یازده عادت زنان دارای اعتماد به نفس را بهتر بشناسید

زن با اعتماد به نفس

فهرست مطالب

اعتماد به نفس چیزی نیست که صرفا آن را داشته باشید. اعتماد به نفس چیزی است که باید برای دستیابی به آن تلاش کنید و برای این کار نیاز به بعضی از عادات و رفتارهای خاص دارید. ما در این مقاله یازده مورد از عادت های اصلی یک زن با اعتماد به نفس را توضیح داده ایم، شما چند مورد از این عادت ها را دارا هستید؟ با ما در ذهن همراه باشید.

به اشتراک گذاری بهترین کار است!

زمانی که کلمه زن با اعتماد به نفس را می‌شنوید، به‌طور خودکار تصویر کسی در ذهنتان مجسم می‌شود. این فرد به‌راحتی موردتوجه قرار می‌گیرد، موفقیت‌هایش به تصویر کشیده می‌شود و باعث ایجاد حس خوشنودی خواهد شد. این افراد الگوی کاملی از «اعتماد به نفس» برای شما هستند.

اما چه ویژگی در این افراد وجود دارد که باعث می‌شود افراد با اعتماد به نفس در نظر گرفته شوند؟ همانند بسیاری از صفات، عادت‌های خاصی هم در زنان دارای اعتماد به نفس بالا وجود دارد که می تواند حس خوشنودی را به وجود بیاورد.

در ادامه با مجموعه ای از یازده عادت زنان دارای اعتماد به نفس آشنا می شوید. نیازی نیست که شما همه آن‌ها را داشته باشید تا شخصیتی با اعتماد به نفس تلقی شوید، بلکه درحقیقت پیدا کردن یک زن با تمامی ویژگی های اعتماد به نفس نیز امکان پذیر نخواهد بود.

۱- او هنجارها را زیر سوال می برد

شما به‌سختی می توانید زنی با اعتماد به نفس بالا را پیدا کنید که تمام جریان‌های موجود را پشت سر گذاشته و هیچ‌وقت چیزهایی که از او خواسته می‌شود را زیر سوال نبرد. زیر سوال بردن هنجارهای موجود میتواند یکی از ویژگی‌های این افراد باشد.

من در مورد آن زنانی که در مورد هرچیزی بحث می‌کنند حرف نمی زنم. یا حتی زنانی که همیشه حس می‌کنند زندگیشان در جریان درستی قرار ندارد، بلکه در مورد زنانی حرف می‌زنم که همیشه می‌پرسند «چرا؟ چه کاری انجام می‌دهید و چه کاری می‌خواهید بکنید؟ آیا راه حل بهتری وجود دارد؟»

او از گفتن واقعیت‌ها نمی‌ترسد، به راحتی می‌گوید نه این کار برای من مناسب نیست، بیا این کار را از این طریق انجام بدهیم. و حتی بالاتر از این‌ها او نمی‌ترسد که بگوید این کار برای من جواب نداده است، بیا آن را از راه دیگری امتحان کنیم.

بیشتر بخوانید: افزایش اعتماد به نفس در زنان

۲- او کلمه بله را برای مواقعی نگه می‌دارد که واقعاً درصدد انجام آن کار باشد

همه ما می‌دانیم که یک نفر (شاید حتی شما) به همه چیز بله می گوید!! او نمی خواهد کسی را ناراحت و ناامید کند. اما با انجام این کار همیشه چیزهایی را انجام می‌دهد که مطابق با تمایلات خودش نیستند.

به نظر آشنا می آید؟

«نه» برای بسیاری از افراد کلمه بسیار سختی است. به این دلیل که این کلمه مستقیم و قطعی می باشد. یک «نه» به معنی اتمام کار بوده و یک کلمه قدرتمندی است که در صورت استفاده نادرست از آن می‌تواند باعث ایجاد ناراحتی شود.

یک زن با اعتماد به نفس می‌داند که گفتن «نه» برای دیگران اغلب به معنای گفتن «بله» برای خودش است.

و زمانی که به دیگران بله می‌گوید که واقعاً قصد آن را دارد. چون بله گفتن در اکثر مواقع بهاین معنا است که شما چیزی از خودتان (وقت، انرژی) را از دست خواهید داد و زمانی که بله می گویید نمی تواند یک کلمه سرسری باشد و باید آن را جدی بگیرید. به همین دلیل شنیدن بله از یک زن با اعتماد به نفس می تواند بسیار پر معنا باشد.

۳- او در مکالماتش از کلمات مثبت استفاده می کند

استاد کسب و کاری برای من توضیح داده است که نحوه حرف زدن ما تا چه اندازه می‌تواند اهمیت داشته باشد. مثال او این بود که ما باید از کلمات ساده‌ای در مکالمات روزمره خودمان استفاده کنیم.

او توضیح داد که به جای گفتن «فراموش نکن» می‌توانیم بگوییم «لطفاً به خاطر داشته باش». ما به مراتب از سخنان مثبت خودمان نسبت به سخنان منفی جواب بهتری خواهیم گرفت.

یک زن با اعتماد به نفس در مکالمات خود از کلمات مثبتی استفاده می کند. او نیازی ندارد که افراد دیگر را ناراحت کند تا احساس خوبی نسبت به خود پیدا کند. مکالمه با زنان با اعتماد به نفس می تواند به شما احساس الهام بخش بدهد.

برای مطالعه بیشتر: راهکارهای افزایش اعتماد به نفس

۴- او اهداف مشخصی دارد و برای رسیدن به آن ها برنامه ریزی می‌کند

یک زن با اعتماد به نفس می داند که هرچند اهداف برای او مهم هستند، با این حال بدون داشتن یک برنامه مناسب دستیابی به آن ها امکان پذیر نخواهد بود.

این که بنشینید و فقط بگویید هدف من کسب درآمد عالی است تا بتوانم شغلم را ترک کنم بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد. اما اگر برنامه‌ای در جهت دستیابی به این هدف نداشته باشید، هدفتان چیزی بجز یک رویا نخواهد بود. اهداف نیازمند برنامه های عملیاتی هستند و یک زن با اعتماد به نفس به خوبی آن ها را شناخته و از آن ها استفاده می کند.

۵- او می‌داند که اعتماد به نفس به مراتب پیچیده تر از ظاهر آن است

هر کسی حداقل یک ابزار دارد که می‌تواند برای ایجاد حس اعتماد به نفس به او کمک کند و این ابزار لباس قدرت آن‌ها است. اگرچه ما می‌دانیم که اعتماد به نفس به مراتب پیچیده‌تر از آن است که ما می بینیم، با این حال این را هم می‌دانیم که افزایش اعتماد به نفس می‌تواند برای رسیدن به اهداف ما بسیار کمک کننده باشد.

۶- او زبان بدن افراد دارای اعتماد به نفس را از خود نشان می‌دهد

مزایای روان‌شناختی بسیاری وجود دارد که زن با اعتماد به نفس می‌تواند از زبان بدن به نفع خودش استفاده کند. حتی در روزهایی که اعتماد به نفس بالایی ندارید، می توانید با زبان بدنتان آن را پنهان کنید.

علاوه‌براین به ندرت او را خواهید دید که در میان جمع با ناراحتی نشسته و زانوی غم بغل گرفته است. یک زن با اعتماد به نفس همیشه با قدرت می‌ایستد، وقتی صحبت می‌کند لبخند می‌زند، به چشمان مردم نگاه می‌کند، چون به خود باور دارد.

۷- او درک خوبی از شخصیت خود دارد، از جمله نقاط قوت و ضعفش

درک شخصیت می‌تواند برای موفقیت شما بسیار مهم باشد. یک زن با اعتماد به نفس نقاط قوت و ضعف خود را می‌داند و همچنین می‌داند که چطور از آن‌ها به نفع خود استفاده کند.

او احتمالاً می‌تواند پیام خود را زمان صحبت کردن به‌خوبی منتقل کند، اما در حقیقت با افکار خود درگیر است.

او ممکن است از این مسئله آگاه باشد که در ساعت ۱۰ صبح صبر و تحمل بیشتری دارد، چون قهوه‌اش را خورده، به ایمیل‌هایش جواب داده و لیست کارهای روزمره‌اش را هم نوشته است. جالب است؛ او می‌داند که دیگر برای اوقات دیگر نباید قراری بگذارد.

گرفتن یک آزمون از خود می‌تواند به شما کمک کند که حتی اگر فردی با اعتماد به نفس بالا هم هستید باید یاد بگیرید که نقاط ضعف خودتان را بپذیرید.

اگر به خواندن این مقاله علاقه‌مند هستید، خواندن این مقاله را هم از دست ندهید: افزایش اعتماد به نفس در کودکان

۸- او موفقیت‌های خودش را بدون زیرپا گذاشتن دیگران به دست می‌آورد

شما هیچ‌وقت از یک زن با اعتماد به نفس بالا این را نخواهید شنید که «من این کار را خیلی بهتر از تو انجام دادم»، چون او می‌داند که موفقیت خودش هیچ ربطی به شکست دیگران ندارد. موفقیت‌های او تنها به دلیل سختکوشی خودش است و همین مسئله برای دیگران هم صادق است.

مقایسه خود با دیگران در چنین زنانی وجود ندارد و آن‌ها همیشه از کمک کردن به دیگران برای کسب موفقیت خوشحال می‌شود، حتی اگر خودشان به آن موفقیت دست نرسیده باشند.

۹- او بر رفتارهای مثبت تمرکز می‌کند و رفتارهای منفی (و افراد منفی) را کنار می‌گذارد

بودن در کنار زنان با اعتماد به نفس مثل تزریق مثبت گرایی به شما است. آن‌ها هیچ‌وقت منفی بافی نمی‌کنند و چیزهای منفی را از خود دور می کنند. این زنان توانایی فوق العاده‌ای در مثبت‌اندیشی در هرنوع شرایط دارند و باعث الهام بخشیدن به شما هم می‌شوند.

مطمئناً آن‌ها مانند دیگران روزهای بد هم دارند. آن‌ها همیشه ۱۰۰% مثبت نیستند، چون این مسئله غیرممکن است. بااین‌حال آن‌ها در تلاش هستند که دنیا شاهد مثبت گرایی آن‌ها باشد و دور و بر خودشان را هم با افراد و چیزهای مثبت پر می‌کنند.

۱۰- او اهمیت مراقبت از خود را درک می‌کند

یک زن با اعتماد به نفس می‌داند که اولین کسی که باید از او مراقبت کند خودش است. چون اگر او نتواند از خود مراقبت کند، پس از هیچ دیگری نیز نمی تواند مراقبت کند. او به طور منظم برنامه‌هایی برای مراقبت از خودش دارد، حتی این کار می‌تواند به معنای بیدار شدن نیم ساعت زودتر از خواب و نوشیدن یک فنجان قهوه داغ باشد.

مراقبت از خودف ستون فقرات موفقیت است. یک زن با اعتماد به نفس می‌داند که برای رسیدن به موفقیت الزاماً نیازی به تلاش‌های نفس‌گیر ندارد؛ چون نمی‌تواند باعث ایجاد حس پایداری در او شود. با وجود اینکه ممکن است از شما خوشش نیاید، با این حال با شما صحبت می‌کند و در صورت نیاز به شما در مواقعی که نیاز دارید کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: عزت نفس چیست؟

۱۱- او خارج از حوزه راحتی خودش قدم می‌زند

جدا از اینکه شما برون‌گرا هستید یا درون‌گرا یا جایی بین این دو قرار دارید، قدم گذاشتن در خارج از حوزه راحتی تان می تواند در هر حال برایتان سخت باشد. اما یک زن با اعتماد به نفس می‌داند که هیچ دستاورد بزرگی به راحتی حاصل نمی‌شود.

هرچند که دستیابی به هدف ممکن است برای او کمی طول بکشد، با این حال هنوز هم از تلاش در این جهت دست برنمی‌دارد.

او می داند که محدود کردن خودش فرصت‌های رشد و خودشکوفایی را از او می‌گیرد و از این‌رو در انجام کارها به خودش اطمینان دارد. اعتماد به نفس شما چطور بهبود پیدا می‌کند؟ آیا روش‌هایی وجود دارد که شما بخواهید برای تقویت اعتماد به نفستان از آن‌ها استفاده کنید؟

ما همیشه دارای ۱۰۰% اعتماد به نفس نیستیم؛ اما اگر اکثر اوقات حس اعتماد به نفس داشته باشیم و یا حداقل برای دستیابی به آن تلاش کنیم، در مسیر یک زن با اعتماد به نفس بالا و موفق‌تر در حال حرکت خواهیم بود.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید