معرفی بهترین کتاب‌های کسب و کار که هر مدیری باید بخواند

معرفی بهترین کتاب‌های کسب و کار

فهرست مطالب

هر سال صدها کتاب کسب و کار عالی منتشر می‌شود. خواندن همه آنها ممکن نیست، اما بهترین کتاب‌های کسب و کار مدت‌ها پس از تاریخ انتشارشان، خوانندگان و نظرات مثبت را به خود جلب می‌کنند.

کتاب‌های کسب و کار، کتاب‌های غیرداستانی هستند که درباره هر چیزی از فلسفه‌های مدیریت گرفته تا تاکتیک‌های مالی نوشته می‌شوند و می‌توانند برای کارآفرینان مشتاق یا رهبران تجاری مفید باشند.

خواندن کتاب، بهترین راه برای کسب تجربه است بدون اینکه خودتان درگیر آن شوید. همان‌طور که شریک تجاری وارن بافت، چارلی مانگر، گفته است: “در تمام زندگی‌ام، هیچ آدم عاقلی را نمی‌شناسم که مدام مطالعه نکرده باشد – هیچ کس.”

به همین دلیل است که بسیاری از افراد بسیار موفق فواید خواندن کتاب را تبلیغ می‌کنند و ادعا می‌کنند که این عادت برای رسیدن آنها به جایگاه امروزی‌شان بسیار مهم بوده است. برخی از این افراد عبارتند از:

  • وارن بافت ۸۰ درصد از وقت خود را صرف مطالعه می‌کند.
  • بیل گیتس هر سال حدود ۵۰ کتاب می‌خواند.
  • مارک زاکربرگ هر دو هفته یک بار یک کتاب می‌خواند.
  • اپرا وینفری کتاب‌ها را “مسیر آزادی شخصی” می‌نامد.
  • مارک کوبان سه ساعت در روز مطالعه می‌کند.

چرا افراد موفق در کسب و کار، از وال استریت تا سیلیکون ولی زمان زیادی را به مطالعه اختصاص داده‌اند؟ 

خواندن کتاب به شما کمک می‌کند ذهن خود را تیز نگه دارید، راه حل‌های جدیدی برای مشکلات قدیمی‌ کشف کنید و از متخصصان به طور مستقیم یاد بگیرید.

به عبارت دیگر، کتاب خواندن به شما این امکان را می‌دهد تا مدت‌ها پس از اتمام مدرسه یا آموزش رسمی‌ به یادگیری ادامه دهید.

موفق‌ترین افراد در جهان با یادگیری و بهبود مستمر به چنین جایگاهی دست پیدا کرده‌اند. اما این موضوع یک شبه اتفاق نمی‌افتد. کافی است یکی از کتاب‌های این لیست را انتخاب کنید و شروع به خواندن کنید، از اینکه چقدر یاد خواهید گرفت شگفت زده خواهید شد.

اما در بین انبوه کتاب‌ها، چگونه می‌توانید کتاب‌های کسب و کاری که ارزش زمان گذاشتن را دارند پیدا کنید؟ نگران نباشید علاوه بر معرفی بهترین کتاب‌های کسب و کار، در این مقاله روش تشخیص کتاب‌های خوب را هم به شما آموزش خواهیم داد.

آنچه باید در یک کتاب کسب وکار به دنبال آن باشید

چندین جنبه بر کیفیت کتاب کسب و کار تأثیر می‌گذارد. ابتدا نویسنده باید یک متخصص محترم با سال‌ها تجربه کار بر روی پروژه‌های مختلف توسعه کسب و کار باشد. این کتاب همچنین باید دانش کاربردی و متناسب با حوزه تخصصی شما را در اختیارتان قرار دهد.

بخش‌های زیر نگاهی دقیق‌تر به نحوه سنجش اینکه آیا کتاب توسعه کسب‌وکار برای شما مناسب است، می‌اندازد.

نویسنده با تجربه

وقتی نوبت به نویسنده می‌رسد، باید کمی‌ وقت بگذارید و اعتبار او را بررسی کنید. یک جستجوی ساده در گوگل معمولا برای درک اینکه آیا نویسنده ارزش توجه شما را دارد کافی است.

بهترین نویسندگان سابقه کاری چشمگیری دارند و با شرکت‌ها/برندهای رده بالا کار می‌کنند.

مخاطبان هدف

پیدا کردن یک کتاب کسب و کار عالی برای شما نباید سخت باشد، حتی اگر تازه به این صنعت وارد شده باشید. از سوی دیگر، کتاب‌هایی برای حرفه‌ای‌ها نوشته شده است که می‌خواهند تخصص فعلی خود را به سطح بالاتری برسانند. بهترین گزینه برای شما به صنعت و همچنین سطح دانش‌تان بستگی دارد.

تئوری در مقابل عمل

برخی از کتاب‌های اقتصاد و کتاب‌های کسب و کار شامل نظریه توسعه کسب و کار است. اما کتاب‌هایی که صرفاً بر توسعه کسب‌وکار تمرکز می‌کنند معمولاً انتخاب بهتری هستند، زیرا دستورالعمل‌های دقیقی ارائه می‌دهند و شامل تئوری و عمل می‌شوند.

آنها باید نمونه‌های دنیای واقعی و مطالعات موردی را برای تشریح مفاهیم و چالش‌های توسعه کسب و کار خاص ارائه دهند. علاوه بر این، باید کتاب‌هایی را انتخاب کنید که مراحل عملی را که می‌توانند در سناریوهای مختلف کسب‌وکار اعمال شوند، تشریح می‌کنند.

اگر می‌خواهید حرفه و کسب‌وکارتان را به سطح بالاتری ببرید، هر یک از کتاب‌های لیست زیر می‌تواند به شما کمک کند تا به آنجا برسید. کتاب‌هایی مانند کتاب‌های این فهرست، می‌توانند به شما کمک کنند تا به ذهن افراد موفق دنیای تجارت بپردازید و از خردی که به سختی به دست آورده‌اند بیاموزید.

این لیست، یک نقطه شروع عالی برای کسانی است که می‌خواهند مهارت‌های کسب و کار خود را تقویت کنند.

با این حال، فراتر از این لیست، کتاب‌های کسب وکار روشنگر زیادی وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند تا در هر موضوعی که به آن علاقه دارید عمیق‌تر شوید.

انتخاب‌های ما برای بهترین کتاب‌های کسب و کار

در ادامه فهرستی از کتاب‌های کسب‌وکار عالی را با رعایت معیارهایی که در بخش‌های قبلی توضیح داده شد، گردآوری کرده‌ایم. این کتاب‌ها از برخی از معتبرترین متخصصان تهیه شده‌اند و با سطوح مختلف تخصص مطابقت دارند.

استیو جابز در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۱. استیو جابز

اثر والتر آیزاکسون

در کتاب استیو جابز، روزنامه‌نگار و مدیر عامل سابق موسسه آسپن، والتر آیزاکسون، زندگی یکی از بزرگترین غول‌های دنیای فناوری را بررسی می‌کند.

برای نوشتن کتاب استیو جابز، ایزاکسون در طی دو سال بیش از ۴۰ مصاحبه با یکی از بنیان‌گذاران اپل و بیش از ۱۰۰ مصاحبه دیگر با دوستان، خانواده، همکاران و مخالفان او  انجام داد تا تصویری فراگیر از مردی خلق کند که تکنولوژی را با خلاقیت خود متحول کرد.

با انجام این کار، ایزاکسون پرتره‌ای صمیمی‌ از یکی از جذاب‌ترین چهره‌های قرن بیستم می‌کشد و به این می‌نگرد که چگونه دیدگاه‌های او در مورد تجارت و نوآوری زندگی خودش، اپل و دنیای اطرافش را شکل داده است. داستان جابز برای هر کارآفرینی الهام‌بخش است، و بیوگرافی ایزاکسون بهترین و صمیمی‌ترین بازگویی آن داستان است.

کفش باز در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۲. کفش باز

خاطرات خالق نایک- اثر فیل نایت

برند نایک ممکن است امروز یک نماد جهانی باشد، اما برای رسیدن به این جایگاه تلاش زیادی صورت گرفته است. فیل نایت، یکی از بنیانگذاران نایک، در کتاب خود کفش باز، در مورد راه اندازی استارتاپ خود پس از اتمام دوره کسب و کارش با ۵۰ دلاری که از یکی از دوستانش قرض گرفته بود، صحبت می‌کند.

«کفش باز » ممکن است یک خاطره باشد، اما داستان نایت خوانندگان را با جزئیات رشد شرکت، چالش‌هایی که او به عنوان یک رهبر با آن روبرو بود و پیشرفت‌هایی که تجربه کرد، آشنا می‌کند.

شخصیت بامزه و بدون فیلتر نایت در خاطراتش می‌درخشد و درباره چگونگی انتخاب مسیر غیرمتعارف زندگی کارآفرین صحبت می‌کند. خوانندگان نایت را بهتر می‌شناسند، از سفر او الهام  می‌گیرند و با استفاده از خردی که به سختی در زمینه کارآفرینی به دست آورده، قدرتمندتر می‌شوند.

افسانه کارآفرینی در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۳. افسانه کارآفرینی

چرا اکثر کسب وکارهای کوچک موفق نمی‌شوند و در مورد آن چه باید کرد- اثر مایکل ای. گربر

مایکل ای. گربر موسس شرکت‌های مایکل ای. گربر، یک شرکت آموزش مهارت‌های تجاری مستقر در کالیفرنیا است. در کتاب افسانه کارآفرینی، گربر علت شکست ۸۰ درصد کسب‌وکارهای کوچک را بررسی می‌کند و بینشی در مورد چگونگی اطمینان از اینکه کسب‌وکارتان در میان شکست خورده‌ها نباشد، ارائه می‌کند.

“افسانه کارآفرینی” این ایده که افرادی که کسب و کارهای کوچک را راه اندازی می‌کنند کارآفرین هستند و هرکسی که درک فنی از یک موضوع داشته باشد می‌تواند کسب و کار راه اندازی کند را بررسی می‌کند.

در این کتاب، مایکل ای. گربر فرضیات، انتظارات و تصورات نادرست در مورد راه اندازی یک کسب و کار کوچک را تجزیه و تحلیل می‌کند، به این امید که خوانندگان بتوانند با احتمال بالاتری موفق شوند. افسانه کارآفرینی، یک کتاب ضروری برای کارآفرینان حوزه فناوری است.

سختی کارهای سخت در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۴. سختی کارهای سخت

 اثر بن هورویتز

کارآفرینی جذاب به نظر می‌رسد، اما چالش‌های زیادی وجود دارد که افراد کمی‌ در مورد آنها صحبت می‌کنند. اما چه چیزی کارآفرینی را اینقدر سخت می‌کند؟

بن هورویتز، کارآفرین حوزه فناوری و سرمایه‌دار مخاطره‌آمیز در کتاب “سختی کارهای سخت” توضیح می‌دهد که ایجاد و مدیریت یک کسب و کار تا چه اندازه می‌تواند چالش برانگیز باشد. زیرا هیچ فرمول آسانی برای پیروی وجود ندارد.

هورویتز از صحبت در مورد چالش‌هایی که تعداد کمی‌ از نویسندگان کسب وکار می‌خواهند در موردشان صحبت کنند، ابایی ندارد. او چیزهای سخت در مورد اداره یک کسب و کار را بررسی می‌کند: مقابله با شکست، درگیری بین کارکنان، اخراج، پشتکار در شرایط سخت و گرفتن تصمیمات بزرگ و سخت که بر معیشت سهامداران در تجارت تأثیر می‌گذارد.

او از تجربیات خود به‌عنوان یک بنیان‌گذار استارت‌آپ استفاده می‌کند تا به کارآفرینان توصیه‌هایی برای مقابله با چندین مشکلات رایج تجاری که پاسخ‌های نامشخصی دارند، ارائه دهد.

اگر می‌خواهید خود را برای بخش دردناک اداره یک شرکت آماده کنید، کتاب سختی کارهای سخت ضروری است. خواندن این کتاب برای مبتدیان و کهنه کارها به طور یکسان ضروری است.

ماجراهای کسب وکار در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۵. ماجراهای کسب وکار

دوازده داستان کلاسیک از دنیای وال استریت- اثر جان بروکس  

محیط کسب و کار ممکن است تغییر کند، اما طبیعت انسان تغییر نمی‌کند. در ماجراهای کسب وکار، جان بروکس، روزنامه‌نگار قدیمی‌نیویورکر، موفقیت و شکست تاریخی چندین  برند تجاری آمریکایی را بررسی می‌کند تا نشان دهد چگونه طبیعت انسان می‌تواند بر کسب و کار تأثیر بگذارد.

این کتاب، ابتدا به صورت مجموعه از مقالاتی که در نیویورکر منتشر شد و داستان‌هایی مانند ظهور ناگهانی زیراکس و تلاش فاجعه بار شرکت خودروسازی فورد برای راه اندازی یک برند جدید خودرو را پوشش می‌دهد.

البته با توجه به اینکه این مجموعه در سال ۱۹۶۹ منتشر شد، شاید انتظار نداشته باشید چیز زیادی از کتاب ماجراهای کسب و کار یاد بگیرید.

اما بهتر است بدانید، زمانی وارن بافت این کتاب را به عنوان کتاب تجاری مورد علاقه خود به بیل گیتس توصیه کرد و حتی نسخه شخصی خود را برای گیتس فرستاد تا بخواند و سپس این کتاب، به کتاب تجاری مورد علاقه گیتس نیز تبدیل شد.

حتما دلیلی وجود دارد که بافت و گیتس این کتاب را بسیار دوست دارند. بروکس یک داستان‌نویس چیره‌دست است و در این اثر، ویژگی‌هایی را که یک رهبر تجاری بزرگ را می‌سازد شرح می‌دهد.

با چرا شروع کنید در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۶. با چرا شروع کنید

چگونه رهبران بزرگ همه را تشویق به اقدام کردن می‌کنند- اثر سایمون سینک

در “با چرا شروع کنید”، نویسنده و سخنران انگیزشی سایمون سینک به بررسی زندگی رهبران بزرگ، از مارتین لوتر کینگ گرفته تا استیو جابز می‌پردازد و تلاش می‌کند تا با وجود داشتن اهداف و آرزوهای بسیار متفاوت این افراد، یک موضوع مشترک که دلیل موفقیت آنها بوده را پیدا کند.

نتیجه‌گیری او این است که: بزرگ‌ترین رهبران می‌پرسند چرا؟ چرا مشتریان از برندهای خاصی خرید می‌کنند؟ چرا مردم به برخی از رهبران وفادار هستند و برخی دیگر نه؟ چرا شرکت‌ها شکست می‌خورند؟ رهبران بزرگ می‌خواهند بفهمند که چرا اتفاقات رخ می‌دهد و تمام تلاش خود را برای یافتن پاسخ انجام می‌دهند.

سپس سینک با توضیح اینکه چگونه مشتریان «چرا» وجود شما را می‌خرند، نه این که «چه چیزی» را می‌فروشید و نه این که «چگونه» آن را می‌فروشید، این موضوع را با دنیا کسب و کار مرتبط می‌کند.

اگر شرکت شما هدف مشخصی برای موجودیت داشته باشد، می‌توانید راحت‌تر کشف کنید که چگونه می‌توانید ارزش منحصربه‌فردی را به بازار عرضه کند.

سینک از طیف وسیعی از تجربیات زندگی واقعی استفاده می‌کند، و چشم انداز روشنی از آنچه برای رهبری و الهام بخشیدن به دیگران لازم است را با هم ترکیب می‌کند. کتاب او برای هر کسی که به دنبال درک معنای رهبری با اعتماد به نفس است، عالی است.

صفر به یک در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۷.صفر به یک

یادداشت‌هایی در مورد استارتاپ‌ها، یا چگونه آینده را بسازیم- اثر پیتر تیل

پیتر تیل یک سرمایه گذار و کارآفرین میلیاردر و از بنیانگذاران پی پال و صندوق سرمایه گذاران است. در کتاب «صفر به یک»، او به خوانندگان کمک می‌کند تا فرصت‌های منحصربه‌فرد را برای پیشرفت در فضای کسب‌وکار پیدا کنند.

عنوان کتاب از این ایده گرفته شده است که “انجام کاری که شخص دیگری از قبل می‌داند چگونه انجام دهد، جهان را از ۱ به n می‌برد و چیزهای آشنای بیشتری را به جهان اضافه می‌کند. اما وقتی کاری جدیدی انجام می‌دهید، از ۰ به ۱ می‌روید.”

اگر به دنبال کتابی کاربردی و خوش‌بینانه برای به جریان انداختن خلاقیت خود هستید، کتاب صفر به یک پیتر تیل را انتخاب کنید. در این کتاب، پیتر تیل افکار و دیدگاه‌های خود را در مورد چگونگی ساختن آینده‌ای که می‌خواهید ببینید، بیان می‌کند.

خواندن این کتاب وقت زیادی از شما نمی‌گیرد، و می‌توانید آن را در یک یا دو روز مطالعه کنید. با این حال، این کتاب مملو از داستان‌های الهام بخش از دوران تیل در پی پال و سایر بنیان‌گذاران پیشگام مانند بیل گیتس است.

استارتاپ ناب در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۸.  استارتاپ ناب

کارآفرینان امروزی چگونه از نوآوری مستمر برای ایجاد کسب و کارهای کاملاً موفق استفاده می‌کنند-اثر اریک ریس

اریک ریس کارآفرینی است که به دلیل کارش در زمینه معماری اطلاعات، قابلیت استفاده و طراحی خدمات شناخته شده است. در استارت‌آپ ناب، ریس به بررسی این موضوع می‌پردازد که چرا اکثر استارت‌آپ‌ها شکست می‌خورند و بینشی درباره نحوه جلوگیری از شکست در روزهای اولیه کسب‌وکار ارائه می‌دهد.

ریس به این موضوع می‌پردازد که چگونه موفق‌ترین استارت‌آپ‌ها با تمرکز بر آزمایش‌های سریع، از خلاقیت انسانی بهره می‌برند و در عین حال هزینه‌ها را پایین نگه می‌دارند. با این کاربه طور مؤثر موفقیت را با حذف معیارهای اضافی و سازگاری با نیازهای مشتری اندازه‌گیری می‌کنند.

کتاب ریس راهی را به شرکت‌ها ارائه می‌کند تا چشم انداز خود را به طور مداوم آزمایش کنند و نحوه استفاده از تکنیک‌های نوآورانه برای سازگاری با تغییر را شرح می‌دهد. خواندن استارت‌آپ ناب برای هر کسی که به دنبال اجتناب از دام‌های استارت‌آپ‌های شکست خورده است، ضروری است.

از خوب به عالی در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۹. از خوب به عالی

چرا برخی شرکت‌ها جهش می‌کنند و برخی دیگر نمی‌کنند- اثر جیمز سی کالینز

خوب دشمن عالی شدن است. این یکی از دلایل کلیدی است که چرا ما آنقدر چیزهای عالی کمی داریم. ما مدارس عالی نداریم، اصولاً به این دلیل که مدارس خوبی داریم.

تعداد کمی‌ از مردم به زندگی عالی دست می‌یابند، تا حد زیادی به این دلیل که به راحتی می‌توان به یک زندگی خوب رضایت داد. در دنیای کسب و کار هم به همین صورت است. تعداد زیادی کسب و کار خوب وجود دارد، اما کسب و کارهای عالی اندک هستند.

در کتاب از خوب به عالی، مشاور مدیریت کسب و کار، جیم کالینز، با استفاده از مطالعات موردی کسب‌وکارهایی که موفق شده‌اند و شکست خورده‌اند توضیح می‌دهد که چگونه شرکت‌های خوب، به شرکت‌های عالی تبدیل می‌شوند.

برای نوشتن این کتاب، کالینز ۲۸ شرکتی را که از خوب به عالی جهش کردند را تجزیه و تحلیل می‌کند تا کشف کند که چرا این کسب‌وکارها توانستند در جایی که دیگران شکست خوردند موفق شوند.

کتاب کالینز برای کارآفرینانی که می‌خواهند بفهمند چه چیزی برای کسب‌وکارهای موفق مزیت رقابتی ایجاد می‌کند، عالی است.

دوباره فکر کن در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۱۰. دوباره فکر کن

اثر جیسون فراید و دیوید‌هاین مایر‌هانسون

فراید و‌ هانسون هر دو کارآفرینانی با پیشینه در حوزه فناوری هستند، در کتاب “دوباره فکر کن” برای هر صاحب کسب و کاری که ممکن است در زمینه خود متخصص باشد اما در دنیای کارآفرینی مبتدی باشد، توصیه‌های خوبی ارائه می‌دهند.

دوباره فکر کن اصطلاحات رایج کسب و کار را کنار می‌گذارد و در عوض توصیه‌های ملموس و سرراست ارائه می‌کند.

در این کتاب که یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک تایمز است، نویسندگان به خوانندگان خود انواع روش‌های کم‌هزینه برای رشد کسب‌وکارشان با درس‌هایی در مورد افزایش بهره‌وری، گرفتار نشدن در برنامه‌ریزی بیش از حد و راه‌هایی برای راه اندازی  کسب و کار خود بدون استفاده از بیش از حد پول نقد را  ارائه می‌کنند.

معضل نوآور در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۱۱. معضل نوآور

اثر کلیتون ام. کریستنسن

استاد فقید بازرگانی‌ هاروارد، کلایتون کریستنسن، متخصص رشد و نوآوری کسب و کار در کتاب معضل نوآور توضیح می‌دهد که اگر بهترین شرکت‌ها هم برای پذیرش نوآوری‌های فناوری آماده نباشند چگونه می‌توانند شکست بخورند. او بین دو نوع فناوری – مخرب و پایدار – تمایز قائل می‌شود.

بر کسی پوشیده نیست که کسب ‌و کارهای باسابقه اغلب در مواجهه با نوآوری‌های مخرب شکست می‌خورند. با این حال، آنچه شگفت‌انگیز است، این است که این شکست لزوماً به دلیل بوروکراسی، غرور، برنامه‌ریزی ضعیف یا سرمایه‌گذاری‌های کوتاه‌مدت نیست.

در عوض، اغلب نقاط قوت کسب و کارها که به خوبی مدیریت می‌شوند و مشتری محور هستند که باعث شکست آنها می‌شود. معضل مبتکر توضیح می‌دهد که چگونه تمرکز بی وقفه بر روی پاسخ‌گویی به نیازهای مشتری می‌تواند باعث شود که یک کسب و کار بزرگ از یک استارت آپ نوآور شکست بخورد.

این کتاب استراتژی‌های عملی برای جلوگیری از این اختلال را بررسی می‌کند. بنابراین، خواندن این کتاب برای رهبران کسب‌وکارهای با سابقه و همچنین بنیان‌گذاران استارت‌آپ‌های مخرب ضروری است.

ساختن برای ماندن در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۱۲. ساختن برای ماندن

عادات موفق شرکت های رویایی- اثر جیم کالینز و جری پوراس

در “ساختن برای ماندن”، بررسی مشخصات دقیق ۱۸ شرکت بسیار موفق را خواهید یافت. این کتاب بر اساس یک پروژه تحقیقاتی شش ساله در دانشکده کسب و کار دانشگاه استنفورد توسط جیم کالینز و پروفسور بازرگانی جری پوراس نوشته شده است.

چگونگی رشد هر یک از این شرکت‌ها از استارت‌آپ‌ها به شرکت‌های متوسط سپس تبدیل شدن‌شان به شرکت‌های بزرگ را پوشش می‌دهد. همچنین بررسی می‌کند که چگونه استراتژی‌های استفاده شده توسط این شرکت‌ها با آنچه رقبای پیشرو آنها در آن زمان انجام می‌دادند، متفاوت است.

این کتاب شاید بیش از ۲۰ سال قدمت داشته باشد، اما هنوز هم مملو از نمونه‌های خاص است که در دنیای کسب وکار امروزی کاربرد دارد. هر کسی که علاقه مند به توسعه تجارت خود است باید این کتاب را بخواند.

 عبور از شکاف در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۱۳. عبور از شکاف

اثر  جفری مور

بسیاری از کسب و کارهای نوآورانه نمی‌توانند مخاطبان اصلی را به سمت محصول یا خدمات خود جذب کنند. آنها شتاب اولیه را برای استفاده کنندگان اولیه مشتاق ایجاد می‌کنند، اما نمی‌توانند بازار گسترده‌تر و پردرآمدتر اصلی را به دست آورند.

در نتیجه، به شدت رشد کسب‌وکار آینده‌شان محدود می‌شود و نمی‌توانند پتانسیل سود کاملی که ساخته‌اند را به دست آورند.

مور با توضیح “شکاف” به عنوان شکاف بین پذیرندگان اولیه و اکثریت اولیه – اولین بخش بزرگی از جمعیت فراتر از پذیرندگان اولیه که شروع به استفاده از یک فناوری جدید کردند، شروع می‌کند.

عبور از شکاف نحوه بازاریابی محصولات مخرب را برای مخاطبان اصلی توضیح می‌دهد. این بینش‌ها در مورد هر محصول یا خدماتی  که مشتریان را مجبور می‌کند تا عادت‌ها یا رفتارهای خود را برای استفاده از محصول تغییر دهند، اعمال می‌شود.

بنابراین، اگر راه حل یا محصولی که ارائه می‌دهید هنجارهای صنعت را  در هم می‌شکند یا وضعیت موجود را به چالش می‌کشد، این کتابی است که باید بخوانید.

مدیر اثر بخش در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۱۴. مدیر اثر بخش

 راهنمای قطعی برای انجام کارهای درست- اثر پیتر دراکر

این کتاب مدیریت کلاسیک توسط استاد کسب و کار دراکر نوشته شده است. این کتاب توصیه دراکر برای مدیران اجرایی است که در سال ۱۹۶۶ منتشر شده اما امروزه هم کاربرد دارد.

این کتاب به یک فرد پرمشغله کمک می‌کند تا در محل کار خود به عنوان یک مدیر اجرایی یا سرپرست، کارهای بیشتری انجام دهد. این کتاب همچنین نحوه مدیریت و تسلط بر تفویض اختیار موثر را پوشش می‌دهد.

از نظر دراکر، کار کلیدی مدیران این است که «کارهای درست را انجام دهند». او پنج روش ضروری برای اثربخشی در کسب‌وکار را برای مدیران شناسایی می‌کند.

این کتاب که مورد علاقه جف بزوس، مدیر عامل آمازون است، درس‌های ارزشمند بسیاری ارائه می‌دهد.

کار عمیق در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۱۵. کار عمیق

قوانینی برای موفقیت متمرکز در دنیای پریشان- اثر کال نیوپورت

حواس پرتی مسئله‌ای است که بسیاری از مردم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. اما به طور ویژه در دنیای کسب و کار، جایی که موفقیت به توانایی سازگاری سریع بستگی دارد، مضر است.

در کار عمیق، پروفسور علوم کامپیوتر کال نیوپورت بینش خود را در مورد چگونگی تمرکز عمیق بر روی وظایف در دنیایی پر از حواس‌پرتی قرن بیست و یکم به اشتراک می‌گذارد.

نیوپورت استدلال می‌کند که توانایی تمرکز بدون حواس‌پرتی چیزی نیست که مردم با آن به دنیا می‌آیند، بلکه این مهارتی است که باید آموخته شود و با تمرین بر آن تسلط پیدا کنید.

کتاب کار عمیق به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش اول در مورد مزایای توسعه “عمیق کار” توضیح می‌دهد. نیوپورت توضیح می‌دهد که چگونه می‌تواند به کارآفرینان و متخصصان در هر صنعتی کمک کند تا نتایج شگفت انگیزی تولید کنند.

در نیمه دوم، نیوپورت برنامه‌ای ارائه می‌دهد که با به کارگیری آن می‌توانید مغزتان را برای انجام بهتر کار عمیق و ایجاد ارزش بیشتر در فعالیت‌های حرفه‌ای ویا کارآفرینی‌تان آموزش دهید.

سرمایه گذار هوشمند در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۱۶. سرمایه گذار هوشمند

اثر بنجامین گراهام

بنجامین گراهام یک اقتصاددان، استاد و سرمایه‌گذار است که در دنیای تجارت به‌عنوان «پدر سرمایه‌گذاری با ارزش» شناخته می‌شود.

سرمایه‌گذار هوشمند که در سال ۱۹۴۹ نوشته شده است، توصیه‌هایی در مورد سرمایه‌گذاری در بازار سهام ارائه می‌کند که امروزه نیز مفید هستند.

گراهام بر سرمایه‌گذاری‌هایی تمرکز می‌کند که ریسک‌های اقتصادی را به حداقل می‌رساند و به خواننده آموزش می‌دهد که چگونه سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت و ریسک‌گریز را بر اساس تحقیقات به جای حدس و گمان پیدا کند.

توصیه‌های مالی واقع بینانه‌ای که در این کتاب ارائه شده برای افراد و کسب وکارهایی که به دنبال رشد ثروت خود هستند، بسیار عالی است. این کتاب فراتر از اصولی که میلیونر شدن شما را تضمین می‌کند، خوانندگان را به ایجاد اهداف عملی و دستیابی به موفقیت در هر اندازه‌ای تشویق می‌کند.

هرگز سازش نکنید در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۱۷. هرگز سازش نکنید

طوری مذاکره کنید که انگار زندگی شما به آن بستگی دارد- اثر نوشته کریس وس

کریس وس یک استاد بازرگانی، مدیر عامل گروه قو سیاه و یک مذاکره‌کننده سابق FBI برای گروگان‌گیری است که به طور گسترده‌ای به عنوان متخصص در روان‌شناسی متقاعدسازی شناخته می‌شود.

در هرگز سازش نکنید، وس استراتژی‌هایی را که در حرفه خود برای نزدیک شدن به مذاکرات پرمخاطره استفاده کرده است، آشکار می‌کند. وس چگونگی ایجاد اعتماد، غلبه بر موانع عاطفی، استفاده از همدلی به عنوان یک ابزار به جای مانع، و زبانی که برای برقراری ارتباط واضح استفاده می‌شود را بررسی می‌کند.

اگر مهارت‌های وس به یافتن زمینه‌های مشترک در موقعیت‌هایی که گروگان‌ها درگیر هستند کمک کرده است، مطمئناً می‌توانید در مورد مذاکره در مورد یک معامله شراکت و نحوه هدایت مکالمات مهم چیزهای زیادی بیاموزید.

کارآفرینانی که می‌خواهند کار خود را آغاز کنند باید با شرکای تجاری، سرمایه گذاران، کارمندان، پیمانکاران و انواع دیگر ذی‌نفعان وارد مذاکره شوند. کتاب هرگز سازش نکنید، ابزارها و تکنیک‌هایی را برای کنترل همه عوامل مذاکره ارائه می‌دهد.

رهبری زبان است در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۱۸. رهبری زبان است

قدرت پنهان آنچه می‌گویید و آنچه نمی‌گویید- اثر دیوید مارکت

وقتی یک رهبر را تصویر می‌کنید، چه می‌بینید؟ کسی که کنترل را در دست دارد، سخنرانی‌های الهام‌بخشی می‌کند و هر طور که صلاح می‌داند دستور می‌دهد؟

اما کتاب “رهبری زبان است” استدلال می‌کند که این مدل رهبری سنتی منسوخ شده است. در عصر داده‌های بزرگ، کسب‌و‌کارها بسیار پیچیده‌تر از گذشته شده‌اند. مهم نیست چقدر زمان و انرژی را به کسب‌و‌کار خود اختصاص می‌دهید، هرگز نمی‌توانید نسبت به همه چیزهایی که در حال وقوع است، دید کاملی داشته باشید.

به همین دلیل، باید سلسله مراتب سازمان خود را صاف کنید. کارمندان باید این قدرت را داشته باشند که در هنگام کشف مشکلات صحبت کنند و برای یافتن راه حل با یکدیگر همکاری کنند. “رهبری زبان است” به شما در انجام این کارها کمک می‌کند.

آینده سریعتر از چیزی است که فکر می‌کنید در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۱۹. آینده سریعتر از چیزی است که فکر می‌کنید

چگونه فناوری‌های همگرا کسب و کار، صنایع و زندگی ما را مختل می‌کنند- اثر پیتر دیاماندیس و استیون کاتلر

فناوری با سرعتی باورنکردنی در حال پیشرفت است. فقط در چند دهه گذشته، نوآوری‌هایی مانند رسانه‌های اجتماعی و تلفن‌های هوشمند تقریباً تمام جنبه‌های زندگی روزمره را متحول کرده‌اند، به ویژه نحوه انجام کسب‌و‌کارها. حتی تصور همه تغییرات دیگری که مطمئناً در آینده نزدیک اتفاق می‌افتند، سخت است.

در این کتاب، آینده پژوهان، پیتر دیاماندیس و استیون کاتلر نگاهی دقیق به چگونگی تأثیرگذاری آخرین پیشرفت‌ها، مانند واقعیت مجازی، چاپ سه بعدی و فناوری بلاک چین بر زندگی ما می‌اندازند. خواندن این کتاب برای هر مدیر کسب و کاری که می‌خواهد خود را برای آینده آماده کند، ضروری است.

استراتژی اقیانوس آبی در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۲۰. استراتژی اقیانوس آبی

استراتژی اقیانوس آبی اثر رنه موبورن و دبلیو چان کیم به ۴۶ زبان مختلف ترجمه شده و بیش از ۴ میلیون قطعه فروخته است. این کتاب پرفروش، اطلاعات کافی را در اختیار سازمان‌ها، افراد و صنایع قرار می‌دهد تا به آنها در دستیابی به موفقیت استراتژیک کمک کند.

بسیاری از افراد بر این باورند که موفقیت استراتژیک آنها از “پیروزی” در برابر رقبای خود حاصل شده است. با این حال، نویسندگان این ایده را بررسی می‌کنند که موفقیت واقعی زمانی است که بتوانید یک بازار دست‌نخورده ایجاد کنید، که از آن به عنوان «اقیانوس آبی» یاد می‌کنند.

بسیاری از کسب و کارها در دام وسواس در مورد رقابت خود می‌افتند. در نتیجه، سعی می‌کنند با یک محصول مشابه و استراتژی غیرمتمایز، مشتریان مشابهی را جذب کنند. متأسفانه، این رویکرد منجر به رقابت شدیدی می‌شود که حاشیه سود را از بین می‌برد و رشد کسب و کار را محدود می‌کند.

با به کارگیری استراتژی اقیانوس آبی می‌توانید از این سرنوشت دور شوید. از این جهت خواندن این کتاب برای مدیران کسب و کاری که می‌خواهند حاشیه سود سالم ایجاد یا حفظ کنند، ضروری است.

 استراتژی خوب / استراتژی بد در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۲۱. استراتژی خوب / استراتژی بد

اثر ریچارد روملت

بسیاری از رهبران کسب و کار در ایجاد یک برنامه موثر برای سازمان خود شکست می‌خورند. آنها فرآیند تعریف یک چشم‌انداز جسورانه یا تعیین اهداف بلندپروازانه را با ایجاد یک استراتژی تجاری اشتباه می‌گیرند.

در نتیجه، هرگز چالش‌های واقعی را که با آن روبرو هستند شناسایی نمی‌کنند و هیچ برنامه مشخصی برای مقابله با آنها ندارند.

“استراتژی خوب / استراتژی بد” می‌تواند به شما در ایجاد یک برنامه موثر کمک کند. برنامه‌ای که از نقاط قوت سازمان و نقاط ضعف رقیب شما برای ایجاد مزیت رقابتی استفاده می‌کند. این کتاب با نشان دادن تفاوت بین استراتژی‌های خوب و بد و جلوگیری از اشتباهات رایج طی کردن مسیر را آسان‌تر می‌کند.

این است بازاریابی در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۲۲. این است بازاریابی

تا زمانی که دیدن را یاد نگیرید، نمی‌توانید دیده شوید- اثر ست گودین

ست گودین، مدیر سابق فناوری، یکی از برجسته ترین متخصصان کارآفرینی و بازاریابی در جهان است. او از طریق وبلاگ، سخنرانی‌ها و کتاب‌های پرفروش خود به میلیون‌ها نفر آموزش داده است که چگونه کسب و کار خود را بهبود بخشند.

“این است بازاریابی” مجموعه‌ای از بهترین توصیه‌های گودین را در یک کتاب بسیار خواندنی خلاصه می‌کند.

گودین استدلال می‌کند که به جای اینکه مشتریان را راهی برای حل مشکلات شرکت خود بدانید، باید از بازاریابی خود برای نشان دادن نحوه حل مشکلات مشتریان‌تان استفاده کنید.

با این کتاب، یاد خواهید گرفت که چگونه از این رویکرد برای دستیابی به اهداف تجاری خود استفاده کنید.

مسری در در بهترین کتاب‌های کسب و کار

۲۳. مسری

اثر جونا برگر

تبلیغ دهان به دهان بدون شک قدرتمندترین روش بازاریابی است. هنگامی‌ که مشتریان به طور فعال محصول یا خدمات شما را به افراد دیگر توصیه می‌کنند، فروش می‌تواند با حداقل تلاش به صورت انفجاری زیاد شود.

اما متأسفانه، تعداد کمی‌ از بازاریابان نحوه کارکرد این روش تبلیغی ارگانیک را درک می‌کنند، بنابراین به اشتباه تصور می‌کنند که این روش، فقط به شانس یا داشتن یک محصول بهتر مربوط می‌شود.

در کتاب مسری جونا برگر، علم تبلیغ دهان به دهان را بررسی و شش عاملی که می‌توانند باعث گسترش بیشتر یک محصول، خدمات یا ایده شوند را مطرح می‌کند.

این بینش‌ها می‌توانند به شما کمک کنند تا ویروسی شدن محصولتان را مهندسی کنید تا نرخی که مردم، شما را به دیگران توصیه می‌کنند، افزایش دهید.

مطالعۀ بهترین کتاب‌­های کسب و کار در ۱۵ دقیقه

مطالعه کتاب‌­های غیرداستانی زمان زیادی از روزتان را خواهد گرفت. یک فرد معمولی، برای مطالعه ۱۰۰ صفحه، باید تقریباً سه ساعت وقت بگذارد. درنتیجه، مطالعۀ تنها یکی از کتاب­‌های پیشنهادی، ممکن است ۹ ساعت طول بکشد.

اما شما می­‌توانید بامطالعه خلاصه کتاب­‌های موجود در سایت ما، یا با گوش دادن به کتاب­‌های صوتی، تنها ۲۰ دقیقه برای هر کتاب زمان صرف کنید.

دانلود اپلیکیشن خلاصه کتاب ذهن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید