• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب از خوب به عالی

خلاصه کتاب از خوب به عالی

نویسنده : جیم کالینز
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 40 )
خلاصه کتاب از خوب به عالی
پخش دمو

خلاصه کتاب از خوب به عالی

سال‌ها مطالعه در زمینه مدیریت شرکت نشان داد که پیروزی یک شرکت به معنای پایداری و ماندگاری طولانی‌مدت آن و برنامه‌ریزی برای ماندگاری در سال‌های طولانی است. درواقع اگر از همان ابتدا برای ماندگاری یک شرکت برنامه‌ریزی شود، می‌توان موفقیت و پایدار را در DNA آن شرکت جستجو کرد. اما سوالی که پیش می‌آید این است که زمانی که شرکتی با DNA عالی متولد نشده است چطور؟ چطور می‌توان شرکت‌های خوب، متوسط و حتی ضعیف را به موفقیت و رشد پایدار رساند؟ این سوال اصلی جیم کالینز در کتاب از خوب به عالی است. جیم کالینز سال

از خوب به عالی، کتابی که به شما کمک می‌کند تا به‌صورتی موثر و مستمر به سمت بهتر شدن پیش بروید.

شناسنامه خلاصه کتاب از خوب به عالی

عنوان کتاب: از خوب به عالی عنوان کتاب به زبان اصلی: Good To Great نویسنده: جیم کالینز نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۵ از ۵ (Amazon)، ۴.۱ از ۵ (Good reads)، ۴.۵ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب از خوب به عالی

اگر صاحب کسب‌وکار هستید، در این کتاب خواهید آموخت که چطور بتوانید به سمت بهتر شدن و عالی شدن حرکت کنید. جیم کالینز در کتاب از خوب به عالی به شما آموزش می‌دهد که به موفقیت مالی در یک دوره زمانی مشخص دست پیدا کنید و عملکردی عالی داشته باشید. نویسنده این کتاب سعی کرده است تا باور خواننده را نسبت به مفاهیم موجود در کسب‌وکار تغییر و او را به سمت عواملی سوق دهد که می‌توانند به سادگی مدیران را به سمت بهتر شدن و عملکرد موفق‌تر برساند. در این کتاب با استراتژی‌های قدرتمندی در بازار کسب‌وکار و تجارت آشنا می‌شوید که به شما کمک خواهند کرد مدیریت قدرتمندتری داشته باشید.

درباره نویسنده خلاصه کتاب از خوب به عالی

جیم کالینز محقق، نویسنده، سخنران و مشاور تجاری آمریکایی است که تمرکز خود را روی رشد شرکت‌ها و سازمان‌های تجاری قرار داده است. کالینز در ۲۵ ژنویه ۱۹۵۸ در کلرادو متولد شد. او تحصیلات خود را در رشته MBA در دانشگاه استفورد پیگیری کرد و در همان دانشگاه مشغول به تحقیق و تدریس شد. کتاب‌های این نویسنده عبارتند از: فراتر از سرمایه‌گذاری، ساخته شده برای ماندن، عالی به اختیار، چگونه توانایی سقوط می‌کند.

نقد خلاصه کتاب از خوب به عالی

یافته‌های این کتاب می‌تواند شما را شگفت‌زده کند و مفهوم بسیاری از مفروضه‌ها را زیر سوال ببرد. کتاب از خوب به عالی هر زمینه‌ای از مدیریت شرکت‌ها را برای شما روشن می‌کند و درس‌های عمیقی از مدیریت به شما خواهد بخشید. این کتاب چندین نوع از رهبری را مشخص می‌کند و به شما راه را نشان می‌دهد. با خواندن این کتاب خواهید فهمید که در چه قسمتی از سیستم مدیریتتان ایستاده‌اید و چطور می‌توانید خودتان را بهبود دهید. اگر دوست دارید مفاهیم سنتی را کنار بزنید و با عوض کردن رویکردتان نسبت به سازمانتان به سمت موفقیت حرکت کنید، این کتاب بهترین گزینه‌ای است که می‌تواند شما را به هدفتان برساند.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب از خوب به عالی

این کتاب در سال انتشار به پرفروش‌ترین کتاب تجاری تبدیل شد و توانست میلیون‌ها نسخه در سرتاسر جهان بفروشد.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

مدیران و صاحبان شرکت‌های تجاری و کسب‌وکارهایی که سودای برتری میان رقبا در سر دارند می‌توانند از آموزه‌های این کتاب به بهترین نحو استفاده کنند.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

این کتاب توسط چندین عضو شورای مدیریت وال‌استریت ژورنال به‌عنوان بهترین کتاب مدیریتی که تابحال خوانده‌اند ذکر شده است. همچنین نشریه پابلیشرز ویکلی به این کتاب لقب ارزشمند داده‌اند. این دیدگاه علی‌رغم آموزه‌های حیرت‌انگیز و درعین‌حال ساده کالینز در این کتاب عنوان شده است. هرچند بعضی از نویسندگان اعم از هولت و کامرون عنوان کرده‌اند که این کتاب علی‌رغم ارائه دستورالعمل‌های تجاری عمومی مناسب، فاقد نگاه به فرصت‌ها و چالش‌های استراتژیک است. همچنین وبسایت بیزنس اینسایدر به این کتاب لقب شگفت‌انگیز داده و نشریه تجارت آن را اثری کلاسیک درباره توسعه تجارت دانسته است.

بخش هایی از متن کتاب

شرکت‌های از خوب به عالی که از همان ابتدای کار موفق عمل کردند، بسیار کم بودند. دلیلش تا حد زیادی این بود که آن‌ها به رشد و موفقیت خود واکنشی نادرست داشتند. موفقیت کارآفرینانه مستلزم خلاقیت، قدرت تجسم و جسارت در حوزه‌های بدیع و ناشناخته و شور و اشتیاقی بی‌اندازه است. وقتی شرکتی رشد می‌کند و ابعاد پیچیده‌تری می‌یابد، به‌تدریج از مسیر موفقیت خود منحرف می‌شود و افراد جدید، مشتریان جدید، سفارشات جدید و محصولات جدید ذهنش را مشغول می‌کند. با این همه آشفتگی، آن چیزهایی که روزی بسیار دوست‌داشتنی و مطلوب بود اکنون به هدفی ناهماهنگ و در‌هم‌ریخته تبدیل می‌شود. نبود برنامه‌ریزی، نبود نظم مالی، نبود سیستم و هر گونه انضباط و مقررات، تعادل و ثبات سازمان را از بین می‌برد و مشکلات در همه حوزه‌ها از جمله مسائل مربوط به مشتری‌ها، گردش مالی و برنامه‌ها ظاهر می‌شود. هیچ دلیلی وجود ندارد که بگوییم متحول کردن یک شرکت و رساندن آن به حد عالی نیازمند یک رهبر بیرونی است. در حقیقت هیچ ارتباطی بین یک عامل نیرومند بیرونی و تحول پایدار از خوب به عالی وجود ندارد. در زمینه تشخیص افراد لایق، شرکت های رهسپار تعالی اهمیت بیشتری به صفات شخصیتی می دهند تا به سوابق تحصیلی خاص، مهارت های مفید، دانش تخصصی یا تجربه کاری. وقتی بدون سرزنش افراد مسایل را مورد بازبینی و بررسی قرار می دهید، مسیر زیادی را در جهت ایجاد فضایی که حقیقت در آن شنیده می شود، پیموده اید.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف