• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب چه کسی پنیر من را جابجا کرد

خلاصه کتاب چه کسی پنیر من را جابجا کرد

نویسنده : اسپنسر جانسون
راوی : ژوبین دارابیان

/

6,900 تومان

/

( 23 )
خلاصه کتاب چه کسی پنیر من را جابجا کرد
پخش دمو

خلاصه کتاب چه کسی پنیر من را جابجا کرد

کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد آنقدر معروف است که لازم نیست حتما طرفدار کتاب‌های روانشناسی و انگیزشی باشید تا آن را بشناسید. این اثر اسپنسر جانسون درباره مفهوم تغییر نوشته شده است. جانسون در این کتاب اعتقاد دارد که تغییر لازمه زندگی است. همه ما در زندگی با تغییراتی روبه‌رو شده‌ایم که شاید گاهی شیرازه ما را از هم پاشیده است. تغییر نه‌تنها یک مسئله طبیعی بلکه واجب است. آنچه این وسط اهمیت دارد این است که ما بتوانیم خودمان را برای مواجهه با تغییرات آشنا کنیم و بالاتر از آن، سرمنشا ایجاد تغییر با

داستانی روانشناسانه و تاثیرگذار که نگرش شما را نسبت به تغییر در زندگی، اهداف و موفقیت تغییر خواهد داد.

شناسنامه خلاصه کتاب چه کسی پنیر من را جابجا کرد

عنوان کتاب: چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد عنوان کتاب به زبان اصلی: Who Moved My Cheese? نویسنده: اسپنسر جانسون نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۳.۸ از ۵ (Good reads)، ۴.۸ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب چه کسی پنیر من را جابجا کرد

در این کتاب خواهید آموخت که چطور با تغییر در زندگیتان کنار بیاید و اگر اتفاقی خلاف عادت همیشگی‌تان به وقوع پیوست، چطور با آن برخورد کنید. اسپنسر جانسون در کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد به شما آموزش می‌دهد که تغییر نه‌تنها بد نیست، که فراتر از آن اصلی اساسی و مهم در زندگی محسوب می‌شود و یک لازمه برای رشد و موفقیت است. این کتاب شما را با چگونگی ایجاد تغییر و شناسایی نقاط مهم زندگیتان که به تغییر نیاز دارند آشنا خواهد کرد و با خواندن آن خواهید توانست که شرایط را همیشه به نفع خودتان عوض کنید.

درباره نویسنده خلاصه کتاب چه کسی پنیر من را جابجا کرد

اسپنسر جانسون نویسنده و پزشک آمریکایی، در ۲۴ نوامبر ۱۹۳۸ در داکوتای جنوبی متولد شد. جانسون بیشتر به خاطر کتاب‌های انگیزشی خود و علی‌الخصوص کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد به شهرت رسیده است. جانسون تحصیلات خود در رشته پزشکی را در دانشگاه رویال جراحی ایرلند به اتمام رساند، اما در دانشکده تجارت هاروارد و دانشکده مدیریت جان اف کندی فعالیت داشت. جانسون آثار دیگری هم تحت عنوان آری یا نه، راهنمایی برای تصمیم‌گیری بهتر و مدیریت یک دقیقه‌ای نوشته است که آن‌ها هم توانسته‌اند موفقیتی نسبی کسب کنند. این پزشک آمریکایی در ۳ جولای ۲۰۱۷ در کالیفرنیا درگذشت.

نقد خلاصه کتاب چه کسی پنیر من را جابجا کرد

روانشناسی عامه‌پسند جزو یکی از محبوب‌ترین ژانرهای کتاب در جهان است. همه ساله بسیاری از تولیدات نویسندگان این حوزه در جهان به‌فروش می‌رسد و افراد فکر می‌کنند که با خواندن این کتابها می‌توانند با قدرت بیشتری با مشکلات خود کنار بیایند. شاید بتوان چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد را یکی از اولین و معروف‌ترین کتاب‌های این ژانر در ایران دانست. اسپنسر جانسون با نثر روان و قالب روایی کتاب خود توانسته است دل مخاطبان و خوانندگان خود را به‌د‌ست بیاورد و خوانندگان زیادی را در سرتاسر دنیا و البته ایران به‌دست بیاورد. مسئله اصلی جانسون در این کتاب، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌هایی است که می‌تواند کیفیت زندگی ما را تحت تاثیر خود قرار دهد. راهکارهایی که جانسون در این کتاب ارائه می‌کند به شما کمک می‌کند که احساس بهتری نسبت به تغییرات پیدا کنید و آغوشتان همیشه برای آن باز باشد.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب چه کسی پنیر من را جابجا کرد

کتاب چه کسی پنیر مرا جابه‌جا کرد طی سال‌های متمادی پس از انتشار در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های تجارت و انگیزشی باقی ماند. این کتاب در سال انتشار توانست وارد لیست پرفروش‌ترین کتاب کسب‌وکار نیویورک تایمز شود و حدود ۲۰۰ هفته در لیست کتاب‌های غیرداستانی پابلیشرز ویکلی باقی بماند. بیش از ۲۶ میلیون نسخه از این کتاب درسرتاسر جهان به‌فروش رفته و به ۳۷ زبان زنده ترجمه شده است.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

فرقی ندارد در چه سمت و چه حرفه‌ای فعالیت دارید، خواندن کتاب چه کسی پنیر مرا جا به جا کرد بر همه کسانی که می‌خواهند زندگی با کمترین میزان اضطراب را تجربه کنند واجب است.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

این کتاب داستانی ساده اما پیامی به‌شدت مهم در خود پنهان کرده است. (Book Brown) داستانی روشنگر و سرگرم‌کننده. (Good Reads) کتاب حکایتی ساده دارد که پرده از حقایقی عمیق برخواهد داشت. (Book Depository)

بخش هایی از متن کتاب

شاید مهم ترین چیزی که هاو متوجه , این بود که همیشه پنیر تازه در جای دیگری وجود دارد. خواه آن را به موقع تشخیص بدهید, خواه نه. و زمانی که ترس را پشت سر گذاشته و از ماجراهای پیش روی خود لذت ببرید, پاداش شما یافتن پنیر تازه است. هاو می دانست کمی ترس لازم است, زیرا می تواند از فرد در برابر خطرات واقعی محافظت کند. اما هم چنین متوجه شد که بیشتر ترسهای او غیر منطقی بوده و مانع تغییر کردن او در زمان مورد نیاز شده است. هاو در آن زمان ها دوست نداشت تغییر کند. اما حالا می دانست که تغییر به شکل یک موهبت در لباس مبدل ظاهر می شود تا راهنمای او در پیدا کردن پنیر بهتر باشد. او حتی به هنگام تغییر, قسمت بهتری از وجود خودش را پیدا کرده بود. هاو در حالی که به آنچه که آموخته بود می اندیشید به یاد دوستش هم افتاد. او نمی دانست که آیا هِم هیچ یک از نوشته هایی را که هاو روی دیوار ایستگاهC و در دیوارهای مختلف هزارتوی مارپیچ نوشته بود خوانده است یا نه؟ آیا هِم تا حالا تصمیم گرفته بود که از ایستگاه پنیرC بیرون آمده و تغییر کند؟ آیا دوباره وارد هزارتوی مارپیچ شده و آن چه را که می توانست زندگی او را بهتر کند کشف کرده بود؟ هاو به بازگشت دوباره به ایستگاهC و جستجوی هِم اندیشید. البته با این شرط که بتواند این فرض که می تواند راه بازگشت را پیدا کند. او با خود فکر کرد که اگر هِم را پیدا کرد, باید به او تفهیم کند که چگونه از گرفتاری بیرون بیاید. اما هاو متوجه شد که او قبلاً سعی کرده بود که دوستش را وادار به تغییر کند. هِم خودش باید در فراسوی راحتی و آسایش خود و با پشت سر گذاشتن ترس هایش, راه خود را پیدا می کرد. هیچ کس دیگری نمی توانست این کار را برای او انجام دهد یا در مورد آن با او بحث کند. او مجبور بود به طریقی, به فواید تغییر دادن خود پی ببرد. هاو می دانست که ردپایی برای هِم به جا گذاشته است و اگر هِم فقط نوشته های روی دیوارها را بخواند می تواند راهش را پیدا کند. هاو خلاصه ای از آن چه را که یاد گرفته بود, روی بزرگ ترین دیوار ایستگاه پنیرN نوشت. او عکس تکه ای پنیر بزرگ را دور تمام آموخته های خود کشید و در حالی که به آنها نگاه می کرد لبخند می زد: نوشته های روی دیوار: تغییرات اتفاق می افتند و آن ها پنیر را جابجا می کنند. در تغییر و تحول شرکت جویید. برای جابجا شدن پنیر آمادگی داشته باشید. تغییرات را زیر نظر بگیرید. دائم پنیر را بو کنید تا متوجه شوید چه موقع کهنه می شود. سریعاً خود را با تغییرات تطبیق دهید. هر چه سریعتر پنیر کهنه را رها کنید, زودتر می توانید از پنیر تازه لذت ببرید. تغییر کنید. با پنیر حرکت کنید. از تغییر اذت ببرید. ماجراجویی کنید و به سفر بروید. از طعم پنیر تازه لذت ببرید. برای تغییر سریع آماده باشید و دوباره از آن لذت ببرید. آن ها به برداشتن پنیر ادامه میدهند.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف