• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب پروژۀ شادی

خلاصه کتاب پروژۀ شادی

نویسنده : گرِچن رابین
راوی : ژوبین دارابیان

/

6,900 تومان

/

( 10 )
خلاصه کتاب پروژۀ شادی
پخش دمو

خلاصه کتاب پروژۀ شادی

روزی زنی در مسیر بازگشت به خانه و در اتوبوس، از خود می‌پرسد که هدفش از زندگی چیست؟ او با کنکاش در خود جوابی پیدا می‌کند که مسیر زندگیش را به راهی متفاوت می‌کشاند. این داستان گرچن رابین است؛ نویسنده‌ای که هدف اصلی خود را شاد کردن انسان‌ها و شاد زیستن آن‌ها بیان کرده است. در دنیای پر از مشغله که سرعت همه‌چیز ده برابر شده است، دور ماندن از دام روزمرگی و شاد زندگی کردن، هنری است که کمتر کسی آن را جدی می‌گیرد. اما نباید این نکته را دست‌کم گرفت که همه ما به شادی نیاز داریمو شادی یکی از نیازهای اساسی و

اگر دوست دارید در دنیای پر از استرس امروز کمی شادتر از قبل زندگی کنید، کتاب پروژه شادی نوشته کرچن رابین مخصوص شماست.

شناسنامه خلاصه کتاب پروژۀ شادی

عنوان کتاب: پروژه شادی عنوان کتاب به زبان اصلی: The Happiness Project (Revised Edition): Or, Why I Spent a Year Trying to Sing in the Morning, Clean My Closets, Fight Right, Read Aristotle, and Generally Have More Fun نویسنده: گرچن رابین نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۴ از ۵ (Amazon)، ۳.۶ از ۵ (Good reads)، ۴.۲ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب پروژۀ شادی

کتابی کاربردی و خواندنی که به شما یاد می‌دهد چطور با به‌کارگیری تکنیک‌هایی ساده و کاربردی احساس بهتری داشته باشید و زندگی خود را شادتر بسازید. در این کتاب زوایای مختلف شاد زندگی کردن آشنا خواهید شد و یاد خواهید گرفت که با نگاه کردن به درونتان، نوعی متفاوت از زیست را تجربه کنید.

درباره نویسنده خلاصه کتاب پروژۀ شادی

گرچن رابین، نویسنده آثاری مانند پروژه شادی، در خانه شاد باشید، بهتر از قبل، چهار گرایش، نظم بیرونی آرامش درونی و.. است. او همچنین میزبان پادکست پرطرفدار شادتر با گرچن رابین است که در آن از ماجراهای روزانه خود درزمینه شادی و ایجاد عادات جدید صحبت می‌کند. رابین فارغ‌التحصیل رشته حقوق دانشگاه ییل است و مدتی هم در دادسرای دی اوکانر مشغول به‌کار بود. اما سردبیری در نشریه حقوقی ییل، او را به سمت نویسندگی کشاند و درنهایت به شخصیتی که امروز مطرح می‌شود تبدیل شد.

نقد خلاصه کتاب پروژۀ شادی

آیا شما هم از آن‌دسته افرادی هستید که اعتقاد دارند شادی انتخاب کردنی است یا آن را نفی می‌کنید؟ ما درهرصورت فکر می‌کنیم که خواندن کتاب پروژه شادی انتخاب جذابی برای شما باشد. چون اگر به انتخابی بودن شادی اعتقاد نداشته باشید، با خواندن این کتاب می‌توانید در افکارتان تجدیدنظر کنید و اگر به آن اعتقاد داشته باشید، خواهید توانست با اجرا کردن تکنیک‌هایی ساده، وضع زندگی خود را ارتقا دهید. رابین در این کتاب راهکارهای عملی و کاربردی را به خوانندگان پیشنهاد می‌کند. راهکارهایی که درواقع چیزی جز تغییر رویکرد و عقیده نیستند. او معتقد است که می‌توان در هر شرایطی شاد بود و خوشحال زندگی کرد؛ کافیست دیدگاهمان را تغییر دهیم و شادی را درون خود بیابیم. او در هر فصل کتاب خود یکی از جنبه‌های زندگی را مورد بررسی قرار می‌دهد و به خوانندگان کمک می‌کند تا شادی را در همه این زوایا پیدا کنند؛ از زندگی مشترک تا زندگی شغلی. شما با خواندن این کتاب با تجربیات دیگران آشنا می‌شوید و می‌توانید دید مناسبی نسبت به مسیری که هرکسی در زندگی طی می‌کند ارتباط برقرار کنید. این مسیرها می‌توانند برای شما الهام‌بخش باشند و راه را برای شادتر زیستن و شاد بودن به شما نشان دهند. اگر دنبال کتابی هستید که به‌صورت ساده و عملی شادی را به شما بیاموزد، توصیه ما این است که حتما کتاب پروژه شادی را مطالعه کنید.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب پروژۀ شادی

کتاب پروژه شادی حدود دوسال در لیست پرفروش‌ترین‌های نیویورک تایمز قرار داشت و از این لحاظ، کتابی رکورددار محسوب می‌شود. این کتاب بیش از ۳.۵میلیون نسخه در سرتاسر جهان فروخته شده و به سی زبان زنده دنیا ترجمه شده است.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

کسانی که دوست دارند فراتر از زندگی روزمره، شادتر باشند. افرادی که احساس می‌کنند بیش‌ازاندازه در روزمرگی غرق شده‌اند. کسانی که می‌خواهند حال بهتری پیدا کنند و با به‌کارگیری تکنیک‌های ساده اما کارآمد، حال روحی خود را بهبود ببخشند.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

اثری خواندنی، روشنگرانه و بانمک. این کتاب پر از نگاه‌های اجمالی صادقانه به زندگی است که با دوزهای تنظیم شده‌ای از شوخی تزیین شده. (تری هانگ، کریستین ساینس مانیتور) این کتاب برای کسانی که عموما از ژانر خودیاری متنفر هستند، مثل نفسی تازه از هوای پر از نعناع است. نویسنده برای تدوین این کتاب به‌خوبی تحقیق کرده است و بدون حاشیه به اصل مطلب پرداخته. روبین رویکردی منظم و روشمند برای ایجاد مسیر به‌سمت ذهنی شادتر به خواننده نشان می‌دهد. (کیم کرو، نشیره کلیولند پلین دیلر) کتابی عملی که هرگز موعظه نمی‌کند. این اثر یکی از کتاب‌های نوشته شده در حوزه خودیاری است که خواندن آن شرم‌آور نیست. (دیلی بیست) کتابی سرشار از حقایق شگفت‌انگیز درزمینه علم شادی که با مثال‌هایی از زندگی واقعی نویسنده غنی شده است. رابین نشان می‌دهد که چطور زندگی خود را از طریق تغییرات کوچک و بزرگ بهبود می‌بخشد. من تنها با خواندن این کتاب خوشحال‌تر شدم. (امی اسکریبنر، وبسایت بوکپیچ) کتابی فوق‌العاده. رابین نشان می‌دهد که چطور می‌توانید شادتر باشید. همین حالا شروع کنید و با گام‌هایی کوچک و قابل اجرا که برای همه قابل دسترس است، به شادی برسید. (جولی مورگنسترن) رابین در این اثر پرجنب‌وجوش و متقاعدکننده ماجراهای خود را درطول ۱۲ماهی که صرف آزمایش حکمت عصار، تحقیقات علمی و درس‌هایی از فرهنگ عامه درزمینه شادتر زیستن کرده است را شرح می‌دهد. او نشان می‌دهد که تازگی و چالش‌های زندگی، دو منبع قدرتمند از شادی هستند و پول هم می‌تواند به خرید شادی کمک کند، البته اگر عاقلانه خرج شود. او نشان می‌دهد که نظم بیرونی به آرامش درونی کمک می‌کند و کوچک‌ترین تغییرات می‌توانند نتایج بزرگی ایجاد کنند. (کریستین ساینس مانیتور)

بخش هایی از متن کتاب

من همیشه به طور نه چندان آشکار خواسته‌ام از محدودیت‌هایم فراتر بروم. همیشه فکر می‌کردم اگر یک روز این اتفاق بیفتد، دیگر موهایم را نمی‌بافم، تمام مدت کفش‌های ورزشی پایم نمی‌کنم و همان غذاهای هر روزی را نمی‌خورم. آن موقع، تولد دوستانم را به یاد خواهم داشت، فوتوشاپ یاد می‌گیرم و نمی‌گذارم دخترم موقع صبحانه‌خوردن تلویزیون تماشا کند، شکسپیر می‌خوانم، وقت بیشتری را به خنده و تفریح می‌گذرانم، ادب را بیشتر رعایت می‌کنم، بیشتر از موزه‌ها دیدن می‌کنم و دیگر از رانندگی نمی‌ترسم. صبح یکی از روزهای آوریل که هیچ تفاوتی با روزهای دیگر نداشت ناگهان به چیزی پی‌بردم: من با ریسک هدر دادن زندگی‌ام روبرو بودم. در حالی که به قطره‌های باران که روی شیشه اتوبوس می‌ریخت، خیره شده بودم، متوجه شدم که روزها یکی پس از دیگری می‌گذرد. از خودم پرسیدم: «اما من از زندگی چه می‌خواهم؟ خب، می‌خواهم شاد باشم.» اما هرگز به این که چه چیز مرا خوشحال می‌کرد یا این که چطور می‌توانستم خوشحال باشم، فکر نکرده بودم. من بهانه‌های زیادی برای شادی داشتم. با عشق زندگی‌ام، «جمی» بلند قد، سبزه‌رو و خوش تیپ ازدواج کرده بودم. ما دو دختر کوچولوی قشنگ داشتیم، الیزای هفت ساله و الینور یک ساله. کارم را با وکالت شروع کرده بودم و حالا نویسنده بودم. در شهر مورد علاقه‌ام، نیویورک زندگی می‌کردم و با والدینم، خواهرهایم و خانواده همسرم رابطه خوبی داشتم. دوستانی داشتم. سلامت بودم. ناچار نبودم موهایم را رنگ کنم. اما خیلی وقت‌ها به همسرم یا متصدی امور مشترکین اینترنت می‌توپیدم. با یک مشکل کاری هر چند کوچک ناامید می‌شدم. ارتباطم با دوستان قدیمی‌ام قطع شده بود، زود کنترلم را از دست می‌دادم و از حملات افسردگی، احساس ناامنی، بی‌حوصلگی و احساس گناه گاه و بی‌گاه رنج می‌بردم.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف