• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب مسری

خلاصه کتاب مسری

نویسنده : جونا برگر
راوی : کاترین صادق پور

/

6,900 تومان

/

( 9 )
خلاصه کتاب مسری
پخش دمو

خلاصه کتاب مسری

به گفته دانیل گیلبرت، جونا برگر بیش از هر متخصصی در جهان درباره آنچه می‌تواند محصول یا خدمات را شما را مانند ویروس به شهرت برساند تخصص دارد. او اطلاعات خود را در کتاب مسری با مخاطب به‌اشتراک می‌گذارد تا شما را با موفقیت به مرحله رشد محصول برساند. مسئله اصلی برگر در این کتاب این است که برخلاف باور بسیاری از تولیدکنندگان، تبلیغات ابدا در محبوبیت کالا کاربرد ندارد. اما چرا بعضی از کالا و خدمات آنقدر به شهرت می‌رسند و "مسری" می‌شوند که همه از آن‌ها حرف می‌زنند؟ پاسخ اینکه چه چیزی باعث می‌شود محتوای

راهنمایی برای تغییر شکل فعالیت بازاریابانی و بهبود محبوبیت برند کسب‌وکار شما، بهترین تعریفی است که می‌توانیم از این کتاب ارائه کنیم. اگر بازاریاب هستید و در این حوزه فعالیت دارید، خواندن کتاب مسری نوشته جونا برگر را از دست ندهید.

شناسنامه خلاصه کتاب مسری

عنوان کتاب: مسری عنوان کتاب به زبان اصلی: Contagious: Why Things Catch On نویسنده: جونا برگر نوع کتاب: خلاصه کتاب صوتی امتیاز کتاب: ۴.۷ از ۵ (Amazon)، ۴ از ۵ (Good reads)، ۴.۶ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب مسری

شما در کتاب مسری با دلایل به محبوبیت رسیدن یک محصول یا خدمات خاص و فراگیری آن آشنا خواهید شد. جونا برگر در این کتاب به شما می‌آموزد که چطور بتوانید با بهره‌گیری از متدهای به‌روز بازاریابی، با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی، به نتیجه برسید. این کتاب یکی از بهترین راهنمای موجود درباره مارکتینگ و بازاریابی است و شما در آن با انواع روش‌های جدید بازاریابی آشنا خواهید شد. ترفندهای به محبوبیت رساندن کالای موردنظر نزد مخاطبین هدف از دیگر مباحث مهمی است که با خواندن کتاب مسری آن را خواهید آموخت.

درباره نویسنده خلاصه کتاب مسری

جونا برگر استاد دانشکده وارتان وابسته به دانشگاه پنسیلوانیا است. او در واشنگتن متولد شد و اصالت آمریکایی دارد. ب رگر تحصیلات مقطع کارشناسی خود را در دانشگاه استنفورد در رشته قضاوت‌های انسانی و تصمیم‌سازی به پایان رساند. او همچنین دکتری بازاریابی خود را از دانشکده تجارت همین دانشگاه در رشته بازاریابی به اتمام رساند. روانشناسی، بازاریابی، تاثیرگذاران اجتماعی و ویروسی شدن حوزه تخصصی کار برگر محسوب می‌شوند. تسهیل‌گر: چگونه ذهنیت افراد را تغییر دهیم، اثر نامرئی و مسری کتاب‌های تالیف شده این نویسنده هستند.

نقد خلاصه کتاب مسری

کتاب مسری صرفا به حوزه بازاریابی محدود نمی‌شود. نویسنده در این کتاب به شما روش‌هایی می‌آموزد که بتوانید هر ایده‌ای که دارید را به پدیده‌ای فراگیر تبدیل کنید. درواقع برگر تلاش کرده است تا به شما دانشی اجتماعی بیاموزد که با استفاده از آن قادر خواهید بود هرچیزی را، از محصولات مصرفی تا ابتکارات سیاسی فراگیر کنید. این کتاب تکنیک‌هایی خاص و کاملا عملی به شما می‌اموزد که با استفاده از آن بتوانید به مرکز توجه تبدیل شوید. این کتاب با ارائه اطلاعات جذابی که پشتوانه‌ای محکم از یک دهه تحقیقات علمی دارد، به شما کمک می‌کند در رواج ایده‌ها متخصص شوید. مسری بارها و بارها تجدید چاپ شد و مورد توجه همه منتقدین قرار گرفت. این کتاب تحسین شده به زبان‌های مختلفی ترجمه شد و در بسیاری از کشورها فروش خوبی را تجربه کرد.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب مسری

این کتاب در ردههای کتاب پرفروش بازاریابی و تبلیغات در وبسایت آمازون قرار دارد. این کتاب همچنین توانست نامزد دریافت جایزه بهترین کتاب غیرداستانی گودریدز در سال ۲۰۱۳ شود.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

همه کسانی که ایده‌ای دارند و دوست دارند به‌نحوی آن را فراگیر کنند می‌توانند مخاطب این کتاب باشند. این کتاب همچنین مناسب مدیران محصول، بازاریاب‌ها و همه کسانی است که دوست دارند کسب‌کارشان را به رونق برسانند و آن را میان خریداران ترویج کنند.

صاحب نظران راجع به کتاب چه می گویند؟

جونا برگر همانقدر که سرحال و بازیگوش است، خلاق و متفکر هم هست. تحقیقات او درست مانند شاهکاری در موزه، دیدگاه جدید به خواننده ارائه کرده و او را خلاق خواهد کرد. (دن آریلی) چرا بعضی از ایدهها به‌ظاهر یک‌شله گسترش پیدا می‌کنند درحالیکه بعضی دیگر از بین می‌روند؟ چطور بعضی از محصولات همه جا دیده می‌شوند درصورتی که بعضی دیگر در جذب مخاطب موفقیت پیدا نمی‌کنند؟ جونا برگر جواب این سوالات را می‌داند و با کتاب مسری، حالا دیگر همه ما می‌دانیم. (چارلز دهیگ) اگر به‌دنبال تاثیر بیشتر با صرف بودجه کمتر هستید، به این کتاب نیاز دارید. مسری به شما نشان می‌دهد که چطور محصولتان را دیوانه‌وار گسترش دهید. (چیپ هیث) جونا برگر شخصیتی نادر دارد که واقعیت‌ها را مطالعه کرده، آن‌ها را تجزیه کرده و آزمایش‌هایی برای پیشگویی آن انجام داده است که طرز فکر کارشناسان را هم تحت تاثیر خود قرار داد. اگر امسال بخواهید یک کتاب بخوانید که به شما گسترش ایدهها را بیاموزد، این کتاب همان انتخاب خواهد بود. (دیو بالتر) برگر پدیده‌هایی را که ممکن است آشنا به‌نظر برسد روشن می‌کند و با دقت نشان می‌دهد که چرا این وضعیت ایدامه دارد. مسری، کتابی موفق برای بازاریاب‌ها است. این کتاب بسیار جالب است. مواردی که برگر در کتاب خود مطرح می‌کند نه‌تنها موضوعی و مرتبط هستند، بلکه اصول او کاملا عملی به‌نظر می‌رسند و به‌سادگی قابل درکند. من احساس می‌کنم که این کتاب ماندگار خواهد شد. (بن فردریک، کریستین ساینس مانیتور)

بخش هایی از متن کتاب

در سال‌ها و دهه‌های اخیر، مقالات، تحقیقات و کتاب‌های بی شماری منتشر شده است با این موضوع که چه کنیم جامعه‌ای تراز اول در مقیاس جهانی داشته باشیم. برخی از آن‌ها علاج این درد را در دموکراسی جسته‌اند و گروهی دیگر، پای تکنولوژی را وسط کشیده‌اند و تحول واقعی را از رهگذر فرهنگی دیده‌اند که تکنولوژی پدید می‌آورد. گروهی دیگر اما سراغ ریشه‌ها و سنت‌ها رفته‌اند و بازگشت به آن را برای رسیدن به جامعه‌ی تراز اول، تجویز کرده‌اند و... اگر بخواهیم از تزها و تجویزهای ارائه شده برای این جامعه‌ی در حال گذار سخن گوییم، مثنوی هفتادمن برای خودمان و شما ساخته‌ایم؛ اما آن چه مشخص است مغفول ماندن و در خوش بینانه‌ترین حالت، کم رنگ شدن موضوعی ست که یکی از بنیان‌های هر اجتماعی به شمار می‌رود. در ایرانِ ما، دهه‌ها و شاید قرن‌ها به دلیل شرایط تاریخی، جغرافیایی و گاه تحمیلی و خارجی، نگاه منطقی و خالی از حب و بغضی به مقوله‌ی ثروتمندی و ثروت سازی وجود نداشته است و آن چه امروز به عنوان میراث این اندیشه‌های بومی برای ما به جا مانده است؛ فرهنگی ست به شدت ضد ثروت و ثروتمندی که حتا ثروتمندان‌اش هم خواسته و ناخواسته راه پوشش و ریا می‌روند و نتیجه‌ی زحمت خود را مخفی می‌کنند تا از هر جهت، اسباب طعن و انگ نشوند. حالا خلافِ مسیرِ غالبِ طی شده در فرهنگ فکری این سرزمین، باید مشکلِ نرسیدن به جامعه‌ی تراز اول در روزگار امروز را در کمبودِ انسان‌هایی با صفت بارزه‌ی «ثروتمندان خودساخته» جست که در نگاه اول، چون عنوان ثروتمند را یدک می‌کشند، در بهترین حالت با کم توجهی مواجه می‌شوند و جدی گرفته نشدن. اما ثروتمند خودساخته به خصوص در دوران امروز، واجد معنایی ست که صرفن قرار نیست انگیزنده‌ای برای عموم مردمان باشد تا کمی حال و توان بیش تری بیابند. ثروتمند خودساخته یعنی آن که از خویش و توانایی‌های‌اش فراتر می‌رود و افق‌های جدیدی را در زندگی خود پدید می‌آورد و ناگفته پیداست که این فراتررفتن و افق سازی، بر حال جامعه هم موثر است.

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف