کتاب‌های پیشنهادی آنتونی رابینز

کتاب های پیشنهادی آنتونی رابینز

فهرست مطالب

در این مقاله برخی از آثار غیرداستانی مهمی که آنتونی رابینز پیشنهاد کرده است را باهم بررسی خواهیم کرد. پس، چه از طرفداران این مربی بزرگ زندگی باشید، چه بخواهید در مورد عادات کتاب­‌خوانی او بیشتر بدانید، مطالعۀ این مقاله حتماً به دردتان خواهد خورد.

آنتونی رابینز، یک پدیدۀ جهانی است. در طول سی سال گذشته، هزاران نفر در سراسر جهان در سخنرانی­‌های او شرکت کرده‌اند، به یکی از پادکست‌­های او گوش داده یا یکی از هشت کتاب پرفروش او را خریده‌­اند. ازاین‌رو، ما نیز تصمیم گرفتیم کتاب‌های پیشنهادی او را به شما معرفی کنیم تا از خرد و دانش او بهره ببرید.

«مطالعه­‌کردن به من کمک می‌­کند تا در مواجهه با مشکلات، دیدگاه جدیدی پیدا کنم و باعث می‌شود چشمانم به این واقعیت باز شود که افراد بزرگ هم معمولاً با دردها، مشکلات یا بی‌عدالتی‌های بزرگی دست‌وپنجه نرم می­‌کنند و انگیزه و عطش‌شان برای تغییر جهان و انجام کارهای خوب نیز تا حدی به همین موضوع برمی‌­گردد». -آنتونی رابینز

در ادامه با کتاب‌هایی آشنا خواهید شد که خواندن‌شان می‌تواند به هر فردی کمک کند؛ صرف­‌نظر از اینکه آن فرد رئیس‌جمهور باشد یا کارمند بانک یا یک مادر خانه‌­دار.

کتاب‌های پیشنهادی آنتونی رابینز

انسان در جستجوی معنا در کتاب‌های پیشنهادی آنتونی رابینز

۱. انسان در جستجوی معنا

اثر ویکتور فرانکل

این کتاب که اولین بار در سال ۱۹۴۶ منتشر و تا امروز نیز بارها تجدید چاپ شده، به جزئیات تجربیات دلخراش نویسنده و روانشناس، ویکتور فرانکل در دوران بازداشتش در اردوگاه کار اجباری آشویتس در طول جنگ جهانی دوم می­‌پردازد. انسان در جستجوی معنا، به ما می‌گوید که چگونه انسان‌ها می‌توانند از موقعیت‌های دشوار جان سالم به در ببرند، با ضربه‌­های روحی کنار بیایند و درنهایت، به معنا برسند.

ویکتور فرانکل، عصب‌شناس و روان‌پزشکی اتریشی بود که سه سال در اردوگاه‌های کار اجباری زندانی بود، اما از هولوکاست جان سالم به در برد. او در سال ۱۹۴۶، انسان در جستجوی معنا و در قالب آن، نظریۀ خود، مبنی بر اینکه «فرق افرادی که موفق شدند معنایی که باعث زنده‌­ماندنشان شد را بیابند و افرادی که آن معنا را نیافتند و تسلیم شدند چیست» را منتشر کرد. تا امروز بیش از ۱۲ میلیون نسخه از این کتاب در سراسر جهان به فروش رسیده است.

رابینز در مصاحبه­‌ای دربارۀ این کتاب گفته بود: «مهم نیست که چقدر ثروتمند هستید یا چه رابطۀ خوبی با خانواده یا معشوق‌تان دارید؛ همۀ ما در زندگی تحت استرس­‌های شدیدی هستیم. اگر خود شما این استرس‌­ها را نداشته باشید، حتماً یکی از اعضای خانواده­‌تان دارد؛ بنابراین، به نظر من توانایی یافتن معنا در سخت­‌ترین شرایط، یکی از مهم­‌ترین مهارت­‌های زندگی است و احتمالاً هیچ‌چیزی بهتر از این کتاب نمی­‌تواند حرف من را تصدیق کند».

آنچه هست را دوست بداریم در کتاب‌های پیشنهادی آنتونی رابینز

۲. آنچه هست را دوست بداریم

چهار پرسشی که می­‌تواند زندگی‌تان را تغییر دهد، اثر بایرون کیتی

این کتاب توضیح می‌­دهد که چگونه می‌­توانید از طریق روشی پیشگامانه به نام «کار»، بر افسردگی غلبه کنید، مشکلات‌تان را شناسایی و تجزیه‌ و تحلیل کرده و درنهایت آن­‌ها را حل کنید و به شادی و آرامش درونی برسید.

«این کتاب، خودآموز زیبایی است برای کسانی که خواهان رهایی از آشوب ذهن هستند». -آنتونی رابینز

 

آنسان که انسان می‌اندیشد در کتاب‌های پیشنهادی آنتونی رابینز

۳. آنسان که انسان می‌اندیشد

اثر جیمز آلن

نویسندۀ بریتانیایی، جیمز آلن را می‌‎‌­توان پیشگام جنبش خودیاری دانست که به‌نوعی پیش از افرادی چون ناپلئون هیل (نویسندۀ کتاب «بیندیشید و ثروتمند شوید») و دیل کارنگی (نویسندۀ کتاب «آئین دوست­‌یابی») به این موضوع پرداخته بود. تأثیرگذارترین اثر او، آنسان که انسان می‌­اندیشد است که در سال ۱۹۰۸ منتشر شد.

این کتاب، دربرگیرندۀ فلسفۀ جیمز آلن است و قدرت تأثیر افکار انسان بر شخصیت، شرایط و رفاه او را آشکار می­‌کند. این کتاب توضیح می‌­دهد که چگونه می‌­توانیم بر ذهنمان مسلط شویم و افکارمان را به سمت اهدافی که می­‌خواهیم به آن‌­ها برسیم هدایت کنیم.

آنتونی رابینز در مصاحبه­‌ای گفته بود که این کتاب را بیش از ده بار خوانده و معمولاً آن را به دیگران نیز هدیه می­‌دهد؛ چون کتاب مختصر، ساده و پرمحتوایی است. او در ادامه اضافه کرده بود که: «تمام حرف این کتاب این است که افکار شما، حقیقتاً و به‌راستی، به تمام احساسات و تجربیات زندگی‌تان شکل می‌­دهد».

مهرۀ حیاتی در کتاب‌های پیشنهادی آنتونی رابینز

۴. مهرۀ حیاتی

آیا غیرقابل­‌جایگزین هستید؟ -اثر ست گودین

مهرۀ حیاتی، توضیح می­‌دهد که چرا نباید در محل کارتان مثل یک سیاهی­‌لشکر باشید و چطور می­‌توانید به‌جای آن به یک‌مهرۀ حیاتی بدل شوید؛ کسی که انرژی خود را در کالبد کارش می­­‌دمد و حضورش برای شرکت ضروری است. به­‌کارگیری توصیه‌­های این کتاب، نه‌تنها باعث می­‌شود که در شغل‌تان پیشرفت کنید، بلکه کار کردن را نیز برای‌تان بسیار لذت‌بخش‌­تر و باارزش‌تر می­‌کند.

ست گودین، کارآفرین، متخصص بازاریابی و نویسندۀ ۲۲ کتاب موفق است. کتاب مهرۀ حیاتی که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد، به‌سرعت به فروش بالایی رسید. این کتاب، راهنمایی برای تبدیل‌شدن به یک عضو حیاتی در محل کار است و به شما می‌­آموزد که چگونه می‌­توانید خودتان را از سایر «چرخ­‌دنده­‌های ماشینِ محل کارتان» متمایز کنید تا حضور و نقش‌تان واقعاً ضروری شود.

رابینز با انتشار ویدئویی در توییتر، کتاب مهرۀ حیاتی را راهکار حرفه‌­ایِ ارزشمند و سریعی از یک نویسندۀ بزرگ توصیف و مطالعۀ آن را به دنبال­‌کنندگان خود توصیه کرد. دربارۀ خودِ گودین نیز چنین گفت: «او فرد بسیار بااحساس و باهوشی است؛ می‌­تواند موضوعات پیچیده را به زبانی ساده تبدیل کرده و آن‌­ها را به شیوه‌­ای الهام­‌بخش به قلم تحریر درآوَرَد».

فرضیۀ خوشبختی در کتاب‌های پیشنهادی آنتونی رابینز

۵. فرضیۀ خوشبختی

اثر جاناتان هایت

جاناتان هایت، در کتاب فرضیۀ خوشبختی ایده­‌های متفکران مشهور باستانی را در پرتوی دانش مدرن بررسی می‌­کند. او برای پاسخ به این سؤال که «چه چیزی باعث شادی انسان می­‌شود؟» از یافته­‌های علمی بهره می‌­گیرد. این کتاب باعث می­‌شود درک بهتری از رفتار اجتماعی انسان پیدا کنید و بتوانید سطح شادی خودتان در زندگی را نیز افزایش دهید.

جاناتان هایت، روانشناس اجتماعیِ دانشکدۀ بازرگانی «استرنِ» دانشگاه نیویورک است. کتاب تحسین‌شدۀ فرضیۀ خوشبختی (۲۰۰۶)، حکمت­‌های باستانی افلاطون، بودا و عیسی(ع) را از دیدگاه روانشناسی مدرن تحلیل می­‌کند.

آنتونی رابینز در مصاحبه‌ای گفته بود: «فرضیۀ خوشبختی یکی از بهترین کتاب‌هایی است که به مخاطب، درک علمی‌­ای از چگونگی تجربۀ یک زندگی رضایت­‌بخش می­‌دهد. این کتاب شما را متأثر خواهد کرد و راهی را نشان‌تان خواهد داد که با قدم گذاشتن در آن، به شادی و رضایتی پایدار دست خواهید یافت».

تکینگی نزدیک است در کتاب‌های پیشنهادی آنتونی رابینز

۶. تکینگی نزدیک است

اثر ری کورزویل

کتاب تکینگی نزدیک است، نشان می‌دهد که چگونه تکامل، در حال نزدیک شدنِ هرچه بیشتر به مرحلۀ مهیجِ جدیدی است؛ به این معنا که تا سال ۲۰۲۹، هوش رایانه‌ها از انسان‌ پیشی خواهد گرفت؛ آن‌هم نه‌ فقط ازنظر منطق و ریاضی. این رویداد، نحوۀ زندگی ما را عمیقاً تغییر خواهد داد و سؤالاتی جدی در مورد آیندۀ بشریت ایجاد خواهد کرد.

ری کورزویل مدیر مهندسی شرکت گوگل، آینده­‌پژوه پُرآوازه، طرفدار جنبش فکری «ترابشریّت» و یکی از دوستان خوب رابینز است. کتاب «تکینگی نزدیک است» نیز به جزئیات نظریۀ مشهور او می‌­پردازد؛ نظریه­‌ای که بر مبنای آن، بشریّت تا سال ۲۰۴۵ به نقطۀ «تکینگی تکنولوژیکی» خواهد رسید و بعدازآن، هوش ماشینی با چنان سرعتی پیشرفت خواهد کرد که بشر از درک کامل آن عاجز خواهد ماند.

آنتونی رابینز، کورزویل را به چشم یک پیامبر می­‌بیند. او در مصاحبه‌ای گفته بود: «به اعتقاد من، پیش‌بینی، یک قدرت است؛ چراکه اگر بخواهید زندگی خوبی داشته باشید، نباید از پیش­آمدهای جدید شوکه شوید. اینکه بدانیم جهان به چه سمتی خواهد رفت و فناوری، ما را ازنظر تکامل بشریت به چه سمتی سوق خواهد داد، درک بسیار ارزشمندی است».

پشت ابر در کتاب‌های پیشنهادی آنتونی رابینز

۷. پشت ابر

داستان ناگفتۀ چگونگی تبدیل­‌شدن Salesforce.com از یک ایده به شرکتی چند میلیارد دلاری و متحول کردن یک صنعت- اثر مارک آر. بنیوف و کارلی آدلر

پشت ابر، جزئیات شکل‌­گیری شرکت سِیْلزفورس.کام، از نقطۀ شروعش در آپارتمانی یک­‌خوابه تا تبدیل­‌شدن به یک شرکت جهانی موفق را شرح می­‌دهد. مارک بنیوف، بنیان‌گذار و مدیرعامل سِیْلزفورس.کام با استفاده از روش­‌های اغلب غیرمتعارف، شرکت خود را از مشکلات مالی نجات داد و پس از ترکیدن حباب دات کام آن را به صدر بازار رساند.

«[نویسنده] ما را از فراز و نشیب‌های ساختن یکی از خارق‌العاده‌ترین کسب‌وکارهای امروزی عبور داده و تاکتیک­‌هایی که سِیْلزفورس.کام با استفاده از آن به برتری شگفت‌انگیزی در بازار رسید را نشان‌مان می‌دهد». -آنتونی رابینز

۱۵ ویژگی رهبران ذهن‌آگاه در کتاب‌های پیشنهادی آنتونی رابینز

۸. ۱۵ ویژگی رهبران ذهن‌آگاه

اثر جیم دتمر، دایانا چپمن و کیلی وارنر کلمپ

۱۵ ویژگی رهبران آگاه، به شما می‌­آموزد که چگونه به رهبری «آگاه» تبدیل شوید؛ رهبری که به دیگران انگیزه­‌ای برای تغییرات مثبت می‌­دهد، فضای کاریِ دلپذیری می­‌سازد و در زندگی شخصی خود نیز روابط صمیمانه‌­ای با دیگران برقرار می‌کند؛ زیرا رهبری، چیزی فراتر از صرفاً دستور دادن است.

«نویسنده در این کتاب، سادگیِ برقراری یک ارتباط موفق را برای‌مان آشکار می­‌کند. با هر مشکلی روبه­‌ر وشوید، استراتژی­‌هایی که او برای برقرار کردنِ ارتباط با دیگران معرفی می‌کند هر بار شما را برای پیروزی آماده خواهد کرد». -آنتونی رابینز

 

رمز احساسات در کتاب‌های پیشنهادی آنتونی رابینز

۹. رمز احساسات

اثر دکتر بردلی نلسون

رمز احساسات، رویکرد جدید و قدرت­‌بخشی در اختیارمان قرار می‌­دهد تا به‌وسیلۀ آن مرهمی برای دردهای خودمان و دیگران باشیم. این کتاب روشی تحول‌­آور را معرفی می‌­کند که می­‌تواند از طریق شواهد علمی، تجربیات دست‌اول فراوان و ارتباطی قوی با نیروهای فعال و معنویِ فراتر از انسان، در یافتن و رهاسازی احساسات «گیر افتاده» به ما کمک کند. این کار به ما اجازه می­‌دهد تا از محدودیت­‌های خود فراتر رفته و شکوفا شویم.

«به باور من، یافته­‌های این کتاب می­‌تواند درک ما را از نحوۀ ذخیرۀ تجربیات عاطفی عوض کرده و درنتیجه زندگی‌مان را تغییر دهد». – آنتونی رابینز

قبیلۀ اساتید در کتاب‌های پیشنهادی آنتونی رابینز

۱۰. قبیلۀ اساتید

اثر تیم فریس

قبیلۀ اساتید، مجموعه­‌ای آموزنده از مصاحبه با موفق‌­ترین چهره­‌های دنیاست؛ حرفه‌­ای­‌های بااعتباری که از بسیاری جهات پیشگام و رهبر زمینۀ کاری خودشان محسوب می‌شوند. تیم فریس، برای درک رازهای موفقیت این افراد از آن‌­ها سؤالات مختلفی می‌پرسد؛ ازجمله این­که «کتاب­‌های موردعلاقه‌تان چیست؟» یا «چه عادات روزانه­‌ای دارید؟» و پاسخ این سؤالات به‌صورت مجموعه‌­ای از نکات مفید در آمده که در رسیدن به موفقیت به شما کمک خواهند کرد.

«این کتاب چکیدۀ عادات و باورهای مهم افراد فوق‌العاده موفق را جمع کرده و همچنین به برخی از پرسش‌­های بزرگ زندگی نیز می‌پردازد». – آنتونی رابینز

رازهایی از قدرت مذاکره در کتاب‌های پیشنهادی آنتونی رابینز

۱۱. رازهایی از قدرت مذاکره

اثر راجر داوسون

این کتاب ترفندهای مذاکره را به مخاطب می‌­آموزد؛ اصول امتحان­‌پس‌­داده‌­ای که هدف آن یافتن راه­‌حل­‌های برد-برد برای هر دو طرف مذاکره است. همچنین تاکتیک‌­ها و استراتژی‌هایی را آموزش می­‌دهد که با استفاده از آن می­‌توانید در انواع صنایع و موقعیت‌­ها معاملات موفقی داشته باشید؛ بنابراین، چه در حال خرید یک محصول، فروش خدمات، یا صرفاً تلاش برای رسیدن به توافق با شریک‌تان باشید، می‌توانید از آموزه­‌های این کتاب استفاده کنید.

«رازهایی از قدرت مذاکره به شما کمک می‌­کند یکی از حیاتی­‌ترین مهارت­‌های رسیدن به موفقیت مادام‌­العمر را بیاموزید». – آنتونی رابینز

مجالی برای تمرکز در کتاب‌های پیشنهادی آنتونی رابینز

۱۲. مجالی برای تمرکز

اثر مایکل هیت

مایکل هیت در مجالی برای تمرکز برخی از افسانه‌های رایج در مورد بهره‌وری را به چالش می‌کشد و راه جدیدی برای استفاده از ساعات کاری را به مخاطب پیشنهاد می‌کند. این کتاب یک بررسی واقع‌­بینانه و مملو از نکاتی کاربردی برای مواجهه با این دنیای پر از حواس‌پرتی و کم‌توجهی است.

«در دنیایی که اطلاعات، آزادانه در دسترس است، تمرکز، به یکی از باارزش‌ترین کالاها در محل کار تبدیل می‌­شود». -مایکل هیت

 

ابزارهای موفقیت بزرگان در کتاب‌های پیشنهادی آنتونی رابینز

۱۳. ابزارهای موفقیت بزرگان

اثر تیم فریس

ابزارهای موفقیت بزرگان، داستان­‌ها، استراتژی­‌ها و موفقیت­‌های برخی از الهام­‌بخش­‌ترین متفکران و عمل­گرایان دوران ما را به‌تفصیل شرح می‌­دهد. این کتاب به شما می­‌آموزد که چگونه بدن و ذهن‌تان را تقویت کرده و درعین‌حال کسب‌وکار خلاقانۀ خود را نیز بسازید.

آنتونی رابینز در مورد این کتاب می­‌گوید: «چیزی که من در مورد ابزار موفقیت بزرگان دوست داشتم این است که این کتاب تاکتیک‌ها، روال‌ روزمره و عادت‌های کلیدی افراد فوق‌العاده موفق را به زبانی خلاصه کرده که هرکسی می‌تواند از آن استفاده کند».

 

آینده کار در کتاب‌های پیشنهادی آنتونی رابینز

۱۴. آیندۀ کار

ربات‌­ها، هوش مصنوعی و اتوماسیون – اثر دارل ام. وست

آیندۀ کار، اطلاعات دقیقی را در مورد تغییر چهرۀ نیروی کار جهانی به دست اتوماسیون و هوش مصنوعی به مخاطب ارائه می‌دهد. نویسندۀ این کتاب، دارل ام. وست، نظرات تخصصیِ بسیاری را جمع‌­آوری کرده تا نگاه کاملی به چالش­‌هایی داشته باشد که در زمان جایگزینیِ اقتصاد صنعتی با اقتصاد دیجیتال با آن روبه‌­رو خواهیم شد.

«یک شاهکار قدرتمند و زیبا که آیندۀ جالبی را برای بشریت ترسیم می‌­کند». – آنتونی رابینز

 

با چررا شروع کنید در کتاب‌های پیشنهادی آنتونی رابینز

۱۵. با چرا شروع کنید

اثر سایمون سینک

این کتاب به طرح یک پرسش مهم می­‌پردازد: چرا برخی از افراد و سازمان‌­ها، نوآورتر، اثرگذارتر و سودآورتر از دیگران هستند؟ این کتاب که بر اساس سخنرانی بسیار تأثیرگذار سایمون سینک (سومین سخنرانی پربینندۀ تاریخِ همایش تِد) نوشته شده، به این پرسش پاسخ می‌­دهد. مثال‌هایی که سینک از دنیای تجارت، سیاست و فناوری می­‌آورد، نشان می‌دهد که پرسش اصلی، «چرا؟» است، نه «چه چیزی؟».

 

 

مطالعه کتاب‌های پیشنهادی آنتونی رابینز در کمترین زمان

دوست دارید تمام کتاب‌­های پیشنهادی تونی رابینز را مطالعه کنید اما وقت ندارید؟ خب، اینجاست که سایت ما به کمک شما می‌­آید.

سایت ذهن، مهم‌­ترین نکات کتاب‌های غیرداستانی را در قالب خلاصه­‌کتاب­‌ها و کتاب­‌های صوتی ۲۰ دقیقه‌­ای جمع‌آوری کرده و با شما به اشتراک می‌گذارد. با دانلود اپلیکیشن ذهن می­‌توانید هرکجا که هستید به چکیدۀ بیش از ۲۵۰ عنوان از کتاب­‌های پرفروش در زمینۀ رشد فردی، ذهن‌­آگاهی، روانشناسی و… دسترسی داشته باشید.

و برای این‌­که تصمیم بگیرید چه کتاب­‌هایی را بخوانید، از مقاله‌­هایی که در مورد کتاب­‌های پیشنهادی موفق‌­ترین چهره­‌های جهانی ازجمله اپرا وینفری، آریانا هافینگتون، ایلان ماسک و باراک اوباما نوشته‌­ایم کمک بگیرید. چون از این طریق نه‌تنها می‌توانید از مطالب کتاب­‌هایی که کارشناسان برتر می‌خوانند استفاده کنید، بلکه می‌توانید آن­‌ها را سریع‌تر بخوانید. علاوه بر این، می­‌توانید این خلاصه کتاب­‌ها را به‌راحتی در برنامه‌­هایتان جا دهید و کتاب‌خوانی را به یک عادت روزانه تبدیل کنید.

دانلود اپلیکیشن خلاصه کتاب ذهن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید