خلاصه کتاب سیلی واقعیت

خلاصه کتاب سیلی واقعیت

فهرست مطالب

سیلی‌های واقعیت چیست؟ آن‌ها ضربه‌هایی هستند که در سفر خود در زندگی تجربه خواهید کرد.هر چقدر هم که عالی زندگی کنیم، باز هم زندگی به ما سیلی خود را خواهد زد. روابط‌ مان شکست خواهند خورد. عزیزان‌مان خواهند مرد. صدمات، بیماری و همه عوارض آن را تجربه خواهید کرد.

اما به طور ویژه این روزها با توجه به موقعیت چالش برانگیزی که همه ما در آن زندگی می‌کنیم و با یک بیماری همه گیر جهانی مبارزه می‌کنیم، واقعیت بیش از گذشته به مردم سیلی زده است و اکثر مردم تجربه‌های تلخی را پشت سر گذاشته‌اند. ممکن است رنج ما در این مواقع غیرقابل تحمل به نظر برسد، اما امیدی وجود دارد.

کتاب سیلی واقعیت راهنمای دلسوزانه، عاقلانه و بسیار کاربردی برای مدیریت اضطراب، اندوه و رنجی است که ناگزیر به دنبال چنین ضربات بزرگی در زندگی با آن مواجه خواهیم شد.

اگر می خواهید در مورد این کتاب بیشتر بدانید با این خلاصه کتاب همراه شوید.

شناسنامه کتاب سیلی واقعیت

  • عنوان اصلی : The Reality Slap: Finding Peace and Fulfillment When Life Hurts
  • نویسنده: راس هریس
  • کشور: آمریکا 
  • سال انتشار: ۲۰۱۲
  • ژانر: روانشناسی، خودیاری
  • مناسب برایهمه افراد 
  • امتیاز کتاب: ۴.۰۸  از ۵ (بر اساس وبسایت goodreads.com‏)  

معرفی کتاب 

گاهی اوقات، ممکن است احساس کنید در زندگی با شکست‌ها و چالش‌های بی پایان روبه رو شده اید. مثل این که واقعیت که مدام به صورت شما سیلی می‌زند و باعث دردی می‌شود که برای تحمل آن آمادگی ندارید.

«سیلی واقعیت» شکل‌های مختلفی به خود می‌گیرد. گاهی اوقات آنقدر خشونت آمیز است که بیشتر شبیه یک مشت است: مرگ یکی از عزیزان، یک بیماری جدی، یک جراحت بزرگ، یک تصادف عجیب، یک جنایت تکان دهنده، یک کودک معلول، از دست دادن شغل. ورشکستگی، خیانت، آتش سوزی، سیل، طلاق یا فاجعه.

گاهی اوقات کمی‌ملایم تر است: حسادت، تنهایی، رنجش، شکست، ناامیدی یا طرد شدن. اما به هر شکلی که باشد، یک چیز مسلم است: درد دارد!

کتاب سیلی واقعیت، راهنمایی است که با روش‌های سازنده مبتنی بر تحقیقات دنیای واقعی، ابزارهایی را در اختیار شما قرار می‌دهد تا زندگی خود را بازسازی کنید و پس از شکست‌های جدی پیشرفت کنید.

سیلی واقعیت به خاطر بیماری کرونا

دکتر راس هریس در این کتاب به شما نشان می‌دهد که چگونه روش‌های علمی‌ اثبات شده درمان پذیرش و تعهد را در زندگی روزمره خود به کار ببرید و دوباره با خودتان و دیگران ارتباط برقرار کنید. این کتاب خودیاری  که با صدایی مهربان و حمایت‌کننده با مثال‌ها و تمرین‌های فراوان نوشته شده است، حاوی حکمت ذهن‌آگاهی، توصیه‌های عملی و مطالعات موردی است.

هر جنبه ای از کتاب به گونه ای طراحی شده است که در دسترس و ساده باشد تا بتوانید به طور جامع با احساسات ناشی از شکست مقابله کنید.

برخلاف برخی از کتاب‌های خودیاری که ادعا می‌کنند اگر فقط ذهن‌تان را روی هر آنچه را که تا به حال در زندگی می‌خواستید متمرکز کنید، می‌توانید آن داشته باشید،، این کتاب ادعا می‌کند که نمی‌توانید همه چیز را در زندگی داشته باشید.

حقیقت سخت این دنیا این است که همه ما در مقطعی ناامیدی، ناامیدی، شکست، از دست دادن، طرد شدن، بیماری، آسیب، پیری و مرگ را تجربه خواهیم کرد. با این حال، با وجود همه اینها، هنوز هم می‌توانید زندگی غنی و پرباری داشته باشید.

اگر با مشکل روبرو هستید و نمی‌دانید به کجا مراجعه کنید، سیلی واقعیت راهنمای ضروری برای یافتن شادی و رضایت است. خواندن این کتاب قدرتمند که ممکن است زندگی شما را تغییر دهد، بیاموزید که چگونه درد خود را درمان کنید و قوی تر از قبل ظاهر شوید.

نکاتی که در کتاب “سیلی واقعیت” خواهید آموخت

  1. در میان درد، آرامش خود را پیدا کنید.
  2. آرامش را در میان هرج و مرج دوباره کشف کنید.
  3. احساسات دشوار را به خرد و شفقت تبدیل کنید.
  4. حتی زمانی که نمی‌توانید آنچه را که می‌خواهید به دست آورید، بازهم رضایتمندی را پیدا کنید.
  5. زخم‌های خود را التیام دهید و قوی‌تر از قبل ظاهر شوید.

چه کسانی باید کتاب سیلی واقعیت را بخوانند؟

اگر احساس می‌کنید در زندگی با چالش‌هایی بیش از حد تحمل و توان‌تان مواجه شده اید، یا زندگی‌تان آن طور که انتظار داشتید یا تصور می‌کردید پیش نمی‌رود حتما این کتاب را بخوانید.

این کتاب نه تنها برای بزرگسالان بلکه برای کودکان بالغ و بزرگتر که زندگی را چالش برانگیز و بدون پاسخ می‌دانند هم یک کتاب ایده‌آل است. همچنین، برای والدین تا با استفاده از این روش‌های روشن‌فکرانه به فرزندان خود چگونگی کنار آمدن با افکار و احساسات دردناک را بیاموزند.

یکی دیگر از کتاب‌هایی که می‌تواند به شما کمک کند تا با مشکلات زندگی بهتر کنار بیاید را می توانید در لینک زیر مطالعه نمایید.

خلاصه کتاب زندگی خود را دوباره بیافرینید

زندگی خود را دوباره بیافرینید با معرفی الگوهای رفتاری خودتخریب گر به شما نشان می‌دهد، چگونه چرخه‌ای که شما را از رسیدن به شادی باز می‌دارد، متوقف کنید.

‎اکنون بخوانید‎

 

بخش‌هایی از متن کتاب سیلی واقعیت 

  • “آن شخص در زندگی تان چه کسی است که می‌تواند همیشه در کنار شما باشد، در هر لحظه، مهم نیست چه اتفاقی می‌افتد؟ آن انسانی که بهتر از هر کس دیگری در این سیاره می‌تواند درد شما را درک کند، تایید کند و با شما  همدردی کند، چه کسی است؟ آن انسانی که واقعاً می‌تواند بفهمد چقدر رنج می‌برید کیست؟ خودتان هستید.”
  • “پاسخ این است که اگر کاری را هدفمند انجام می‌دهید و زندگی‌تان را بهبود می‌بخشد، به انجام دادن  آن ادامه دهید و به طور کامل در آن مشارکت کنید. تمام توجه‌تان را بر روی کار در دست‌تان بگذارید و کاملاً جذب آن شوید. اگر کاری انجام می‌دهید که هدفمند نیست و زندگی‌تان را بهبود نمی‌بخشد‌، دست از کار بکشید و به سراغ فعالیتی بروید که معنی‌دارتر است.”

احساسات مختلف در سیلی واقعیت

  • “هیچ مزیتی بدون پرداختن بهای آن به دست نمی‌آید. همراه شور و شوق، درد می‌آید. همراه با مهربانی و توجه از دست دادن می‌آید. با شگفتی، ترس و وحشت همراه می‌شود. اما به جنبه مثبت نگاه کنید: این را در نظر بگیرید که زندگی شما بدون آن چگونه خواهد بود.”
  • “هنگامی‌که چوب و آتش در داخل اجاق با هم ترکیب می‌شوند، تجربه شگفت انگیزی از گرما را برای ما ایجاد می‌کنند. و هنگامی‌ که هدف و حضور داشتن در قلب‌مان ترکیب می‌شوند، تجربه شگفت‌انگیزی برای ما ایجاد می‌کنند.”
  • ” مشکل ما، افکارمان نیست. افکار ما دود روانی ایجاد نمی‌کنند. این نحوه واکنش ما به افکارمان است که دود ایجاد می‌کند.»
  • ایجاد یک رابطه خوب با خودمان برای رضایت‌مندی درونی ضروری است، به خصوص زمانی که با شکاف بزرگی در واقعیت مواجه می‌شویم.”
  • “رضایت‌مندی به این معنا نیست که احساسات دشوارمان ناپدید می‌شوند. بدان معناست که رابطه خود را با آنها تغییر می‌دهیم.”
  • “بیشتر ما تقریباً چیز یکسانی را می‌خواهیم. می‌خواهیم بدانیم کسی برای ما وجود دارد: کسی که واقعاً به ما اهمیت می‌دهد، برای درک‌مان وقت می‌گذارد، درد ما را می‌شناسد و از ما قدردانی می‌کند که چقدر رنج می‌کشیم، کسی که وقت می‌گذارد تا با ما باشد و به ما اجازه می‌دهد احساسات واقعی خود را بروز دهیم، بدون اینکه انتظار داشته باشد شاد باشیم یا وانمود کنیم که همه چیز خوب است‌، چه کسی از ما حمایت می‌کند، چه کسی با ما مهربانانه رفتار می‌کند و به ما کمک می‌کند، و اقداماتش نشان می‌دهد که تنها نیستیم.”

صاحب نظران در مورد کتاب “سیلی واقعیت” چه می‌گویند؟

سیلی واقعیت کتابی است که به طوری عمیقی شما را به حرکت در می‌آورد و قابل درک است، این کتاب ما را به درون قلب انسان می‌برد تا به ما کمک کند واقعاً از درون تغییر کنیم. راس هریس با نوشتن این کتاب هدیه ای واقعا دلسوزانه به ما داده است که توضیح می‌دهد چگونه می‌توانیم خودمان را در هنگام سفرمان و مواجه با طوفان‌ها زندگی به آرامش‌ برسیم.  – پل گیلبرت، دکترا، نویسنده کتاب «ذهن دلسوز».

“دیر یا زود، واقعیت به شما سیلی خواهد زد. از دست دادن یک عزیز، بیماری، خیانت یا بدبختی‌های دیگر به طور غیرمنتظره ای از راه می‌رسد و اساس شما را متزلزل می‌کند. در آن لحظه، این کتاب حکیمانه، کتابی است که باید در دسترس‌تان باشد. کتاب سیلی واقعیت کاری بیشتر از اینکه شما را آرام کند انجام می‌دهد – شما را زمین‌گیر می‌کند، راهنمایی می‌کند و به رشد شما کمک می‌کند. این کتاب را نه فقط برای خودتان، بلکه برای کسانی که دوستشان دارید نیز می‌خواهید، زیرا می‌دانید که دیر یا زود، واقعیت به آنها نیز سیلی خواهد زد.” -استیون سی هیز، دکتر، استاد بنیاد روانشناسی در دانشگاه نوادا، رنو، و نویسنده کتاب «از ذهن خود خارج شوید و وارد زندگی تان شوید»

“این کتاب که عمیقاً شخصی، عمیقاً بینش‌گر و مهم‌تر از همه بسیار کاربردی است، به شما نشان می‌دهد که چگونه با «سیلی‌های واقعیت» کنار بیایید – آن زنگ‌های بیدارباش دردناکی که همه ما در هنگام بروز مشکل با آن ها مواجه خواهیم شد. راس هریس کتاب عالی دیگری در مورد معنای واقعی انسان بودن، نحوه کنار آمدن با مشکلات زندگی، و چگونگی زندگی پرمشغله‌تر، معنادارتر و لذت‌بخش‌تر نوشته است.” – آنتونی گرانت، دکترا، مدیر واحد روانشناسی مربیگری در دانشگاه سیدنی و نویسنده کتاب ۸ گام به سوی خوشبختی

“مهم نیست که چه کاری انجام دهیم، درد و رنج به ناچار وارد زندگی ما خواهد شد، و توانایی مدیریت این درد برای رضایتمندی ضروری است. بنابراین اگر می‌خواهید شادی کوتاه‌مدتی را با ایده‌های ساده و پیش پاافتاده‌ای که معلم مهد کودکتان می‌توانست به شما بگوید، افزایش دهید، به جای دیگری بروید. اما اگر می‌خواهید بستری پایدار از ذهن‌آگاهی، معنا، و هدف در زندگی خود ایجاد کنید و توانایی مقابله مؤثر با درد را توسعه دهید، این کتاب خواندنی است. امیدوارم مردم این کتاب را بیابند و ایده‌های درون آن را با انعطاف پذیری بپذیرند.” – تاد بی کاشدان، دکترا، نویسنده کنجکاو؟ و طراحی روانشناسی مثبت گرا

خواندن کتاب سیلی واقعیت  برای هرکسی که در حال گذار از شرایط سخت زندگی، مانند طلاق، بیماری، تغییر شغل، یا مرگ یکی از عزیزان می باشد، ضروری است. این کتاب یک اثرنادر است، اثری که در عین حال عمیقاً شخصی و قابل اجرا است. – جوزف سیاروچی، دکترا، دانشیار دانشگاه ولونگونگ و نویسنده کتاب هوش هیجانی در زندگی روزمره

معرفی نویسنده کتاب سیلی واقعیت

نویسنده کتاب سیلی واقعیتراس هریس، نویسنده پرفروش‌ترین کتاب خودیاری بین‌المللی، یک مربی مشهور جهانی در روش درمانی پذیرش و تعهد (ACT) است. پیشینه راس در رشته پزشکی است. او به عنوان پزشک عمومی‌ به طور فزاینده ای به جنبه‌های روانی سلامت و تندرستی علاقه‌مند شد و به طور فزاینده‌ای از نوشتن نسخه‌های دارویی  دلسرد شده بود.

در اوایل دهه نود، زمانی که راس پزشک عمومی‌ در ملبورن بود، به عنوان یک استندآپ کمدین نیز  کار می‌کرد و علاوه بر حضور منظم در مدار کمدی ملبورن، در برنامه‌های تلویزیونی هم شرکت می کرد. در نتیجه این تجربه، صحبت‌های اش سریع، جذاب و طنزآمیز است و همچنین مملو از اطلاعات، ابزار و تکنیک‌هایی برای کاهش استرس، افزایش عملکرد و افزایش نشاط است.

در نهایت این علاقه منجر به تغییر کامل شغلی شد. او اکنون در دو نقش متفاوت و در عین حال مکمل کار می‌کند، به عنوان یک درمانگر و به عنوان یک مربی. از سال ۲۰۰۵، راس بیش از ۷۰۰ کارگاه  را برگزار کرده و آموزش ACT را برای تقریبا ۵۰ هزار متخصص بهداشت ارائه کرده است.

او تالیف چهار کتاب درسی ساده سازی ACT ، ACT متمرکز بر تروما، رهایی  با ACT  ، سوال و جواب هاییی در مورد ACT و چهار کتاب خودیاری مبتنی بر ACT : تله شادمانی، سیلی واقعیت، شکاف اعتماد و ACT همراه با عشق را نوشته است.

شناخته‌شده‌ترین کتاب او، تله شادمانی است که بیش از یک میلیون نسخه در سراسر جهان فروخته است و به بیش از ۳۰ زبان ترجمه شده است.

اگر به دنبال راهی برای پیشرفت و توسع خود هستید بدون شک باید مطالعه نمایید. با دانلود اپلیکیشن ذهن می‌توانید مجموعه ای از برترین کتاب‌های جهان را با صرف کمترین زمان مطالعه نمایید.

دانلود اپلیکیشن خلاصه کتاب ذهن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید