پر از تصمیمات گیج‌­کننده است و همۀ ما در مقاطعی تصمیمات خوب یا بدی گرفته‌­ایم. مخصوصاً درزمینۀ کاری. واقعیت این است که اگر تصمیمات کاری بدی بگیرید، به‌سرعت مسیرتان منحرف شده و به مشکل برخواهید خورد. بعد، تمام وقت‌تان را صرف رفع آن مشکل می‌­کنید و در همین حین، دیگران از شما سبقت می­‌گیرند.

البته، یادگیری تجربی راه خوبی برای پیشروی است، اما بهترین و مفیدترین راه برای پیشرفت شغلی این است که از تجربیات متخصصانِ حرفه‌­تان استفاده کنید؛ چون آن­‌ها قبلاً در این مسیر بوده‌­اند، چم‌وخم کار را می‌­دانند و چند پیراهن بیشتر از شما پاره کرده‌­اند. اشتباهات این راه را نیز مرتکب شده‌­اند و به همین دلیل، شما مجبور نیستید که همان اشتباهات را دوباره تکرار کنید. گوش دادن به سخنان خردمندانۀ آن­‌ها کمک‌تان می‌­کند تا در طول مسیر حرفه‌­تان تصمیمات بهتری بگیرید.

اما انتخاب اینکه به حرف­‌های چه کسی گوش دهید نیز کار سختی است؛ اما خوشبختانه، در این مقاله شش کتاب به شما معرفی خواهیم کرد که مطالعۀ آن­ها به پیشرفت شغلی‌تان کمک خواهد کرد.

معرفی بهترین کتاب‌ها برای پیشرفت شغلی

صنایع آینده در کتاب‌ها برای پیشرفت شغلی

۱. صنایع آینده

اثر الک راس

کتاب صنایع آینده، تصویر جالبی از چگونگی حرکت تغییرات در دنیای تجارت فردا را پیش‌روی خواننده می‌­گذارد. این کتاب که مطالعۀ آن توسط مدیرعامل گوگل اکیداً توصیه شده، پیش‌بینی دقیقی است ازآن‌چه در دهۀ آینده به سراغ ما خواهد آمد. هوش مصنوعی، امنیت سایبری، داده­‌های مختلف و بازارهای نوظهور، همگی جزئی از صنایع آینده هستند.

این کتاب در مورد آن‌چه در آینده شاهدش خواهیم بود را به شما خواهند گفت و کمک‌تان خواهند کرد که بر چالش‌های این مسیر غلبه کنید.

الک راس یکی از برجسته­‌ترین متخصصان حوزۀ نوآوری و عضو ارشد دانشگاه مشهور جانز هاپکینز است.

چرا باید این کتاب را بخوانید؟ چون صنایع آینده، برخلاف بسیاری از کتاب‌های دیگر، به ضروریات سال‌های آتی می‌پردازد و به شما کمک می‌کند تا مسائلی که ممکن است آیندۀ شغلی‌تان را به خطر بیندازد بشناسید.

با چرا شروع کنید در کتاب‌ها برای پیشرفت شغلی

۲. با چرا شروع کنید

رهبران بزرگ چگونه الهام‌بخش دیگران می‌شوند؟- اثر سایمون سینک

آیا تابه‌حال به این فکر کرده‌­اید که چرا برخی افراد موفق­‌تر از دیگران هستند؟ چرا برخی از کسب‌وکارها از هر مشکلی که سر راه‌شان قرار می‌­گیرد جان سالم به در می­‌برند و برخی دیگر شکست خورده و به فراموشی سپرده می­‌شوند؟

کتاب با چرا شروع کنید، دقیقاً به بررسی همین سؤال می­‌پردازد و اطلاعات جالبی در این مورد ارائه می­‌دهد. به‌عنوان‌مثال، به این پرسش پاسخ می­‌دهد که چرا افرادی مانند استیو جابز و مارتین لوتر کینگ جونیور، توانستند توانایی­‌های ذاتی خود را مهار کرده و آن را به موفقیت‌­های بزرگی درزمینۀ کاری‌شان تبدیل کنند.

سایمون سینک نویسندۀ کتاب­‌های پرفروش است و می‌­داند چگونه کلمات را با حقایق مستدل اثبات کرده و با آن به مخاطب انگیزه بدهد. او نویسندۀ کتاب «رهبران آخر از همه غذا می­‌خورند» نیز هست و یکی از معتبرترین معلمان حوزۀ رهبری و تجارت جهان محسوب می­‌شود.

کتاب با چرا شروع کنید، حاوی مصاحبه­‌هایی با اعضای کنگره، صاحبان مشاغل و ستاره‌های هالیوود است و به شما کمک می‌کند مغز موفق­‌ترین چهره­‌های تجاری را بکاوید تا شاید شما هم بتوانید راه آن­‌ها را دنبال کنید و به پیشرفت شغلی برسید!

چرا باید این کتاب را بخوانید؟ چون اگر می‌خواهید موفق شوید، باید طبق روش افرادی که قبلاً در این راه موفق شده‌اند فکر کنید!

سختیِ کارهای سخت در کتاب‌ها برای پیشرفت شغلی

۳. سختیِ کارهای سخت

راه انداختنِ کسب‌وکار، وقتی هیچ راهِ ساده‌­ای وجود ندارد، اثر بن هاروویتز

راه­‌اندازی یک کسب‌وکار موفق همیشه هم آسان نیست. باید همواره تلاش کنید تا روایات قابل‌ ­اطمینانی از نحوۀ تصمیم‌گیری­‌های روزانه که می‌تواند موفقیت کسب‌وکارتان را به همراه داشته باشد یا آن را با شکست مواجه کند، بیابید.

کتاب سختی کارهای سخت، این موانع را از سر راه‌تان برمی­‌دارد و شما را به سفری صادقانه، به سمت درک مشکلات راه‌­اندازی کسب‌وکار و ادارۀ روزانۀ آن می­‌برد.

نویسندۀ این کتاب، بن هاروویتز، یکی از موفق‌­ترین و معتبرترین کارآفرینان «سیلیکون ولی» و یکی از بنیان‌گذاران شرکت خدمات مالیِ «اندریسن هاروویتز» است. توصیه‌هایی که او در کتابش ارائه می‌دهد بسیار قابل­‌ اعتماد است و جواهراتی را در آن خواهید یافت که در هیچ دانشکدۀ بازرگانی به شما یاد نخواهند داد.

چرا باید این کتاب را بخوانید؟ چون این کتاب حقیقت را می­‌گوید و این کار را به شیوه‌ه­ای صادقانه و درعین‌حال طنزآمیز انجام می­‌دهد.

5 نقطه قوت برتر خود را بشناسید در کتاب‌ها برای پیشرفت شغلی

۴. نقطه قوت برتر خود را بشناسید

اثر تام راث

آیا می­‌دانید چه کسی یک رهبر اثربخش است؟ آیا خودتان را رهبر اثربخشی می­‌دانید؟ اگر چنین است، آیا می­‌دانید چگونه می‌­توانید مهارت­‌هایتان را تقویت کنید؟

این کتاب، روش ایده‌آلی را مطرح می­‌کند که بر طبق آن عوامل تأثیرگذار در تبدیل شدن به یک رهبر خوب را یاد می­‌گیرید و پی می‌­برید که همیشه برای پیشرفت جا هست.

نویسندۀ آن، تام راث، کتاب­‌های پرفروش زیادی نوشته است که از میان آن­‌ها می­‌توان به کتاب بسیار موفقِ “سطل شما چقدر پُر است؟” اشاره کرد. او در کتاب ۵ نقطه قوت برتر خود را بشناسید، دانشی که در طول سال‌ها تحقیق به دست آورده است را با مخاطب به اشتراک می‌گذارد و سه عامل کلیدیِ مؤثر در ساختنِ یک رهبر خوب را بیان می­‌کند.

چرا باید این کتاب را بخوانید؟ تا یاد بگیرید چگونه می­‌توانید در هر شغلی که انتخاب می­‌کنید یک رهبر عالی باشید و این‌که چگونه باید مهارت­‌های رهبری فعلی خود را تقویت کنید.

قانون 10 برابر در کتاب‌ها برای پیشرفت شغلی

۵. قانون ۱۰ برابر

تنها تفاوت بین موفقیت و شکست، اثر گرنت کاردون

اگر می­‌خواهید به موفقیت و پیشرفت شغلی برسید، باید از حد معمول فراتر بروید. باید طوری رفتار کنید که قبلاً هرگز رفتار نکرده و کارهایی را انجام دهید که قبلاً هرگز انجام نداده‌­اید.

باید شانس و اقبال را فراموش کنید و رازهایی را بیاموزید که شما را از حد متوسط ​​به درجات اعلی ببرد. باید روی مسئولیت‌­ها، وظایف و تعهدات خود تمرکز کرده و بیشتر از همیشه تلاش کنید.

گرنت کاردون در قانون ۱۰ برابر، گام­‌به­‌گام، درسی را به شما می‌­آموزد که با کمک آن به موفقیتی بی­‌سابقه دست پیدا خواهید کرد. می­‌توانید به توصیه­‌های او اعتماد کنید؛ چون او نه‌تنها نویسندۀ کتاب‌­های پرفروش بسیاری است، بلکه یک سخنران بین‌­المللی بسیار موفق در حوزۀ تجارت و کارآفرینی نیز هست. علاوه بر این، یکی از اثرگذارترین سرمایه­‌گذاران آمریکا و مدیرعامل یکی از موفق­‌ترین کسب‌وکارها درزمینۀ آموزشِ فروش به‌حساب می­‌آید.

چرا باید این کتاب را بخوانید؟ چون بسیاری از مردم تصور می­‌کنند که موفقیت، به معنای دست‌یابی به چیزی کوچک است؛ اما اگر می­‌خواهید در زمرۀ این افراد نباشید و به پیشرفت شغلی برسید، باید رفتارتان را تغییر دهید و این کتاب، راه آن را به شما خواهد آموخت.

آئین دوست‌یابی در کتاب‌ها برای پیشرفت شغلی

۶. آیین دوست‌ یابی

اثر دیل کارنگی

کسی هست که نام این کتاب به گوشش نخورده باشد؟ آیین دوست‌یابی، یکی از معروف‌ترین و پرخواننده‌ترین کتاب‌های روی کرۀ زمین است و حتی امروزه نیز توصیه‌های آن راجع به «موفقیت» به تمامی صادق است.

می­‌خواهید فلان شغل را به دست بیاورید؟ معطل نکنید. می­‌خواهید زندگی‌تان را عوض کنید؟ دست به کار شوید. می­‌خواهید وضعیت فعلی‌تان را به هر طریق ممکن تغییر دهید؟ باز هم معطل نکنید.

دیل کارنگی فقید، یکی از معتبرترین نویسندگان حوزۀ خودسازی تاریخ است. آیین دوست‌ یابی، از زمان اولین انتشارش در سال ۱۹۳۶، زندگی میلیون­‌ها نفر را تغییر داده است.

چرا باید این کتاب را بخوانید؟ چون موفقیت صرفاً در پول نیست و به نحوۀ برخوردتان با دیگران نیز مربوط می­‌شود. اسرار کتاب آیین دوست‌ یابی، بر جنبۀ انسانی موفقیت تمرکز دارد و به شما دیدگاه متفاوتی در مورد چگونگی رسیدن به اهدافتان می­‌دهد.

۳ دلیل برای این­که چرا تمرکز روی شغل‌تان، باعث شادی و رضایت‌مندی‌تان خواهد شد

زندگی پر از پیچ‌وخم است؛ اما باید به چیزهایی که برای‌مان شادی و آسایش می‌آورند چنگ بیندازیم. برای برخی از افراد، شادی و آسایش صرفاً در خانواده و دوستان‌شان خلاصه می­‌شود؛ اما برای برخی دیگر، شغل نیز نقش پررنگی در این معادله دارد؛ اما چرا تمرکز بر شغل می­‌تواند زندگی‌تان را رضایت­‌بخش‌­تر کند؟

چون این کار باعث می­‌شود:

  • اعتمادبه‌نفس و احساس ارزش‌مندی شما افزایش پیدا کند؛
  • با افراد جدید آشنا شوید و روابط‌تان را گسترش دهید؛
  • در زمان‌های سخت چیزی داشته باشید که با آن کلنجار بروید و حواس‌تان را از مشکلات پرت کنید.

سال جدید تنها چند ماهی است که شروع شده. این یعنی، برای انجام کارهایتان هنوز وقت زیادی دارید. پس چرا از این زمان برای پیشرفت شغلی و رسیدن به موفقیت استفاده نکنید؟

البته قبلاً هم گفتیم که اعتماد به غریزه و ایده‌­های خودتان، یادگیری تجربی و آزمون‌وخطا بسیار کمک‌کننده­ هستند. بااین‌حال، توصیۀ افرادی که قبلاً در همین مسیر بوده‌­اند نیز باعث پیشرفت شغلی شما خواهد شد و در مدت کوتاهی شما را از حالت متوسط ​​به مقام متخصص خواهد رساند.

کتاب­‌هایی که می‌­توانند در ۱۵ دقیقه به پیشرفت شغلی‌تان کمک کنند

تقریباً می‌­توانید برای پیشرفت شغلی‌تان هر چیزی را از کتاب‌­ها یاد بگیرید. اما خواندن تمام این کتاب‌­ها زمان بَر است و به همین خاطر، سایت ما تنها مهم‌ترین مطالب هر کتابی را در اختیارتان قرار می‌­دهد. به این ترتیب، می‌­توانید در عرض ۱۵ ​​دقیقه تمام نکات کلیدی کتاب مورد نظرتان را بخوانید.

علاوه بر این، می­‌توانید این خلاصه کتاب­‌ها را به‌راحتی در برنامه‌­هایتان جا دهید و کتاب‌خوانی را به یک عادت روزانه تبدیل کنید.

دانلود اپلیکیشن خلاصه کتاب ذهن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید