با یازده ویژگی افراد موفق در زندگی آشنا شوید

ویژگی افراد موفق در زندگی

فهرست مطالب

موفقیت تعریف یکسانی ندارد. این مفهوم صفا با توجه به نظرات شخصی هرکس از زندگی تعریف می‌شود. اما افراد موفق، در هر زمینه‌ای، ویژگی‌هایی دارند که در اکثر آن‌ها مشترک است. به نظر شما ویژگی افراد موفق در زندگی چیست؟ با ما در ادامه همراه باشید تا با شما از این خصوصیات صحبت کنیم.

یک: نظم و انضباط

شاید مهم‌ترین ویژگی افراد موفق در زندگی انضباط شخصی و نظم باشد. همه می‌دانیم که انجام هیچ کاری بدون نظم امکان پذیر نخواهد بود. نظم و انضباط شخصی کیفیتی است که به ما کمک می‌کند تا درباره آنچه می‌خواهیم انجام بدهیم ایده داشته باشیم.

زمانی که برای کاری برنامه‌ریزی می‌کنیم، به فواید آن فکر خواهیم کرد و سپس میلی برای انجام آن به ما دست خواهد داد. حالا نوبت به نظم و انضباط است تا ما را به سمت رسیدن به آن حرکت دهد.

همه افراد موفق در زندگی از اصول خاصی پیروی می‌کنند و هیچ کاری را بدون نظم و انضباط انجام نمی‌دهند. ناپلئون هیل می‌گوید: «انضباط شخصی کلید اصلی ثروت است.» و نیدو کوبین معتقد است: «هزینه نظم و انضباط همیشه کمتر از درد پشیمانی است.»

بیشتر بخوانید: با روش زندگی افراد موفق آشنا شوید

ویژدو: ایمان

راجر فدرر، یکی از اسطوره‌های بزرگ دنیای تنیس، برخلاف باور منتقدان همیشه شگفتی ایجاد می‌کند. او بارها توانسته‌ است جایزه اصلی مسابقات مسترز ویمبلدون را از آن خود کند و وقتی درباره علت موفقیت از او پرسیدند، جواب جالبی داد.

او می‌گوید: «من ایمان داشتم که موفق خواهم شد و همیشه خواب آن را می‌دیدم.» نکته اصلی همین‌جاست. دیگر ویژگی افراد موفق در زندگی داشتن ایمان است.

به خودتان ایمان داشته باشید. اگر به حرف منتقدان و نظرات منفی توجه کنید، نمی‌توانید به آنچه می‌خواهید برسید. همیشه در رسیدن به هدفتان مشتاق باشید. به هیچ چیز جز هدفتان فکر نکنید و افکار منفی را از اطرافتان دور نگه دارید.

رویایتان را زنده نگه دارید. همیشه به آن فکر کنید و هیچ‌وقت از آن دست نکشید. برای رسیدن به هر رویا، به عزم، اراده، بینش، سخت‌کوشی و فداکاری نیاز دارید. اما همه آن‌ها زمانی عمل خواهند کرد که به خودتان ایمان داشته باشید.

سه: صبر و تحمل

یکی از صفاتی که تضمین‌کننده موفقیت است، صبر و تحمل دربرابر سختی‌ها است. یادتان نرود که هر سختی با خود یک فرصت عالی برای پیشرفت به همراه دارد.

شاید ابتلا به یک بیماری وحشتناک به‌نظر برسد، اما به این فکر کنید که ابتلا به این بیماری باعث شده است که چیزی از شما دور شود که به مراتب از آن بیماری بدتر بوده است.

شاید مجبور شوید برای مدتی از هدفتان عقب‌نشینی کنید، اما هربار که خواستید به عرصه برگردید، تلاشتان را دوبرابر کنید. هیچ چیز مانند صبر و استقامت نخواهد توانست به شما کمک کند.

استیوجابز یکی از بارزترین نمونه‌های تبدیل شست به موفقیت با استفاده از عنصر صبر است. او از شرکتی که خود موسسش بود اخراج شد، اما دست از کار نکشید. شرکت دیگری تاسیس کرد، پیکسار را خرید و در ادامه اپل را تاسیس کرد.

مهم است که دربرابر سختی‌ها و ناملایمات منعطف باشید و با صبر به مسیرتان ادامه دهید. ایمان داشته باشید که ثمره صبر، موفقیت خواهد بود.

چهار: اشتیاق و تمرین

شور و شوق به سوخت موفقیت معروف شده است.. چهارمین ویژگی افراد موفق در زندگی داشتن شور و شوق برای رسیدن به هدف و به موازات آن تمرین است.

اشتیاق می‌تواند محرک قدرتمندی برای انعطاف‌پذیری باشد. اشتیاق زمانی شکل می‌گیرد که کاری را که انجام می‌دهید دوست داشته باشید. آن‌وقت می‌توانید بیشترین تلاش را برای رسیدن به هدف ارائه دهید و همزمان با عشق پیش بروید.

تحقیقات نشان داده است که همه اعجوبه‌ها، از جمله موتزات، وودز، بیل گیتس، گروه بیتلز و… قبل از رسیدن به موفقیت ده‌هزار ساعت تمرین کرده‌اند.

ریچارد مارسینکو می‌گوید: «هرچقدر در تمرینات‌تان بیشترین عرق کنید، در جنگ خونریزی کمتری داشت.»

مقاله مرتبط: افراد موفقی که شکست خوردند

ویژگی افراد موفق در زندگیپنج: کنجکاوی

یکی از مهم‌ترین اسرار محرمانه افراد موفق، میل بی‌حد و حصر آن‌ها برای یادگیری هر موضوعی است. و تا زمانی که کنجکاو نباشید، چیز جدیدی یاد نخواهید گرفت.

زمانی که هرروز چیز جدیدی برای یادگیری داریم، ذهنمان قدرتمند و تیز باقی خواهند ماند. یادتان باشد که سفر یادگیری، هرگز پایانی نخواهد داشت.

گاندی می‌گوید: «جوری زندگی کنید که انگار قرار است فردا بمیرید و طوری یاد بگیرید که انگار تا ابد زنده خواهید بود.»

شش: ریسک پذیری

همه افراد موفق برای رسیدن به جایی که در آن ایستاده‌اند، ریسک‌های زیادی را متحمل شده‌اند. کافیست کمی شهود را چاشنی تصمیماتتان کنید تا ریسک‌هایی را متحمل شوید که به شما قدرت پرش به سمت موفقیت خواهند داد.

شاید انجام کاری که همه از انجام آن امتناع کرده‌اند یکی از جلوه‌های ریسک باشد. ریسک‌پذیری الزاما با سرمایه‌گذاری و حساب‌های مالی همراه نیست.

هیچ تضمینی در زندگی وجود ندارد، به همین دلیل حتما قبل قبول ریسک خطرات آن را محاسبه کنید و ببینید آیا برای شکست احتمالی آماده هستید یا نه. ببینید کاری که می‌کنید، ارزش خطر کردن دارد یا نه.

یادتان باشد که جوری ریسک کنید که خانواده‌هایتان را به خطر نیندازید.

شاید خواندن این مقاله برای شما جالب باشد: موفقیت چیست؟ چطور به موفقیت برسیم؟

هفت: اولویت بندی

همه ما لیستی از وظایف داریم که باید انجام شوند. اما فرق افراد موفق با ما چیست؟ هفتمین ویژگی افراد موفق در زندگی این است که وظایف را قبل از برنامه‌ریزی برای انجام، برحسب اهمیت اولویت‌بندی می‌کنند.

یادتان باشد همیشه کارهایی را در اولویت انجام قرار دهید که بیشترین تاثیر را بر وضعیت کاری و مالی‌تان داشته باشد. سخت کنید از کارهایی شروع کنید که انجامشان برایتان سخت‌تر باشد.

بعد از از سر راه برداشتن موانع سخت‌تر، نوبت به کارهایی می‌رسد که انجامشان راخت‌تر است. با این واقعیت که همیشه همه کارها را نمی‌توان انجام داد کنار بیایید.

یاد بگیرید که به فعالیت‌هایی که صرفا وقتتان را هدر می‌دهند نه بگویید. ضمن اینکه یاد بگیرید نمی‌توان همیشه و به همه کس متعهد بود. این کار باعث کنترل بهتر زمانتان می‌شود.

بیشتر بخوانید: برنامه‌ریزی روزانه

ویژگی افراد موفق در زندگیهشت: ارتباطات

برقراری ارتباط با اطرافیان یکی دیگر از بهترین ویژگی‌های افراد موفق است. بیشتر اوقات ما صرف برقراری ارتباطات کتبی و کلامی با دیگران می‌شود. به‌همین دلیل باید درست روشن کنیم که با چه چیزی ارتباط برقرار کنیم و بهترین حالت ارتباط چیست.

یکی از راه‌های بهبود ارتباط این است که سعی کنید شنونده خوبی باشید و دیدگاه طرف مقابلتان را به‌درستی درک کنید.

برای بهبود مهارت‌های ارتباطی باید به‌صورت مداوم خواندن و نوشتن را تمرین کنید. صرف‌نظر از اینکه چه عقیده‌ای دارید، طرف مقابلتان را درک کنید و به او احترام بگذارید.

نه: مراقبت شخصی

یکی از نکات جالب در بررسی ویزگی افراد موفق در زندگی توجه خاص آن‌ها به وضعیت بدنی‌شان است. آن‌ها بیشتر از هرکسی از خودشان مراقبت می‌کنند.

مطمئن شوید که استراحت و تعادل مناسب را در زندگیتان اجرایی می‌کنید. اگر بدنتان در بهترین حالت خود نباشد، خست‌تر خواهید توانست به اهدافتان دست پیدا کنید.

برای حرکت به سمت آرزوهایتان، به انرژی کافی نیاز دارید و ورزش، یوگا، مدیتیشن و مراقبه خواهد توانست انرژی کافی را برای شما فراهم کند.

از خواب غافل نشوید. کمبود خواب می‌تواند به‌صورت جدی وضعیت سلامتی‌تان را درخطر بیندازد. همیشه بین هفت تا هشت ساعت در شبانه‌روز بخوابید.

کمی از وقتتان را به تفریح و پرداخت به کارهایی اختصاص دهید که تفریح محسوب می‌شوند. این کار باعث می‌شود خلاقیتتان هم تقویت شود.

ده: نگرش مثبت ذهنی

همه افراد موفق، مثبت‌نگر هستند و از چیزی شکایت نمی‌کنند. شما کمتر فرد موفقی را پیدا می‌کنید که مدام از همه‌چیز شکایت داشته باشد و منفی باشد.

زمانی که روال کارها بهم م‌ریزد و اوضاع بروقث مراد نیست، گله و شکایت نداشته باشید. سعی کنید هر چالش را به فرصت تبدیل کنید و منعطف باشید.

سپاسگزار بودن برای چیزهایی که داریم، و تلاش برای به‌دست آوردن چیزهای دیگر راهی عالی برای موفقیت است. هیچ‌چیز به‌اندازه آرامش درونی اهمیت ندارد و شما فقط زمانی میتوانید به آرامش برسید که عمیقا سپاسگزار باشید.

ویژگی افراد موفق در زندگییازده: عزت نفس

عزت نفس و داشتن آن سنگ بنای داشتن شخصیتی سالم است. مهم این است که از خودتان و آنچه هستید راضی باشید. عزت نفس یعنی شهرت شما نزد خودتان و این خصوصیت همان ویژگی افراد موفق در زندگی است که به آن‌ها احساس خوبی نسبت به خودشان و توانایی‌هایشان می‌بخشد.

وقتی عزت نفس دارید از شکست ناامید نخواهید شد. عزت نفس به شما کمک می‌کند تا خودتان را دست کم نگیرید و همیشه نسبت به توانایی‌هایتان ایمان داشته باشید.

برای به‌دست آوردن عزت نفس به خصوصیات مثبت‌تان فکر کنید. از خصوصیاتی شروع کنید که خودتان را به خاطر آن‌ها تحسین می‌کنید.

برای مطالعه بیشتر: اعتماد به‌نفس در زنان

موفقیت‌ها و دستاوردهایتان را ثبت کنید و به نکاتی فکر کنید که از شما شخصیتی قدرتمند می‌سازد.

مانع مهم عزت نفس مقایسه خودتان با دیگران است. یادتان باشد که هیچ‌وقت دونفر شبیه هم نیستند. بنابراین هرچقدر هم که تلاش کنیم، نمی‌توانیم به شخص دیگری تبدیل شویم.

پس خودتان را با تمام خصوصیات منحصربه‌فردتان دوست داشته‌باشید و درعین حال تلاش کنید بهترین نسخه خودتان باشید.

ذهن اپلیکیشن

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید