• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب با چرا شروع کنید

خلاصه کتاب با چرا شروع کنید

نویسنده : سایمون سینک
راوی : ژوبین دارابیان

/

6,900 تومان

/

( 22 )
خلاصه کتاب با چرا شروع کنید
پخش دمو

خلاصه کتاب با چرا شروع کنید

سوال محوری سینک در کتاب با چرا شروع کنید این است که چه چیزی می‌تواند شرکت‌ها را از یکدیگر متمایز کند. درواقع چه عاملی باعث می‌شود یک شرکت نسبت به رقبا در رده بالاتری از موفقیت قرار بگیرد و ضمن جلو افتادن از آن‌ها، موفقیت خود را در سال‌های متمادی تکرار کند. او سعی کرده است تا در این کتاب از شیوه‌های تبدیل شدن به مدیری الهام‌بخش در دنیای کسب‌وکار حرف بزند و به خواننده بفهماند که شروع کسب‌وکار بدون جواب دادن به دو سوال اساسی میسر نخواهد شد یا حداقل به موفقیت چشمگیری نخواهد رسید. اول اینکه باید بدان

«برخی صرفاً عنوان رهبر را یدک می‌کشند و برخی در عمل رهبری می‌کنند. گروم دوم الهام‌بخش ما هستند نه گروه اول.»

شناسنامه خلاصه کتاب با چرا شروع کنید

عنوان کتاب: با چرا شروع کنید عنوان کتاب به زبان اصلی: Start with why نویسنده: سیمون سینک نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۱۹ از ۵ (Good reads)، ۴.۷ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب با چرا شروع کنید

سایمون سینک در این کتاب به شما خواهد آموخت که برای تبدیل شد به رهبری تاثیرگذار، باید طرز فکر خود را عوض کنید. شما در این کتاب یاد می‌گیرید که چطور کارتان را شروع کنید که به موفقیت برسید و حتی موفقیتتان را طی سال‌های متمادی تکرار کنید. شما در کتاب با چرا شروع کنید درباره ویژگی‌های رهبران تاثیرگذاری که توانایی جذب مشتریان وفادار دارند بیشتر خواهید آموخت. این کتاب به شما می‌آموزد که چطور الهام‌بخش باشید و اثری بیش از فروش از خودتان باقی بگذارید. این کتاب با مطرح کردن نمونه‌های موفق دنیای کسب‌وکار و مدیران الهام بخش تاریخ اقتصاد، به شما انگیزه می‌دهد تا قدم در مسیر کارآفرینی و گسترش کسب‌وکارتان بگذارید.

درباره نویسنده خلاصه کتاب با چرا شروع کنید

سایمون سینک نویسنده معروف کتاب‌های مدیریت است که موضوع اصلی کتاب‌های خود را به رهبران و نقش آن‌ها در دنیای کسب‌وکار اختصاص داده است. او در ۱۹۷۳ در ویمبلدون متولد شد. او نویسنده، مشاور سازمانی و سخنران انگیزشی است که به‌عنوان استاد ارتباطات استراتژیک در دانشگاه کلمبیا آمریکا کار می‌کند. او همچنین یکی از اعضای غیردائم در موسسه رند است. سایمون سینک تابحال پنج کتاب نوشته است که رهبران آخر از همه غذا می‌خورند، باهم بهتر است و چرایی خودت را پیدا کن از ساید آثار اوست که به فارسی هم ترجمه شده است.

نقد خلاصه کتاب با چرا شروع کنید

سینک در کتاب خود از الگوی طبیعی رهبرانی که می‌توانند الهام‌بخش باشند حرف می‌زند. اما او معتقد است که این ویژگی‌ها نمی‌تواند به‌صورت ذاتی و مادرزادی در انحصار این افراد باشد. بلکه همه می‌توانند این الوها را یاد بگیرند و در کسب‌وکار خود به‌کار بگیرند. او سعی کرده است تا راهنمایی بنویسد که به شما کمک می‌کند تا ایده‌ها و روش‌های موثر برای موفقیت را یاد بگیرید و روی تقویت آن‌ها متمرکز شوید.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب با چرا شروع کنید

این کتاب به زبان‌های زنده دنیا ترجمه شده است و میلیون‌ها نفر درسرتاسر دنیا آن را خوانده‌اند و به‌عنوان اثری الهام‌بخش و تاثیرگذار از آن یاد کرده‌اند. این کتاب در ۲۰۰۹ به‌عنوان یکی از پنج کتاب پرفروش سال آمریکا شناخته شد و همواره در رده بهترین کتاب‌های ژانر خود قرار دارد.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

این کتاب مناسب همه کسانی است که دوست دارند کسب‌وکاری راه‌اندازی کنند و مهم‌تر از آن، سعی دارند کارشان را بدون عیب‌ونقص پیش ببرند و به موفقیتی پایدار برسند. همه کسانی که علاقه دارند به‌عنوان رهبری الهام‌بخش، ردی پایدار و ماندگار از خودشان به‌جا بگذارند نیاز خواهند داشت که یک بار این کتاب را با دقت بخوانند. اگر رهبر کسب‌وکاری هستید و دوست دارید به چیزی بیش از آنچه هستید تبدیل شوید، این کتاب مخصوص شماست.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

با چرا شروع کنید یکی از مفیدترین و قدرتمندترین کتاب‌هایی است که طی سال‌های گذشته خوانده‌ام. این کتاب به‌صورت ساده اما کاملا ظریف به ما نشان می‌دهد که رهبران چطور باید رهبری کنند. (ویلیام پوری) با چرا شروع کنید شعله‌های درون من را شعله‌ور کرد. این کتاب میتواند شما را به سطوح برترس برساند که هرگز دستیابی به آن را تصور نمی‌کردید. (ژنرال چاک آنر) هر داستان شما را مجبور می‌کند که مسائل را از منظری کاملا متفاوت ببنید. دیدگاهی که چیزی کم از واقعیت ندارد. (مختار لامانی، سفیر سابق ایالت متحده در عراق)

بخش هایی از متن کتاب

به ندرت مى‌توان کالایى را در بازار یافت که مشترى نتواند آن را با قیمت، کیفیت، سطح خدمات و ویژگى‌هاى یکسان از فروشنده دیگرى تهیه نماید. اگر از مزایاى اولین تولید کننده پیشگام برخوردار باشید، احتمال دارد این مزیت در مدت چند ماه از دست برود. اگر محصولى واقعا جدید ارائه دهید، شخص دیگرى با محصولى مشابه و حتى بهتر از محصول شما وجود خواهد داشت. اگر از اکثر سازمان‌ها علت وفادارى مشتریانشان را جویا شوید، بسیارى درباره کیفیت، ویژگى‌ها، قیمت یا خدمات برتر پاسخ مى‌دهند. به عبارت دیگر، بسیارى از علت وفادارى مشتریان اطلاعى ندارند. جالب است که اگر شرکت‌ها علت وفادارى مشتریان را نمى‌دانند، پس احتمالاً نمى‌دانند چرا کارمندان آن‌ها در این شرکت‌ها کار مى‌کنند. اگر اکثر شرکت‌ها واقعا علت وفادارى مشتریان خود یا کارمندان خود را درک نکنند، چطور مى‌توانند از شیوه‌هاى جذب کارمندان آگاه شده و وفادارى آن‌ها را تشویق کرده و افزایش دهند؟ واقعیت این است که بسیارى از شرکت‌هاى امروزى، براساس مجموعه‌اى ناقص یا اشتباه، متشکل از فرضیه‌هاى ناکامل از محرک‌هاى کارى خود تصمیم‌گیرى مى‌کنند. تنها دو روش براى تحت‌تأثیر قرار دادن رفتار انسانى وجود دارد: روش اول اینکه مى‌توانید از فریب استفاده کرده و یا انگیزش ایجاد کنید. فریب در واقع فریبکارى نیست؛ بلکه بسیار رایج بوده و تاکتیک نسبتا مناسبى است. درحقیقت، بسیارى از ما از دوران جوانى خود در حال انجام این کار هستیم. جمله «من بهترین دوست تو خواهم بود» تاکتیک مذاکره‌اى بسیار مؤثر است که توسط نسل‌هاى مختلف کودکان براى رسیدن به چیزى که از دوست خود انتظار دارند، مورد استفاده قرار مى‌گیرد و تمام کودکانى که آب نبات چوبى خود را در ازاى یافتن بهترین دوست جدید معاوضه کرده‌اند تأثیر این جمله را تأیید مى‌کنند. در زمینه سیاست، فریب در تمامى اشکال فروش و بازاریابى رواج دارد. فریب معمول عبارت است از: کاهش قیمت، هدیه تبلیغاتى، استفاده از ترس، فشار همتا یا پیغام‌هاى الهام‌بخش؛ و خلاقیتى که رفتار را تحت‌تأثیر قرار دهد مانند یک خرید، رأى یا حمایت. هنگامى که شرکت‌ها یا سازمان‌ها درک واضحى از دلیل وفادارى مشتریان نداشته باشند، به میزان نادرستى از فریب متکى مى‌شوند؛ به همین دلیل، فریب جوابگو خواهد بود.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف