چگونه صبور باشیم؟

صبور

فهرست مطالب

صبور بودن به معنای توانایی تحمل و استقامت در هنگام سخت شدن اوضاع است. این توانایی برای حفظ آرامش و تفکر واضح در زمان استرس ضروری است و عملاً می‌تواند شرایط را برای شما تغییر دهد. صبر برای موفقیت امری حیاتی است و باید برای تسلط بر این مهارت بسیار تلاش کرد. اگر می‌خواهید در همه زمینه‌های زندگی خود موفق شوید باید تمام تلاش خود را بکنید تا فردی صبور شوید؛ با ذهن همراه باشید.

۳ مزیت عمده صبور بودن

3 مزیت عمده صبور بودن

در زیر به سه فایده اصلی صبور بودن اشاره می‌کنیم:

۱- تصمیم گیری بهتر

با یادگیری اینکه چگونه صبورتر باشید در تصمیم گیری بهتر خواهید شد. شما برای ارزیابی هر موقعیتی باید وقت بگذارید و خواهید فهمید که تصمیم گیری سریع هرگز مفید نیست. شانس شما برای یک اشتباه بزرگ کاهش می‌یابد، زیرا از تصمیم گیری عجولانه جلوگیری کرده‌اید. صبر در واقع نوعی قدرت و زمان بندی است، به این صورت که در زمان مناسب برای انجام عمل خاصی صبر می‌کنید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] راه های کاهش حواس پرتی [/su_animate]

[/su_box]

۲- استرس کمتر

با صبور شدن، استرس روحی را در زندگی خود کاهش می‌دهید. خواهید فهمید که بعضی چیزها بیشتر از بقیه طول می‌کشند و اینکه انتظار برای اتفاقات همیشه چیز بدی نیست! خواهید فهمید که هرچه صبورتر می‌شوید، به طور خودکار در شرایط سخت کمتر دچار استرس، عصبانیت و احساس فشار می‌شوید.

۳- روابط بهتر

با صبور شدن، نسبت به اشتباهات یا کاستی‌های احتمالی خانواده، همسر یا دوستان‌تان انعطاف پذیرتر می‌شوید. این به شما کمک می‌کند تا روابط صمیمی‌تری داشته باشید و همچنین پایه محکمی را برای روابط با دوام‌تر ایجاد کنید.

چگونه صبور باشیم؟

این استراتژی‌ها به شما کمک می‌کنند تا خود را به فردی صبور تبدیل کنید:

۱-عامل زودجوشی خود را درک کرده و آن را کنترل کنید

بی‌صبری تحریک کننده است! برای داشتن صبوری بیشتر سعی کنید درک کنید که عاملی که باعث سَر ریز شدن صبرتان می‌شود، چیستند؟ ممکن است این عامل وقتی باشد که کسی سر شما داد می‌زند! یا اگر کسی شما را با کلمه نامناسبی خطاب می‌کند؟

اولین قدم برای مقابله با آن، درک شرایط و تلاش برای کشف نشملی است که در وهله اول باعث زودجوشی شما می‌شود. وقتی فهمیدید این عامل چیست، می‌توانید با انجام تمرینات یا تکنیک‌های آرامش بخش، روی خنثی کردن آن کار کنید.

۲- برای صبور بودن باید اعتماد به نفس خود را افزایش دهید

بی‌صبری معمولاً هنگامی که احساس ضعف می‌کنید به سراغ‌تان می‌آید. شما می‌خواهید اکنون اتفاقی بیفتد، اما به نظر نمی‌رسد برای سرعت بخشیدن به کارها، فعالیتی انجام دهید. یک فرد با اعتماد به نفس بالا شرایط را به همان شکلی که هست قبول می‌کند. او با مشکلی که رخ داده است مبارزه نخواهند کرد، بلکه با آن کنار می‌آید.

برای صبور شدن، درک کنید که صبر و اعتماد به نفس چه ارتباطی با هم دارند. برای مثال، اگر بخواهید مقابل موج پارو بزنید، انرژی زیادی صرف خواهید کرد و احساس خستگی شدیدی می‌کنید، همچنین، مسافت زیادی را نیز طی نمی‌کنید! اما اگر با جریان دست و پا بزنید، نه تنها انرژی بسیار کمی را صرف می‌کنید، بلکه مسافت بسیار بیشتری را نیز طی خواهید کرد.

در زندگی، شما باید راه خود را انتخاب کنید. مطمئناً مواقعی وجود دارند که باید موضع بگیرید و در برابر جریان حرکت کنید، اما در بیشتر لحظات روز، بسیار راحت‌تر می‌توانید با جریان کارها کنار بیایید و اعتماد به نفس لازم را برای انجام امور به دست آورید.

چگونه صبور باشیم

۳- عینک مثبت اندیشی به چشم بزنید

صبر درباره دیدگاه و نحوه نگاه شما به موقعیت‌ها است. به عنوان مثال، اگر اتوبوس را از دست دادید، روی افکار منفی تمرکز نکنید و برعکس بر افکار مثبت تأکید کنید، مانند اینکه با راه رفتن کمی ورزش می‌کنید یا می‌توانید از هوای تازه لذت ببرید! بنابراین سعی کنید روی هر کاری که انجام می‌دهید یک چرخش مثبت ایجاد کنید. متوجه خواهید شد که نه تنها تنش را کاهش داده‌اید، بلکه فرد بسیار شادتر و صبورتری نیز شده‌اید.

۴- برای صبور بدون باید نگرش خود را تغییر دهید

بیشتر افرادی که با صبر دست و پنجه نرم می‌کنند هرگز نمی‌توانند به این سؤال پاسخ دهند. دریابید که حتی اگر کاری چند ثانیه‌ای یا حتی چند دقیقه به تإخیر بیفتد، هیچ اتفاقی نخواهد افتاد. کار مورد نظر هنوز انجام می‌شود و همه چیز همچنان حل خواهند شد. سعی کنید دیدگاهی باز داشته باشید و استرس بیهوده‌ای به خودتان راه ندهید.

۵- بدترین حالت هر چیزی را تجسم کنید

این ممکن است خلاف نتیجه به نظر برسد، اما سعی کنید با تجسم خود در مواجهه با مشکل قبل از وقوع، یک قدم جلوتر از بازی باشید. با این کار می‌توانید اهدافی را تعیین کنید که هنگام مواجهه با شرایط استرس‌زا، واکنش مناسب و مثبتی را از خود نشان دهید.

کمبود صبر در واقع فقط ناامنی است که شکل متفاوتی دارد. شما بی‌تاب هستید و قادر به تحمل فشار نیستید، زیرا آماده نیستید که بلافاصله به عواقب ه دست آوردن خواسته خود فکر کنید. به عنوان مثال، اگر از همسر یا فرزند خود خواسته‌اید که برای شما مقداری آب بیاورند، اما آن‌ها این کار را دیر انجام می‌دهند، شما خونسردی خود را از دست می‌دهید، آیا این مشکل به دیگران مربوط است با شما؟ چرا نمی‌توانید بیشتر صبر کنید؟ بدترین سناریو چیست؟

در هر شرایطی که احساس می‌کنید صبر شما کم شده است، باید سؤالات مشابهی از این دست را از خود بپرسید تا بتوانید معنای صبور بودن را بفهمید.

صبور بودن

۶- تنش و استرس را از خود دور کنید

در بیشتر موارد، بی‌صبری عبارت است از آزاد کردن فشارهای عصبی، تنش و اضطراب! به طور مثال، یک روز طولانی در محل کار خود داشته‌اید و رئیس شما در تمام طول روز شما را خسته کرده است. اما از آنجا که اگر با رئیس خود صحبت کنید ممن است از کار اخراج شوید، آن را تحمل می‌کنید و تمام انرژی منفی و استرس را در خود می‌ریزید.

اما متأسفانه درست مثل فیزیک، هرگاه جسمی انرژی را جذب کند، سطح انرژی افزایش می‌یابد، انرژی هرگز از بین نمی‌رود بلکه فقط تبدیل می‌شود. بنابراین گاهی اوقات افرادی که بی‌تاب به نظر می‌رسند، واقعاً مقصر نیستند، آن‌ها فقط قادر به آزاد سازی صحیح این انرژی فرو رفته در داخل بدن نیستند و درعوض استرس به بیرون نشت می‌کند.

روش‌های زیادی برای از بین بردن این فشار روانی و اضطراب در شما وجود دارد، اما برخی از این روش‌ها عبارتند از:

  • ورزش منظم
  • اختصاص دادن وقت برای جلسات کوتاه مدیتیشن
  • انجام تمرینات تنفسی

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] افزایش انرژی بدن ؛ ۱۷ راه افزایش طبیعی انرژی بدن [/su_animate]

[/su_box]

۷- چند نقل قول انگیزشی درباره صبور بودن را بخوانید

نقل قول‌ها بسیار تأثیرگذار هستند. در اینجا برخی از نقل قول‌های مورد علاقه در مورد صبر ذکر شده‌اند. به این ترتیب، می‌فهمید که کسب مهارت صبور بودن چیز جدیدی نیست، اما یک فرد صبور همیشه مورد احترام بوده و به عنوان یک فرد موفق در نظر گرفته می‌شود.

  • «مردی که استاد صبر است، بر هر چیز دیگری مسلط است.» جورج ساویل
  • «صبر ماده ضروری نبوغ است.» بنجامین دیزرائیلی
  • «سخت است! اما آنچه که برطرف نمی‌شود با صبر اثرش کمتر می‌شود.» هوراس
  • «کسی که می‌تواند صبر داشته باشد، می‌تواند آنچه را که اراده کند بخواهد.» بنجامین فرانکلین
  • «من فقط سه چیز برای آموزش دارم، سادگی، صبر، دلسوزی. این سه بزرگ ترین گنجینه شما هستند.» لائو تزو

کلام آخر

برای رفع یا حل واقعی مسئله باید ابتدا آن مشکل را کاملاً درک کنید. به همین دلیل است که قبل از اینکه یاد بگیرید چگونه صبور شوید باید بدانید که سطح صبر شما تا چه اندازه است و نسبت به چه مواردی بی‌صبر هستند. ریشه اولیه صبر، کودکی شما است. بناربراین باید به ریشه‌های کودکی خودتان بروید و بتوانید با کشف بی‌صبری، بر آن غلبه کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید