• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب نقاط قوت خود را بشناسید

خلاصه کتاب نقاط قوت خود را بشناسید

نویسنده : تام راث
راوی : ژوبین دارابیان

/

6,900 تومان

/

( 42 )
خلاصه کتاب نقاط قوت خود را بشناسید
پخش دمو

خلاصه کتاب نقاط قوت خود را بشناسید

چنددرصد از ما این شانس را داشته‌ایم که در پاسخ به سوال «در چه کاری از همه بهتر هستید؟» جواب درستی بدهیم؟ چنددرصد ما دقیقا می‌دانیم که چه می‌خواهیم و در همان مسیر قدم برداشته‌ایم؟ درواقع قصد ما این است که از مسئله استعداد و استعدادیابی حرف بزنیم. روانشناسی نقط قوت، یکی از مسائل مهم و البته نسبتا جدیدی است که در این علم مطرح شده است. تمرکز اصلی این شاخه از روانشناسی بر یافتن نقاط قوت افراد و هدایت آن‌ها به سمت مشاغلی است که به بهترین نحو ممکن از این نقاط قوت در آن‌ها استفاده می‌کند. تام راث یکی از

« کلید رشد انسان، پیشرفت بر پایه ی شخصی که اکنون هستید، است.» این جمله اعتقاد نویسنده نقاط قوت خود را بشناسید است. تام راث معتقد است که برای پیشرفت و رسیدن به هدف نهایی، نیاز ندارید که خودتان را بکوبید و از نو بسازید. شما صرفا نیاز دارید که بر نقاط قوتتان تکیه کنید تا با کمک آن‌ها به بهترین نسخه خودتان تبدیل شوید.

شناسنامه خلاصه کتاب نقاط قوت خود را بشناسید

عنوان کتاب: نقاط قوت خود را بشناسید عنوان کتاب به زبان اصلی: Strengths Finder ۲.۰ نویسنده: تام راث نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴ از ۵ (Amazon)، ۳.۹ از ۵ (Good reads)، ۴.۲ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب نقاط قوت خود را بشناسید

شما با خواندن کتاب نقاط قوت خود را بشناسید قادر خواهید شد که تمام نقاط قدرتمندی که در وجودتان به ودیعه گذشته شده است را به‌خوبی شناسایی کنید. تام راث در این کتاب به شما کمک می‌کند تا با تمرکز بر قدرتمندترین خصوصیاتتان به شخصیتی تبدیل شوید که قرار است باشید. درواقع او شما را به سمت تبدیل شدن به بهترین نسخه وجودتان راهنمایی می‌کند و به شما آموزش می‌دهد که برای موفقیت نیازی به ایجاد تغییر در شخصیتتان ندارید، بلکه کافی است خودتان را تقویت و بخشی از ویژگی‌های نامطلوبتان را حذف کنید. اگر فکر می‌کنید هنوز نتوانستید کاری را در آن بهترین هستید انجام دهید یا فکر می‌کنید استعداد خاصی ندارید، توصیه می‌کنیم حتما خلاصه این کتاب را بشنوید تا دریچه‌های جدیدی برایتان باز شود.

درباره نویسنده خلاصه کتاب نقاط قوت خود را بشناسید

تام راث، نویسنده، مشاور و استاد مدعو دانشگاه است. او در ۱۹۷۵ در نبراسکا متولد شد. راث مدارک دانشگاهی خود را در رشته روانشناسی از دانشگاه‌های پنسیلوانیا و میشیگان دریافت کرد. او بعد از فارغ‌التحصیلی در موسسه گالوپ مشغول به کار شد. عمده تمرکز راث بر حوزه روانشناسی نقاط قوت، بهزیستی و مشارکت کارمندان است. او در پروژه‌ای شرکت داشت که توسط پدربزرگش کلیفتون راه‌اندازی شده بود تا بتوان پرسشنامه‌ای برای استعدادیابی تدوین شود. کلیفتون یکی از معروف‌ترین روانشناسان معاصر و پدر علم روانشناسی نقاط قوت است. راث اولین اثر خود را به‌صورت مشترک و با همکاری پدربزرگ نوشت که به پرفرو‌ش‌ترین کتاب نیویورک تایمز در سال ۲۰۰۴ تبدیل شد. پنج اصر از آثار راث که توانسته‌اند در انتشار خود به رکورد فروش دست یافته‌اند. همگی این آثار بر مسئله استعداد، مهارت و بهزیستی تمرکز دارند. سطل شما چقدر پر است، نقاط قوت خود را بشناسید، دوستان زندگی، با تکیه بر نقاط قوتتان رهبری کنید، پنج عنصر اساسی بهزیستی، سوال بزرگ زندگی و بخورید، حرکت کنید، بخوابید از آثار این نویسنده هستند.

نقد خلاصه کتاب نقاط قوت خود را بشناسید

استعدادیابی به معنای تخصصی و حرفه‌ای خود، یکی از مهم‌ترین ارکان حرکت به سمت موفقیت در سطوح مختلف است. از خردترین سطح که فردی است تا سطوح کشوری می‌توان مهم‌ترین پیش‌فرض استفاده از تمام پتانسیل موجود را یکی از مهم‌ترین پیش‌شرط‌های بهره‌وری دانست. به همین دلیل در سال‌های اخیر روانشناسان زیادی بر این مسئله تمرکز کرده‌اند که بهترین روش برای کشف پتانسیل افراد چیست. از این‌رو، نقاط قوت خود را بشناسید نوشته تا راث یکی از ارزشمندترین آثاری ست که در حوزه استعدادیابی و توسعه فردی منتشر شده است. این کتاب که از طرف موسسه گالوپ به انتشار رسیده است، می‌تواند مرجعی برای افراد باشد تا بتوانند پتانسیل‌ خود یا کارمندانی که قرار است استخدام کنند را شناسایی و از آن‌ها استفاده کنند. این کتاب مملو از استراتژی‌های سودمند است که به شما کمک خواهد کرد به این هدف برسید و نوع نگاه شما را به جهان پیرامونتان تغییر خواهد داد. هارث به شناسایی صرف بسنده نکرده است و ده استراتژی موثر تقویت و ساخت پتانسیل هم پیشنهاد کرده است. خواندن این کتاب برای همه افراد راهگشا و مناسب است و کمک بزرگی به پیشرفت شما خواهد کرد.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب نقاط قوت خود را بشناسید

نقاط قوت خود را بشناسید چندین بار تجدید چاپ شده و بیش از ۴ میلیون نسخه در سرتاسر جهان به‌فروش رسانده است. این کتاب دو سال متوالی در رده پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار گرفت. همچنین به هفده زبان زنده دنیا ترجمه شد و در لیست پرفروش‌ترین‌های وال استریت ژورنال، آمازون و یو‌اس‌ای تودی قرار دارد.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

همه کسانی که به دنبال شغلی مناسب برای خود می‌گردند باید این کتاب را بخوانند تا صورت واضح و روشنی از استعدادهای خود داشته باشند. اگر به‌دنبال تقویت نقاط قوتتان هستید خواندن این کاب به شما کمک خواهد کرد تا درجهت این هدف حرکت کنید. مدیران سازمان‌ها، صاحبان کسب‌وکار و مسئولین نیروی انسانی هم از مخاطبین مهم این کتاب هستند. نقاط قوت خود را بشناسید به شما کمک می‌کند تا بتوانید به‌خوبی استعدادهای موجود در کارمندان را شناسایی و از آن‌ها استفاده کنید.

بخش هایی از متن کتاب

اطمینان به خود مانند اعتماد به نفس است. شما در اعماق وجودتان به توانایی‌هایتان اعتماد دارید. می‌دانید که می‌توانید خطر کنید یا با چالش‌های جدیدی مواجه شوید. مدعی چیزی باشید و از همه مهم‌تر ادعایتان را حمایت کنید. اطمینان به خود چیزی بیش از اعتماد به نفس است. به وسیله همین درون‌مایه اعتماد به خود است که شما نه تنها به توانایی‌هایتان اعتماد دارید بلکه از قضاوتتان هم مطمئن هستید. وقتی شما به جهان می‌نگرید می‌دانید که دیدگاهتان منحصر به فرد و با دیدگاه دیگران متفاوت است و چون هیچ‌کس آنچه را که شما می‌بینید، نمی‌بیند، می‌دانید که هیچ‌ کسی نمی‌تواند برای شما تصمیم بگیرد. هیچ‌کس نمی‌تواند بگوید به چه چیزی بیندیشید. آن‌ها می‌توانند راهنمایی کنند و پیشنهاد کنند اما تنها شما قدرت نتیجه‌گیری، تصمیم‌گیری و عمل را دارید. این نقطه قدرت و این پاسخگویی نهایی در زندگی‌تان شما را نمی‌هراساند.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف