• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب استراتژی خوب استراتژی بد

خلاصه کتاب استراتژی خوب استراتژی بد

نویسنده : ریچارد روملت
راوی : ژوبین دارابیان

/

6,900 تومان

/

( 10 )
خلاصه کتاب استراتژی خوب استراتژی بد
پخش دمو

خلاصه کتاب استراتژی خوب استراتژی بد

توسعه و اجرای یک استراتژی وظیفه اساسی رهبران کسب‌وکارها است. چه مدیر عامل شرکتی بزرگ باشید، چه کارآفرین استارتاپی کوچک، حتی مدیر مدرسه باشید، نیاز دارید که برای اجرای تصمیمات و برنامه‌هایتان، استراتژی درستی تعیین و اجرا کنید. ریچارد روملت، نویسنده و استاد دانشگاه آمریکایی، به شما نشان می‌دهد که چه چیزهایی می‌توانند به اشتباه استراتژی تلقی شوند یا به عاملی برای تخریب استراتژی شما تبدیل گردند. او نشان می‌دهد که چطور این عوامل را شناسایی کنید، عواملی که روملت آن‌ها را استراتژی بد می‌نامد. با خواندن

کتابی که نظر شما را نسبت به استراتژی و تعیین استراتژی عوض خواهد کرد و به تقویت تفکر استراتژیک در شما کمک می‌کند.

شناسنامه خلاصه کتاب استراتژی خوب استراتژی بد

عنوان کتاب: استراتژی خوب استراتژی بد عنوان کتاب به زبان اصلی: Good Strategy/Bad Strategy: The Difference and Why It Matters نویسنده: ریچارد روملت نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۴.۱ از ۵ (Good reads)، ۴.۷ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب استراتژی خوب استراتژی بد

این کتاب به شما کمک می‌کند که درک درستی از مفهوم استراتژی پیدا کنید و تفاوت میان استراتژی خوب و استراتژی بد را به‌درستی تشخیص دهید. شما با خواندن کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد روش اجرای استراتژی را هم به‌درستی خواهید آموخت و درک خواهید کرد که ایجاد و اجرای یک استراتژی قدرتمند و کارآمد تا چه اندازه می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند.

درباره نویسنده خلاصه کتاب استراتژی خوب استراتژی بد

ریچارد روملت، نویسنده آمریکایی، در ۱۰ نوامبر ۱۹۴۲ متولد شد. روملت مدرک مهندسی الکترونیک خود را از دانشگاه یوسی برکلی دریافت کرد. او مدتی مهندس طراحی سیستم در آزمایشگاه‌های پیشران جت بود. روملت، در ۱۹۷۲ دکترای خود را در رشته مدیریت از دانشکده بازرگانی دانشگاه هاروارد دفاع کرد و بعد از فارغ‌التحصیلی به‌عنوان استادیار همین دانشکده مشغول به کار شد. از مدتی به‌عنوان محقق و مدرس در مرکز مطالعات مدیریت ایران کار می‌کرد و سپس به دانشگاه UCLA پیوست. شهرت روملت به‌خاطر فعالت در مطالعات استراتژیک تجارت و شرکت‌ها بوده است.

نقد خلاصه کتاب استراتژی خوب استراتژی بد

کتاب استراتژی خوب استراتژی بد، نمونه‌ای از کتاب‌های جذاب و خواندنی حوزه تجارت و کسب‌وکار است که می‌تواند بینش شما را به‌عنوان مدیر و رهبر عمیقا دچار تحول کند. این کتاب به شما کمک می‌کند تا ایده‌های اصلی و عملی خود را زنده و اجرایی کنید. روملت در این کتاب برای روشن شدن موضوعات مطرح شده، مثال‌های زنده‌ای را برای خواننده مطرح می‌کند. مثال‌هایی از شرکت اپل تا شرکت جنرال، از جنگ عراق و افعانستان تا بازارهای محلی و وال‌مارت. او به شما کمک می‌کند که با درک ادغام مسائل مختلف با یکدیگر و پیچیدگی موضوعات، بتوانید به مدیری با تفکر استراتژیک تبدیل شوید و بتوانید با قدرت تیم تحت هدایتتان را کنترل و مدیریت کنید.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب استراتژی خوب استراتژی بد

کتاب استراتژی خوب، استراتژی بد بعد از انتشار در آمریکا با استقبال بسیار خوبی از طرف مخاطبان رو شد. این کتاب جزو پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا محسوب می‌شود و در لیست کتاب‌هایی قرار دارد که می‌تواند زندگیتان را دگرگون کند.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

اگر در کسب‌وکاری مشغول هستید که با استراتژی سروکار دارد، کتاب استراتژی خوب استراتژی بد می‌تواند به شما کمک کند که کارتان را بهتر پیش ببرید. این کتاب برای همه کسانی که دوست دارند مدیران قدرتمندی باشند مفید و خواندنی خواهد بود. همچنین همه کسانی که به تاریخ استراتژی و تفکر استراتژی در مدیریت علاقه دارند، می‌توانند از مطالب این کتاب استفاده کنند و از خواندن آن لذت ببرند.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

جالب‌ترین کتاب تجاری سال ۲۰۱۱. (فایننشال تایمز) به زعم من، هرچقدر که درمورد استراتژی گفته و نوشته شود باز هم ناخواسته ناقص خواهد بود، طوری که زمانی می‌شنوم کسی به‌صورت منسجم و مفید روی استراتژی تمرکز کرده است، هیجان‌زده می‌شوم. کتابی عالی. (نشریه فوربس) بهترین و اصلی‌ترین افزودی سال به قفسه کتاب‌های مربوط به استراتژی. (نشریه استراتژی+ تجارت) کل بخش میانی کتاب که به منابع قدرت، توضیح محدودیت‌ها و ظرایف مزیت‌های رقابتی پرداخته است، بسیار ارزشمند است. (INC) کتابی واضح و متفکرانه که درمانی دردناک محسوب می‌شود، اما درعین‌حال مطالعه‌ آن ضروریست. (واشنگتن تایمز) این کتاب جدیدترین تفکرات در استراتژی را به خواننده نشان می‌دهد و با مثال‌هایی از دنیای واقعی عجین شده است. کتاب استراتژی خوب استراتژی بد چیزهای زیادی برای ارائه دارد و به همه شانس تبدیل کردن کسب‌وکارشان به کسب‌وکاری کلاسیک می‌دهد. (منجمنت تودی) کتابی درخشان... نقطه عطفی در تئوری و عمل که نمونه‌هایی بارز از دنیای تجارت معاصر و تاریخ جهانی را ارائه کرده است. این نمونه‌ها به وضوح نشان می‌دهد که چطور می‌توان خوب را از بد شناخت و آن‌ها ار از هم جدا کرد و استراتژی خوب را به نیرویی زنده در سازمان تبدیل کرد. (جان استاپفورد) اولین کتابی که من درمورد استراتژی خوانده‌ام. کتابی که نوشتن آن برای من دشوار است. (جان کی)

بخش هایی از متن کتاب

یک استراتژی خوب از طریق پیدا کردن و سپس اختصاص دادن قدرت در جایی که بیشترین تاثیر را دارد عملی می‌شود. دست کم ۹ منبع اصلی قدرت وجود دارد که می‌توان و باید از آن‌ها در استراتژی‌های خوب استفاده کرد. برای عملی کردن یک استراتژی کوتاه‌ مدت خوب، ممکن است لازم باشد با ترکیب کردن هوشمندانه‌ سیاست، اقدام و منابع به یک رقیب یا مشکل حمله کنید. در طولانی مدت استراتژی خوب معمولا شامل استفاده از سیاست‌ها و منابع برای خلق ارزش می‌شود. این کار با توجه به پیش‌بینی‌هایی که درباره‌ آینده صورت گرفته‌اند انجام می‌شود. هم در استراتژی‌های کوتاه مدت و هم در استراتژی‌های بلند مدت، استراتژی‌ خوب عبارت است از افزایش تاثیرات اقدامات از طریق پیدا کردن و به کار بردن بیشترین منابع قدرت ممکن. با در نظر داشتن این نکته، دانستن مهم‌ترین منابع قدرت که به بهره‌وری بیشتر استراتژی‌های خوب کمک می‌کنند ضروری است. هر چه اطلاعات‌تان از این منابع قدرت بیشتر باشد، استراتژی شما از انسجام بیشتری برخوردار خواهد بود. در نهایت داشتن یک استراتژی خوب به معنای پیش‌ رفتن به عنوان یک سازمان است و اگر ابزارهای بیشتری در اختیار داشته باشید، احتمال موفقیت‌تان بیشتر خواهد بود. در نتیجه دانستن این ۹ منبع قدرت می‌تواند برایتان بسیار سودمند باشد. استراتژی خوب از طریق متمرکز کردن انرژی و منابع بر یک، یا تعدادی بسیار اندک از اهداف اصلی کار می کند؛ اهدافی که دستیابی به آن ها به زنجیره ای از نتایج مورد نظر منجر خواهد شد.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف