کتاب‎‌های پیشنهادی ایلان ماسک که می‌توانند زندگی‌تان را تغییر دهند

کتاب‎‌های پیشنهادی ایلان ماسک

فهرست مطالب

در مواقعی که ایلان ماسک مشغول ساختن موشک و حفر تونل مخصوص ماشین‌­های برقی زیر شهر لس‌­آنجلس و یا فرستادنِ خودرو به فضا نیست، کتاب‌­های بسیاری مطالعه می­‌کند. در این مقاله به معرفی ۹ کتاب غیرداستانی‌­ای می‌پردازیم که به نظر او همۀ ما باید آن­ها را بخوانیم.

ایلان ماسک، مدیرعامل میلیاردرِ «اسپیس ایکس»، «تسلا» و چند شرکت­ فناوری مهمِ دیگر، در اوقات فراغت خود هر طور شده زمانی برای مطالعه پیدا می­کند.

ازنظر او کتاب­‌هایی که مطالعه کرده، از آثار علمی-تخیلی کلاسیک گرفته تا آثار پیچیده­‌ای درزمینۀ هوش مصنوعی، در رسیدن او به موفقیت نقش بسیار مهمی ایفا کرده‌­اند. درواقع، وقتی از او پرسیدند که ساختن موشک را از کجا یاد گرفته، گفت: «کتاب می­خوانم».

بیشتر مردم فرصت این را ندارند که هرروز یک کتاب بخوانند. بر اساس مطالعه­‌ای که توسط ادارۀ آمار کار انجام‌شده، اکثر آمریکایی‌­ها روزانه تنها ۱۷ دقیقه برای مطالعه وقت پیدا می­کنند. اگر شما نیز بخواهید با همین سرعت کتاب بخوانید، مطالعۀ تنها یکی از کتاب­های پیشنهادی ایلان ماسک بیش از یک ماه طول خواهد کشید.

برای حل این مشکل می­توانید اپلیکیشن سایت ما را دانلود کنید و کتاب­های قطور غیر­داستانی را که با توجه به موضوعاتشان دسته بندی شده‌­اند را در عرض ۱۵ دقیقه بخوانید. برای دانلود اپلیکیشن کافی است بر روی لینک زیر کلیک کنید.

دانلود اپلیکیشن

کتاب­‌های پیشنهادی ایلان ماسک

کتاب استیو جابز

استیو جابز، اثر والتر ایزاکسون

استیو جابز نیز، درست مثل ایلان ماسک، با تلاش و زحمت مسیر خود را در صنعت فناوری به پیش برد. این کتاب، داستان زندگی جسورانه و ماجراجویانۀ کارآفرین خلاق و بنیان­گذارِ دگراندیش اپل را شرح می­‌دهد.

داستان زندگی استیو جابز، از تجربیات اولیه‌­اش درزمینۀ معنویت و مصرف روان­گردانِ ال­‌اس‌دی گرفته تا رسیدن به اوج قلۀ موفقیت و تبدیل‌­شدن به نماد فناوری در سراسر جهان، سرگذشت مردی ا­ست که در راه رسیدن به موفقیت به‌­سختی جنگیده است.

 


سازگار با انسان

سازگار با انسان، اثر استوارت راسل

این کتاب توضیح می­‌دهد که چرا ساختِ هوش مصنوعی می­‌تواند آخرین اقدام بشریت باشد؛ موضوعی که خود ماسک نیز به­‌کرات در مورد آن صحبت کرده است.

این کتاب توجه خواننده را به فاجعۀ پنهانی که جامعه در حال رفتن به سمت آن است جلب و در مورد راه‌های پیشگیری از آن صحبت می­‌کند.

 

 

صفر به یک

صفر به یک، اثر پیتر تیل و بلیک مسترز

ماسک در ستایش این کتاب در توئیتی نوشت: «پیتر تیل تاکنون چندین شرکت موفق ساخته و (این کتاب) نشان می­‌دهد که چگونه این کار را کرده است». «صفر به یک» بررسی می­‌کند که شرکت­‌ها چگونه می‌­توانند پیش­بینی بهتری از آینده داشته باشند و برای اطمینان از موفقیت استارت­آپ خود چه اقداماتی باید انجام دهند.

نویسنده، آموزه­‌ها و موضوعات مهم را با بیان تجربیات خودش همراه کرده و همین، باعث شده که کتاب، بسیار جالب و سرگرم­‌کننده باشد.

 

 

تاجران تردید

تاجرانِ تردید، اثر نائومی اورسکسو اریک ام.کانوی

این کتاب به بررسی برخی از مهم­ترین و داغ­ترین بحث­‌های علمی جهان مثل محیط‌زیست، سیگار­کشیدن و سلاح­های هسته‌­ای می‌پردازد.

نویسندگان توضیح می‌­دهند که چگونه تعداد انگشت‌­شماری از دانشمندان پرهیاهو، از طریق رسانه‌­های جریانِ اصلی و عمدتاً برای کمک به منافع برخی از شرکت­‌ها و صنایع، در مورد این موضوعات اطلاعات غلطی داده­‌اند و باعث تحریف اذهان عمومی ­شده‌­اند.

 

 

حیات 3

حیاتِ ۳، اثر مکس تگمارک

اگر حس می­‌کنید تمام کتاب­های پیشنهادی ایلان ماسک موضوع مشترکی دارند، باید بگوییم که حستان درست است؛ زیرا او واقعاً به بررسی آیندۀ هوش مصنوعی علاقه‌­مند است.

در این کتاب، پروفسورِ ام ­آی­تی، مکس تگمارک، از مفید­­بودن هوش مصنوعی برای زندگی بشر و اطمینان از مطابقت پیشرفت فناوری با اهداف بشریت در آینده می­‌گوید. «حیات ۳» یکی از معدود کتاب­‌هایی است که به عقیدۀ ماسک به‌احتمال استفاده از هوش مصنوعی به‌عنوان نیرویی نیک و نه شر، در جهان اشاره می‌­کند.

 

تصویر بزرگ

تصویر بزرگ، اثر شان ام.کارول

ماسک مدام در فکر خاستگاه بشریت، آینده و ادامۀ زندگی در سیارات دیگر است. کتاب تصویر بزرگ، به جهانی که آن را می­شناسیم نگاهی بلند­پروازانه دارد و به این موضوع می­‌پردازد که چگونه می­‌توانیم از تفکر علمی برای بخشیدن معنایی بیشتر به این جهان استفاده کنیم.

این کتاب خاستگاه حیات، آگاهی و خود جهان را به­‌دقت بررسی می‌کند تا از طریق روشی استقرایی به تشریح چالش­‌برانگیزترین سؤالات فلسفی، فیزیکی و زیست­‌شناسی بپردازد.

 

دروغ گویی

 

دروغ‌گویی، اثر سم هریس

این کتاب به این موضوع می‌­پردازد که چرا دروغ‌گویی عمل بسیار خطرناکی­ است؛ و این یعنی تمام دروغ­ها! از دروغ­‌های ناچیزی که مردم روزانه به هم می­‌گویند تا دروغ‌­های سنگینی که گاهی درصحنۀ جهانی به مردم گفته می‌­شود.

 

 

 

کتاب فراهوش

فرا­هوش، اثر نیک بوستروم

ایلان ماسک بارها در مورد خطرات هوش مصنوعیِ کنترل نشده هشدار داده است. او در سال ۲۰۱۴ در توییتر خود نوشت: «ما باید خیلی مراقب هوش مصنوعی باشیم؛ زیرا هوش مصنوعی به­‌طور بالقوه از سلاح هسته‌­ای نیز خطرناک­تر است».

ماسک می‌­گوید که اگر می­‌خواهید بدانید چرا این موضوع ترسناک­ است، کتاب فرا­هوش را حتماً مطالعه کنید. درواقع این کتاب تحقیقی جسورانه دراین‌باره است که اگر هوش محاسباتی از هوش انسانی پیشی بگیرد چه اتفاقی می‌­افتد.
‎‎

 

ثروت ملل

ثروت ملل، اثر آدام اسمیت

ثروت ملل یک کتاب اقتصادی عمیقاً تأثیرگذار است که نحوۀ ثروتمند شدن ملت‌­ها را به‌­دقت بررسی می­‌کند. آدام اسمیت که ایلان ماسک از طرفداران اوست، حامی این ایده است که اگر به افراد اجازه دهیم منافع شخصی خود را در بازار آزاد و بدون مقررات دولتی دنبال کنند، ملت­‌ها پیشرفت خواهند کرد.

 

 

 

از بهترین­‌ها بیاموزید

کتابخانۀ سایت ما دارای کتاب و خلاصه کتاب‌هایی است که با توجه به موضوعات مختلف دسته­‌بندی شده­‌اند. با مراجعه به این کتابخانه، می­‌توانید کتاب­های پیشنهادی ایلان ماسک و دیگر متفکران جهان را مطالعه کنید. 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید