افزایش اعتماد به نفس در زنان ؛ تکنیک های افزایش عزت نفس و نداشتن ترس ازعدم موفقیت

فهرست مطالب

بانوانی که اعتماد به نفس بالایی دارند، دارای دو ویژگی خاص هستند: عزت نفس بالا و نداشتن ترس از عدم موفقیت. اعتماد به نفس بالا اعتقاد شخصی به توانایی فرد برای موفقیت است که شامل ارزیابی مثبت از توانایی‌های اوست، همچنین نداشتن ترس از شکست به تمایل فرد در بیرون رفتن از منطقه راحتی اوست.

تکنیک‌های مربوط به افزایش اعتماد به نفس در زنان هر دو این ویژگی‌ها را نشانه می‌گیرد تا به بانوان و دختران این نوید داده شود که چطور می‌توانند از هر سَدی عبور کنند و موفقیت را در آغوش بکشند؛ با ذهن همراه باشید.

افزایش اعتماد به نفس در زنان

در زیر یک به یک به راه های تقویت اعتماد به نفس در بانوان می‌پردازیم:

باورهای محدودکننده خود را به چالش بکشید

به ویژه زنان اغلب دارای تعدادی از اعتقادات و باورهای خود محدود‌کننده هستند که مانع از پیشروی آنها می‌شود. دختران از کودکی با داشتن یک تصویر ضعیف، انتظارات نسبتاً کم از زندگی و اعتماد به نفس پایین‌تر نسبت به پسرها بزرگ می‌شوند.

درواقع، برای افزایش اعتماد به نفس، باید روایت‌های منفی خود را به چالش بکشید، مثلاً من به اندازه کافی خوب نیستم! به اندازه کافی باهوش نیستم! به جای بیان این جملات، صحبت‌های دلسوزانه و خوش‌بینانه را جایگزین کنید و روی نکات مثبت خود متمرکز شویم.

سه مرحله برای به چالش کشیدن باورهای محدودکننده خود و بازنویسی روایت درونی شما وجود دارد:

افزایش اعتماد به نفس در زنان
افزایش اعتماد به نفس در زنان

۱- باورهای محدودکننده خود را مشخص کنید. برخی از شما ممکن است از قبل به طور آگاهانه از تردیدها و ترس‌های درونی خود آگاه باشید. ممکن است برخی از شما برای شناسایی افکاری که شما را از انجام اقدامات عملی باز می‌دارد، نیاز به مدت شناخت بیشتری از خود دارید.

یک راه خوب برای مشخص کردن اعتقادات خود محدودکننده، نظارت بر محرک‌های عاطفی شما است. اگر موقعیت‌های خاصی وجود دارد که باعث اضطراب یا ترس شما می‌شود، مدتی وقت بگذارید تا درباره آنچه منجر به ایجاد ترس در شما می‌شود فکر کنید.

توجه به روایت درونی خود در طول یک روز، کاری است که می‌تواند به شما کمک کند تا باورهای محدودکننده خود را ابراز کنید. توجه داشته باشید چه زمانی موفقیت‌های خود را به دیگران نسبت می‌دهید یا فکر می‌کنید خوش‌شانس هستید. همچنین به مقایسه‎هایی که از خود نسبت به دیگران می‌کنید نیز توجه کنید.

مقایسه به طور معمول مغرضانه است، ما متوجه موفقیت‌های بیرونی دیگران می‌شویم اما مبارزات درونی، ناامنی‌ها و محدودیت‌های آنها را نمی‌بینیم. بهتر است ما روی نواقص خودمان تمرکز کنیم و سپس بتوانیم دستاوردهای خود را بهتر درک کنیم.

۲- باورهای محدودکننده خود را به چالش بکشید. هنگامی که اعتقادات خود محدودکننده را مشخص کردید، حالا زمان آن است که این باورها را به چالش بکشید. برای این کار نخست برای محدودیت های خود استدلال بیاورید، ببینید چرا اصلاً چنین محدودیتی برای شما ایجاد شده است. با این کار می‌توانید ذهن پرسشگر خود را فعال کنید و به جستجوی مشکل بپردازید.

برای مثال، اگر از سخن گفتن در جمع ترس دارید، سعی کنید در جمع‌های دوستانه یا خانوادگی شرکت کنید و در صحبت‌ها شریک شوید. از شروع هر کاری نترسید، تلاش کنید خود را در موقعیت‌های جدید قرار دهید تا به مرور با محدودیت‌های‌تان مواجه شوید و آنها یک به یک به چالش بکشید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]توسعه فردی چیست؟ روش‌های بهبود توسعه شخصی برای موفقیت[/su_animate]

[/su_box]     

۳- روایت را تغییر دهید. قدم سوم جایگزین کردن باورهای محدودکننده خود با روایتی منطقی‌تر، معقول‌تر و خوش بینانه‌تر است.برای مثال، اگر از سخنرانی در جمع می‌ترسید، و در عین حال به مدیریت علاقه دارید، می‌توانید در کلاس های بهبود سخنرانی شرکت کنید تا بتوانید در شغل آینده خود موفق شوید.

به طور کلی، هرگونه مشکل و محدودیتی را جایگزین به یک روش سودمند و آینده‌دار کنید. فقط یادتان باشد، زنان هیچ چیز کمتر از مردان‌تر ندارند.

دستاوردهای خود را داشته باشید

بررسی موفقیت و دستاوردها
بررسی موفقیت و دستاوردها

مطالعات نشان می‌دهند که زنان برای موفقیت‌های‌شان تمایل به کمک دیگران دارند. به نظر می‌رسد که مردان برعکس عمل می‌کنند و موفقیت‌های خود را براساس تلاش و استعدادهای‌شان به دست می‌آورند. وقتی موفقیت‌های خود را به عواملی خارج از خود نسبت می‌دهید، این مورد اعتماد به نفس شما را تضعیف می‌کند.

چرا زنان این کار را می‌کنند؟ برخی معتقدند که زنان ممکن است به دلیل ترس از نقش‌های زنانه با درک غیرقانونی بودن، رقابتی بودن یا فریبنده بودن، در دستیابی به دستاوردهای خود ناکام باشند. از سن جوانی، دختران یاد می‌گیرند که دستاوردهای خود را به عنوان روشی برای ایجاد ارتباط با دختران دیگر ایفا کنند.

با مشخص کردن «لحظه های برجسته» در طول زندگی دانشگاهی، شغلی و شخصی خود، مهارت‌های‌تان را تصدیق کنید. به منابع داخلی و قابلیت‌هایی که از هر دستاوردی پشتیبانی می‌کند بیاندیشید و آنها را دنبال کنید. در لحظات شک و تردید، به نمودار دستاوردهای خود رجوع کنیدو ببینید در زندگی به چه چیزهای گرنبهایی رسیده‌اید.

تجسم مثبت داشته باشید

یکی دیگر از تکنیک های اثبات شده برای افزایش اعتماد به نفس در زنان و بهبود عملکرد آنها، داشتن تجسم مثبت است. طبق تحقیقات انجام شده با استفاده از تصاویر مغزی، تجسم به این دلیل مفید است که نورون‌های موجود در مغز ما، آن سلول‌های برانگیخته برقی که اطلاعات را انتقال می دهند، تصاویر را معادل یک عمل در زندگی واقعی تفسیر می‌کنند.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]تفاوت ذهن، فکر و مغز[/su_animate]

[/su_box]     

هنگامی که ما یک عمل را تجسم میکنیم، مغز انگیزه‌ای را ایجاد می‌کند و به سلول‌های عصبی ما می‌گوید که آن عمل را انجام دهد.

این کار یک مسیر عصبی جدید ایجاد می‌کند تا خوشه‌هایی از سلول‌های مغز ما که برای ایجاد خاطرات یا رفتارهای آموخته شده با یکدیگر کار می‌کنند را به روشی متناسب با آنچه تصور می‌کردیم راهنمایی کند.

همه اینها بدون انجام فعالیت بدنی رخ می‌دهد، اما نتیجه مشابهی دارد. انگیزه و آمادگی دنبال کردن هدف به معنای عملی کردن رویاها است. خوددلسوزی قدم اول برای احترام به خود و حفظ عزت نفس خودمان است.

برای افزایش اعتماد به نفس رشد کنید

برای افزایش اعتماد به نفس رشد کنید

از آنجا که ترس از شکست می‌تواند زنان را عقب نگه دارد، برای بانوان مهم است که راهکارها و ابزارهایی را برای مهار و مقابله با عدم موفقیت به کار گیرند. افراد دارای ذهنیت ثابت، هر عملکرد را به عنوان معیار توانایی‌های خود می‌دانند، در حالی که افراد دارای ذهنیت رشد، عملکرد را به عنوان ابزاری برای پیشرفت توانایی‌های خود درک می‌کنند.

افراد با طرز فکر ثابت از موقعیت‌هایی که محدودیت‌های آنها را در معرض خطر قرار می‌دهد، دوری می‌کنند. این امر مانع از آن می‌شود که افراد از منطقه راحتی خود خارج شوند و از خطرات لازم برای توسعه مهارت‌های جدید استفاده کنند. در مقابل، افراد با ذهنیت رشد، هر موقعیتی را به عنوان یک فرصت یادگیری می‌دانند که می‌تواند آنها را به سمت دستیابی به اهد‌اف‌شان نزدیک‌تر کند.

آراستن و توجه به ظاهر مهم است

بیایید با اصول اولیه شروع کنید، یعنی آراستن؛ این فقط یکی از مواردی است که زنان به آن توجهی جهانی دارند. روشی که با بدن . چهره خود رفتار می‌کنید واقعاً بازتابی از عزت نفس شما است. تمام چیزی که برای مرتب بودن و زیبای می‌خواهید، فقط ۲۰ دقیقه از وقت شما را در هر روز صبح می‌گیرد.

آراستن چهره و بدن می‌تواند به طور فزاینده ای، اعتماد به نفس زنان را افزایش دهید. مانند آراستن، نوع پوشش شما نیز پیام قدرتمندی در مورد آنچه درباره خود فکر می‌کنید را به سمت دیگران ارسال می‌کند. شما لازم نیست میلیون‌ها تومان برای ظاهر زیبای خود صرف کنید. فقط کافی است به وبسایت‌های مُد و پیج‌های مشور اینستاگرام سری بزنید.

سپس به استایل مورد علاقه خود پی ببرید و سعی کنید یک کمد لباس با تنوع انواع پوشش را برای خود مهیا کنید. هر روز کمی وقت بگذارید به ظاهر و لباس خود اهمیت دهید. وقتی به ظاهر خود می‌رسید، فوراً متوجه تفاوت در نحوه برخورد دیگران با خود خواهید شد.

ورزش روزانه را فراموش نکنید

افزایش اعتماد به نفس در بانوان

یکی از موثرترین راه‌های افزایش اعتماد به نفس در زنان ورزش کردن است. ظاهر جسمی شما هنگام جذب دیگران بسیار مهم است. ورزش منظم همچنین می‌تواند به شما احساس آرامش بیشتری بدهد و مواد شیمیایی مغز را که برای بهزیستی ذهنی شما ضروری هستند را آزاد کند.

اگر می‌خواهید بدنی خوش‌فرم و زیبا داشته باشید و هر بار که در آینه خود را می‌بینید لذت ببرید، به این نکته توجه کنید که حداقل ۳۰ دقیقه ورزش روزانه را انجام دهید. به یاد داشته باشید، لازم نیست حتماً در کلاس‌های ورزشی ثبت نام کنید و یا یک مربی خصوصی بگیرید! داشتن یک برنامه ورزشی ۳۰ دقیقه‌ای در هر ساعتی روز، باعث زیباتر شدن بدن و افزایش اعتماد به نفس‌تان می‌شود.

به زبان بدن خود توجه کنید و در زمینه ارتباط غیرکلامی کار کنید

یکی از باورنکردنی‌ترین موارد درباره ذهن انسان این است که چگونه فیزیولوژی (فیزیک) ما تقریباً به سرعت می‌تواند بر روان ما تأثیر بگذارد. سر خود را بالا نگه دارید، شانه‌های‌تان را به عقب بکشید و سعی کنید با اعتماد به نفس راه بروید.

این همان فیزیولوژی بدنی است که باعث می‌شود شما بدون آنکه حرفی بزنید، از نظر ظاهری خود را با اعتماد به نفس نشان دهید. این موضوع ایده خوبی است که هر روز کمی وقت بگذارید تا روی زبان بدن و فیزیولوژی خود کار کنید.

می‌توانید با اصلاح نحوه ایستادن، نشستن و راه رفتن خود شروع کنید و در نهایت با اطمینان در هنگام مراجعه به شخصی، به نقاط ظریف مانند نگاه داشتن تماس چشمی محکم هنگام مکالمه با همکار یا صحبت کردن آرام فکر کنید.

مهارت مکالمه خود را تقویت کنید

عموماً تعامل اجتماعی شکست خورده منجر به افت اعتماد به نفس در زنان می‌شود، که به نوبه خود منجر به گوشه شنشینی و انزوا نیز می‌شود. بنابراین چگونه می‌توانید به دنبال رفع این مسئله و ایجاد اعتماد اجتماعی باشید؟

این می‌تواند با انجام کاری به سادگی اجرای تمرین صحبت کردن با یک فرد غریبه باشد. حتی لازم نیست ظاهری جذاب باشید، و حتی مهم نیست که درباره چه چیزی صحبت می‌کنید. فقط کافی است این نکته را به یاد داشته باشید که بتوانید حداقل روزانه دو دقیقه مکالمه با یک فرد غریبه را انجام دهید. اعتماد به نفس اجتماعی که در شما ایجاد می‌شود، باعث بهبود مهارت کلامی در شما می‌شود.

کاری را خارج از منطقه راحتی خود انجام دهید

افزایش اعتماد به نفس

ماندن در منطقه راحتی روشی بسیار مؤثر برای خفه کردن انرژی! و در نهایت از بین بردن اعتماد به نفس است. هر بار که در برابر وضعیت یا عملی ناآشنا مواجه می شوید، به طور ناخودآگاه به ذهن خود می‌گویید که به خودتان اعتماد کافی ندارید تا بتوانید این چالش را انجام دهید.

بنابراین از این پس، حداقل یک بار در روز به طور فعال در مورد خروج از منطقه راحتی خود کار کنید. شما حتی برای انجام این کار نیازی به انجام کارهای جدی یا خطرناک ندارید. برای شروع می‌توانید به وارد کارهایی که از آنها ترس داشتید شوید، برای مثال اگر از آب می‌ترسید، در کلاس شنا ثبت نام کنید.

تأییدات مثبت را تمرین کنید

شما می توانید بر روی تصویر جسمی، موفقیت شغلی و مهارت‌های اجتماعی خود به تنهایی کار کنید، اما اگر گفتگو و روندهای تفکر درونی شما منفی باشد، هرگز به دنبال ایجاد به نفس پایدار نخواهید بود. یک تمرین ساده که می‌توانید هر روز انجام دهید این است که هر صبح قبل از شروع روز، یک مورد مثبت در مورد خود بنویسید و آن را بخوانید.

انجام این کار می‌تواند در بهبود زندگی و افزایش اعتماد به نفس در زنان بسیار مؤثر باشد. همان‌طور که قبلاً گفتم، تنها شخصی که تا به حال قادر خواهد بود اعتماد به نفس پایدار در خود ایجاد کند خودِ شما هستید.

[su_note note_color=”# d1d3d4″ radius=”10″ class=””]

در روان‌شناسی مثبت‌اندیشی، تجسم مثبت شامل تصور بهترین نسخه از خود است. تصور کردن از بهترین خود، ممکن است به شما در روشن شدن اهداف نهایی کمک کند. با داشتن ایده‌ای تعریف شده از آنچه می‌خواهید به آن برسید، بهتر می‌توانید مراحلی را که باید انجام دهید را مشخص کنید.

[/su_note]

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید