راه های افزایش ثروت ؛ هفت راهکار اساسی برای پولدار شدن

راه های افزایش ثروت

فهرست مطالب

چه کسی از ثروت بدش می‌آید؟ مسلماً هیچ‌کس. اما با وجود منابع محدود در دنیا، درصد افرادی که ثروت قابل‌توجهی دارند، پایین‌تر از عموم مردم است. به نظر شما تفاوت این افراد با دیگران چیست؟ پاسخ ساده است. تفاوت افراد ثروتمند با سایرین در به‌کارگیری استراتژی درست تولید ثروت و هوش مالی است. مقاله حاضر درباره راه های افزایش ثروت از طریق مدیریت صحیح مالی است. راه‌هایی که افراد بسیاری آن‌ها را طی کرده‌اند و به نتیجه مطلوب رسیدند. با ما در ذهن همراه باشید.

راه های افزایش ثروت

می‌دانیم که اوضاع اقتصادی این روزها، چندان مناسب به نظر نمی‌رسد. دغدغه داشتن درآمد مناسب و همیشگی، یکی از بزرگ‌ترین مسائلی است که همه ما در این روزها به آن فکر می‌کنیم.

همه خیال می‌کنند که در شرایط فعلی، ورود به بازار سرمایه و پیدا کردن راه های افزایش ثروت با ریسک بالایی همراه است. اما باید بدانید که بازار همیشه به افراد باهوشی که روش‌های هوشمندانه را برای کسب درآمد انتخاب می‌کنند، روی خوش نشان می‌دهد.

من در ادامه از راه های افزایش ثروت با شما حرف خواهم زد. راه‌هایی که بسیاری از افراد امتحان کردند و با آن به موفقیت رسیدند. با من همراه باشید.

دارایی‌های خالصتان را حساب کنید

گام اول از راه های افزایش ثروت حساب کردن خالص اموال و دارایی‌های شخصی است. بسیاری از کارشناسان مالی اعتقاد دارند که قدم اول در کسب و افزایش ثروت، مدیریت صحیح مالی است. اولین قدم هم در مدیریت صحیح مالی، محاسبه میزان دارایی‌ها است.

شما برای رشد ثروتتان، نیاز به درک صحیح از موقعیت فعلی خودتان دارید. کاغذ و قلم بردارید و ریز دارایی‌های خود را حساب کنید. از هر آنچه در مالکیت شماست تا تمام حساب‌های بانکی‌تان می‌تواند در این لیست قرار بگیرد.

سعی کنید نکته‌ای را از قلم نیندازید. اگر حساب سرمایه‌گذاری دارید یا در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اید هم باید در این لیست باشد. حالا نوبت به وام‌ها و بدهی‌هایتان می‌رسد. هرگونه وامی که از گذشته گرفته‌اید و حالا در حال بازپرداخت اقساط آن هستید باید محاسبه شود. حتی از وام‌های دانشجویی هم نگذرید و آن را محاسبه کنید.

اگر ارزش خالص دارایی‌هایتان مثبت است و عدد قابل‌توجهی به‌حساب می‌آید که راه چندان سختی پیش رویتان نیست. اما اگر عدد به‌دست‌آمده منفی شد، یعنی باید بیشتر تلاش کنید.

به‌صورت خودکار شروع به پس‌انداز کنید

یکی از ساده‌ترین راه های افزایش ثروت و مدیریت مالی، صرفه‌جویی است. شما باید یاد بگیرید که حتی بدون داشتن قصد خاص، برنامه صرفه‌جویی بلندمدت را در مدیریت مالی‌تان اجرا کنید.

یاد بگیرید که خرید خوب به معنای خرید از برندهای باکیفیت اما با قیمت مناسب است. به‌صورت خودکار برندهای خارجی را از لیست خریدتان حذف کنید و به سمت برندهای باکیفیت داخلی بروید. بیایید خودمان را گول نزنیم و قبول کنیم که بسیاری از لباس‌هایی که به اسم برند در بازار وجود دارند، ساخته دست تولیدی‌های چهارراه استانبول هستند!

 

هوش مالی

هوش مالی چیست و راهکارهای افزایش آن چه هستند؟

اکنون بخوانید

 

سعی کنید ذخیره ماهانه را همان اول ماه و به‌محض دریافت حقوقتان انجام بدهید. اگر ذخیره ماهانه را به آخر ماه موکول کنید، پولی در دست‌وبالتان نمانده است و عملاً راه به‌جایی نمی‌برید.

اما اگر خودتان را مجبور کنید که همان اول ماه درصدی از حقوقتان را به پس‌انداز اختصاص دهید، به‌صورت خودکار سعی خواهید کرد که با باقی‌مانده حقوقتان تا آخر ماه سر کنید.

نیاز نیست حتماً مبلغ قابل‌توجهی را پس‌انداز کنید. حتی اگر ۵ درصد حقوقتان را هم ذخیره کنید، در مدت یک سال به مبلغ قابل‌توجهی خواهید رسید. می‌توانید پس‌اندازتان را در کارت بانکی جدایی که رمز دوم آن غیرفعال است نگه دارید که خرج کردنش هم کمی سخت باشد.

به جریان مالی‌تان دقت کنید

یکی دیگر از راه های افزایش ثروت این است که در مدیریت مخارجتان دقیق‌تر شوید. سعی کنید تمام رسیدهای بانکی‌تان را در طول یک ماه ثبت کنید. از ریزترین مخارج هم نگذرید. صورت‌حساب‌های خرید، قبض‌های پرداختی و حتی پولی که برای تفریح و غذا خوردن در رستوران پرداخت کرده‌اید را یادداشت کنید.

می‌توانید از اپلیکیشن‌های پرداخت موبایلی که به مدیریت بهتر دخل‌وخرج کمک می‌کند هم کمک بگیرید. در انتهای هر هفته یا هرماه، به مخارج ثبت شده نگاه کنید. احتمالاً حالا دیگر نگاه کردن به مانده‌حساب برایتان تعجب‌آور نیست.

شما با ثبت ریز هزینه‌های ماهانه و هفتگی خواهید فهمید که سرمایه‌تان در بسیاری از مواقع در مواردی خرج می‌شدند که اصلاً ضروری به‌حساب نمی‌آمده‌اند. می‌توانید با پیدا کردن موارد غیرضروری خرج‌ها و تلاش برای حذف آن‌ها، اوضاع مالی‌تان را بهتر کنید.

می‌بینید؟ وقتی از راه‌های افزایش ثروت حرف می‌زنیم، حتماً منظورمان راه‌های عجیب‌وغریب سرمایه‌گذاری نیست. گاهی با همین راهکارهای ساده هم می‌توان درصد زیادی از ثروت شخصی را ذخیره کرد.

پس‌انداز را به یک اولویت تبدیل کنید

چه قبول داشته باشیم یا نه، پس‌انداز یکی از مهم‌ترین راه‌ های افزایش ثروت است. درک اهمیت پس‌انداز و صرفه‌جویی در هزینه‌ها، ما را به این هدف خواهد رساند. حذف فرهنگ مصرف‌گرایی و ترک عادات نامناسب مالی، بزرگ‌ترین لطفی است که می‌توانید به خودتان ارزانی کنید.

مشکل از جایی شروع می‌شود که ما خرید را به‌جای پس‌انداز به عادت تبدیل کنیم. داشتن این عادت مضر، تمام پول و سرمایه ما را به باد خواهد داد. چون هر بار پس‌انداز را به ماه بعد موکول می‌کنیم. ماهی که هرگز از راه نخواهد رسید!

پولتان را در بانک ذخیره نکنید

یکی دیگر از راه های افزایش ثروت سرمایه‌گذاری آن در کسب‌وکارهای سودآور است. بسیاری از ما ترجیح می‌دهیم که سرمایه خودمان را در حساب‌های بلندمدت بانکی پس‌انداز کنیم و ماهانه سود بگیریم. اما نهایت سود بانکی چقدر خواهد بود؟

آیا با این کار، میزان سرمایه همگام با افزایش ارزش پول رشد خواهد کرد؟ مسلماً نه. بهتر است راه بهتری را برای افزایش ثروت پیدا کنید. اگر سرمایه قابل قبولی دارید، کسب‌وکاری کوچک راه‌اندازی کنید.

می‌توانید برای این کار از دوره‌های آموزشی مختلف استفاده کنید تا علمتان نسبت به مسائل مالی افزایش پیدا کند. یکی از روش‌های جذاب سرمایه‌گذاری هم خرید سهام بورس است.

اگر حوصله راه‌اندازی کسب‌وکار ندارید، می‌توانید در بورس سرمایه گذاری کنید و در سود کسب‌وکارهای بزرگ شریک باشید.

به دنبال کسب مهارت باشید

یکی از راه ‌های افزایش ثروت خود شما هستید. شما و مهارت‌های فردی‌تان تعیین‌کننده میزان ثروتی هستید که کسب می‌کنید. روزگارانی داشتن مدرک دانشگاهی تضمین‌کننده شغلی مناسب با مزایای عالی بود. اما این روزها به لطف مدارک پولی و دانشگاه‌های فراوان (!) داشتن مدرک دیگر مزیت بزرگی به‌حساب نمی‌آید.

آنچه این روزها اهمیت دارد، داشتن مهارت مناسب است. اکثر ما در مشاغلی استخدام شده‌ایم که در مصاحبه شغلی از ما درباره مدرک دانشگاهی‌مان نپرسیده‌اند. بلکه از ما خواسته‌اند که بگوییم چه کارهایی بلدیم.

سعی کنید زمینه شغلی موردعلاقه خودتان را پیدا کنید و در آن به کسب مهارت رو بیاورید. دوره‌های آموزشی یا کارآموزی بروید و برای خودتان رزومه‌ای قوی دست‌وپا کنید. همیشه برای افراد ماهر کار هست.

صبور باشید

گر صبر کنی ز غوره حلوا سازی! بله! یکی از راه های افزایش ثروت صبر و بردباری است. هیچ پول حلالی سریع به دست نمی‌آید. افراد کمی هستند که توانسته‌اند با خوش‌شانسی برنده مبالغ هنگفت شوند. ما افراد معمولی باید برای به ‌دست‌ آوردن و ذخیره ثروت تلاش زیادی داشته باشیم و صبر پیشه کنیم.

جریان ملایم و آرام جمع شدن پول نشان‌دهنده این است که شما در مسیر درستی قرار گرفته‌اید. هر وقت ثروتتان به‌سرعت افزایش پیدا کرد یا ناگهان رو به کاهش گذاشت شک کنید که یک جای کارتان می‌لنگد.

دنبال فرمولی مخفی و رمزی عجیب برای افزایش ناگهانی ثروت نباشید. یادتان باشد که هر فرمول افزایش سریع‌السیر ثروت، حتماً ایرادی دارد. صبر کنید و در مسیر درست قدم بردارید.

و حرف‌های پایانی

به دنبال راه های افزایش ثروت در بیرون از وجودتان نباشید. همه‌چیز به خود شما برمی‌گردد. در سبک زندگی، نوع خرید و مخارجتان. یادتان باشد که کمتر از درامدتان خرج کنید. همیشه راهی برای صرفه‌جویی در مخارج وجود دارد و همیشه بهانه‌ای برای ذخیره ثروت هست.

درست خرج کنید، بهینه پس‌انداز کنید و به‌اندازه توانتان برای کسب درآمد و ثروت تلاش کنید. یادتان باشد بی‌گدار به آب نزنید و هر بار که هوس سرمایه‌گذاری به سرتان زد، با علم و مشورت از متخصصان آن زمینه جلو بروید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید