اپ کتاب صوتی ایفون ؛ معرفی ۷ اپلیکیشن کتاب صوتی iPhone

اپ کتاب صوتی ایفون

فهرست مطالب

برای شروع گوش دادن به کتاب‌های صوتی در گوشی اپل، تمام کاری که باید انجام دهید انتخاب یک اپ کتاب صوتی ایفون است که تمام نیازهای شما را به کلی برطرف کند. تعداد فزاینده‌ای از اپلیکیشن‌های کتاب صوتی برای iPhone در دسترس هستند. اما پرسش در اینجاست که: «بهترین اپ کتاب صوتی ایفون چیست؟ ما مطمئن هستیم که در لیست زیر برنامه‌ای را پیدا می‌کنید که اکثر نیازهای شما را برآورده کند؛ با ذهن همراه باشید.

۷ برنامه برتر کتاب صوتی ایفون

قبل از معرفی اپ کتاب صوتی ایفون، مهم است به چند ویژگی  یک برنامه کتاب صوتی خوب اشاره کنیم:

  • CarPlay را پشتیبانی کند
  • تایمر خواب را دارا باشد
  • کنترل سرعت خواندن را ارائه دهد
  • نشانک‌ها و یادداشت‌ها را پشتیبانی و همگام سازی کند
  • فروشگاه داخلی کتاب صوتی داشته باشد
  • قابلیت پخش صدا را به طور خودکار داشته باشد

Apple Books

اپل برنامه کتاب صوتی مختص به خود را ارائه می‌دهد، که برای بسیاری از طرفداران اختصاصی iPhone می‌توانند تمامی نیازهای خود را برآورده کنند. Apple Books برنامه‌ای که مدیریت کتابخانه و دسترسی آسان‌تر به کتاب‌های صوتی را که خریداری کرده‌اید را ارائه می‌دهد.

اگر اخیراً به کتاب صوتی گوش کرده‌اید، بلافاصله در بخش Reading Now ظاهر می‌شود. در اینجا، تمام کتاب‌هایی را که به لیست خواسته‌های خود اضافه کرده اید، به علاوه چند توصیه کتاب صوتی و کتاب الکترونیکی از فروشگاه کتاب نیز، پیدا خواهید کرد.

یک مزیت قابل توجه اپ کتاب صوتی آیفون، نسبت به سایر برنامه‌های کتاب‌های صوتی، این است که می‌توانید مستقیماً آن را در برنامه خریداری کنید. این امر کشف و خرید کتاب‌های صوتی جدید را بسیار ساده تر می‌کند.

  • سازگاری: iPadو iPhone
  • قیمت: رایگان

Audible

اگر کتاب‌های صوتی مدرن (موارد موجود برای پخش یا بارگیری، برخلاف سی دی) را امتحان کرده اید و متوجه شده اید که به یک کاربر دائمی تبدیل شده اید، باید برنامه Audible را برای iPad و iPhone تجربه کنید.

اساس و پایه این برنامه، توسط آمازون طراحی شده است. این برنامه بزرگ‌ترین و پیشرفته ترین سرویس کتاب صوتی در جهان است و گسترده‌ترین انتخاب عناوین کتاب صوتی را ارائه می‌دهد، از جمله مواردی که به طور انحصاری برای سیستم عامل منتشر شده است.

اما کتاب‌های صوتی تنها چیزهایی نیستند که در این برنامه خلاصه می‌شوند. در اینجا می‌توانید نمایش‌های صوتی اصلی یا روایت‌های کوتاه را پیدا کنید. به عنوان مثال، می‌توانید داستان‌های مورد علاقه کلاس A را که خود را روایت می‌کنند، بشنوید. این برنامه همچنین این امکان را به فرد می‌دهد تا شیوه ارجح برای بدست آوردن محتوا را انتخاب کند. می‌توانید کتاب‌های صوتی را به روشی سنتی (یک به یک) خریداری کنید یا از طریق اشتراک مبلغی در ماه، آن‌ها را دریافت کنید.

مهمتر از آن، اگر عضو برنامه Amazon Prime هستید، می‌توانید به کانال‌های صوتی دسترسی پیدا کنید. وقتی تصمیم گرفتید که Audible را امتحان کنید، می‌توانید سریعاً به همه برنامه‌هایی که بارگیری کرده‌اید یا خریداری کرده‌اید، از طریق iOS Audible خود دسترسی پیدا کنید.

این اپ کتاب صوتی ایفون رایگان بوده و تبلیغات ندارد و کتاب‌های صوتی را در حساب کاربری شما، بین همه دستگاه‌های متصل، همگام سازی می‌کند. حتی اگر آفلاین باشید می‌توانید به کتاب‌های صوتی گوش دهید. صدا را با کیفیت عالی و بدون وقفه، پخش می‌کند و فرد را قادر می‌سازد سرعت روایت را تنظیم کند و همچنین به او این امکان را می‌دهد تا به سرعت به جلو یا عقب حرکت کند.

  • سازگاری: iPad و iPhone
  • قیمت: رایگان + پرداخت درون برنامه‌ای

Libby

Libby یک اپ کتاب صوتی ایفون برای نسل جدید است که می‌توانید در آن بیش از هزاران کتاب را قرض بگیرید! پس از ثبت نام، یافتن و قرض گرفتن کتاب الکترونیکی یا کتاب صوتی، فقط چند ثانیه زمان می‌برد. می‌توانید کتاب‌های صوتی را برای استفاده آفلاین نیز بارگیری کنید، اما اگر ترجیح می‌دهید آن‌ها را در iPhone یا iPad خود ذخیره کنید، آن‌ها را جریانی کنید.

بزرگ ترین چیز در مورد این برنامه، این است که تمام محتویات کتابخانه‌های مختلف، بدون توجه به فرمت آن‌ها، در یک قفسه یکپارچه ظاهر می‌شوند. بنابراین، اگر کتابخانه‌های متصل، به شما کتاب‌های صوتی ارائه می‌دهند، می‌توانید آن‌ها را درست مثل کتاب‌های الکترونیکی، قرض بگیرید و نیز می‌توانید آن‌ها را درون برنامه اجرا کنید. برخلاف برنامه‌هایی که دسترسی به کتاب‌های کلاسیک رایگان را ارائه می‌دهند، این برنامه راهی عالی برای گوش دادن به کتاب‌های صوتی رایگان تازه منتشر شده و پرفروش است.

فروشگاه کتاب‌های الکترونیکی و کتاب‌های صوتی ارائه شده، توسط کتابخانه عمومی شما ممکن است به اندازه Audible گسترده نباشد، یا ممکن است در صف انتظار باشید تا بیشترین عناوین محبوب را قرض بگیرید)، اما این یک روش ساده، لذت بخش  و از همه مهم تر  قانونی برای گوش دادن به کتاب‌های صوتی است.

  • قیمت: رایگان
  • سازگاری: iPad و iPhone

Google Play Books

اپ کتاب صوتی ایفون به نام Google Play Books یک گزینه عالی برای امتحان کردن کاربرهای عمده‌ای است که از ابزار‌های گوگل استفاده می‌کنند، یا تازه از تبلت‌ها یا تلفن‌های هوشمندی که دارای سیستم عامل اندروید هستند، استفاده کرده اند.

بعد از راه اندازی کتاب‌های صوتی در فروشگاه Google Play در ژانویه سال ۲۰۱۸، اپلیکیشن‌های کتابخوانی  iOS Google، اکنون ابزاری همه کاره برای هضم انواع مختلف محتوای دیجیتالی اعم از کتاب‌های الکترونیکی، کتاب‌های صوتی، کتاب‌های درسی یا کتابه‌ای طنز است.

فهرست کتاب و کتاب صوتی فروشگاه Google Play به اندازه Amazon & Audible انبوه نیست، اما از iBooks بزرگ تر است. یک مزیت مهم این است که شما می‌توانید کتاب‌های صوتی را یک به یک خریداری کنید و نیازی به خرید اشتراک ندارید.

اگر پیش از استفاده از Google Play Books در اندرید، برنامه iOS را در ایفون خود بارگیری کنید، با اعتبار گوگل یا جی میل خود وارد سیستم شوید و تمام محتوای قبلی باید شروع به همگام سازی کنند. کتاب‌های صوتی همگام سازی می‌شوند. می‌توانید گوش دادن به کتاب صوتی را در یک مرورگر در لپ تاپ خود شروع کنید و از آخرین مکان برنامه Play Books  در iPad خود ادامه دهید.

خبر خوب برای کسانی که عاشق گوش دادن به کتاب‌های صوتی در اتومبیل خود هستند، این است که برنامه Google Play Books به فرد این امکان را می‌دهد تا کتاب‌های صوتی را مستقیماً از طریق CarPlay کنترل کنید.

  • سازگاری: iPad ، iPhone
  • قیمت: رایگان

Kobo

اگر منبع اصلی محتوای دیجیتالی شما Kobo است، دیگر نباید به دنبال آن باشید. کتاب‌های صوتی در سپتامبر ۲۰۱۷ به کتابفروشی اضافه شدند. این بدان معناست که اکنون در این مقصد آنلاین، علاوه بر کتاب‌های الکترونیکی (از جمله کتاب‌های طنز و کتاب‌های درسی)، کتاب‌های صوتی نیز وجود دارند و برنامه Kobo برای ایفون مورد استفاده می‌باشد.

این اپ کتاب صوتی ایفون، به همان شیوه‌ای که دیگر کتاب‌های الکترونیکی کار می‌کند، عمل می‌کند. نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید این است که این برنامه کامل نیست. به روزرسانی‌های جدید برنامه با هدف رفع مشکلات مرتبط با کتاب صوتی انجام شده است.

پخش کننده کتاب صوتی برنامه Kobo بسیار زیبا طراحی شده است و استفاده از آن بسیار آسان است. یک اسلایدر زیبا حرکت در میان برنامه را با یک ضربه آسان می‌کند. پلی یر، زمان باقی مانده و سرعتی کم و زیاد کردن روایت‌ها را نشان می‌دهد. از سازگاری CarPlay  اطلاعی در دست نیست، بنابراین باید فرض کنیم که هیچ کدام وجود ندارد.

  • سازگاری: iPad ، iPhone
  • قیمت: رایگان

Nook Audiobooks

برای افرادی که مصمم هستند از اکوسیستم Barnes & Noble استفاده کنند، یک برنامه ویژه وجود دارد که برای پخش کتاب صوتی Nook طراحی شده است. با این حال، این اپ کتاب صوتی ایفون متفاوت از برنامه معمولی خواندن کتاب Nook است.

به عبارت دیگر، برخلاف  Google، iBooks  یا Kobo ، برای محتوای دیجیتالی خود از فروشگاه Barnes & Noble به دو برنامه Nook نیاز دارید. از طرف دیگر، داشتن یک برنامه کتاب صوتی اختصاصی باید یک تجربه بدون خطا را تضمین کند. با این حال، با بررسی چندین کاربر، مشخص شده است که برنامه Nook Audiobooks قابل اعتماد و به اندازه کافی پایدار نیست.

هنگامی که درباره ویژگی‌های آن صحبت می‌کنیم، برنامه Nook شما را به فروشگاه کتاب صوتی  Nook متصل می‌کند، که بیش از ۱۰۰.۰۰۰ کتاب ارائه می‌دهد، برخی از قیمت‌های بسیار پایینی دارند. همچنین می‌توانید اکثر کتاب‌های صوتی را با بارگیری نمونه رایگان آن‌ها امتحان کنید.

  • سازگاری: iPad ، iPhone
  • قیمت: رایگان

LibriVox Audio Books

LibriVox یک سرویس داوطلبانه است که نسخه‌های کتاب‌های صوتی رایگان از آثار کلاسیک جهان را ارائه می‌دهد. کتاب‌های صوتی LibriVox، برای ایفون توسط یک شرکت متفاوت (Book Design LLC) تهیه شده است. با این حال، کتاب‌های صوتی رایگانی از فروشگاه LibriVox نیز ارائه می‌شوند. این اپ کتاب صوتی ایفون، رایگان بوده برای و دسترسی نامحدودی به بیش از ۵۰۰۰۰ کتاب صوتی دارد.

در فهرست LibriVox، کتاب‌های صوتی را که در بیش از ۳۰ زبان دخیره شده‌اند را خواهید یافت. همچنین می‌توانید در این برنامه زندگی نامه‌ها، کتاب‌های تاریخی، داستان‌های کوتاه و شعر را مشاهده کنید.

با داشتن ۵۰،۰۰۰ عنوان در دسترس، ممکن است به راحتی گم شوید. به همین دلیل LibriVox  یک عملکرد جستجوی قوی را ارائه می‌دهد. می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی، جستجو کنید(با عنوان، نام نویسنده یا ژانر). کتاب‌های صوتی اخیراً اضافه شده را بررسی کنید. این برنامه یک تایمر خواب (در صورتی که شما عاشق گوش دادن به کتاب‌های صوتی قبل از خواب هستید) و همچنین بوک مارک‌های نامحدود را فراهم می‌کند.

  • سازگاری: iPad ، iPhone
  • قیمت: پرداخت درون برنامه ای

کلام آخر

در این مقاله به ۷ مورد از چندین اپ کتاب صوتی ایفون اشاره کردیم که شما می‌توانید این برنامه‌ها را در گوشی اپل نصب کرده و از آن‌ها لذت ببرید. این برنامه‌ها، کاربری بسیار راحتی را برای افراد فراهم کرده‌اند و شما می‌توانید با نصب آسان یکی از آن‌ها از خواندن هزاران کتاب ادبی، تاریخی، علمی و سایر موارد بهره مند شوید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید