تغییر تفکر برای ثروتمند شدن ؛ میلیونرها چطور فکر می‌کنند؟

تغییر تفکر برای ثروتمند شدن

فهرست مطالب

راه‌های زیادی برای افزایش ثروت وجود دارد. اما لازم است بدانید که قبل از هر کاری، باید تفکرتان را تغییر بدهید تا به ثروت برسید. تغییر تفکر برای ثروتمند شدن مهم‌ترین خدمتی است که برای افزایش ثروت به خودتان ارائه خواهید کرد. با ما در ادامه همراه باشید تا به شما نشان بدهیم که چطور می‌توان با تغییر سبک زندگی و تفکر به ثروت رسید.

تغییر تفکر برای ثروتمند شدن

چه کسی دوست ندارد که ثروتمند باشد؟ همه ما رسیدن به ثروت و پول را دوست داریم. همه ما ذاتاً به داشتن امکاناتی که با ثروت به دست می‌آید علاقه داریم. اما همه ما به ثروت نخواهیم رسید. فکر می‌کنید دلیلش چیست؟ البته که دلایل زیادی برای نرسیدن به ثروت وجود دارند؛ اما شاید یکی از مهم‌ترین دلایل آن، شیوه تفکر باشد. تغییر تفکر برای ثروتمند شدن مهم‌ترین قدمی است که باید قبل از کسب ثروت برداریم.

استیو سیبولد، میلیونر معروف خودساخته در کتاب «ثروتمندان چطور فکر می‌کنند» نوشته است: برای ثروتمند شدن، باید یاد بگیریم که مانند افراد ثروتمند فکر کنیم. درست زمانی که فکرم را تغییر دادم، سرمایه‌ام شروع به رشد کرد. و اضافه می‌کند: تنها راه یادگیری شیوه تفکر ثروتمندان، مطالعه زندگی آن‌ها است.

در ادامه هشت تغییر اساسی سبک زندگی و تفکر را که به سیبولد و بسیاری از میلیونرهای خودساخته در ساخت ثروت کمک کرده است، با شما به اشتراک خواهم گذاشت. اگر به دنبال تغییر در سبک زندگی هستید، می‌توانید از همین حالا شروع کنید.

به دنبال دو منبع درآمد یا بیشتر باشید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که در تغییر تفکر برای ثروتمند شدن باید انجام بدهید این است که به دنبال تعدد منابع درآمدی باشید.

یکی از وجوه مشترک افراد ثروتمند، کمیت منبع درآمد آن‌ها است. اکثر افراد ثروتمند روی کسب درآمد بیشتر تمرکز می‌کنند و معمولاً بیش از دو منبع درآمد مختلف دارند. آن‌ها به یک منبع درآمد رضایت نمی‌دهند و سعی می‌کنند منابع مالی خود را افزایش دهند.

توماس سی کورلی، نویسنده کتاب عادات خود را تغییر دهید تا زندگی‌تان عوض شود، در مطالعات چندساله خود در مورد میلیونرهای خودساخته، متوجه این نکته شده است. او درباره افراد میلیونر می‌گوید که آن‌ها به یک منبع درآمد متکی نیستند. او می‌گوید که در حقیقت ۶۵درصد افراد ثروتمند قبل از کسب درآمد میلیونی حداقل سه منبع درآمد داشتند.

اجاره املاک، کارهای جانبی و نیمه‌وقت ازجمله کارهایی هستند که این افراد به‌عنوان منبع درآمد از آن‌ها استفاده می‌کردند.

برقراری ارتباط با افراد موفق

نمی‌توان منکر اهمیت جامعه شد. جامعه و ارتباطات اجتماعی می‌تواند حتی درآمد شما را تحت تأثیر خودش قرار دهد. یکی از گام‌های تغییر تفکر برای ثروتمند شدن این است که رویکرد جدیدی نسبت به روابط اجتماعی و دوستانه خودتان داشته باشید.

سیبولد در کتابش از این تغییر صحبت کرده است. او می‌گوید که در بعضی از موارد، سطح دوستان نزدیک شما می‌تواند انعکاس‌دهنده میزان دارایی شما باشد. ما شبیه کسانی می‌شویم که با آن‌ها ارتباط داریم. و به همین دلیل برندگان، جذب یکدیگر می‌شوند.

افرادی که به موفقیت‌های مالی و ثروت رسیده‌اند، در حوزه ارتباطات بسیار خاص و متفاوت عمل می‌کنند. آن‌ها از رابطه با دیگران، هدف مشخصی دارند و آن‌هم توسعه روابط با افراد موفق است. شبکه‌ای از افراد موفق بسازید و با آن‌ها وارد مراوده و معاشرت شوید.

پس‌انداز کنید تا بتوانید سرمایه‌گذاری کنید

گام سوم از تغییر تفکر برای ثروتمند شدن یادگیری فرهنگ سرمایه‌گذاری است. گرنت کاردون، میلیونر خودساخته می‌گوید: سرمایه‌گذاری پول همان راهی است که شما را به فردی ثروتمند تبدیل می‌کند. او اعتقاد دارد که تنها دلیل پس‌انداز کردن پول این است که یک روز آن را سرمایه‌گذاری کنید.

در حقیقت میزان صرفه‌جویی شما برای سرمایه‌گذاری بیشتر، اهمیت بیشتری ازآنچه خرج کرده‌اید دارد. میلیونرها به‌طور متوسط سالانه بیست درصد از درآمد خانواده را ذخیره می‌کنند تا سرمایه‌گذاری کنند. ثروت آن‌ها با میزان درآمد سالانه‌شان سنجیده نمی‌شود، بلکه در حقیقت معیار سنجش سرمایه آن‌ها، مقداری است که سالانه سرمایه‌گذاری می‌کنند.

امور مالی‌تان را خودکار کنید

یکی دیگر از کارهایی که باید برای تغییر تفکر برای ثروتمند شدن انجام دهید این است که بسیاری از فرآیندهای مالی‌تان خودکار شوند. یعنی چه؟ ببینید! زمانی که متعهد شدید پولتان را سرمایه‌گذاری کنید، بهترین راه برای اینکه سرمایه‌گذاری را به مسئله‌ای دائمی تبدیل کنید این است که اجازه بدهید تمام فرآیند به‌صورت خودکار انجام شود.

یعنی کاری که کنید که هرماه مبلغی که تصمیم گرفته‌اید به‌حساب سرمایه‌گذاری‌تان واریز شود، به‌صورت خودکار واریز شود. بدون اینکه حتی به مبلغ درآمد ماهتان نگاه کنید.

به این صورت سر سال مبلغ چشمگیری را ذخیره کرده‌اید و حتی بهتر از آن، سرمایه‌گذاری کرده‌اید و با سود خوبی به شما برگشته است.

به انجام کارهای نه‌چندان آسان عادت کنید

همیشه تغییر راحت نیست! یکی از کارهایی که باید در تغییر تفکر برای ثروتمند شدن انجام بدهید این است که یاد بگیرید در دایره امن زندگی‌تان نمانید. شما باید یاد بگیرید که به‌سادگی از دایره امنتان خارج شوید و خودتان را در معرض چالش‌های مختلف قرار دهید.

اولین قدمی که می‌توانید در این راستا بردارید، مذاکره و چانه‌زنی سر حقوق دریافتی است. یکی از ابتدایی‌ترین و درعین‌حال کاربردی کارهایی که می‌توانید برای افزایش درآمدتان انجام بدهید این است که یاد بگیرید سر حقوقتان با کارفرما مذاکره کنید.

این روش معمولاً جواب می‌دهد؛ اما درعین‌حال ناباوری بسیاری از افراد هرگز به انجام دادنش فکر نمی‌کنند.

بله! قبول دارم که مذاکره درباره حقوق کمی سخت است. اما عدم دریافت دستمزد کافی و آنچه حق شماست، می‌تواند شما را از زندگی بهتر به سمت زندگی معمولی‌تر بکشاند. گذشته از این، درصد زیادی از میزان درآمد آینده شما و شانس شما در کسب ثروت بیشتر، به حقوقی که امروز می‌گیرید بستگی دارد. پس خجالت و کم‌‌رویی را کنار بگذارید و از حقوقتان کوتاه نیایید.

روزانه بیست دقیقه را به یادگیری مهارت جدید اختصاص دهید

یکی دیگر از روش‌های تغییر تفکر برای ثروتمند شدن به توسعه شخصیت و مهارت برمی‌گردد. یادتان باشد که افراد ثروتمند یک ویژگی مهم دارند! آن‌ها به پیشرفت خودشان اهمیت می‌دهند و برای آن زمانی را اختصاص داده‌اند.

خواندن کتاب درباره موضوعات جدید، شرکت در کلاس یا پیوستن به گروه‌های مختلف از راه‌های ایدئال رسیدن به پیشرفت و توسعه مهارت‌های فردی است. گاهی یادگیری مهارت‌های جدید باعث می‌شود شغلی را کنار بگذارید و فرصت‌های جدید را برای خودتان ایجاد کنید.

درست است. خروج از منطقه امن زندگی، ایجاد چالش برای خودتان و یا درگیر کردن خودتان برای یادگیری مهارت‌های جدید کمی سخت هستند، اما در عوض شما با این کار خودتان را گسترش داده‌اید و به رشد فردی قابل‌ملاحظه‌ای دست یافته‌اید.

شوآف نکنید

یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید در راستای تغییر تفکر برای ثروتمند شدن انجام بدهید دوری از شوآف کردن است. بسیاری از میلیونرهای خودساخته از همان ابتدای کار به خرید کالای لوکس، ماشین‌های گران‌قیمت و یا ساعت‌های معروف علاقه نشان نداده‌اند. آن‌ها هیچ توجهی به این خرج‌ها ندارند و سعی می‌کنند ساده باشند. ازنظر این افراد آنچه مهم است، میزان بازدهی فکر و کار فرد است، نه چیزی که می‌خرد.

حتماً با وارن بافت آشنا هستید. اگر اسم او را نشنیده باشید، حتماً اسم مک‌دونالد به گوشتان خورده است.بافت، بنیان‌گذار مک‌دونالد می‌گوید که هرگز حاضر نیست برای یک وعده صبحانه بیش از ۳.۱۷ دلار خرج کند!

نگران نباشید. خرج نکردن به معنای نداشتن نیست و ابداً زشت به نظر نمی‌رسد. منطقی خرج کنید و بیشتر به فکر سرمایه‌گذاری باشید.

بزرگ فکر کنید

اگر انتظارات خودتان را از خودتان بالا برده‌اید و برای هر چالش سنگینی آماده هستید، یعنی در مسیر درستی قرار گرفته‌اید. ایلان ماسک، میلیونر معروف و مالک شرکت اسپیس ایکس می‌گوید: وقتی آرزوی چیزی را در سر دارید و به‌شدت به آن تمایل دارید، انجامش بدهید. مهم نیست چقدر احتمال موفق شدنتان وجود دارد، شما بالاخره راهش را پیدا خواهید کرد.

بدانید که اگر فکری در سر شماست، حتماً توانایی انجام آن را داشته‌اید. سیبولد می‌گوید: هیچ‌کس بدون رؤیاهای عظیم نمی‌تواند به ثروت برسد.

حالا نوبت شماست. از عادت‌های خودتان برای ما حرف بزنید و بگویید که چقدر در مسیر رشد و پیشرفت مالی شما مؤثر بوده‌اند. آیا عادتی وجود دارد که دوست داشته باشید حذف کنید؟ آیا چیزی وجود دارد که در این نوشته از قلم انداخته باشیم؟ من مشتاق خواندن نظرات شما هستم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید