خلاصه کتاب غول درونت را بیدار کن

خلاصه کتاب غول درونت را بیدار کن

فهرست مطالب

آیا می‌خواهید زندگی خود را تغییر دهید، اما به سختی می‌توانید به تصمیمات خود متعهد باقی بمانید؟ و حس می‌کنید مشکلات زیادی دربرابر شما قرار گرفته است؟

اگر این گونه است تنها نیستید. برای کمک به شما، آنتونی رابینز، متخصص شناخته شده روانشناسی تغییر، در کتاب غول درونت را بیدار کن، برنامه‌ای گام به گام ارائه می‌دهد و درس‌های اساسی تسلط بر خود را آموزش می‌دهد.

با خواندن این کتاب خواهید توانست هدف واقعی خود را کشف کنید، کنترل زندگی خود را به دست بگیرید و نیروهایی که سرنوشت‌تان را شکل می‌دهند مهار کنید.

همچنین با خواندن غول درونت را بیدار کن، متوجه خواهید شد که چقدر تصمیمات و باورها برای ایجاد تغییرات مثبت و تبدیل شدن به فردی که می‌خواهید باشید، مهم هستند.

در این مقاله خلاصه کتاب «غول را در درونت بیدار کن» ارائه می‌کنیم تا به شما کمک کنیم پتانسیل درونی خود را بیدار کنید.

شناسنامه کتاب غول درونت را بیدار کن

  • عنوان اصلی : Awaken the Giant Within
  • نویسنده: آنتونی رابینز
  • کشور: آمریکا
  • سال انتشار: ۱۹۹۱
  • ژانر: خودیاری، توسعه فردی
  • مناسب برای: همه افراد 
  • امتیاز کتاب: ۴.۰۹ از ۵ (بر اساس وبسایت‎goodreads.com‏)

معرفی خلاصه کتاب غول درونت را بیدار کن

معرفی کتاب

همه ما پتانسیل نامحدودی در خود داریم و از طریق تسلط بر خود، می‌توانیم از این پتانسیل نهایت بهره را ببریم، کنترل زندگی خود را به دست بگیریم و نیروهایی که سرنوشت‌مان را شکل می‌دهند مهار کنیم، تا به هر چیزی که در زندگی می‌خواهیم داشته باشیم، برسیم.

با این حال، اغلب ما فاقد تمرکز و اعتماد به نفس (راه‌ های افزایش اعتماد به نفس) برای انجام این کار هستیم. در کتاب غول درونت را بیدار کن، آنتونی رابینز به عنوان مربی شخصی شما عمل می‌کند و ایده‌ها، تجربیات خود را با مثال‌ها و نکات مهم با ما به اشتراک می‌گذارد تا پتانسیل واقعی‌مان را بیدار کند و به ما کمک کند اقدام کنیم.

این کتاب یک راهنمای عملی دقیق است که به ما نشان می‌دهد چگونه می‌توانیم تغییرات اساسی و پایداری برای تغییر کیفیت زندگی خود ایجاد کنیم. 

درواقع کتاب غول درونت را بیدار کن طرحی روانشناختی است که با دنبال کردن آن می‌توانیم از خواب بیدار شویم و کنترل زندگی خود را در دست بگیریم. برای این کار باید از ذهن خود شروع کنیم، آن را در بدن خود گسترش دهیم و سپس در تمام روابط، کار و امور مالی خود آن را پیاده کنیم تا زمانی که تبدیل به غولی شویم که قرار بوده است، باشیم.

رابینز از طریق این کتاب نشان می‌دهد که محدودیت‌ها تا حد زیادی توهم هستند، درنتیجه به ما کمک می‌کند تا باورهایمان را درباره خودمان تغییر دهیم، ارزش‌های اصلی خود را شناسایی کنیم و قدرت بالقوه‌ای را که می‌تواند نه تنها خودمان بلکه جامعه را تغییر دهد، درک کنیم.

توجه داشته باشید اگرچه این کتاب در سال ۱۹۹۱ نوشته شده است اما هنوز هم بسیاری از نکات و ابزارهای آن می‌تواند به شما برای داشتن زندگی‌ای بهتر کمک کند.

خلاصه کتاب غول درونت را بیدار کن

در ادامه خلاصه کتاب غول درونت را بیدار کن، ما خلاصه‌ای از نکات، ابزارها و تکنیک‌های مختلفی که رابینز برای بیدار کردن غول درون‌مان ارائه می‌کند را بررسی خواهیم نمود.

ایده‌ کلیدی ۱: برای تغییر زندگی خود، بر تصمیم‌گیری صحیح و متعهد شدن به آن تمرکز کنید 

آخرین باری که به تغییر زندگی‌تان فکر کردید کی بود؟ شاید شب سال نو و زمانی که تصمیم گرفتید سیگار را ترک کنید. یا شاید این تصمیم کم کردن وزن‌تان، بوده است.

اما آیا واقعاً توانستید آن تغییرات را در زندگی خود ایجاد کنید؟

برای تغییر هر چیزی در زندگی خود، ابتدا باید یک تصمیم روشن بگیرید. سپس، مهم نیست که با چه چالش‌هایی روبرو می‌شوید، باید به آن تصمیم پایبند باشید.

متعهد شدن به تصمیمات ممکن است، چالش برانگیز باشد. اما هر چه بیشتر آن را انجام دهید، آسان‌تر می‌شود. بنابراین، هنگامی‌ که در تلاش برای ایجاد تغییر در زندگی خود شکست می‌خورید، ناامید نشوید. در عوض، به این فکر کنید که چه چیزی می‌توانید از این شکست یاد بگیرید.

توجه داشته باشید که هر تصمیمی‌– یا فقدان آن – عواقبی دارد. اگر تصمیم نگیرید که می‌خواهید ۱۰ سال آینده چگونه زندگی کنید، به طور پیش فرض تصمیم گرفته‌اید که اجازه دهید زندگی شرایطش را به شما دیکته کند.

هر کسی می‌تواند به هر چیزی که می‌خواهد برسد. فقط تصمیم بگیرید و به اهداف خود متعهد شوید تا بتوانید غول درون‌تان را بیدار کنید.

تصمیم گیری در خلاصه کتاب غول درونت را بیدار کن

ایده کلیدی ۲: با استفاده از درد و لذت عادات جدیدی در خود ایجاد کنید 

انسان به دنبال دوری از درد و کسب لذت است. ما آگاهانه یا ناآگاهانه کاری را انجام می‌دهیم که معتقدیم ما را خوشحال می‌کند یا ما را از رنج دور می‌کند. حتی اگر منطقاً باور داشته باشیم که چیزی در درازمدت برای ما خوب است، اگر فکر کنیم که در کوتاه مدت برایمان دردسر خواهد داشت، ممکن است اقدامی‌ نکنیم.

هنگامی‌ که این اصل را درک کردید، می‌توانید از آن به نفع خود استفاده کنید. باید ذهن خود را شرطی کنید و لذت انجام یک کار خوب و درد ناشی از انجام یک کار اشتباه را برای خود اغراق آمیز کنید. شما باید بین اهداف و احساس درد و لذت خود تداعی ذهنی ایجاد کنید.

عادت‌های بد خود را با چیزهایی که باعث دردتان می‌شود مرتبط کنید و عادات سالم را با چیزهایی مرتبط کنید که شما را خوشحال می‌کند. با ایجاد این نوع ارتباط، بدن شما به راحتی می‌تواند اعتیاد به چیزهای مضر را ترک کند و عادات سالم به وجود بیاورید.

اگر می‌خواهید بیشتر در مورد عادت‌ها بدانید، خواندن کتاب زیر را به شما توصیه می‎‌کنیم.‎

خلاصه کتاب قدرت عادت

قدرت عادت (۲۰۱۲) توضیح می‌دهد که عادت‌های مهم چه نقشی در زندگی ما بازی می‌کنند.

‎اکنون بخوانید‎

ایده کلیدی ۳: برای تغییر شخصیت خود، با تغییر باورهایتان شروع کنید

باورهای شما بیشتر از آنچه تصور می‌کنید بر درک شما تأثیر می‌گذارند. نوع نگاه ما به جهان و خودمان بر اساس باورهای‌مان شکل می‌گیرد.

اما باور چیست؟ یک باور ایده‌ای است که با شواهد پشتیبانی می‌شود. درک ما از مسائلی که در زندگی اتفاق می‌افتد تأثیر قابل توجهی بر اینکه در حال حاضر چه کسی هستیم و چه کسی در آینده خواهیم بود، دارد و این موضوع به طور قابل توجهی تحت تأثیر باورها و افکارمان است.

برای مثال ممکن است این ایده را داشته باشید که در شطرنج‌بازی عالی هستید. اما این ایده تنها در صورتی تبدیل به یک باور می‌شود که با شواهد خاصی پشتیبانی شود، برای مثال، در اکثر مواقع برنده شوید.

برای ایجاد تغییر در زندگی خود، ابتدا باید باورهای خود را تغییر دهید. با این حال، مشکل این است که بسیاری از ما باورهای قوی‌ای داریم که ما را از تغییردادن هر چیزی باز می‌دارند.

فرآیند تغییر باور مانند تغییر عادت، در عین ساده بودن، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. آنتونی رابینز در کتاب غول درونت را بیدار کن پیشنهاد می‌کند، ابتدا یک باور قدیمی‌ را از نظر ذهنی با درد مرتبط کنید. به عادت بدی که دارید فکر کنید و تصویری ذهنی از چیزی که باعث دردتان می‌شود را تجسم کنید. برای ایجاد یک باور جدید، آن را با چیزی که شما را خوشحال می‌کند مرتبط کنید.

یک راه آسان برای تغییر باور، یافتن الگویی است که قبلاً در تغییر باورهای خود موفق بوده است و سپس استفاده و انطباق آن روش با خودتان. هدف ما باید بهبود مستمر باشد و همیشه باید به دنبال تکامل و بهبود باورهای خود باشیم.

ایده کلیدی ۴ : از قدرت کلمات برای تغییر نگرش‌ها و احساسات‌تان استفاده کنید 

آیا می‌دانستید که در زبان انگلیسی تقریباً ۳۰۰۰ کلمه برای توصیف احساسات وجود دارد؟ با این حال و با کمال تعجب، تقریباً تعداد کلماتی که برای توصیف احساسات منفی وجود دارند دو برابر بیشتر از کلمات احساسات مثبت هستند. این می‌تواند دلیلی باشد برای اینکه بسیاری از افراد تمایل دارند احساسات منفی را بیشتر تجربه کنند.

کلمات می‌توانند احساساتی را ایجاد کنند که سرنوشت ما را شکل می‌دهند. باورها با کلماتی که به زبان می‌آوریم شکل می‌گیرند و تغییر می‌کنند. بنابراین، کلماتی که در زندگی روزمره خود استفاده می‌کنید نه تنها بر نحوه برقراری ارتباط، بلکه بر نحوه درک شما از جهان و نحوه رفتار شما نیز تأثیر می‌گذارد.

با تغییر دایره لغات خود، می‌توانید افکار و عادات خود را تغییر دهید. آگاهانه کلماتی را که در زندگی روزمره به کار می‌برید انتخاب کنید تا زندگی و سرنوشت خود را تغییر دهید.

برای اینکه در مورد یک موقعیت متفاوت فکر کنید، باید آن را متفاوت توصیف کنید.

اما چگونه می‌توانید دایره لغات خود را به گونه‌ای تغییر دهید که به شما در مدیریت احساسات‌تان کمک کند؟ راز این کار در این است که از کلمات قوی برای احساسات مثبت و از کلمات کم شدت برای احساسات منفی استفاده کنید.

به عنوان مثال، به جای اینکه بگویید «شاد هستم»، می‌توانید از توصیف قوی‌تر «کاملاً خوشبخت هستم» استفاده کنید. یا اگر در آستانه تجربه احساسات منفی شدیدی هستید، باید تجربه خود را با کلمات و عباراتی که شدت کمتری دارند، مانند «من کمی‌ نگرانم» به جای «به شدت مضطرب هستم» توصیف کنید.

همچنین سعی کنید از کلمات غیرعادی برای بیان احساسات منفی خود استفاده کنید. بهتر است لیستی از کلمات جایگزین‌ خلاقانه برای خود ایجاد کنید. تصمیم بگیرید که از این به بعد هر زمان که با موقعیت منفی مواجه شدید از کلمات جدید استفاده کنید.

با این کار خیلی زود احساس و رفتار متفاوتی را تجربه خواهید کرد و افکارتان به پیروی از الگوی جدید کلمات، شروع به تغییر خواهند کرد. نکته مهم این است که همیشه کلمات جدیدی را انتخاب کنید که سازنده باشند و منفی نباشند.

قدرت کلمات در خلاصه کتاب غول درونت را بیدار کن

ایده کلیدی ۵ : جهت یافتن بهترین راه‌حل برای هر مشکلی، سوالات درست  بپرسید

افکار ما یک سری پرسش و پاسخ است. بنابراین، سؤالاتی که می‌پرسیم، نحوه تفکر ما را تعیین می‌کنند، به این معنی که سؤال‌ پرسیدن برای تجربه ما از زندگی ضروری هستند.

بنابراین، کیفیت سؤالات ما تأثیر زیادی بر کیفیت زندگی ما دارد. هر بار که سوالی می‌پرسید، جهت تمرکز افکارتان را مشخص می‌کند. اگر سوالی منفی بپرسید، پاسخ منفی دریافت خواهید کرد. اگر یک سوال مثبت بپرسید، جواب مثبت خواهید گرفت.

به عنوان مثال، اگر بارها و بارها وقتی خود را در موقعیت ناخوشایندی پیدا می‌کنید، از خود بپرسید: “چرا همیشه این اتفاق برای من می‌افتد؟” فوراً افکارتان بر روی شکست‌های زندگی‌تان متمرکز می‌شود. در نتیجه احساسات منفی پیدا خواهید کرد.

بنابراین، بسیار مهم است که هر زمان که با مشکلی مواجه شدید، سوالات درستی از خود بپرسید.

برای پرسیدن سوالات بهتر در زمان سختی، از قبل فهرستی از سوالات را تهیه کنید. پرسیدن سوالاتی از این قبیل را به عادت تبدیل کنید: “این وضعیت چه چیزی خوبی برای من دارد؟” و “چه کاری می‌توانم انجام دهم تا از روند حل این مشکل لذت ببرم؟”

پرسیدن چنین سوالاتی در حالی که در سختی‌ها قرار دارید، خلق‌و‌خوی شما را بهبود می‌بخشد و شما را قادر می‌سازد تا به راه‌حل مؤثری برای آن مشکل برسید یا حداقل با عواقب آن بهتر کنار بیایید.

برای یادگرفتن تکنیک‌های موثر سوال پرسیدن مقاله زیر را مطالعه کنید.

تکنیک‌های سؤال پرسیدن را فرابگیرید تا کیفیت زندگی‌تان افزایش یابد

پرسیدن سؤال مناسب، ‌نکته‌ کلیدی در تبادل اطلاعات و برقراری ارتباط مؤثر است. با طرح سؤال درست و مناسب می‌توانید ‏مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بخشید

‎اکنون بخوانید‎

ایده کلیدی ۶: محرک‌های احساسی خود را درک کنید تا بتوانید بر آن‌ها کنترل داشته باشید.

بسیاری از مردم به اشتباه تصور می‌کنند که ما توانایی کنترل احساسات‌مان را نداریم، احساسات کاملاً خارج از کنترل هستند. اما در واقع این ما هستیم که احساسات را ایجاد می‌کنیم. به همین دلیل نمی‌توانید از احساسات خود فرار کنید، نمی‌توانید آن‌ها را نادیده بگیرید، نمی‌توانید خود را در مورد معنا آن‌ها فریب دهید.

به عنوان مثال، ممکن است در مورد چیزی احساس عصبانیت کنید، اما اگر علت واقعی درد عاطفی خود را بررسی کنید، ممکن است متوجه شوید که چیز دیگری پشت آن خشم وجود دارد، شاید فقط خسته هستید.

به محض اینکه این علت را شناسایی کردید، همان‌طور که گفته شد می‌توانید از واژگان تحول آفرین برای تغییر احساس خود استفاده کنید و خستگی خود را با گفتن “من کمی‌ احساس خستگی دارم” ابراز کنید. این باعث می‌شود هر گونه حس منفی که احساس می‌کنید کاهش یابد و غلبه بر احساسات آسان‌تر شود.

اما درک علت یک احساس خاص، فقط اولین قدم است. گام بعدی یک چالش بزرگ‌تر است: شما باید برای مقابله با این احساسات اقدام کنید و هر چیزی را که باعث آن می‌شود، تغییر دهید.

به عنوان مثال اگر با موفقیت علت احساس ناراحتی خود را تنهایی شناسایی کردید، می‌توانید به جستجوی دلایل احساس تنهایی خود بپردازید. به عنوان مثال، ممکن است اخیراً با هیچ یک از دوستان خود تماس نداشته باشید. اگر این‌طور است، راه حل روشن است: فقط با آن‌ها تماس بگیرید.

با این حال، گاهی اوقات احساس می‌کنید که نمی‌توانید با یک احساس خاص کنار بیایید. وقتی این اتفاق می‌افتد، سعی کنید زمانی را به یاد بیاورید که با موفقیت با آن برخورد کرده‌اید. به توانایی خود برای مدیریت احساسات دشوار اعتماد کنید، زیرا اگر یک بار موفق شده‌اید با آن کنار بیایید، مطمئناً می‌توانید دوباره آن را انجام دهید.

مدیریت احساسات در خلاصه کتاب غول درونت را بیدار کن

بخش‌هایی از متن کتاب غول درونت را بیدار کن

“از تصمیم‌گیری لذت ببرید. باید بدانید که در هر لحظه تصمیمی‌ که می‌گیرید می‌تواند مسیر زندگی شما را برای همیشه تغییر دهد: نفر بعدی که در صف پشت سرش ایستاده‌اید یا کنارش در هواپیما می‌نشینید، تماس تلفنی بعدی که می‌گیرید، فیلم بعدی که می‌بینید یا کتابی که می‌خوانید یا روزنامه‌ای که ورق می‌زنید، می‌تواند چیزی باشد که باعث باز شدن دریچه‌های موفقیت و شادی به روی شما می‌شود.”

“بسیاری از مردم می‌دانند برای موفقیت در زندگی چه کاری باید انجام دهند، اما تعداد کمی‌ از افراد در واقع آنچه را که می‌دانند انجام می‌دهند.”

” لازم نیست دلیلی برای احساس خوبی داشتن، داشته باشید. شما زنده هستید. پس می‌توانید بدون هیچ دلیلی احساس خوبی داشته باشید!”

“هر زمان که صادقانه می‌خواهید تغییری در زندگی خود ایجاد کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که استانداردهای خود را بالا ببرید.”

“اگر استانداردی برای آنچه در زندگی خود می‌پذیرید تعیین نکنید، به راحتی می‌توانید در رفتارها و نگرش‌ها یا کیفیت زندگی بسیار پایین‌تر از آنچه استحقاق آن را دارید، لغزش کنید. مهم نیست در زندگی شما چه اتفاقی می‌افتد، باید این استانداردها را تعیین کنید و با آن‌ها زندگی کنید.”

“برای اکثر مردم، ترس از دست دادن بسیار بیشتر از میل به دست آوردن است.”

“بدانید که این تصمیمات شما هستند که سرنوشت شما را تعیین می‌کنند نه شرایطتان.”

“هر زمان که در گرفتن تصمیمی‌ مهم مشکل داشتید، می‌توانید مطمئن باشید که این مشکل در تصمیم گیری نتیجه عدم شفافیت در مورد ارزش‌های‌تان است.”

“افراد موفق به ندرت مشکلی را دائمی‌ می‌داند، در حالی که کسانی که شکست می‌خورند حتی کوچک‌ترین مشکلات را دائمی‌ درنظر می‌گیرند.”

“کیفیت زندگی شما بازتاب مستقیم کیفیت سوالاتی است که از خود می‌پرسید”

“هر الگوی احساس یا رفتاری که به طور مداوم تقویت شود، به یک پاسخ خودکار و شرطی تبدیل خواهد شد. هر چیزی که نتوانیم آن را تقویت کنیم، در نهایت از بین خواهد رفت.”

“سه تصمیمی‌ که سرنوشت شما را کنترل می‌کند عبارتند از: ۱)تصمیمات شما در مورد اینکه روی چه چیزی تمرکز کنید. ۲)تصمیمات شما در مورد اینکه چیزها برای شما چه معنایی دارند. ۳) تصمیمات شما در مورد اینکه چه کاری باید انجام دهید تا نتایج مورد نظر خود را ایجاد کنید.”

” کاری که هر چند وقت یکبار انجام می‌دهیم، کاری نیست که زندگی ما را شکل می‌دهد، بلکه کاری است که به طور مداوم انجام می‌دهیم، شکل دهنده زندگی ماست.”

“تغییر یک سازمان، یک شرکت، یک کشور – یا یک جهان – با مرحله ساده تغییر خود شروع می‌شود.”

صاحب نظران در مورد کتاب “غول درونت را بیدار کن” چه می‌گویند؟

“کتاب غول درونت را بیدار کن یک ابزار عمیق و قدرتمند دیگر در زرادخانه خودآگاهی آنتونی رابینز است. این کتاب برای من یک منبع عظیم از قدرت و بینش هم از نظر شخصی و هم از نظر حرفه‌ای بوده است.” – پیتر گوبر – رئیس و مدیر عامل سرگرمی ماندالی

“آنتونی رابینز ” بهترین مربی برای آن نژاد خاص از مردان و زنان است که هرگز به کمتر از آنچه که می‌توانند باشند راضی نمی‌شوند. با خواندن  کتاب غول درونت را بیدار کن می‌توانید از راهنمایی‌های او بهره‌مند شوید.” – پت رایلی – NBA “مربی دهه”

“برای هر کسی که متعهد به افزایش کیفیت زندگی خود است، مطالعه کتاب غول درونت را بیدار کن لازم است.” -دکتر باربارا دی آنجلیس، نویسنده رازهایی درباره مردان که هر زنی باید بداند

” هر صفحه از کتاب غول درونت را بیدار کن پر از دستورالعمل‌های کاملاً تحقیق شده و عملی برای متمرکز کردن افکار و احساسات جهت دستیابی به اهداف‌تان است.” – اسکات دیگارمو

اگر به خواندن سایر کتاب‌های آنتونی رابینز علاقه دارید، با کلیک بر روی لینک زیر می‌توانید یکی دیگر از کتاب‌های این نویسنده مشهور را مطالعه نمایید.‎

خلاصه کتاب تزلزل ناپذیر

رابینز در این کتاب سعی کرده است که به خوانندگان خود روش‌هایی را آموزش بدهد که بتوانند از همه بحران‌ها به سلامت خارج شوند و به ثبات مالی برسند.

‎اکنون بخوانید‎

 

معرفی نویسنده 

نویسنده خلاصه کتاب غول درونت را بیدار کن

آنتونی رابینز  که بیشتر به نام تونی رابینز شناخته می‌شود یک کارآفرین، نویسنده و یک فرد بشردوست است که بیشتر به خاطر سمینارها، کتاب‌های خودیاری و تبلیغات تلویزیونی خود شناخته شده است.

رابینز همیشه در سمینارهایش سعی می‌کند یک وجه مثبت را در بین شنوندگان خود رشد دهد و تمام تلاش خود را می‌کند تا با گفتار خود مشکلات روحی مردم را حل کند و به آن‌ها کمک کند تا راه درست را طی کنند. علیرغم تمام مشکلاتی که خود از کودکی داشته است.زیرا رابینز هرگز از کودکی و زندگی خانوادگی خود لذت نبرده است.

این نویسنده در ۲۹ فوریه ۱۹۶۰ در شمال‌ هالیوود، کالیفرنیا – ایالات متحده به دنیا آمد و والدینش در هفت سالگی از هم طلاق گرفتند. او در این مورد گفته است که زندگی خانوداگی‌اش “پر آشوب” بوده است.

به همین دلیل در سن ۱۷ سالگی خانه را ترک کرده و به عنوان سرایدار مشغول به کار شد و به دلیل شرایطش، نتوانست به کالج برود. تونی که از کودکی دوست داشت به یک سخنران تبدیل شود، به همین دلیل کار‌های سخنران انگیزشی جیم ران را دنبال می‌کرد.

زمانی که به عنوان سرایدار مشغول به کار شد و هفته‌ای ۴۰ دلار درآمد داشت و در مورد فرصتی برای شرکت در سمینار جیم ران با قیمت ۳۵ دلار مطلع شد. در نتیجه تصمیم گرفت ریسک کند و نزدیک به یک هفته حقوقش را برای شرکت در این مراسم خرج کرد و این کار زندگی او را تغییر داد.

با گذشت زمان رابینز به ران نزدیک شد، برای او کار کرد. خیلی زود به دستیار و مربی او تبدیل شد و سمینارهای ران را سازماندهی کرد. تونی سبک صحبت انگیزشی خود را با تماشای ران و اضافه کردن سبک پرانرژی و روانشناسی رفتاری خود توسعه داد.

خیلی زود سمینارهای خود را برگزار کرد. مردم کارهای او را دوست داشتند و در زمانی که تونی ۲۶ ساله بود، به عنوان نویسنده پرفروش دست پیدا کرد و یک میلیونر شد.

او با نوشتن کتاب و بعداً با تولید کتاب‌های صوتی، آگهی‌های تبلیغاتی تلویزیونی، دی وی دی و برنامه‌های گوشی‌های هوشمند، طرفدارانی بیشتری پیدا کرد. در سال ۲۰۱۰ او مجری یک برنامه تلویزیونی کوتاه مدت به نام «پیشرفت با تونی رابینز» بود.

رابینز به عنوان یک سخنران انگیزشی، در سال‌های بعد به طور فزاینده‌ای بر موفقیت مالی تمرکز کرد و خدمات خود را به طور خاص به کارآفرینان، صاحبان مشاغل و افراد ثروتمند ارائه داد. برجسته‌ترین رویداد عمومی‌ او یک گردهمایی سالانه شش روزه با حضور هزاران شرکت کننده بود که هر نفر هزاران دلار برای یک صندلی پرداخت کردند.

رابینز بنیان‌گذار، شریک یا سرمایه گذار اولیه در بیش از ۱۰۰ کسب‌و‌کار خصوصی است که مجموع فروش آن‌ها بیش از ۷ میلیارد دلار در سال می‌رسد. بعلاوه، او توسط انتشارات بازرگانی‌ هاروارد به عنوان یکی از ۲۰۰ مربی برتر کسب‌وکار معرفی شده است.

در نهایت، او اخیرا توسط آمریکن اکسپرس به عنوان یکی از “شش رهبر برتر کسب‌وکار در جهان” معرفی شده تا مشتریان کارآفرین خود را راهنمایی کند. همچنی رابینز برای سه سال متوالی در بین ۵۰ نفر برتر از ۱۰۰ فرد قدرتمند مجله ثروت در امور مالی جهانی قرار گرفته است.

تونی رابینز شش کتاب پرفروش بین المللی نوشته است. در اکتبر ۲۰۲۰، او جدیدترین کتابی را که با همکاری پیتر مالو نوشته بود منتشر کرد؛ مسیر: تسریع سفر شما به سوی آزادی مالی.

از دیگر کتاب‌های او می‌توان به تزلزل ناپذیر: کتاب بازی آزادی مالی شما (۲۰۱۷)،  استاد بازی: ۷ قدم ساده برای آزادی مالی (۲۰۱۴)، غول درونت را بیدار کن(۱۹۹۱)، یادداشت های یک دوست: راهنمای سریع و ساده برای به عهده گرفتن مسئولیت زندگی خود (۱۹۹۱)، قدرت نامحدود: علم جدید موفقیت شخصی (۱۹۸۶)

اگر به پیشرفت و توسعه شخصی خود اهمیت می‌دهید، همیشه باید به دنبال آموختن باشید. یا دانلود اپلیکیشن ذهن می‌توانید مهم‌ترین نکات بهترین کتاب‌های جهان را با صرف کمترین زمان مطالعه نمایید.

دانلود اپلیکیشن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید