• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب من خوبم، توخوبی

خلاصه کتاب من خوبم، توخوبی

نویسنده : توماس هریس
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 15 )
خلاصه کتاب من خوبم، توخوبی
پخش دمو

خلاصه کتاب من خوبم، توخوبی

روانشناسی تحلیل رفتار متقابل، یکی از رویکردهای معروف و کاربردی در این حوزه محسوب می‌شود. این رویکرد به روانکاو یا روانپزشک کمک می‌کند که با تحلیل رفتار متقابل کودک، والد و بالغ، روابط بین فردی را سنجش و کیفیت آن را آزمایش کنند. روانشناسان معتقد به این رویکرد بر این باور هستند که رفتارهای انسان ریشه در کودکی‌هایشان دارد و دائما در معرض یادآوری احساساتی هستند که در سال‌های ابتدایی کودکی خود تجربه کرده‌اند. یکی از کتاب‌های معروفی که در این زمینه نوشته شده است، کتاب من خوبم تو خوبی نوشته آنتونی هریس

اثری خواندنی و تکان‌دهنده برای درک بهتر حالت‌های روانی و تاثیر گذشته در افکار و رفتار حال ما.

شناسنامه خلاصه کتاب من خوبم، توخوبی

شناسنامه کتاب عنوان کتاب: من خوبم تو خوبی عنوان کتاب به زبان اصلی: I'm OK – You're OK نویسنده: توماس آنتونی هریس نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۳.۷ از ۵ (Good reads)

اهداف خلاصه کتاب من خوبم، توخوبی

توماس هریس در کتاب من خوبم تو خوبی تلاش می‌کند تا به خوانندگان روش‌هایی را بیاموزد که با استفاده از آن‌ها بتوانند زندگی شادتر و احساس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند. او با رویکرد تحلیل رفتار متقابل که رویکردی معروف در روانپزشکی محسوب می‌شود، به شما می‌آموزد که چطور ریشه رفتارها، احساسات و افکار خود را ردگیری کنید و به این‌ترتیب بتوانید آن‌ها را بهبود دهید. طرز رفتار صحیح، واکنش درست و تصمیم‌گیری منطقی از مسائلی است که با خواندن کتاب من خوبم تو خوبی یاد خواهید گرفت. این کتاب برای همه مشکلاتی که در زندگی با آن‌ها دست‌وپنجه نرم می‌کنید کاربرد خواهد داشت و به شما کمک می‌کند تا حدود زیادی با آن‌ها مبارزه کنید و پیروز شوید.

درباره نویسنده خلاصه کتاب من خوبم، توخوبی

توماس آنتونی هریس، متولد ۸ آوریل ۱۹۱۰ در آمریکا، روانشناس و نویسنده معروف در حوزه خودیاری بوده است. عمده شهرت هریس، به‌دلیل نگارش کتاب من خوبم تو خوبی، یکی از معروف‌ترین و شناخته‌ترین آثار در زمینه خودیاری است. این کتاب پرفروش تا دهه‌ها در مجامع علمی روانشناسی و همچنین بازار کتاب روانشناسی عامه‌پسند مورد توجه قرار گرفت و حتی هنوز هم میان برترین کتاب‌های روانشناسی مطرح می‌شود. هریس تحصیلات عالیه خود را با ورود به دانشگاه آرکانزاس شروع کرد و مدرک پزشکی خود را از دانشکده پزشکی تمپل دریافت کرد. پس از فارغ‌التحصیلی به بیمارستان سنت الیزابت رفت و آنجا در حوزه روانپزشکی به آموزش مشغول شد. هریس مبدع بسیاری از تکنیک‌های درمان روانپزشکی بوده است که معروف‌ترین آن گروه‌درمانی است. او در ۴ می ۱۹۱۰ چشم از جهان فروبست.

نقد خلاصه کتاب من خوبم، توخوبی

نمی‌توان اهمیت کتاب من خوبم تو خوبی را انکار کرد. این کتاب پیشگامی در زمینه درمان‌های روان‌شناختی و تجزیه و تحلیل رفتار محسوب می‌شود. هریس با نوشتن این کتاب باب جدیدی را در مطالعات روان‌پزشکی باز کرد و با ارائه رویکرد تحلیل رفتار متقابل به بسیاری از خوانندگان کمک کرده است تا مشکلات رفتاری خود را شناسایی کنند و با ریشه‌یابی احساسات متناقض، اثر آن‌ها را کم‌رنگ و حتی خنثی کنند. می‌توان از این جهت هریس را با فروید مقایسه کرد. هر دو روانشناس، پیشگامانی در زمینه حرفه‌ای خود محسوب می‌شدند که با ارائه زبانی استاندارد به مطالعات روانی و درمان‌های روان‌شناختی، جهتی تازه بخشیده‌اند. این کتاب درعین ارائه مفاهیم بسیار مهم و پیشگام در زمینه روانشناسی، زبان قابل فهمی دارد و می‌تواند برای خواننده عام هم جذاب و خواندنی باشد. به همین دلیل بسیاری از علاقه‌مندان به کتاب‌های خودیاری و روانشناسی از مطالبی که هریس در این اثر ارائه کرده است استفاده می‌کنند و آن را در زندگی خود به کار می‌بندند.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب من خوبم، توخوبی

کتاب من خوبم تو خوبی یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های کلاسیک روانشناسی محسوب می‌شود. این اثر پیشگام به‌خاطر ارائه نظریات جدید و باز کردن باب جدیدی در روان‌پزشکی، یکی از مهم‌ترین و موردتوجه‌ترین آثاری است که در رویکرد تحلیل متقابل رفتاری نوشته شده است.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

دانشجویان روانشناسی و روان‌پزشکی علاقه‌مندان به علوم اعصاب کسانی که دوست دارند احساس بهتری نسبت به خودشان داشته باشند و احساسات متناقض درونشان را خنثی کنند کسانی که به کتاب‌های روانشناسی علاقه‌مند هستند افرادی که به‌نحوی شغلشان، آن‌ها را با افراد متعددی روبه‌رو می‌کند کسانی که دوست دارند شناخت همه‌جانبه‌ای از خود و شخصیتشان داشته باشند

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

ارتباط با کتاب من خوبم تو خوبی آسان است. بارها و بارها خواننده با این پیام که اگر تله را دوست ندارید، می‌توانید آن را تغییر دهید، اوضاع نامساعد خود را می‌بیند که از صفحات کتاب به او خیره شده‌اند. (کلیولندپرس) هریس در این کتاب زبان فنی روانکاوی را کنار گذاشته است و با منطق شفاف خود، راهی برای درک و تغییر شرایط پیدا کرده است. (لس آنجلس تایمز) کتابی خوش‌خوان و قابل درک برای همه، حتی کسانی که سواد خاصی در زمینه علوم رفتاری ندارند. (نشریه چویس) خوانندگان در صفحات کتاب میان اشارات و بحث‌های فروید، وایلدر پنفیلد، التون تروبلود، ارریک برن، اسقف پایک، تیلارد دوشاردن و بسیاری دیگر از کارشناسان کوچک و بزرگ پرسه می‌زنند. همین مسئله می‌تواند از کتاب من خوبم تو خوبی، اثری پرفروش بسازد. (لایبرری ژورنال)

بخش هایی از متن کتاب

نوجوانان با تصمیم گیری های بزرگ و کوچک مواجهاند. با این حال، اغلب به نظر میرسد ناچارند در انتظار شرایطی باشند که بتوانند برای خودشان تصمیم گیری کنند، چرا که واقعادر مورد تصمیمگیری برای خودشان آزاد نیستند. مغز آنها در حال نزدیک شدن به آغاز توسعه خودش است. بدن آنها بالغ شده، اما از نظر قانونی و اقتصادی وابسته هستند و تلاش هایشان در جهت عملکردهای آزادانه اغلب توسط این آگاهی که واقعا نمی توانند به خودی خود تصمیم بگیرند تضعیف میگردد، پس گرفتن تصمیمات خوب چه حسنی دارد؟ آنها احساس می کنند احتمالا همان طور به سمت نوجوانی رانده میشوند که در مثال بالا، منتظر سبز شدن چراغ بودند. کودک درون ما، دوست دارد بازی‌هایی را انجام دهد که به او این امکان را می‌دهد تا احساس برتری و احساس همدردی داشته باشد. اگر مچ پای کسی رگ به رگ شده باشد، می‌تواند با آن مدارا کند و مدتی لنگ لنگان راه برود و در نهایت هم مچ پایش خوب خواهد شد. طی این مدت او هنوز می‌تواند لنگان به کارهایش برسد. اگر پایش بشکند، لازم است تا وقتی استخوان کاملا بهبود یابد از آن محافظت کند. یکی از مشکلات ناتوانی است، دیگری زمین‌گیر شدن. مراقبت‌های پزشکی درمورد اول می‌توانند مفید باشند اما درمورد دوم ضروری هستند. ما می‌توانیم نیاز به درمان مشکلات عاطفی را تا حدودی به همین شیوه ببینیم. بالغ یک فرد ممکن است با اطلاعات ضبط شده‌ی گذشته تضعیف شده باشد. اما شاید بتواند بر سختی‌ها فائق آید یا مشکلات را بدون دریافت درمان پشت سر گذارد. درمان می‌تواند این کار را آسان‌تر کند. اما این او است که کارها را اداره می‌کند. با این حال برای برخی افراد بالغ تا آنجایی تضعیف و مختل می‌شود که آن‌ها را ناتوان می‌کند. آن‌ها با شکست‌های تکراری، فلج یا به واسطه‌ی حس گناه ناتوان از حرکت می‌شوند. اغلب علائم فیزیکی هم وجود دارد. مادران نمی‌توانند به عنوان مادر خوب عمل کنند. کارگران نمی‌توانند کار خود را خوب انجام دهند. کودکان مدرسه را رها می‌کنند. یا برخی از رفتارهای افراد آنقدر نامناسب می‌شود که به حد قانون‌شکنی می‌رسد...

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف