• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب قدرت سکوت

خلاصه کتاب قدرت سکوت

نویسنده : سوزان کین
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 34 )
خلاصه کتاب قدرت سکوت
پخش دمو

خلاصه کتاب قدرت سکوت

درصد زیادی از جمعیت دنیا را افراد درونگرا تشکیل داده‌اند. کسانی که گاهی به شخصیت‌های منزوی، ساکت، کم‌حرف و غیراجتماعی نسبت داده می‌شوند. اما آیا واقعا درونگرایی همان کلیشه‌ای است که در باور عموم مردم دنیا جاسازی کرده‌اند؟ جواب با قطعیت منفی است. درونگرایی برخلاف آنچه بسیاری از مردم فکر می‌کنند چیزی فراتر از کم‌حرف بودن است و این خصیصه ذاتی نه یک ناهنجاری یا مشکل، که صرفا ویژگی شخصیتی افراد درونگرا است. درونگرایان برخلاف چیزی که تصور می‌شود، افرادی بسیار باهوش، خلاق و در جای خود اجتماعی هستند. آن

«برون‌گرایی سبک شخصیتی فوق‌العاده‌ جذابی است؛ اما ما این ویژگی‌ را به استانداردی سرکوبگر تبدیل کرده‌ایم؛ استانداردی که بیشتر ما حس می‌کنیم باید از آن پیروی کنیم.» شما هم درونگرا هستید و بارها از طرف برونگرایان به منزوی بودن، اجتماعی نبودن و خجالتی بودن متهم شده‌اید؟ لازم است که کتاب قدرت سکوت نوشته سوزان کین را بخوانید و خواندن آن را هم به برونگرایانی که شما را متهم می‌کنند معرفی کنید.

شناسنامه خلاصه کتاب قدرت سکوت

عنوان کتاب: قدرت سکوت عنوان کتاب به زبان اصلی: Quiet: The Power of Introverts in a World That Can't Stop Talking نویسنده: سوزان کین نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۴.۱ از ۵ (Good reads)، ۴.۵ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب قدرت سکوت

در این کتاب با ویژگی‌های شخصیت‌های درونگرا آشنا خواهید شد. شما در کتاب قدرت سکوت خواهید آموخت که چنددرصد جمعیت دنیا را افراد درونگرا تشکیل می‌دهند و چه شخصیت‌های معروف تاریخ علم، سیاست و هنر درونگرا بوده‌اند. این کتاب به درونگرایان کمک می‌کند اعتماد به‌نفس بیشتری داشته باشند و از ویژگی‌های شخصیتی‌شان به‌صورت بهترین استفاده کنند. اگر برونگرا هستید با مطالعه این کتاب خواهید فهمید که چطور با افراد درونگرا رفتار کنید و آن‌ها را به‌عنوان بخشی ارزشمند از اجتماع بشناسید. این کتاب به شما کمک می‌کند که باورهای نادرستی را که درباره شخصیت‌های درونگرا داشتید دور بریزید و سعی کنید با نگرشی جدید به این طیف اجتماع نگاه کنید. تفاوت درونگرایی و برونگرایی، تاثیر وراثت و ژنتیک بر درونگرایی و برونگرایی بودن افراد و بررسی این مسئله از ابعاد علمی از دیگر مسائل مهمی است که با مطالعه کتاب قدرت سکوت خواهید آموخت.

درباره نویسنده خلاصه کتاب قدرت سکوت

سوزان کین در ۱۹۶۸ در نیویورک متولد شد. او نویسنده امریکایی‌تبار معروف و استاد دانشگاه است. کین مدرک کارشناسی خود را در رشته ادبیات از دانشگاه پرینستون دریافت کرد و تحصیلات تکمیلی خود را در رشته هاروارد ادامه داد. او بنیانگذار شرکت کوآیت رولوشن است. این شرکت بر تغییر شیوه رهبری کسب‌وها تمرکز دارد.

نقد خلاصه کتاب قدرت سکوت

کین در کتاب قدرت سکوت روی مسئله بسیار مهمی دست گذاشته است. او به نقش مهم افراد درونگرا در جامعه می‌پردازد و تمام تلاش خود را به کار گرفته است تا نشان دهد که نادیده نقش این دسته از افراد تا چه اندازه می‌تواند به جامعه ضربه بزند. این کتاب از مسائلی حرف زده است که تا حدود زیادی می‌تواند در مسائل اجتماعی روشن‌کننده و نجات دهنده باشند. کین در این کتاب از قدرت فوق‌العاده درونگرایان حرف می‌زند و مخاطب را با آن آشنا می‌کند. با خواندن این کتاب خواهید توانست نگاهتان را به درونگرایان تغییر دهید و اگر درونگرا هستید، اعتماد به‌نفس بیشتری نسبت به خود و توانایی‌هایتان پیدا کنید. کین سعی کرده است کلیشه برون‌گرای ایده‌آل را بهم بریزد و در این مسئله بسیار هم موفق بوده است. خواندن این کتاب را برای داشتن همزیستی مسالمت‌آمیز اجتماعی به همه کسانی که خودشان درونگرا هستند یا دوستان درونگرا دارند پیشنهاد می‌کنم.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب قدرت سکوت

کتاب قدرت سکوت توانسته است به جوایز و دستاوردهای زیادی برسد. این کتاب در سال چاپ نامزد جایزه گاردین شد. همچنین در بخش ناداستان جایزه اندرو کرنیج مدال هم نامزد دریافت جایزه شد. جایزه گودریدز در بخش ناداستان از جمله جوایزی است که قدرت سکوت به‌دست آورده است. این کتاب همچنین توانسته است در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون و نیویورک تایمز قرار بگیرد.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

اگر درونگرا هستید و نمی‌دانید باید چطور با ویژگی شخصیتی‌تان در جامعه نقش ایفا کنید، اگر در اطرافیانتان شخصیت درونگرایی می‌شناسید که به‌خاطر درک نشدن از طرف دیگران اذیت می‌شوند، واجب است این کتاب را بخوانید. خواندن این کتاب را به همه کسانی که دوست دارند زندگی اجتماعی بهتری را تجربه کنند پیشنهاد می‌کنیم.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

کین توصیه‌های مفیدی برای معلمین و والدین درونگرا ارائه می‌دهد. این کتاب می‌تواند هرکسی را که به فکر مردم، کارشان و.. اهمیت می‌دهند جذب خود کند. این کتاب باید توسط افراددرونگرا یا والدینشان مطالعه شود تا به آن‌ها کمک کند که عزت نفس پیدا کنند. (نشریه فورچن) کتابی غنی، هوشمند و روشنگر. (وال استریت ژورنال) این کتاب به پشتوانه تحقیقات فوق‌العاده و با بصیرتی عمیق و خوانشی جذاب، منبعی ضروری برای هرکسی است که قصد دارد موهبت‌هایی که به افراد درونگرا عطا شده است را درک کند. (گرچن روبین) کتابی هوشمند و دارای تحرک زیادی درباره ارزش سکوت و خلوتی که باعث می‌شود شما از پشت بام‌ها فریاد بزنید. این کتاب نگاهی جذاب و بصیرت‌آمیز در قلب و ذهن کسانی است که به‌جای توییت کردن درمورد جهان، دنیا را تغییر می‌دهند. (دانیل گیلبرت، استاد روانشناسی دانشگاه هاروارد) بررسی جذاب و بالقوه تغییر دهنده زندگی در روان انسان که مطمئنا هم برای افراد درونگرا و هم برونگرایان مفید خواهد بود. (نشریه Kirkus)

بخش هایی از متن کتاب

سال ۱۹۳۹، یک شنبه‌ی عید پاک. بنای یادبود لینکلن. ماریان اندرسون یکی از خوانندگان خارق‌العاده‌ی نسل خودش، روی صحنه می‌آید، مجسمه‌ی شانزدهمین رئیس جمهور آمریکا پشت سرش خودنمایی می‌کند. زنی سلطنتی با پوستی کاراملی رنگ، به جمعیت ۷۵,۰۰۰ نفری خیره می‌شود: مردها با کلاه‌های لبه‌دار، زن‌ها با بهترین لباس روز یکشنبه، و دریای عظیمی از چهره‌های سیاه و سفید. او شروع به سخنرانی می‌کند و در حالی که صدایش اوج می‌گیرد، هر واژه را با خلوص و وضوح بیان می‌کند: کشورم متعلق به توست، سرزمین دلپذیر آزادی». جمعیت مجذوب و با چشمانی اشک‌آلود به سخنان او گوش می‌دهند. آن‌ها هرگز فکر نمی‌کردند چنین روزی فرا برسد. و البته بدون النور روزولت چنین چیزی ممکن نبود. چندی پیش در همان سال، اندرسون برنامه‌ریزی کرده بود که در سالن کنسرت واشنگتن دی سی بخواند، اما سازمان دختران انقلاب آمریکا که مالک آن سالن بودند به خاطر نژادش به او پاسخ رد داده بودند. النور روزولت که خانواده‌اش برای این انقلاب جنگیده بودند، از سازمان دختران انقلاب آمریکا استعفاء داد و به اندرسون کمک کرد در بنای یادبود لینکلن آواز بخواند و به این ترتیب یک طوفان ملی به راه انداخت. روزولت تنها کسی نبود که اعتراض کرد، اما قدرت سیاسی را به سمت این موضوع سوق داد و در این فرآیند شهرت خود را به خطر انداخت. برای روزولت که به نظر می‌رسید اساساً کسی نیست که بتواند نسبت به رنج و مشکلات سایر مردم بی‌تفاوت باشد، چنین عملکردهایی که نشأت یافته از وجدان اجتماعی بود، اصلاً غیرعادی نبود. اما سایرین این کار را قابل توجه می‌پنداشتند...

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف