• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب به سوی اقیانوس آبی

خلاصه کتاب به سوی اقیانوس آبی

نویسنده : دبلیو چان کیم و رنه مابورنه
راوی : ژوبین دارابیان

/

6,900 تومان

/

( 6 )
خلاصه کتاب به سوی اقیانوس آبی
پخش دمو

خلاصه کتاب به سوی اقیانوس آبی

هرچه تابحال درباره استراتژی‌های کسب‌وکار و فضای رقابت شنیده‌اید را دور بریزید. حالا وقت آن رسیده است که با خواندن کتابی قدرتمند و تاثیرگذار، تکانی اساسی به استراتژی کسب‌وکارتان بدهید. دبلیو چان کیم و رنه مابورنه دو استاد مشهور جهان در کتاب خود به شما نشان می‌دهند که چطور فراتر از رقابت حرکت کنید، اعتماد به‌نفس را در افراد تجریک کنید و درنهایت رشدی بزرگ به‌دست بیاورید. نویسندگان در این کتاب شما را قدم به قدم راهنمایی می‌کنند تا شرکتتان را از اقیانوس قرمز پر از رقابت‌های ملتهب بگذرانید و به فضایی

به سوی اقیانوس آبی، کتابی که به شما راهی را برای رسیدن به قله کسب‌وکار در میان هیاهوی رقابت نشان خواهد داد.

شناسنامه خلاصه کتاب به سوی اقیانوس آبی

عنوان کتاب: به سوی اقیانوس آبی عنوان کتاب به زبان اصلی: Blue Ocean Shift نویسنده: دبلیو چان کیم، رنه مابورنه نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۶ از ۵ (Amazon)، ۳.۹ از ۵ (Good reads)، ۴.۳ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب به سوی اقیانوس آبی

نویسندگان کتاب به سوی اقیانوس آبی در این کتاب به شما نشان خواهند داد که چطور از فضای مسموم رقابتی در کسب‌وکار فاصله بگیرید و درعوض با ارائه نوآوری و ایجاد ارزش‌های جدید، سهم خود را از بازار کسب‌وکار به حداکثر برسانید. آموزه‌های این کتاب راهی به شما نشان خواهد داد که در انتهای مسیر آن، چیزی به جز قله‌های موفقیت و پیشروی در عرصه تجارت نخواهد بود. شما در این کتاب با درست‌ترین استراتژی‌های پیشروی و توسعه در کسب‌وکار آشنا می‌شوید و خواهید آموخت که چطور تیم خود را به هدف تعیین شده برسانید. کتاب به سوی اقیانوس آبی به شما ۱۵۰ حرکت مهم و استراتژیک را می‌آموزد که با استفاده از آن به سمت فضایی بدون رقابت پیش خواهید رفت و درنتیجه به موفقیتی بی‌نظیر در کسب‌وکارتان خواهید رسید.

درباره نویسنده خلاصه کتاب به سوی اقیانوس آبی

دبلیو چان کیم، یکی از تئوریسین‌های بزرگ در عرصه مدیریت است. او در ۱۹۵۱ در کره جنوبی متولد شد و پس از پایان تحصیلات به فرانسه مهاجرت کرد. کیم در این کشور در رشته استراتژی و مدیریت در دانشگاه INSEAD به تدریس پرداخت و در همین دانشگاه نظریه استراتژی اقیانوس آبی را ابداع کرد. چان کیم یکی از اعضای مجمع جهانی اقتصاد هم است و در ۲۰۰۸ برای تلاش‌های اندیشه‌ورزانه اقتصادی خود موفق به کسب جایزه نوبل در بخش رهبری اقتصادی شد. چان یکی از ۵۰ متفکرین اثرگذار مدیریت در جهان است. رنه مابورنه نویسنده همکار کتاب به سوی اقیانوس آبی، اقتصاددان آمریکایی و استاد دانشگاه INSEAD است. مابورنه هم مانند چان کیم از اعضای مجمع جهانی اقتصاد و یکی از ۵۰ متفکر برتر دنیا در رشته مدیریت محسوب می‌شود.

نقد خلاصه کتاب به سوی اقیانوس آبی

مابورنه و چان کیم در کتاب خود از منظری متفاوت به مسئله رقابت و موحودیت آن در کسب‌وکار نگاه کرده‌اند. از نظر این دو اندیشمند، به‌جای تمرکز بر رقبا و پیشی گرفتن از آن‌ها، باید بیشتر به خود و ارزش‌های تولید شده درونی کسب‌وکار خود نگاه کرد. این دیدگاه ارزشمند نگرشی متفاوت به مدیران کسب‌وکار خواهد داد. بدون پرداختن به فضای سمی و ملتهب رقابت در دنیای تجارت، می‌توان اعتماد به‌نفس درون سازمان را افزایش داد و با صرف انرژی کمتر، تولیدات و ارزش‌های جدیدی را به مخاطب هدف ارائه داد که خودبه‌خود باعث پیشرفت سازمان و شرکت خواهد شد. این ایده درعین سادگی بسیار گیرا و کاربردی است و می‌تواند شما را به مدیری پیشرو و حرفه‌ای تبدیل کند. نثر کتاب بسیار روان و ساده است و شما خواهید توانست با به‌کارگیری آموزه‌های این کتاب به اهداف بلندمدت خود در کسب‌وکارتان برسید.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب به سوی اقیانوس آبی

کتاب به سوی اقیانوس آبی پس از انتشار مورد استقبال کم‌نظیری قرار گرفت. این کتاب توانست به بیش از ۴۶ زبان زنده دنیا ترجمه شود و بیش از ۴ میلیون نسخه در سرتاسر دنیا بفروشد. این کتاب جایزه مدیریت و استراتژی Thinkers ۵۰ را دریافت کرد و توانست به پاس تلاش برای ایجاد تعالی و رشد در عرصه مدیریت، مفتخر به دریافت جایزه کارل اس. اسلون شود. این کتاب همچنین در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های بیزنس ویک، وال استریست ژورنال و فست کامپنی قرار دارد. اقیانوس آبی توانست عنوان بهترین کتاب سال ۲۰۱۷ آمازون را هم از آن آن خود کند.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

مدیران کسب‌وکار، یکی از مهم‌ترین مخاطبین کتاب به سوی اقیانوس آبی هستند. همچنین خواندن این کتاب را به همه مدیران استراتژیک شرکت‌ها و بازاریاب‌ها توصیه می‌کنیم.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

کیم و ماربونه کتابی پرفروش منتشر کرده‌اند. این کتاب اصول اصلی خود را بر برنامه‌ای منظم و هوشمند برای کمک به هرسازمانی در رقابت‌های بازار گذاشته است. نیاز نیست که برای استفاده از این بینش‌ها کارآفرین یا تکنسین باشید؛ شما فقط باید مایل باشید که فرضیات کسب‌وکرتان را به چالش بکشید، سوالات تازه بپرسید و درنهایت به راه‌حل برسید. (دنیل پینک) کتابی هیجان‌انگیز که تجربیات خواننده را با استراتژی اقیانوس آبی ترکیب می‌کند. این کتاب راهنمایی جامع در اختیار شرکت‌ها قرار می‌دهد تا طرز تفکر صحیحی اتخاذ کنند و درنتیجه با ابتکار عمل به سوی اقیانوس آبی خود پیش بروند. (فوربس) چالش هر کسب‌وکار رقابتی این است که در بازارهای شلوغ و رقابتی رشد کند و این را به روشی هوشمندانه و موثر انجام دهد. در این کتاب شما خواهید توانست همه مواردی که برای رشد نیاز دارید را پیدا کنید و نویسندگان شما را به سفری می‌برند که چشمتان به فرصت‌های رشد نیافته در کسب‌وکار باز شود. (رام چاران) این کتاب ارزش آن را دارد که منتظرش بمانید. راهنمایی کاربردی و مکتوب برای یافتن و بهره‌برداری از بازارهای بخش آبی اقیانوس است که با تجربیات شرکت‌ها و سازمان‌های دیگر ترکیب می‌شود تا به موفقیت دست پیدا کنند. (استراتژی بیزنس)

بخش هایی از متن کتاب

اگر استراتژی اقیانوس آبی عملی نشود، ارزشی ندارد. وقتی شرکتی یکی از این استراتژی‌ها را دنبال می‌کند تمام طرفین حاضر باید بتوانند مسیر جدید را درک کرده و آن را برای خودشان به زبان ساده و صریح تعریف کنند. شرکت هرگز نباید تغییرات در استراتژی را از پرسنل خود مخفی کند. تجسم، ابزار مهمی برای ایجاد درکی در مسیر اجراست. ممکن است یک شرکت بخواهد جدول ساده‌ای برای کارکنان خود فراهم کند که منحنیِ ارزشیِ استراتژیِ جدیدِ اقیانوس آبی را نشان دهد. شرکت می‌تواند از طریق ارتباطات روشن با کارکنان، شرکا و عموم، اطمینان حاصل کند هیچ تلاشی برای کارشکنی یا مقاومتِ تغییر در مسیرِ اجرایِ استراتژی وجود نداشته باشد. مطالعات به صورت مکرر نشان داده‌اند یادگیری دیداری، نسبت به توضیحات کلامی می‌تواند منجر به یادگیری و درک بهتر حقایق شود. اخیراً تحقیقی در سال ۲۰۱۵ از دانشگاه واشنگتن نشان داده زمانی که قبل از کلاس درس، برای دانشجویان نمودار یا تصویری ارائه شده است، آن‌ها موضوع را بهتر درک و در سطح بالاتری تحلیل می‌کنند تا زمانی که موضوعات فقط با خلاصه‌ها و شنیدن مباحث درس ارائه می‌شود. برای یک شرکت بسیار بهتر است هنگام مطرح کردن روش اجرای هدف‌های جدید، از ابزارهای ساده، اما کارآمد بصری برای انتقال موضوع به شرکا استفاده کند، تا اینکه تغییرات را صرفا در جلسه‌ای برای کارکنان توضیح دهد.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف