روش زندگی افراد موفق ؛ با پانزده عادت افراد موفق آشنا شوید

روش زندگی افراد موفق

فهرست مطالب

چه کسی می‌تواند ادعا کند که دوست ندارد به آدم موفقی در زندگی تبدیل شود؟ همه می‌دانیم که نمی‌شود یک شبه به موفقیت رسید. موفقیت، مسیر نخواهد شد؛ مگر با ایجاد تغییر در عادات زندگی. عادات عمومی زندگی افراد موفق می‌تواند به شما ایده‌هایی برای داشتن سبک زندگی صحیح و اصولی بدهد. اگر دوست دارید بدانید که برای رسیدن به موفقیت، باید چه عاداتی داشته باشید و اصولا روش زندگی افراد موفق چطور است، با من در ادامه این مقاله همراه باشید.

پانزده روش زندگی افراد موفق

اگر از شانس و تصادف فاکتور بگیریم، هرگز نمی‌توانیم بدون تلاش و داشتن زندگی درست و اصولی به موفقیت برسیم. موفقیت چیزی جز پرورش عادات صحیح و زندگی کردن با برنامه نیست. شناخت این عادت‌ها از الگوی زندگی افراد موفق می‌تواند بسیار ارزشمند و مفید باشد.

بیایید باهم بررسی کنیم و ببینیم که روش زندگی افراد موفق چطور است:

یک؛ نظم

یکی از متداول‌ترین و پرتکرارترین عادت افراد موفق در زندگی، داشتن نظم است. اکثر افراد موفق به این نکته تاکید دارند که زندگیشان براساس الگوهای خاصی چینش شده است و بدون نظم کارهایشان را پیش نمیبرند.

قطعا داشتن برنامه می‌تواند به شما کمک کند تا نظم بیشتری داشته باشید. خوب است که همیشه از قبل برای کارهایتان برنامه‌ریزی کنید و کارهایتان را به ترتیب اهمیت، اولویت‌بندی کنید.

جک دورسی، بنیانگذار توییتر معتقد است که یکشنبه‌ها بهترین روز برای چیدن برنامه هفته است. بااین کار می‌توانید برای بقیه هفته آماده شوید.

روش زندگی افراد موفق

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″][su_animate type=”shake” duration=”0.5″]موفقیت چیست و چطور به موفقیت برسیم؟[/su_animate][/su_box]

دو؛ مراقبه، عبادت و داشتن تمرینات ذهنی

شاید برایتان جالب باشد که بدانید یکی از متداول‌ترین عادات افراد موفق، به دست آوردن آرامش ذهنی از راه‌های مختلف است. آن‌ها سعی می‌کنند با انجام تکنیک‌هایی، آرامش فکری و ذهنی را به خودشان برگردانند.

این روش‌ها می‌تواند به سادگی مدیتیشن‌های کوتاه، یوگا یا عبادت باشد. یادتان باشد که داشتن آرامش برای کسانی که نظم و برنامه دارند کار ساده‌تری است. می بینید؟ همه این عادات مانند زنجیره‌ای به هم متصل است و باید همه آن‌ها را رعایت کنید.

یکی دیگر از کارهایی که می‌توانید برای آرامش و خالی کردن ذهنتان از افکار منفی استفاده کنید. درواقع یکی از اولین و موثرترین روش‌های مدیتیشن، کنترل تنفس و تمرینات تنفسی است.

سه؛ اهل عمل باشید

سومین روش زندگی افراد موفق و عادت آن‌ها، عمل کردن است. درواقع بعد از تنظیم برنامه و اولویت‌بندی کارها، نوبت به عمل کردن به برنامه‌ها می‌رسد. برنامه‌ریزی بسیار مهم است اما بدون عمل، هیچ چیز نیست.

افراد موفق اصولا سریع عمل می‌کنند. آن‌ها بیهوده منتظر آماده شدن نمی‌مانند، بلکه قبل از آمادگی کامل شروع می‌کنند. شاید عجیب و ضدونقیض به‌نظر برسد اما واقعی است.

یادتان باشد بسیاری از مواقع، انتظار برای آمادگی صددرصد چیزی جز تلف کردن وقت نیست. درست همان لحظه که فکر می‌کنیم باید منتظر بمانیم تا آماده شویم، افراد موفق اولین قدم را برداشته‌اند.

[su_box title=”ممکن است خواندن این مقاله برای شما جالب باشد: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″][su_animate type=”shake” duration=”0.5″]باورهای محدود کنند که مانع موفقیت خواهند شد[/su_animate][/su_box]

چهار؛ مراقبت شخصی

مراقبت‌های شخصی که بیشتر حول محور رژیم غذایی اصولی، ورزش کردن و رعایت بهداشت شخصی یکی دیگر از مهم‌ترین عادات افراد موفق در زندگی است.

برای بسیاری از افراد، مراقبت شخصی به معنای داشتن برنامه‌ سفت و سخت تغذیه‌ای و همچنین چک کردن منظم وضع سلامتی است. اما بسیاری از افراد داستان را ساده‌تر می‌کنند.

مثلا زمانی که از ایلان ماسک، موسس شرکت تسلا درباره عادت‌های سلامتی پرسیدند، او گفت که موفقیتش را مدیون دوش گرفتن روزانه است!

پنج؛ مثبت‌نگری

براساس گفته بسیاری از افراد موفق، داشتن نگرش مثبت نه‌تنها یکی از نتایج موفقیت است، بلکه یکی از ریشه‌های آن است.

بسیاری از افراد موفق، مثبت‌نگری و خوش‌بینی را یکی از اولویت‌های اصلی زندگی خود می‌دانند. گذشته‌ازاین آن‌ها معتقدند که صرفا خوش‌بین بودن کافی نیست. بلکه شما باید روزانه به خودتان یادآوری کنید که چرا خوش‌بین هستید.

این مسئله می‌تواند به شما برای داشتن حس خوشبختی و خوش‌بینی عمیقا کمک کند.

روش زندگی افراد موفقشش؛ شبکه‌سازی

ششمین روش زندگی افراد موفق و عادت آن‌ها ارتباط با افراد تاثیرگذار و متفکر است. آن‌ها بیش از هرکسی ارزش تبادل اطلاعات و ایده‌ها را درک می‌کنند و می‌دانند که چقدر ارتباط با دیگران موفق است.

آن‌ها همچنین ارزش همکاری و کار گروهی را می‌دانند. و حتما می‌دانید که کار گروهی در شبکه اتفاق خواهد افتاد.

افراد می‌دانند که پر کردن اطرافشان از افراد موفق چقدر مهم است. آمار نشان می‌دهد که ۷۹درصد افراد سرمایه‌دار، حداقل پنج ساعت از وقتشان را در ماه در شبکه افرادی که برای خودشان درست کرده‌اند می‌گذرانند.

هفت؛ صرفه‌جویی

صرفه‌جویی یکی دیگر از عادات موثری است که برای موفقیت در زندگی نیاز دارید. صرفه‌جویی در منابع و ثروت از عادات افرادی است که در اقتصاد فعالیت مثبت و موفق دارند.

صرفه‌جویی به این معنا است که شما می‌دانید دوری از هدررفت سرمایه، می‌تواند به‌صورت اتوماتیک منجر به کارآمدی شود.

افراد موفق از خرج‌های اضافی دوری می‌کنند. درعوض، آن‌ها برای خرید قیمت‌ها را مقایسه می‌کنند و حتی سر قیمت چانه می‌زنند و مذاکره می‌کنند.

نتیجه این کار موفقیت اقتصادی است. می‌بینید؟ همین عادت کوچک می‌تواند نتایج مثبتی به‌بار بیاورد. دفعه بعد که خواستید پولتان را برای چیزی هدر دهید، به این فکر کنید که عادت صرفه‌جویی تا چه اندازه در بهبود شرایط اقتصادی‌تان موثر است.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″][su_animate type=”shake” duration=”0.5″]هدف گذاری در زندگی[/su_animate][/su_box]

هشت؛ سحرخیزی

هرچقد بیشتر وقتتان را به موفقیت اختصاص بدهید، شانستان برای موفقیت افزایش پیدا خواهد کرد. افراد موفق سعی می‌کنند صبح‌ها زود بیدار شوند و سحرخیزی از ارکان مهم عادت زندگی افراد موفق است.

حتما اسم باشگاه پنج صبحی‌ها به گوشتان خورده است. این باشگاه اعضای زیادی دارد و تقریبا همه افراد موفق صبح زود بیدار می‌شوند.

روش زندگی افراد موفقنه؛ به اشتراک گذاری

فرقی نمی‌کند صدقه دادن و کمک‌های مالی باشد یا به اشتراک‌گذاری ایده؛ افراد موفق عادت دارند که هرچه دارند را بدون چشم‌داشت با دیگران به اشتراک بگذارند. آن‌ها ارزش بخشش را درک می‌کنند و بیشتر آن‌ها عقیده دارند که موفقیت آن‌ها باید شامل چیزی بیش از تجمیع ثروت شخصی شود.

بسیاری از نیکوکاران بزرگ دنیا، از موفق‌ترین افرادی هستند که می‌شناسید. جی‌کی رولینگ نویسنده معروف داستان‌های محبوب هری پاتر آنقدر ثروتش را بخشیده است که دیگر جزو افراد ثثروتمند محسوب نمی‌شود.

به نظر این افراد کمبود ثروت، زمانی که به بخشش اختصاص پیدا کند، معنایی ندارد. عضویت داوطلبانه در گروه‌های خیرخواهانه یا کمک به ساخت مدرسه و هرکاری که منجر به نتیجه‌ای خیر شود، جزو فعالیت‌های محبوب افراد موفق است.

ده؛ مطالعه

مهم است که بدانید افراد موفق بسیار مطالعه می‌کنند. درحالیکه که معمولا همه برای لذت و تفریح مطالعه می‌کنند، بسیاری از افراد این عادت را برای کسب اطلاعات بیشتر و گسترش بینش انتخاب می‌کنند.

برای هرکس که دوست دارد تبدیل به شخصیتی الهام‌بخش شود، مطالعه یکی از مهم‌ترین ارکان زندگی محسوب می‌شود.

جی‌کی‌رولینگ، در یکی از مصاحبه‌های خود گفته بود که در کودکی هرچیزی را که به دستش می‌رسید می‌خواند. او توصیه می‌کند که تا جایی که می‌توانید مطالعه کنید؛ هیچ‌چیز به اندازه مطالعه نخواهد توانست به شما کمک کند.

روش زندگی افراد موفقیازده؛ چندین منبع درآمد دارند

بسیاری از میلیونرهای خودساخته متکی به یک منبع درآمد نیستند. آن‌ها چندین جریان درآمد را در زندگی اجرایی می‌کنند.

شصت‌وپنج درصد این افراد ادعا می‌کنند که حداقل سه منبع درآمد برای خود دست‌وپا کرده‌اند. آن‌ها عقیده دارند که منابع متفاوت درامد به شما امکان می‌دهد که حتی با وجود پیدایش مشکلات اقتصادی، آسیب چندانی نبینید.

دوازده؛ زمانی را به تمرکز اختصاص می‌دهند

تفکر متمرکز دوازدهمین عادت در روش زندگی افراد موفق است. تفکر متمرکز به شما اجازه می‌دهد که به خوبی کارایی ذهنتان را افزایش دهید و بهترین راه برای از بین بردن پارازیت‌های فکری است.

بیشتر افراد موفق برنامه‌ای منظم برای متمرکز شدن در طول روز دارند و حداقل سی دقیقه در روز را به این کار اختصاص می‌دهند. مهم نیست که روزتان را چگونه گذرانده‌اید. شما باید زمانی را در روز عمیقا فکر کنید و متمرکز شوید.

این کار به شما کمک می‌کند که فکرتان را از روابط‌تان، اوضاع سلامتی‌ یا کارتان و سایر مسائل خالی کنید و آرامش بیشتری پیدا کنید. این فعالیت درست مانند مدیتیشن به شما کمک خواهد کرد و تاثیر زیادی در آرامش روانتان خواهد گذاشت.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″][su_animate type=”shake” duration=”0.5″]الزام مهارت های نرم برای موفقیت. چطور مهارت های نرم را بهبود ببخشیم؟[/su_animate][/su_box]

سیزده؛ آن‌ها خودشان اهدافشان را دنبال می‌کنند

افراد موفق فلسفه خاصی در زندگی دارند. آن‌ها معتقدند که باید رییس خودتان باشید. این مسئله به این دلیل است که به شما کمک می‌کند به صورت تخصصی و حرفه‌ای آزاد باشید و می‌توانید به صورت منعطف هرچقدر که دلتان خواست کار کنید.

افراد موفق وقتشان را برای تحقق رویای دیگران هدر نمی‌دهند. آن‌ها اهداف خودشان تنظیم می‌کنند و وقتشان را برای رسیدن به همان هدف اختصص می‌دهند.

این افراد کار کردن را بدون محدودیت و با ساعت‌های طولانی دوست دارند، چون می‌دانند هرچقدر که بیشتر کار کنند زودتر به رویاهایشان خواهند رسید.

چهارده؛ آن‌ها استانداردهای شخصی بالایی دارند

تا آنجایی که به خودمان مربوط شود، همه حق انتخاب دارند. اما افراد موفق از یک استاندارد خاص طبیعت نمی‌کنند. آن‌ها استاندارد شخصی بالایی را برای خودشان تعریف می‌کنند چون به آن‌ها کمک می‌کند که نتایج ضروری برای رسیدن به موفقیت را به دست بیاورند.

روش زندگی افراد موفقپانزده؛ به اندازه کافی می‌خوابند

داشتن خواب کافی دیگر عادت در روش زندگی افراد موفق است. خواب کافی نه‌تنها مغزتان را تیزتر خواهد کرد، بلکه به شما کمک می‌کند تا حالتان را بهتر کنید.

افراد موفق به اهمیت خواب آگاه هستند. اهمیت خواب و کیفیت آن از مهم‌ترین مسائلی است که افراد موفق در روتین زندگی‌شان به آن اهمیت می‌دهد. چون درنهایت به آن‌ها کمک خواهد کرد تا کیفیت کارشان را افزایش دهند.

در نهایت

یادتان باشد که موفقیت میراث خانوادگی نیست و یا کاملا به شانس بستگی ندارد. افراد موفق با اجرایی کردن عادات مثبت و تاثیرگذار در زندگی توانسته‌اند به حداکثر کارایی و افزایش ضریب موفقیت برسند.

شما هم اگر دوست دارید که به موفقیت برسید، از همین حالا شروع کنید. این عادات را در زندگی اجرایی کنید و نتایج شگفت‌انگیز آن را مشاهده کنید.

شما بگویید! چه عادت‌های دیگری می شناسید که می‌تواند به افزایش درصد موفقیتتان کمک کند؟ ما از خواندن نظرات ارزشمند شما خوشحال خواهیم شد.

روش زندگی افراد موفق

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید