‏۷‏‎ ‎کتاب پیشنهادی خانم آریانا هافینگتون (کارآفرین)‏

7‏‎ ‎کتاب پیشنهادی خانم آریانا هافینگتون (کارآفرین)‏

فهرست مطالب

مجلۀ فوربز، آریانا هافینگتون را یکی از قدرتمندترین زنان جهان نامیده است. به همین دلیل، در این مقاله به معرفی کتاب‌­هایی خواهیم پرداخت که به او کمک کردند تا به جایگاه امروزی خود برسد.

آریانا هافینگتون، به عنوان بنیان‌گذار نشریۀ «هافینگتون پست»، مؤسس و مدیر عامل شرکت استارت­آپی «گلوبال ترایو» و همچنین نویسندۀ ۱۵ عنوان کتاب، دستاوردهای زیادی کسب کرده است.

علاوه بر این‌­ها، او مدافع کار نکردن بیش از حد، اجتناب از فرسودگی شغلی و خوابِ مناسب نیز هست و معتقد است که با رعایت تمام این موارد همچنان می­‌توان به اهداف بزرگ دست یافت.

اما خودِ او چگونه این کار را انجام می‌­دهد؟ خب، ممکن است راز او در این هفت کتاب نهفته باشد.

معرفی کتاب‌های پیشنهادی آریانا هافینگتون

زندگیِ مخفیِ خواب در کتاب پیشنهادی آریانا هافینگتون

۱. زندگیِ مخفیِ خواب

اثر کت داف

هافینگتون به قدری از خوابِ شبانۀ مناسب طرفداری می‌­کند که حتی در این مورد با «اپرا» نیز مصاحبه کرده است. به همین دلیل، اولین کتاب پیشنهادی آریانا هافینگتون، زندگی مخفی خواب است؛

کتابی که توضیح می­‌دهد در هشت ساعت خوابِ شبانۀ ما چه اتفاقاتی می­‌افتد. اگر می‌خواهید بدانید که چگونه زیست شناسی، فرهنگ و عادات ناسالم ما می‌­تواند بر خواب‌مان تأثیر بگذارد، حتماً این کتاب را مطالعه کنید.

 

خواب­‌آلودگیِ خطرناک در کتاب پیشنهادی آریانا هافینگتون

۲. خواب­‌آلودگیِ خطرناک

اثر آلن دریکسون

اشاره کردیم که به اعتقاد هافینگتون، خوابِ مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. اما، یکی دیگر از کتاب­‌های پیشنهادی آریانا هافینگتون، خواب‌آلودگی خطرناک است؛ کتابی که به بررسی این باور می‌پردازد «که نمی‌توان هر شب به اندازۀ کافی خوابید و در عین حال موفق هم بود».

این کتاب با کاوش در شخصیت‌های تأثیرگذار تاریخ-از بنجامین فرانکلین گرفته تا توماس ادیسون-به رابطۀ بین کار زیاد و خواب کم می‌پردازد.

 

کارِ ذهن‌­آگاه در کتاب پیشنهادی آریانا هافینگتون

۳. کارِ ذهن‌­آگاه

 اثر دیوید گلس

کارِ ذهن‌­آگاه، یکی از بی­‌شمار کتاب­‌هایی است که به موضوع مدیتیشن می‌­پردازند. اما گلس، در کتاب خود از دریچۀ کار به این تمرین نگاه می­‌کند.

در واقع، این کتاب به موضوع ذهن­‌آگاهی در «محیط کار» می­‌پردازد، به شرکت­‌هایی که این کار را انجام می‌­دهند اشاره می‌­کند و توضیح می‌­دهد که چگونه ذهن‌­آگاهی می­‌تواند به کارکنان کمک کند تا بازده بیشتری داشته باشند.

 

بازیابِی گفت‌­و­گو در کتاب پیشنهادی آریانا هافینگتون

۴. بازیابِی گفت‌­و­گو

اثر شری ترکل

مکالمات و گفت­و­گوهای ما در عصر دیجیتال، بسیار متفاوت‌تر از گذشته به نظر می‌­رسند؛ از ایمیل­‌های بی‌­پاسخ گرفته تا پیام‌­های اضطراریِ بی‌­پایان.

چهارمین کتاب پیشنهادی آریانا هافینگتون به بررسی این موضوع می‌­پردازد که چگونه فناوری، روابط ما با همۀ افراد زندگی‌مان، از همکاران‌مان گرفته تا دوستان و حتی فرزندان‌مان را تغییر داده و چگونه باید حواسمان باشد که از هیچ یک از این روابط غافل نشویم.

 

10% شادتر در کتاب پیشنهادی آریانا هافینگتون

۵. ۱۰% شادتر

اثر دن هریس

دن هریس، مجری تلویزیون، پس از حملۀ عصبی‌­ای که روی آنتن یک برنامۀ زنده تجربه کرد، متوجه شد که مدیتیشن به کاهش استرس و اضطراب او کمک می­‌کند.

او در کتابش، برای وارد شدن به دنیای مدیتیشن توصیه‌هایی کاربردی ارائه می­‌کند و با آشکار کردن دلایل علمی پشت آن، توضیح می­‌دهد که چرا مدیتیشن تا این حد مفید است.

خود هافینگتون نیز در این باره می‌­گوید: «اگر از ذهن خود مراقبت کنید، از دنیا نیز مراقبت خواهید کرد».

ورزشکار هوشیار در کتاب پیشنهادی آریانا هافینگتون

۶. ورزشکار هوشیار

اثر جورج مامفورد

جورج مامفورد، مربی ورزشی، در این کتاب راز عملکرد بالای خود را با ورزشکاران در میان می­‌گذارد: ذهن­‌آگاهی.

اما ورزشکار هوشیار صرفاً برای دوستداران ورزش نیست؛ بلکه به هر کسی که آن را بخواند می‌­آموزد که چگونه ذهن­‌آگاهی می‌­تواند به عملکرد افراد، چه در زمین بازی و چه در محل کار کمک کند.

 

سال­‌های خجسته در کتاب پیشنهادی آریانا هافینگتون

۷. سال­‌های خجسته

اثر دکتر دیوید بی. آگوس

سال­‌های خجسته، برای تمام کسانی است که می­‌خواهند از آخرین تحقیقات پزشکی و پیشرفت­‌های علمی در مورد سلامتی باخبر باشند.

در این کتاب، دکتر دیوید بی. آگوس، پزشک و نویسندۀ کتاب­‌های پرفروش، به شما می­‌گوید که برای داشتن یک زندگی طولانی­‌تر چه کارهایی را می‌توانید در خانه انجام دهید.

او همچنین به پزشکان توضیح می‌­دهد که برای بهبود سلامتی بیماران‌شان چه باید بکنند.

 

کتاب­‌هایی که می‌­توانید در ۱۵ دقیقه مطالعه کنید

تقریباً هر چیزی را می‌­توانید از کتاب‌­ها یاد بگیرید؛ از اصول رهبری گرفته تا تکنیک‌­های بازاریابی. اما خواندن تمام این کتاب‌­ها زمان بَر است و به همین خاطر، سایت ما تنها مهم‌ترین مطالب هر کتابی را در اختیارتان قرار می‌­دهد. به این ترتیب، می‌­توانید در عرض ۱۵ ​​دقیقه تمام نکات کلیدی کتاب مورد نظرتان را بخوانید.

علاوه بر این، می­‌توانید این خلاصه کتاب­‌ها را به راحتی در برنامه‌­هایتان جا دهید و کتاب‌خوانی را به یک عادت روزانه تبدیل کنید.

دانلود اپلیکیشن خلاصه کتاب ذهن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید