• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب چهار میثاق

خلاصه کتاب چهار میثاق

نویسنده : دون میگِل روئیس و جَنِت میلز
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 18 )
خلاصه کتاب چهار میثاق
پخش دمو

خلاصه کتاب چهار میثاق

کتاب چهارمیثاق، یکی از معروف‌ترین و پر تیراژترین کتاب‌های خودیاری است که ادعا می‌شود براساس خرد باستانی اقوام تلوتک نوشته شده است. دن میگوئل روئیز، نویسنده چهارمیثاق تلاش کرده است که در این کتاب، باورهایی که سالیان سال در ذهن مخاطب ریشه زده بود را از بین ببرد و با القا باور جدید نسبت به زندگی، آرامش، شادی و صلح را به خواننده ببخشد. این کتاب اولین بار در سال ۱۹۷۷ در ایالات متحده منتشر شد و به شدت با استقبال مواجه گشت. چهارمیثاق با الهام از باورهای باستانی نوشته شده است و به خوانندگان کمک می‌کند ت

با کتاب چهار میثاق و استفاده از خرد قبایل تولتک، به عزت نفس بیشتری دست پیدا کنید و زندگی شادتری داشته باشید.

شناسنامه خلاصه کتاب چهار میثاق

عنوان کتاب: چهار میثاق عنوان کتاب به زبان اصلی: The Four Agreements: A practical Guide to Personal Freedom نویسنده: دن میگوئل روئیز نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۳ از ۵ (Amazon)، ۴.۲ از ۵ (Good reads)، ۴.۷ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب چهار میثاق

در کتاب چهار میثاق با استفاده از خرد اقوام تولتک با باورهای خودمحدود کننده که شادی شما را زا بین می‌برند و باعث از دست رفتن عزت نفستان خواهند شد آشنا می‌شوید. این کتاب به شما نشان می‌دهد که منشا رنج‌های بی‌مورد شما چیست و چطور می‌توانید آن‌ها را کنار بزنید و با احساس آزادی با دیگران در صلح زندگی کنید. این کتاب به شما کمک می‌کند که زندگی شادتری تجربه کنید و در آن روش زندگی به شیوه صلح‌آمیز و البته کاملا متفاوت از قبل را خواهید آموخت.

درباره نویسنده خلاصه کتاب چهار میثاق

دن میگوئل روئیز، نویسنده و استاد خودیاری و رشد شخصی، در ۲۷ آگوست ۱۹۵۲ در مکزیک متولد شد. او در جوانی وارد دانشگاه پزشکی شد و پس از فارغ‌التحصیلی به‌عنوان جراح به کار مشغول شد. یک تصادف نزدیک به مرگ، زندگی روئیز را تغییر داد. او با درک تجربه نزدیک به مرگ سعی کرد تا درک خود را از زندگی به سطوح بالاتری ارتقا دهد. همین رویه او را به سمت قبایل تولتک و ضبط فرهنگ شفاهی این قبایل از مادربزرگ خود سوق داد. سال‌ها تحقیق و تفحص در این زمینه از روئیز شخصیت جدیدی ساخت. مردی که افراد زیادی را به زندگی شادتر و ادراکی عمیق‌تر از روح زندگی حرکت می‌دهد. چهار میثاق، حاصل تلاش‌ها و تحقیقات روئیز است. کتابی که به شدت مورد استقبال قرار گرفت و به رکوردهای کم‌نظیری در فروش دست یافت.

نقد خلاصه کتاب چهار میثاق

چهار میثاق یکی از اثرگذارترین کتاب‌های خودیاری است که تاکنون منتشر شده. روئیز با نثری اثرگذار و صمیمی با خواننده حرف می‌زند و او را وادار می‌کند که به‌صورت جدی و اساسی به هرآنچه تابحال به آن باور داشته و ناخودآگاه عمل می‌کرده است فکر کند. این کتاب تغییرات اساسی در خوانندگان ایجاد می‌کند، چرا که دیدگاه آنان را درمورد بنیادی‌ترین مسائل زندگیشان تغییر می‌دهد. روئیز نشان می‌دهد که ما مسئول و مسبب رنج‌هایی هستیم که می‌کشیم و اکثر مواقع هم خودمان هستیم که می‌توانیم این رنج‌ها را از بین ببریم. روئیز به خواننده نشان می‌دهد که رنج‌ها ناشی از مشکلات بیرونی و عوامل خارجی نیستند، بلکه این درون ماست که مسبب همه رنج‌ها و ناملایماتی است که در زندگی متحمل می‌شویم. او به سادگی منابع ناخشنودی در زندگی را به خواننده نشان می‌دهد و چهار قانون مفید را در قالب چهار میثاق در اختیار خواننده می‌گذارد تا با استفاده از آن‌ها احساس بهتری در زندگی پیدا کند. شاید این مفیدترین کاری است که یک نویسنده بتواند انجام دهد. با خواندن این کتاب صلحی درونی و دائمی در شما ایجاد خواهد شد که نتیجه آن داشتن آرامش همیشگی و احساس شادی بی‌پایان خواهد بود.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب چهار میثاق

چهار میثاق برای یک دهه در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز قرار داشته است. این کتاب توانسته است رکوردهای فروش بین‌المللی را هم جابه‌جا کند و با ده میلیون فروش به ۴۷ زبان مختلف، یکی از رکورد داران محسوب می‌شود. این کتاب در رده کتاب‌های شادی وبسایت آمازون رتبه پنجم فروش را در اختیار دارد و در کتاب‌های خودیاری شادی، رتبه سی فروش را کسب کرده است.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

همه کسانی که دوست دارند نگرششان را نسبت به زندگی تغییر دهند و به‌دنبال فلسفه جدیدی از جهان می‌گردند، می‌توانند از آموزه‌های این کتاب استفاده کنند. این کتاب به شما کمک می‌کند احساس بهتری از زندگی داشته باشید و به همین دلیل مناسب کسانی است که به دنبال یک اثر به‌معنای واقعی کلمه «حال خوب کن» می‌گردند.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

این کتاب نوشته دن میگوئل روئیز، ساده و درعین‌حال بسیار قدرتمند است و تفاوت چشمگیری در نحوه تفکر و عملکرد من در برخورد با هرچیزی ایجاد کرده است. (اپرا وینفری) کتاب دن میگوئل روئیز نقشه راهی برای روشنگری و آزادی است. (دیپاک چوپرا) کتابی الهام‌بخش که درس‌هایی بسیار عالی در خود دارد. (وین دایر) در سنت کاستاندا، روئیز خرد اساسی قبالیل تولتک را تقطیر می‌کند و با وضوح بی‌نظیر و بی‌عیب و نقص به مشتری ارائه می‌دهد. او می‌گوید که زندگی برای مردان و زنان در جایگاه جنگجویان مسالمت‌آمیز در زندگی روزمره به چه معناست. (دن میلمن)

بخش هایی از متن کتاب

«هیچ‌چیز را به خودتان نگیرید.» هر اتفاقی که در اطرافتان افتاد را به خودتان نگیرید. بر اساس مثال فصل قبل اگر من شما را در خیابان ببینم و بدون اینکه شما را بشناسم، بگویم: «هِی، تو چقدر احمق هستی!» این جمله مربوط به شما نیست، مربوط به من است. اگر این جمله را به خودتان بگیرید، ممکن است باور کنید که احمق هستید. یا اینکه به فکر فرو بروید و بگویید: «این شخص که مرا نمی‌شناسد، از کجا چنین چیزی می‌داند؟ نکند طالع‌بین است یا آن‌قدر واضح است که همه می‌توانند احمق بودنم را ببینند؟» در واقع شما این جمله را به خودتان می‌گیرید، چون با جمله‌ای که من گفته‌ام، موافق هستید. به محض اینکه این جمله را می‌پذیرید و با آن موافقت می‌کنید، سم ناشی از این حرف، وارد وجودتان می‌شود و شما در رؤیای جهنم به دام می‌افتید. علت گرفتار شدن شما در این دام چیزی ست که ما به آن «اهمیت شخصی» می‌گوییم. اهمیت شخصی یا همه‌چیز را به خود گرفتن، بیانگر ابراز خودخواهی ست. چون در اهمیت شخصی فرض را بر این می‌گیریم که همه‌چیز به «من» مربوط می‌شود. فکر می‌کنیم مسئول همه‌چیز ما هستیم. من، من و همواره من! یادتان باشد هر کاری که دیگران انجام می‌دهند، به خاطر شما نیست، به خاطر خودشان است و شما مسئول گردن گرفتن کارهایشان نیستید. هر فردی رؤیا و ذهن خودش را دارد و در دنیایی کاملاً متفاوت با شما زندگی می‌کند. وقتی همه‌چیز را به خودمان می‌گیریم، تصور می‌کنیم که بقیه می‌دانند در دنیای ما چه می‌گذرد، از این رو تلاش می‌کنیم مدام دنیای خودمان را به آن‌ها تحمیل کنیم؛ بنابراین حتی اگر شرایط بسیار شخصی باشد و کسی مستقیماً به شما توهین کند، باز هم مقصرش شما نیستید. آن چه دیگران می‌گویند، انجام می‌دهند و درباره‌اش اظهارنظر می‌کنند، همگی بر اساس میثاق‌هایی ست که در ذهنشان دارند. دیدگاه‌های آن‌ها ناشی از برنامه‌هایی است که در طول فرآیند اهلی شدن دریافت کرده‌اند.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف