معرفی ۱۶ کتاب برتر خودیاری

معرفی ‏16 کتاب برتر خودیاری

فهرست مطالب

زمان ­فراغت و استراحت زمان خوبی برای مطالعه است. در این مقاله به معرفی بهترین کتاب‌های خودیاری پرداخته‌­ایم که می‌­توانید در زمان­‌های سوخته­‌تان آن­ها را بخوانید.

ما در روزگاری زندگی می‌کنیم که شمار کتاب‌های خودیاری موجود در بازار به‌قدری زیاد است که یک فرد در تمام طول زندگی خود نیز نمی­‌تواند همۀ آن­ها را مطالعه کند. از طرفی دیگر، در دنیای امروز، یافتن زمان برای خواندن حتی یک کتاب هم چالش بزرگی ­است، چه رسد به این‌ همه کتاب.

اما سایت ما گلچینی از بهترین نکاتِ هزاران کتاب تحسین‌ ­شدۀ غیرداستانی جهان، ازجمله صدها کتاب پرفروش خودیاری را برایتان فراهم کرده است. اگر می‌خواهید به انسان بهتری تبدیل شوید، حتماً کتاب‌های خودیاری موجود در کتابخانۀ سایت ما را مطالعه کنید.

با مطالعۀ بهترین کتاب­‌های خودیاری، به همان­‌جایی که دوست دارید، می‌رسید.

7 عادت مردمان مؤثر

۱. ۷ عادت مردمان مؤثر

اثر استفن آر کاوی

در میان پرفروش‌ترین کتاب‌های خودیاریِ تمام دوران، این کتاب، عادات مشترک افرادی که با دنیای اطرافشان خوب برخورد می‌کنند را نشان می‌دهد.

هم­چنین توضیح می‌دهد که شما نیز با داشتن مجموعه‌ای از هفت اصل که به بسیاری از افراد موفق کمک کرده تا زندگی رضایت­‌بخشی داشته باشند، می‌توانید راه خود را از بقیه جدا کنید و شانستان را برای دستیابی به بزرگی و موفقیت افزایش دهید.

 

آیین دوست‌یابی

۲. آیین دوست‌یابی

چگونه می‌توان با دیگران دوست شد و بر مردم تأثیر گذاشت

اثر: دیل کارنگی

این کتاب معروف و قدیمیِ خودیاری که در سال ۱۹۳۶ انتشار یافته، قوانین اصلیِ تأثیرگذاری بر دیگران و دوست­یابی را به مخاطب ارائه می­‌دهد. در این کتاب تاکتیک­‌های فریبندۀ ساده‌ای مانند لبخند زدن، گوش دادن به حرف­های دیگران و نشان دادن حس قدردانی‌تان، معرفی  شده که با به‌­کارگیریِ آن­ها به­‌سرعت به شخص محبوب­تر و تأثیرگذارتری تبدیل خواهید شد.

 

نیروی حال: راهنمایی برای بیداری معنوی

۳. نیروی حال

راهنمایی برای بیداری معنوی

اثر: اکهارت تول

این کتاب خودیاریِ پیشگام، نوری را بر رابطۀ بین ذهن و رنج می­‌تاباند و روش خاصی را برای پایان دادن به رنج‌برده و دستیابی به آرامش درونی معرفی می‌­کند.

با پیروی از این راهنما برای زندگی در لحظه و جدا کردن خود از نفس، روابط و کیفیت کلی زندگی‌تان بهبود خواهد یافت.

 

چهار میثاق

۴. چهار میثاق

راهنمای عملی آزادی شخصی؛ کتاب خرد سرخ­پوستان تولتک

اثر: دون میگل روئیز و جنِت میلز

بامطالعۀ این کتاب که درآمدی­ است بر تمدن تولتک، با جامعۀ هنرمندان و دانشمندان باستانی آمریکای مرکزی آشنا خواهید شد و پی خواهید برد که چگونه ایده‌­ها و خرد آن­ها نه‌ تنها امروز نیز کاربرد دارند، بلکه می‌­توانند کمکمان کنند تا عوامل منفی‌­ای که ما را از درک کامل توانایی­هایمان بازمی­‌دارند را کنار بگذاریم و به خود واقعی‌مان تبدیل شویم.

 

بیندیشید و ثروتمند شوید

۵. بیندیشید و ثروتمند شوید

اثر: ناپلئون هیل

بیندیشید و ثروتمند شوید یکی دیگر از کتاب‌های قدیمی و برتر خودیاری است. این کتاب نشان می‌دهد که معمولاً ثروت، بر اثر شانس یا تصادف به دست نمی‌­آید و تقریباً اکثر اوقات، نتیجۀ ویژگی‌ها و مهارت‌هایی است که هرکسی می‌تواند آن­ها را یاد بگیرد.

کسانی که می‌خواهند موفق باشند، ابتدا باید نگرشی که نسبت به اهداف و رؤیاهایشان دارند را بسنجند و بعد، برای رسیدن به آن­ها برنامه‌­ریزی کنند.

 

هفتۀ کاری 4 ساعته

۶.هفتۀ کاری ۴ ساعته

 فرار از زندگی کارمندی به زندگی آزادانه

اثر: تیم فریس

با خودکار کردن درآمدتان و داشتنِ طرز فکری مانند «ثروتمندانِ جدید»، به سبک زندگی مورد­علاقه­‌تان دست یابید و بهره­‌وری خود را از همیشه بیشتر کنید. تیم فریس توضیح می‌دهد که چگونه می‌­توانید مانند او، ابتدا کار تمام‌­وقت را کنار بگذارید و درنهایت با تنها ۴ ساعت کار روزانه، زمانِ به‌­دنبال ­‌رویاهایتان‌­­ رفتن را پیدا کنید و از یک زندگی پر از اوقات فراغت لذت ببرید.

 

به­‌سرانجام‌­رساندنِ کارها

۷. به­‌سرانجام‌­رساندنِ کارها

هنر بهره‌­وریِ بالا بدون استرس

اثر: دیوید آل

دیوید آل در این کتاب، سیستم بهره‌­وریِ بدون استرسِ مشهورش را با جزئیات شرح می­‌دهد؛ سیستمی که به میلیون‌ها نفر کمک کرده تا پروژه‌های متعددشان را با اطمینان مدیریت کنند. این کتاب، دستورالعمل‌های روشنی در مورد نحوۀ برنامه‌ریزی هر نوع پروژه‌ای، در هر شکل و اندازه­‌ای که باشد را ارائه می‌دهد. با به­‌کارگیری این رویکرد گام‌­به‌­گام، می‌­توانید به تمام اهدافتان برسید و همچنان پربازده، خلاق و آرام باشید.

 

چه کسی پنیر من را جابجا کرد

۸. چه کسی پنیر من را جابجا کرد

راهکاری فوق‌العاده برای مقابله با تغییرات در زندگی و کار

اثر: دکتر اسپنسر جانسون

این داستان جالب، خرد و حکمت مربوط به دنیای کسب‌­و­کار را با استفاده از یک تمثیل زیبا بیان می­‌کند و هم­چنین درس‌­های ارزشمندی را در مورد اهمیت آمادگی برای تغییرات ناگهانی زندگی و چگونگی پذیرش این تغییرات به‌عنوان نیروهایی مثبت، ارائه می­‌دهد. این کتاب خودیاری به شما یاد می‌­دهد که تغییرات زندگی را ارزشمند بدانید، از آن­ها نترسید، رؤیاهایتان را دنبال کنید و در هر مرحله از زندگی‌تان پیشرفت کنید.

 

آیین زندگی

۹. آیین زندگی

چگونه نگرانی را رها کرده و شروع به زندگی کنیم

اثر: دیل کارنگی

همۀ انسان­ها نگران می­‌شوند، اما تنها تعداد کمی از آن­ها اثرات مضر آن را درک می­‌کنند. به لطف این کتاب خودیاری تحسین‌شده که پُر است از ابزارها، تکنیک‌ها و حکایات مختلفی که به شما کمک می‌کند تا کمتر نگران باشید و بیشتر عمر کنید، پی خواهید برد که چگونه می‌توانید با نگرانی‌های زندگی شخصی یا حرفه‌ای خود کنار بیایید.

 

هرجا می­‌روید، مقصد همان‌جاست

۱۰. هرجا می­‌روید، مقصد همان‌جاست

اثر: جان کابات زین

ذهن ما دائماً درگیر افکار مربوط به گذشته یا آینده است. این افکار، ما را از زمان حال جدا کرده و از پرداختن به مسائل مهم دورمان می‌­کند. این کتاب خودیاری، راهنمای گام­ به‌گامی­ است که با آموزش نحوۀ تمرین تمرکز حواس و سایر تکنیک‌های مدیتیشن، به شما کمک می‌کند قدر حیات را بدانید و در لحظه زندگی کنید.

 

 

پروژۀ شادی

۱۱. پروژۀ شادی

یا، چرا من سعی می­کنم در تمام ماه‌های سال صبح‌ها آواز بخوانم، کمدم را مرتب کنم، درست دعوا کنم، ارسطو بخوانم و بیشتر تفریح کنم

اثر: گرچن رابین

وقتی نویسندۀ این کتاب متوجه شد که باوجود داشتنِ پول، خانواده و شغل خوب، همچنان از زندگی خود ناراضی ا­ست، تلاشی یک‌ساله را برای افزایش شادی خود در زندگی آغاز کرد. به آنچه او در طول این‌ یک سال آموخته پی ببرید و یاد بگیرید که چگونه می‌­توانید در زندگی احساسات منفی‌تان را کاهش و احساسات مثبت را افزایش دهید.

 

تو خیلی خفن هستی

۱۲. تو خیلی خفن هستی

خودتان را دست­کم نگیرید تا یک زندگی شگفت­انگیز را تجربه کنید

اثر: جن سینسِرو

تو خیلی خفن هستی، محبوب­ترین کتاب سایت ما در سال گذشته بود؛ و دلیلش هم این است که این کتاب، یکی از محبوب­ترین کتاب­‌های خودیاری در کل جهان است. نویسندۀ این کتاب، جن سینسرو، می‌داند که هر یک از ما تردیدها و نگرانی‌هایی داریم که باعث می­‌شوند نتوانیم به بهترین شکلِ خودمان تبدیل شویم. سینسرو اینجاست تا به شما بگوید که آدم خفنی هستید و الآن زمانش رسیده که خودتان را باور کنید!

 

من خوبم، تو خوبی

۱۳. من خوبم، تو خوبی

والد و کودک درونتان را بشناسید

اثر: توماس هریس

من خوبم، تو خوبی که در سال ۱۹۶۷ منتشر شد، یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا در دهۀ ۷۰ بود و هنوز هم درس­‌های زیادی برای ارائه به خوانندگان نسل جدید دارد. این کتاب می­‌خواهد به مردم بفهماند که تجربیات سال­های اولیۀ عمرشان چگونه بر تصمیمات و سبک زندگی‌شان در بزرگ‌سالی تأثیر می­‌گذارد و مهم­تر از همه، چگونه می­‌توانند اثرات باقی­مانده از این تجربیات که دیگر به آن­ها نیازی ندارند یا برایشان آسیب‌­زا هستند را رها کنند.

 

یک نگاه: قدرت تفکر بدون فکر کردن

۱۴. یک نگاه: قدرت تفکر بدون فکر کردن

اثر: مالکوم گلدول

آیا می‌­توانید به تصمیمات آنی خود اعتماد کنید؟ اصلاً باید اعتماد کنید؟ آیا می‌­دانید چه چیزی بر تصمیمات ناخودآگاهی که در عرض چند ثانیه می­‌گیرید، تأثیر می­‌گذارد؟ در این کتاب، مالکوم گلدول به بررسی عواملی می‌­پردازد که به ما کمک می‌کنند تا تصمیم‌های خوب-و نه‌چندان خوبِ-خود را در کسری از ثانیه بگیریم و هم­چنین به ما یاد می­‌دهد که چگونه می‌توانیم از این عوامل به بهترین نحو استفاده کنیم.

 

 

عادت­‌های اتمی

۱۵. عادت­‌های اتمی

اثر: جیمز کلیر

ترک عادت­های بد و شروع عادت‌­های خوب یکی از سخت­ترین کارهاست. به‌هرحال، ما مخلوقات عادت­مندی هستیم که شدیداً به معاشرت و تشریفات متکی می‌شویم. این کتاب، راهنمای شما در ایجاد تغییرات کوچکی­ است که به‌مرورزمان نتایج بزرگی به همراه خواهد داشت. اگر می­‌خواهید به دستاوردهای بزرگ برسید، از تغییر عادت­هایتان شروع کنید.

 

 

قانون 80/20

۱۶. قانون ۸۰/۲۰

اثر: ریچارد کخ

می­‌گویند که ۸۰ درصدِ نتایج به‌واسطۀ تنها ۲۰ درصد از تلاش‌ها حاصل می‌شوند. فارغ از این که برای امرارمعاش چه‌کاری می‌­کنید، وقتی به این قانون فکر می‌­کنید، احتمالاً منطقی به نظر می­‌آید. ممکن است پُر­کردنِ تمام آن مدارک و فرم‌­هایی که به نظر ضروری می­‌رسند، واقعاً کارتان را پیش نبرند و تنها یک تماس تلفنی بتواند پروژه­‌تان را به مرحلۀ نهایی سوق دهد. اگر می‌­خواهید بهترین نتایج را از کارتان بگیرید، این کتاب خودیاری، مناسب شماست!

 

اکنون‌که نگاهی اجمالی به بهترین کتاب‌های خودیاری موجود در کتابخانۀ همیشه­در­حال­گسترش سایت ما انداختید، اپلیکیشن ذهن را نصب کنید و از مطالعۀ این کتاب­ها لذت ببرید!

دانلود اپلیکیشن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید