بهترین اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی کدام است ؟ معرفی بهترین اپلیکیشن‌های مدیریت مالی

فهرست مطالب

اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی به ما کمک می‌کند تا بتوانیم بهبود هوش مالی هزینه‌ها و درآمدهای خود را به نحو بهتری مدیریت کنیم.

حال که دنیای دیجیتال تمام زندگی ما را فرا گرفته است بهتر است از خدمات فوق‌العاده مهمی که به ما می‌رساند غافل نشویم.

اکثر ما زمان بسیاری را با گوشی‌های موبایلمان صرف می‌کنیم. گوشی‌های هوشمند امکانات فوق‌العاده‌ای دارند که تمام ابعاد زندگی ما را پوشش می‌دهند.

از طرفی مدیریت مالی در دنیای رنگارنگ ما کار چندان آسانی نیست. اگر فکر می‌کنید در این زمینه ضعیف هستید هر چه زودتر توانایی خود را افزایش دهید تا بتوانید شاهد پیشرفت‌های مالی خود باشید.

اگر می‌خواهید حساب تمام دارایی‌ها و هزینه‌های پیش رو را بدون یادداشت‌ها و محاسبات مداوم کاغذی داشته باشید استفاده از یک حسابدار شخصی که روی موبایل شما نصب‌شده است کار را بسیار آسان‌تر از گذشته می‌کند.

در این صورت اگر قصد خرید بزرگی را داشته باشید به‌راحتی می‌توانید بفهمید آیا بودجه موردنیاز را دارید یا خیر؟ و در صورت خرید، ساختار سرمایه شما به چه شکل خواهد شد؟

در این مقاله می‌خواهم ۹ اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی را به شما معرفی کنم که هر یک ویژگی‌های مخصوص خود را دارند.

بهترین اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی کدام است؟

هر فردی ممکن است از مدیر مالی شخصی‌اش توقعاتی داشته باشد که فرد دیگر ندارد. به همین علت هم نمی‌توان برای همه افراد یک نسخه پیچید. اپلیکیشن‌های مدیریت مالی شخصی متفاوتی وجود دارند که هر کدام دارای امکانات مخصوص به خود هستند. به همین علت هم بهترین گزینه برای شما آن است که با توقعاتتان بیشترین تناسب را داشته باشد.

شناخت هر یک از انواع این اپلیکیشن‌ها به شما کمک می‌کند راحت‌تر گزینه موردعلاقه خود را پیدا کنید. پس در ادامه با من همراه باشید تا هر کدام را به‌صورت مجزا بررسی کنیم.

اپلیکیشن مدیریت مالی شخصیاپلیکیشن مدیریت مالی شخصی Quicken

Quicken به‌عنوان موفق‌ترین نرم‌افزار حسابداری شخصی در سال ۲۰۱۹ شناخته‌شده است که به‌صورت تحت وب کار می‌کند.

از امکانات بسیار متنوع این نرم‌افزار می‌توان به برنامه‌ریزی بودجه و حتی آموزش‌های مرتبط با سرمایه‌گذاری اشاره کرد. این نرم‌افزار بیشترین امکانات را در میان نرم‌افزارهای حسابداری داراست.

با به‌کارگیری این نرم‌افزار می‌توانید پرداخت قبوض خود را به‌صورت مستقیم پیگیری کرده و حتی برای پرداخت بدهی‌ها زمان مشخصی را از پیش تعیین کنید.

برای استفاده از اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی Quicken باید سالانه مبلغی را جهت خرید پرداخت کنید که این مبلغ بسته به سطح فعالیت شما از ۳۵.۹۹ دلار به بالا است.

پس اگر می‌خواهید از یک نرم‌افزار انگلیسی فوق حرفه‌ای برای سروسامان دادن به داده‌های مالیتان استفاده کنید Quicken یک گزینه مناسب برای شما است.

با اصول سرمایه گذاری و بهترین روش های آن آشنا شوید

اکثر ما به خوبی با اصول سرمایه‌گذاری آشنا نیستند و نمی‌دانند که باید از کجا شروع کرد و به کجا رسید.

اکنون بخوانید

 

برنامه حسابداری شخصی محک

طبیعتاً اگر محاسبات مالی شما ریالی است ترجیحتان بر این است که از یک نرم‌افزار ایرانی استفاده کنید. استفاده از برنامه حسابدار شخصی محک که به‌آسانی می‌توانید آن را روی تلفن هوشمند اندروید یا IOS خود نصب کنید، با هزینه بسیار کمتری نسبت به مورد قبل است.

یک حسابدار ۲۴ ساعته که شما را از محاسبات کاغذی خلاص کرده و گردش‌های مالیتان را کنترل می‌کند.

اپلیکیشن محک فضای کاربری ساده‌ای دارد که می‌توانید به‌راحتی با آن خو بگیرید و هزینه‌ها و درآمدهایتان را به‌صورت دستی یا پیامکی در آن وارد کنید.

همچنین در این نرم‌افزار قادر خواهید بود حساب‌های گوناگون بانکی خود را تعریف کرده و حتی آن‌ها را به‌کارگیرید. علاوه بر حساب‌های بانک و صندوق‌های قرض‌الحسنه، این اپلیکیشن قادر است افرادی که شما با آن‌‌ها کار می‌کنید را هم بشناسد و بدهکاری‌ها و بستانکاری‌های شما را هم مدیریت کند.

از دیگر مزایای استفاده از این اپلیکیشن دسته‌بندی هزینه‌ها و امکان بودجه‌بندی در بازه‌های زمانی هفتگی و ماهانه است. علاوه بر آن مدیریت اقساط، چک‌های دریافتی و پرداختی نیز از این به بعد بر عهده حسابدار شخصی شما خواهد بود.

مدیریت مالی شخصیاپلیکیشن مدیریت مالی شخصی هلو

حتماً نام هلو را شنیده‌اید. این شرکت که در راستای برنامه‌نویسی و عرضه نرم‌افزارهای حسابداری فعالیت دارد برای مدیریت مالی شخصی شما هم اپلیکیشنی دارد.

بر خلاف حسابدار شخصی محک، حسابدار هلو محیط کاربری چندان ساده‌ای ندارد. علاوه بر آن با کاربران سیستم‌های IOS ارتباط نداشته و تنها نسخه اندروید آن موجود است؛ اما مزایایی هم دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

از طریق این نرم‌افزار دیگر لازم نیست دغدغه فراموش کردن پرداخت اقساط را داشته باشید، چرا که با تعریف قسط‌های خود در تاریخ مشخص پرداخت‌ها به‌صورت سیستمی انجام خواهد شد.

همچنین اگر بخواهید خودتان به‌صورت دستی این کار را انجام دهید حسابدار شخصیتان در موعد مقرر به شما یادآوری می‌کند. علاوه بر این می‌توانید گزارش اقساط را در قالب فایل اکسل استخراج کنید.

 

هوش مالی

هوش مالی چیست و راهکارهای افزایش آن چه هستند؟

اکنون بخوانید

 

حسابداری شخصی نیو

این اپلیکیشن برای تمام کاربران گوشی‌های هوشمند قابل‌استفاده است. چرا که علاوه بر داشتن نسخه‌های اندروید و IOS، تحت وب نیز قابل‌استفاده است و به‌راحتی می‌توانید هم‌زمان از طریق لپ‌تاپ، گوشی و یا تبلتتان از آن استفاده کنید.

یکی از مزایای استفاده از این اپلیکیشن داشتن امکانات بالا در عین فضای کاربری ساده است. پس حتی اگر دانش حسابداری بالایی هم ندارید می‌تواند برای شما بسیار کارآمد باشد.

تمامی پرداخت‌ها و واریزهایی که از طریق پیامک بانک به شما اطلاع داده می‌شود در این اپلیکیشن وارد می‌شود. همچنین می‌توانید به‌صورت دستی و با جزئیات این مبالغ را وارد نمایید.

فیلترهای مناسب تعریف شده در این برنامه و همچنین نمودارهای مختلفی که با توجه به درخواست شما تهیه می‌شود، دید بسیار مناسبی نسبت به کارکردهای مالیتان در بازه‌های زمانی گوناگون به شما خواهد داد.

از طریق ابزارهای گوناگون اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی می‌توانید هزینه‌های خود را کنترل و محدود کنید و همچنین بخشی از درآمدتان را پس‌انداز کرده و برنامه‌ریزی دقیق و مشخصی برای وضعیت مالی آیندتان داشته باشید.

از طریق این حسابدار شخصی می‌توانید با برخی از بانک‌ها ارتباط برقرار نمایید و اقساط پرداختی و دریافتی خود را مدیریت کنید.

پس اگر می‌خواهید مدیریت هزینه‌هایتان را به یک کار جالب و لذت‌بخش برای خود تبدیل کنید، نیو یک گزینه مناسب برای شما است.

مدیریت پروژه چیست و چگونه اجرا میشود

از کارهای شخصی کوچک و تجارت های بزرگ به مدیریت پروژه نیاز دارند. با ما همراه باشید تا این معقوله را به صورت کامل فرا گیرید.

اکنون بخوانید

 

اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی پارمیس همراه

شرکت پارمیس همراه، در زمینه‌های گوناگونی نرم‌افزارهای حسابداری تولید کرده است. نسخه حسابدار شخصی پارمیس همراه، به شما کمک می‌کند تا درزمینهٔ مدیریت امور مالی شخصیتان موفق‌تر عمل کنید. ازجمله ویژگی‌های این نرم‌افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. شما می‌توانید از طریق این برنامه:
  • درآمدها و هزینه‌هایتان را مدیریت کنید.
  • از باقی‌مانده حسابتان در بانک‌های گوناگون مطلع شوید.
  • چک‌های دریافتی و پرداختیتان را ثبت کنید.
  • اشخاص و تراکنش‌های گوناگون را با ذکر جزئیات تعریف کنید.
  • هزینه‌هایتان را در بازه‌های زمانی گوناگون به‌صورت عمومی بودجه‌بندی کنید.
  • وام‌ها و اقساطتان را ثبت و مدیریت کنید.
  • به‌صورت اختصاصی برای هر یک از حساب‌های بانکی‌تان بودجه‌بندی مجزایی تعریف نمایید.
  • گردش هر یک از حساب‌ها و ریز هزینه‌هایتان را در قالب یک فایل اکسل استخراج کنید.
  • برنامه حسابدار شخصیتان را از طریق قرار دادن رمز ایمن کنید.
  • ویژگی‌های ظاهری همچون فونت و سایز نوشته‌ها را تغییر دهید.
  1. اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی پارمیس همراه یک نرم‌افزار سه زبانه است.
  2. این نرم‌افزار هم برای اندروید و هم برای IOS در دسترس است.

نرم‌افزار حسابداری شخصی قیاس

یک گزینه مناسب دیگر برای افرادی که دانش حسابداری بالایی ندارند نرم‌افزار مدیریت مالی شخصی قیاس است. این شرکت قبلاً نرم‌افزارهای گوناگونی برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط تولید کرده است.

و حالا یک همراه برای محاسبات حساب‌های شخصی هم ارائه کرده است. این نرم‌افزار برای استفاده اقشار گوناگون مطلوب است. چراکه استفاده آسانی دارد.

در این اپلیکیشن می‌توانید به‌صورت نامحدود، افراد، حساب‌ها و بانک‌ها را تعریف کنید. همچنین می‌توانید درآمدها و هزینه‌های گوناگونتان را ثبت و مدیریت نمایید.

این اپلیکیشن با نرم‌افزار dropbox ارتباط داشته و می‌تواند از طریق آن پشتیبان گیری کند. همچنین می‌توان خروجی‌هایی در غالب اکسل و PDF از آن دریافت کرد.

یکی از مزایای خوب این اپلیکیشن این است که می‌توان آن را با پیامک‌های بانکی ارتباط داد و تراکنش‌ها را از این طریق در آن به ثبت رساند که این مزیت نیاز به واردکردن دستی پرداخت‌ها و واریزهای حساب‌های بانکی را از بین می‌برد.

از طریق اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی قیاس می‌توانید گزارش‌ها مکتوب و یا به‌صورت نمودار از فرایندهای گوناگون گردش حساب، هزینه‌ها و. تهیه کنید. در این گزارش‌ها مجموع هر یک از این موارد نیز ذکر می‌شود.

ازجمله مزایای منحصربه‌فرد این اپلیکیشن می‌توان به امکان پیش‌بینی هزینه‌ها و درآمدها بر اساس داده‌های قبلی اشاره کرد. همچنین می‌توان یادآوری برای بدهی‌ها و مطالبات مالی بر اساس تاریخ هر یک را نیز تنظیم نمود.

در هنگام استفاده از این حسابدار شخصی می‌توانید با قرار دادن رمز عبور برای ورود به نرم‌افزار خیال خود را از بابت امنیت اطلاعات مالیتان راحت کنید.

اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی آنالیزا

این اپلیکیشن حسابدار مالی هم پیامک‌های بانکی شما را می‌خواند و هم آن‌ها را ثبت می‌کند. از این طریق دیگر نیاز نیست ریز تراکنش‌های مالیتان را در آن وارد کنید. البته این امکان که نمی‌توانید پرداخت‌ها و واریزهایتان را به‌صورت دستی وارد کنید ممکن است چنان مطلوبیتی نداشته باشد.

اما آنالیزا همان‌طور که از نام آن مشخص است دید گسترده و کلی‌ای نسبت به مسائل مالیتان به شما داده و این امکان را به شما می‌دهد که با تحلیل فرایندهای مالی گذشته بتوانید هزینه‌ها و درآمدهای آینده‌تان را پیش‌بینی کنید.

یکی دیگر از مزایای این اپلیکیشن امکان به اشتراک‌گذاری تراکنش‌ها به‌صورت ایمن با افراد معتمدتان است. همچنین رایگان بودن نسخه نقره‌ای این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که ابتدا آن را امتحان کنید و اگر برایتان مطلوب بود نسخه طلایی را در بازه‌های زمانی ماهانه یا سالانه خریداری کنید.

در نسخه طلایی شما می‌توانید به‌صورت نامحدود فرایندهای مالیتان را تحلیل و آنالیز نمایید؛ و از نمودارها یا گزارش‌ها مالی استفاده کنید.بهترین اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی

 

حسابدار شخصی خانه ما

شاید با مسابقه‌ای بانام ” خانه ما ” که بر مدیریت مالی و کنترل‌های اقتصادی در خانواده تکیه دارد آشنایی داشته باشید. این اپلیکیشن، همان نرم‌افزاری است که در این برنامه مورداستفاده قرار می‌گیرد و خانواده‌ها از طریق آن هزینه‌های گوناگونشان را ثبت می‌کنند.

تنوع در ثبت موارد متنوع و لیست بندی مخارج به شما این امکان را می‌دهد که دخل‌وخرج خود را دسته‌بندی کرده و بر اساس آن‌ها درآمد و هزینه‌هایتان را تحلیل و ارزیابی کنید.

از طریق نرم‌افزار خانه ما می‌توانید بودجه‌بندی عمومی و اختصاصی مشخص کنید. همچنین وجود نمودارها می‌تواند در ارزیابی‌ها و آنالیزهایتان شما را یاری کند.

در این برنامه هم مانند برخی از نرم‌افزارهای قبلی می‌توانید خروجی گزارش‌ها را در قالب اکسل دریافت کنید.

خلاصه کتاب اسرار ذهن ثروتمند

این کتاب اصول کلیدی و الگوهای فکری را ارائه می‌دهد که میلیونرها با آن زندگی می‌کنند

اکنون بخوانید

 

اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی پرنس همراه

اپلیکیشن پرنس همراه، به شما اجازه ثبت تراکنش‌های مختلف و دسته‌بندی آن‌ها را می‌دهد. به این صورت که می‌توانید برای مثال، مخارج منزل و خرید ملزومات دفتر کارتان را جداگانه ثبت کنید.

در داخل این برنامه برخی حساب‌های پیش‌فرض از قبیل درآمدها و هزینه‌ها وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را انتخاب کنید و یا حسابی مطابق میل خودتان ایجاد کنید.

اشخاص و حساب‌های مختلف بانکی نیز می‌توانند با جزئیات کامل در اطلاعات برنامه تعریف شوند. همچنین از طریق این اپلیکیشن می‌توانید با ثبت ریز تراکنش‌های مالیتان میزان مغایرت کیف پول و حساب بانکی خود را محاسبه کرده و در جستجوی علت این مغایرت باشید.

این مزیت به شما کمک می‌کند هزینه‌هایتان را به‌طور کامل مدیریت کنید و دیگر در پایان ماه برایتان سؤال نشود که این‌همه درآمدتان چطور خرج شده است.

یکی دیگر از مزیت‌های منحصربه‌فرد این نرم‌افزار این است که می‌توانید هزینه‌های مرتبط با هر یک از اعضای خانواده را به‌صورت جداگانه ثبت کنید.

همچنین شما می‌توانید گزارش‌ها مختلفی را در بازه‌های گوناگون و برای حساب‌های مختلف دریافت نمایید.

کتابخانه صوتی ذهنجمع‌بندی

همان‌طور که در ابتدای مطلب هم گفته شد هر یک از ما ممکن است از اپلیکیشن مدیریت مالی شخصی خود توقعات گوناگونی داشته باشیم. به همین علت هم بهترین نرم‌افزار، نرم‌افزاری است که توقعات موردنظر شما را داشته باشد.

استفاده از هر یک از نرم‌افزارهای معرفی‌شده به شما کمک می‌کند تراکنش‌های مالیتان را مدیریت کنید و حساب‌های مجزا ایجاد کنید. این کار می‌تواند برای افراد دارای شغل آزاد و یا فریلنسرها بسیار سودمند باشد. چرا که آن‌ها به‌آسانی کارمندان نمی‌توانند ورودی‌ها و خروجی‌های حسابشان را کنترل کنند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید