خلاصه کتاب چگونه در روز دوساعت وقت اضافه داشته باشیم

چگونه در روز 2 ساعت وقت اضافه داشته باشیم
چگونه در روز 2 ساعت وقت اضافه داشته باشیم

فهرست مطالب

خلاصه کتاب چگونه در روز دوساعت وقت اضافه داشته باشیم میگوید: وقت طلاست! همه ما این مثل را بارها شنیده‌ایم و آن را قبول داریم. اما چندردصد ما واقعاً ایمان‌داریم که زمانمان مانند طلا باارزش است و نباید آن را هدر بدهیم؟

برایان تریسی دغدغه خود درباره زمان و ارزش مدیریت صحیح آن را در کتاب « چگونه در روز دو ساعت وقت اضافه داشته باشیم» به خوانندگان ارائه کرده است.

با ما در ذهن همراه باشید تا با خواندن خلاصه کتاب چگونه در روز دو ساعت وقت اضافه داشته باشیم بیشتر با این کتاب ارزشمند و تأثیرگذار آشنا شویم.

معرفی کتاب چگونه در روز دو ساعت وقت اضافه داشته باشیم

مدیریت زمان یکی از عوامل مؤثر در موفقیت است. کافی است به زندگی افرادی که جزو انسان‌های موفق به‌حساب می‌آیند نگاهی کوتاه بیندازیم. به‌سادگی متوجه خواهیم شد که اکثریت آن‌ها توانسته بودند به‌خوبی زمانشان را مدیریت کنند.

شاید این جمله شعاری به نظر برسد، اما نمی‌توان از این واقعیت که زمان قابل بازگشت نیست به‌سادگی چشم‌پوشی کرد. به همین دلیل می‌توان گفت که زمان، باارزش‌ترین دارایی ماست. گاهی وقت‌ها بااینکه کار خاصی انجام نمی‌دهیم، زمان کم می‌آوریم. علت این مسئله مدیریت ناقص ما در صرفه‌جویی وقت است.

اگر مدیریت زمان را به‌عنوان یک مهارت کاربردی و مؤثر در موفقیت به‌خوبی یاد بگیریم، می‌توانیم در زمره افراد موفق قرار بگیریم. اما نکته مهم اینجاست که چطور مدیریت زمان را یاد بگیریم.

کتاب «چگونه در روز دو ساعت وقت اضافه داشته باشیم» اثر برایان تریسی، روی مسئله مدیریت زمان متمرکزشده است. این کتاب با آموزش ترفندهایی که به‌سادگی قابل‌اجرا هستند، به ما در مدیریت زمان و صرفه‌جویی وقت کمک خواهند کرد.

برایان تریسی در این کتاب به خوانندگان می‌آموزد که لازمه موفقیت استفاده بهینه از زمان است. با استفاده بهینه از زمان و صرفه‌جویی در وقت می‌توانیم به بهره‌وری دست پیدا کنیم.

بهره‌وری همان کلمه کلیدی دررسیدن به موفقیت و ارتقا وضعیت کاری است. نکته مهمی که با اجرای ترفندهای کتاب «چگونه در روز دو ساعت وقت اضافه داشته باشیم» به آن خواهید رسید.

درباره برایان تریسی

برایان تریسی
برایان تریسی

برایان تریسی یکی از موفق‌ترین نویسندگان درزمینهٔ خودیاری است. کتاب‌های این نویسنده کانادایی به تأثیرگذاری و کاربردی بودن معروف هستند. تریسی در بسیاری از کشورهای دنیا کارگاه آموزشی، کنفرانس و جلسات گفتگو برگزار کرده است.

این نویسنده کانادایی از میلیونرهای خودساخته معروف جهان است. او از کودکی به خاطر وضعیت نامناسب اقتصادی خانواده، دست به هر کاری زد تا به استقلال مالی برسد. حالا برایان تریسی مدیرعامل یک شرکت معروف درزمینهٔ مشاوره و مدیریت است.

تریسی تجربیات شخصی خودش را درزمینهٔ راه‌اندازی کسب‌وکار، مدیریت زندگی شخصی و بهبود وضعیت شغلی را در کتاب‌هایش گنجانده است.

کتاب‌های برایان تریسی حاوی نکات ارزشمندی درباره توسعه فردی و مدیریت شخصی هستند. این نکات کاربردی، ساده و درعین‌حال جذاب‌اند. نثر تریسی بسیار روان است و خوانندگان از هر سطح و گروه جامعه می‌توانند به‌خوبی با آثار او ارتباط برقرار کنند.

خلاصه کتاب چگونه در روز دوساعت وقت اضافه داشته باشیم

نکته مرکزی کتاب «چگونه در روز دو ساعت وقت اضافه داشته باشیم»، مدیریت زمان برای رسیدن به موفقیت است. درواقع نویسنده کتاب سعی کرده است از زمان به‌عنوان مهم‌ترین عامل رسیدن به موفقیت نام ببرد. در این کتاب روش‌هایی را خواهید آموخت که باعث می‌شود بیشترین صرفه‌جویی در وقت را داشته باشید.

اولین مبحثی که در این کتاب مطرح می‌شود، درباره انتخاب هدف است. اساساً بدون هدف، نمی‌توانید به انسان موفقی تبدیل شوید. چون چیزی برای رسیدن وجود ندارد که به موفقیت معنا ببخشد.

نکته مهم این است که باید بدانید موفقیت، با لذات تعریف مشخص و واحدی ندارد. این مفهوم برای هرکس به‌تناسب موقعیت و وضعیتش تعریف می‌شود.

این شما هستید که به موفقیت معنا می‌دهید. پس برای رسیدن به موفقیت مختص به زندگی خودتان، باید اهدافتان را تنظیم کنید.

بعد از تنظیم اهداف، نوبت به شناخت ارزش‌ها و سپس برنامه‌ریزی برای رسیدن به هدف می‌رسد. تریسی تأکید می‌کند که برای داشتن برنامه مفید و هدفمند، باید تمام‌کارهایی که در روز انجام می‌دهید را یادداشت کنید تا بتوانید به امورتان سامان ببخشید.

این ترفند با حذف کارهای غیرضروری و اضافه انجام می‌شود. پس در قدم بعدی باید بیاموزید که کارها را اولویت‌بندی کنید و میزان اختصاص زمان به هر کار را به نسبت به ارزش و اولویت آن تنظیم کنید.

این کتاب ترفندهای جالب و کاربردی را برای مدیریت بهتر زمان به شما خواهد آموخت. این کتاب در ۲۱ فصل تدوین‌شده است و هر فصل به یک نکته مهم درباره مدیریت زمان اختصاص دارد. فهرست مطالب را در خلاصه کتاب چگونه در روز دوساعت وقت اضافه داشته باشیم مشاهده خواهید کرد:

داشتن 2 ساعت وقت اضافه در روز
داشتن ۲ ساعت وقت اضافه در روز

مقدمه
بخش اول؛ داشتن میل و آرزو
بخش دوم؛ خودپنداری
بخش سوم؛ ارزش‌های شما چه هستند؟
بخش چهارم؛ مطالعه، بررسی و تأمل بر آنچه انجام می‌دهید
بخش پنجم؛ اهداف و مقاصد خود را مشخص کنید
بخش ششم؛ تهیه طرح‌هایی با تمام جزئیات است
بخش هفتم؛ فهرستی از کارهایی فراهم کنید که باید آن‌ها را انجام بدهید
بخش هشتم؛ از قانون ۸۰ به ۲۰ استفاده کنید
بخش نهم؛ باارزش‌ترین استفاده‌ای که الآن از زمانم می‌توانم ببرم چیست؟
بخش دهم؛ فعالیت‌های نتیجه‌بخش رمز مدیر کارآمد است
بخش یازدهم؛ تمرکز بر روی کار
بخش دوازدهم؛ انجام کاری را به تعویق نیندازید
بخش سیزدهم؛ ایجاد وقفه‌های زمان
بخش چهاردهم؛ وقفه‌ها و ایجاد مزاحمت‌ها را تحت کنترل درآورید
بخش پانزدهم؛ تماس‌های تلفنی‌تان را کنترل نمایید
بخش شانزدهم؛ جلسات مؤثر و نتیجه‌بخش برگزار نمایید
بخش هفدهم؛ دسته‌بندی کردن کارهایتان
بخش هجدهم؛ سه راهکار برای خواندن مطالب
بخش نوزدهم؛ پیشرفت فردی
بخش بیستم؛ سازمان‌دهی کردن
بخش بیست و یکم؛ اعتدال و میانه‌روی

چرا باید این کتاب را بخوانیم؟

مدیریت زمان یک مهارت مهم و کاربردی زندگی است که اکثر ما از کودکی آن را آموزش ندیده‌ایم. با مدیریت زمان می‌توانیم به‌راحتی از پس وظایف محول شده بربیاییم و به یک فرد موفق درزمینهٔ کاری تبدیل شویم.

ترفندهایی که این کتاب به شما معرفی می‌کند بسیار ساده و کاربردی است. این ویژگی کتاب‌های تریسی باعث شده است تا آن‌قدر معروف و محبوب شوند. او در کتاب‌های خود به نکات بسیار ریز و ساده‌ای اشاره می‌کند که تا پیش‌ازاین به‌سادگی از کنارشان می‌گذشتیم و به آن‌ها توجه نداشتیم.

با خواندن این کتاب می‌توانید نگاه جدیدی به برنامه‌های زندگی‌تان داشته باشید و درخواهید یافت که مدیریت زمان تا چه اندازه آسان و امکان‌پذیر است. این کتاب می‌تواند دریچه‌ای رو به موفقیت هرچه بیشتر شما باز کند. توصیه می‌کنم کتاب چگونه در روز دو ساعت وقت اضافه داشته باشیم را بخوانید و آن را به کسانی که برایتان اهمیت دارند معرفی کنید.

قسمت‌هایی از کتاب چگونه در روز دو ساعت وقت اضافه داشته باشیم

داشتن دو ساعت وقت اضافه در روز
داشتن دو ساعت وقت اضافه در روز

تماس‌های تلفنی‌تان را کنترل نمایید. امروزه کلید کنترل تماس‌های تلفنی استفاده از صفحه نمایشگر شماره است. چرا به تلفن جواب می‌دهیم؟ می‌دانید چرا؟ دلیلش فقط حس کنجکاوی است. درست مثل میمون‌ها. کنجکاوی بسیار عجیبی داریم. می‌خواهیم بدانیم چه کسی پشت خط تلفن است.

بنابراین با قطع کردن گوشی تلفن بر این حسمان غلبه کنیم. زمانی که شما با کارکنانتان جلسه دارید به منشی‌تان بگویید تلفن‌ها را جواب دهد. ۱۰ دقیقه گفتگوی بدون وقفه با یک نفر بهتر از این است که ۳۰ الی ۴۰ دقیقه باکسی حرف بزنیم درحالی‌که پشت سر هم تلفن در حال زنگ زدن باشد.

مدیریت زمان مهارتی است که لازمه موفقیت است. نه‌تنها لازمه موفقیت در زندگی است، بلکه لازمه موفقیت‌های کاری و چیزهای دیگر نیز هست، زیرا مدیریت زمان درواقع همان مدیریت زندگی است.

زمان، منبع ضروری و غیرقابل جایگزین برای رسیدن به موفقیت است. گران‌بها‌ترین سرمایه شماست. چیزی است که نمی‌توانید بدون آن ادامه حیات دهید یا کاری از پیش ببرید.

 

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید