• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب استثنایی ها

خلاصه کتاب استثنایی ها

نویسنده : مالکوم گلدول
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 13 )
خلاصه کتاب استثنایی ها
پخش دمو

خلاصه کتاب استثنایی ها

تابحال به زندگی افراد موفق و مسیری که طی کرده‌اند فکر کرده‌اید؟ اینکه چقدر تلاش کرده‌اند یا چقدر مطالعه داشته‌اند نه. منظور وضعیت زندگی آن‌ها و سایر شرایطی است که خودشان دخالت چندانی در آن‌ها نداشتند. سال تولد، شرایط خانوادگی، زمینه‌های فکری و بک‌گراند زندگی این دسته از افراد شاید جزو آخرین گزینه‌هایی باشد که همه ما به آن فکر کرده‌ایم. اما باید بدانید که مالکوگ گلدول نویسنده کتاب استثنائی ها این موضوع را در کتاب خود برجسته کرده و محور قرار داد است. جالب است، نه؟ او البته درکنار این عوامل به تمام

شناسنامه خلاصه کتاب استثنایی ها

عنوان کتاب: استثنائی ها عنوان کتاب به زبان اصلی: Outliers نویسنده: مالکوم گلدول نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۷ از ۵ (Amazon)، ۴.۲ از ۵ (Good reads)، ۴.۷ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب استثنایی ها

مالکوم گلدول در اثر درخشان خود تحت عنوان استثنائی ها ما را به سفری فکری در دنیای نخبگان می‌برد. او سعی کرده است که در این کتاب به سوالی مهم جواب بدهد: چه چیزی افراد نخبه و تاثیرگذار را از سایرین جدا می‌کند؟ شما در این کتاب خواهید آموخت که ما بیش از حد به آنچه افراد موفق هستند توجه می‌کنیم و درعوض به اینکه آن‌ها از چه پس‌زمینه‌ای می‌آیند توجه خاصی نداریم. درواقع گلدول شما را با پس‌زمینه‌های فکری، فرهنگ، خانواده، نسل، تجارب تربیتی و سایر عوامل موثر بر شکل‌گیری شخصیت این افراد آشنا می‌کند. او درطول این کتاب راه‌هایی که میلیاردرها و نخبگان اقتصادی دنیا طی کرده‌اند به شما نشان می‌دهد و از اسراری حرف می‌زند که به این افراد کمک کرده‌اند تا به موفقیت برسند. او به شما خواهد آموخت که چطور در زندگی خود حرکت کنید تا روزی مانند این نخبگان و استثنائات دنیای کسب‌وکار به نوک قله موفقیت برسید.

درباره نویسنده خلاصه کتاب استثنایی ها

مالکوم گلدول متولد ۳ سپتامبر ۱۹۶۳، روزنامه‌نگار و نویسنده انگلیسی-کانادایی در حوزه موفقیت، توسعه کسب‌وکار و توسعه فردی است. او ضمن نویسندگی سابقه سخنرانی در مجامع مختلف را هم دارد. یکی از مهم‌ترین نشریات و مطبوعاتی که گلدول در آن‌ها قلم زده است، نیویورکر است. او ضمن نویسندگی در مطبوعات شش کتاب به چاپ رسانده است. گلدول تحصیلات خود را در دانشگاه تورنتو در رشته تاریخ گیپیری کرد و قبل از آن هم وارد مرکز روزنامه‌نگاری ملی در واشنگتن شده بود. او مسیر پرفراز و نشیبی را طی کرد و بارها از سوی موسسات مختلف تبلیغاتی طرز شد تا نهایتا توانست وارد نیویورکر شود و رسما به‌عنوان روزنامه‌نگار بنویسد. نویسندگی کتاب نقطه عطف کار گلدوی بود. او توانست با کتابهای خود به یکی از چهره‌های سرشناس مطبوعات و نشر تبدیل شود و جوایز زیادی را به‌دست بیاورد. گلدوی در ۲۰۰۵ به‌عنوان یکی از صد شخصیت تاثیرگذار از سوی تایمز برگزیده شد. همچنین در سال ۲۰۰۷ جایزه انجمن جامعه‌شناسی آمریکا را به خاطر گزارش‌های دقیق از وضعیت اجتماعی به‌دست آورد.

نقد خلاصه کتاب استثنایی ها

گلدول در کتاب استثنائی ها از موضوعاتی صحبت می‌کند که تابجال کسی به آن‌ها فکر نکرده بود. او به موفقیت و مسیر رشد از دریچه‌ای دیگر نگاه کرده است و همین مسئله نقطه قوت کتاب او محسوب می‌شود. مثلا یکی از مواردی که او در کتاب خود مورد توجه قرار داده است، توجه به سال و مه تولد افراد موفق و میزان تاثیر آن در موفقیت آن‌ها است. همین مسئله موجب شده است که بسیاری از منتقدین کتاب او را مورد نقد قرار دهند و آن را فاقد اعتبار علمی کافی بدانند. توجه گلدول به مسئله شانس و موقعیت‌هایی که بخش عظیمی از پیشامد آن دست ما نیست، گواه این مسئله است. اما روایت جذاب گلدول و قلم او در نوشتن این کتاب، استثنائی‌ها را به اثری خواندنی تبدیل کرده است که به شما کمک می‌کند تا دید جدیدی نسبت به زندگی افراد موفق پیدا کنید.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب استثنایی ها

کتاب استثنائی ها در بیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار دارد.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

هم مدیران کسب‌وکار نیاز خواهند داشت که این کتاب را بخوانند. اگر دوست دارید که در مسیر رشد و موفقیت قرار بگیرید، خواندن این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا دید مناسبی نسبت به موفقیت و افراد اثرگذار پیدا کنید. درنهایت اگر دوست دارید کسانی را به سمت موفقیت راهنمایی کنید، خواندن این کتاب به شما کمک خواهد کرد تا بهتر عمل کنید.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

در دنیای گسترده داستان‌نویسی، مالکوم گلدول به همان استعدادی که امروز وجود دارد نزدیک است. خواندن کتاب استثنائی‌ها بسیار لذت‌بخش و شما را به فکر ایجاد و اختراع نظریه‌های مبتکرانه خواهد انداخت. استثنائی‌ها سرگرم‌کننده و منعطف است و احتمالا بهترین اثر گلدول باشد. در این اثر هم سرنخ‌های درخشانی وجود دارد و هم درس‌هایی از زندگی به خواننده ارائه می‌دهد. این کتاب ترکیبی از علم پرستش، خودیاری و سرگمی است و همگی در یک کتاب جمع شده‌اند. (جورجی کرشلینگ) هیچ کتاب دیگری که من امسال خوانده‌ام چنین نثر متمایزی را با محتوای واقعا قابل تامیل ترکیب نمی‌کند. گلدول با درجه خیرکنندگی بالا می‌نویسد؛ اما در عین‌حال همانقدر روشن و مستقیم نوشته است که حتی می‌توان امیدوار بود که به ح استرانک یا وایت برسد. (نشریه آتلانتا)

بخش هایی از متن کتاب

به عبارت دیگر، به احتمال زیاد به افراد موفق فرصتهای ویژه داده می شود که منجر به موفقیت بیشتر می شود. این ثروتمندان هستند که بزرگترین معافیت مالیاتی را دریافت می کنند. این بهترین دانش آموزان هستند که بهترین تدریس و بیشترین توجه را کسب می کنند. و این بزرگترین افراد نه و ده ساله ای هستند که بیشترین مربیگری و تمرین را دارند. موفقیت، نتیجه همان چیزی است که جامعه شناسان دوست دارند آن را “مزیت انباشت” بدانند. میراث فرهنگی نیروهای قدرتمندی هستند. آنها ریشه های عمیق و عمری طولانی دارند. آنها همچنان ادامه دارند، نسل به نسل، تقریباً دست نخورده، حتی اگر شرایط اقتصادی، اجتماعی و جمعیتی که باعث ایجاد آنها شده است، از بین رفته باشد، و آنها در هدایت نگرش ها و رفتار چنان نقشی را بازی می کنند که بدون آنها نمی توانیم دنیای خود را معقول کنیم. هنگامی که یک نوازنده توانایی کافی برای ورود به یک مدرسه موسیقی برتر را داشته باشد، چیزی که یک اجراکننده را از دیگری متمایز می کند این است که او چقدر سخت کار می کند. خودشه. و نکته مهمتر اینکه، افراد در رده بالا، سخت تر از همه کار نمی کنند. آنها فقط زیاد کار می کنند، خیلی زیاد. برای ایجاد یک دنیای بهتر، ما باید امروز تکه های خوش شانسی و مزایای خودمان که موفقیت را تعیین می کند – تاریخ تولد شانس و تصادفات مبارک تاریخ – با جامعه ای که فرصتی برای همه فراهم می کند، جایگزین کنیم.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف