فعال سازی قدرت ذهن؛ آیا می‌توان به قدرت بی‌نهایت ذهن دست پیدا کرد؟

فعال سازی قدرت ذهن

فهرست مطالب

همه ما داستان‌های اعجاب‌انگیز افرادی را شنیده‌ایم که توانسته‌اند با استفاده از قدرت‌های ذهنی دست به کارهای خارق‌العاده بزنند. اما به نظر شما فرق آنها با ما چیست؟ ما چطور می‌توانیم به فعال سازی قدرت ذهن مان دست پیدا کنیم؟ اصلا ذهن چه قدرتی دارد؟ ماهیت ذهن چیست؟ تا پایان این مقاله در ذهن همراه ما باشید تا درمورد جواب سوالات بیشتری در این زمینه با شما حرف بزنیم.

قدرت ذهن؛ رویا یا واقعیت؟

شنیده‌ایم که ذهن انسان قدرت عجیبی دارد. داستان‌هایی که از کارهای خارق‌العاده افراد برایمان نقل شده است، همگی یک وجه مشترک دارند. این افراد از قدرت ذهن و توانمندی‌های خودشان برای انجام امور خارق‌العاده استفاده کرده‌اند.

من نمی‌توانم درست یا غلط بودن ادعای افراد را تشخیص بدهم؛ اما می‌توانم یک حقیقت را با یقین با شما درمیان بگذارم. ذهن ما بسیار خارق‌العاده‌تر از آن چیزی است که ما فکر می‌کنیم. کافیست بتوانیم به راه‌های فعال سازی قدرت ذهن دست پیدا کنیم.

ذهن ما این قدرت را دارد که بتواند فراتر از توانایی‌های فیزیکی‌مان عمل کند و حتی می‌تواند به توانایی‌های فیزیکی ما هم قدرت ببخشد. بسیاری از توانایی‌های خارق‌العاده بشر مانند تله‌پاتی از ذهن قدرت می‌گیرد. می‌بینید؟ دنیایی خارق‌العاده از مجموعه توانایی‌ها در بدن ما نهفته شده است که ما صرفا باید آنها را پیدا کنیم و فعال‌شان کنیم.

در مقاله‌ حاضر تمرکز اصلی روی موضوع فعال سازی قدرت ذهن است. اما باید قبل از آن با ذهن و ویژگی‌های خاص آن آشنا شوید. به نظر شما ذهن چیست؟ چه تفاوتی با مغز و عملکرد آن دارد؟ آیا می‌توانید تعریف درستی از ذهن ارائه دهید؟

ذهن چیست؟

تفاوت ذهن با مغز چیست؟

ذهن بسیار شگفت‌انگیز است. بسیاری از افراد ذهن و مغز را دو مفهوم یک‌سان درنظر می‌گیرند. اما یکی دانستن ذهن و مغز اشتباه است. اگر تمام هوش و ادراک انسان را یک مجموعه درنظر بگیریم، مغز مانند دستگاه حافظه آن است؛ اما ذهن قدرت برتری است که تمام مجموعه را تحت کنترل و هدایت خودش دارد. نمی‌توان وابستگی ذهن به مغز را انکار کرد اما می‌توان گفت بخشی از وجود ذهن به مغز ما وابسته است.

اگر از شما بپرسند که مغزتان در کدام قسمت بدنتان قرار دارد، به سادگی می‌توانید به آن اشاره کنید. اما ذهن چطور؟ ذهن مانند روح است (و شاید بخشی از آن). دیده نمی‌شود و نمی‌توان محل دقیقی را برای آن مشخص کرد.

اما وجود آن برای رشد و بالندگی، تصمیم‌گیری و همه آنچه که ما انسان‌ها را از حیوانات متمایز می‌کند، ضروری است. به همین دلیل فعال سازی قدرت ذهن اهمیت تعیین‌کننده‌ای در رشد و پیشرفت ما دارد.

اما ذهن چیست؟

ذهن از آن مفاهیم ناشناخته‌ای است که سالهای طولانی موضوع بحث روان‌شناسان و فلاسفه بوده است. واقعیت این است که دانش ما درمورد چیزهایی که می‌بینیم و می‌توانیم روی آنها آزمایش کنیم کم و محدود است؛ چه برسد به موضوعاتی مانند ذهن که نه توانایی دیدن آن را داریم و نه می‌توانیم آن را مورد آزمایش قرار دهیم. ما تنها می‌توانیم درک کنیم که موجودیتی به نام ذهن، نقشی اساسی در تصمیم‌گیری‌ها، شناخت و دانش ما دارد.

ملاصدرا، فیلسوف بزرگ ایرانی تعریف جالبی درباره ذهن ارائه داده است. وقتی که به این تعریف برخورد کردم، بد ندیدم که آن را برای شما بازگو کنم.

از نظر ملاصدرا، ذهن همان چیزی است که به ما استعداد یادگیری می‌بخشد. ملاصدرا معتقد بود که ما با ذهنی خالی و سفید به دنیا می‌آییم. ذهن ما در گذر عمر رشد می‌کند و پر می‌شود. او ذهن و مغز را دو پدیده کاملا متفاوت و متمایز درنظر می‌گرفت و ذهن را حالتی روحانی فرض می‌کرد.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]فرمول جالب برای مثبت اندیشی و دور کردن افکار منفی[/su_animate]

[/su_box]     

ذهن ما وظیفه دارد با استفاده از الهام، احساسات و عواطف به ادراک‌های جدید برسد و تصمیم‌های بزرگ بگیرد، ایده‌های جدید خلق کند و دایره دانش‌ ما را گسترده‌تر کند. تفاوت ما و هوش مصنوعی در ذهن ماست.

آنچه که به تجربیات رنگ‌وبوی متفاوتی می‌بخشد و منبع الهام ما در استفاده از احساسات‌مان می‌شود، ذهن است. ما بدون ذهن شبیه کامیپوترهایی می‌شدیم که صرفا بااستفاده از داده‌های دیکته شده می‌توانست رشد کند.

به همین دلیل من عقیده دارم ارتباط دادن همه پدیده‌ها و اتفاقات به عوامل فیزیکی و طبیعی، کمی کج سلیقگی در درک خلقت به حساب می‌آید. ما انسان‌ها از نعمت بزرگی به نام ذهن برخوردار هستیم که می‌تواند موجب ارتباط ما با مراتب بالاتری از خلقت باشد.

فعال سازی قدرت ذهن

چرا فعال سازی قدرت ذهن اهمیت دارد؟

ذهن می‌تواند در بسیاری از مراحل یاری‌دهنده ما باشد. ما انسان‌ها هنوز درک درستی از نظام طبیعت نداریم. دانسته‌های ما از خلقت به چیزهایی محدود می‌شود که دیده‌ایم و توانسته‌ایم در محیط آزمایشگاهی آن‌ها را مطالعه کنیم.

اما وقتی پای پدیده‌های غیرمحسوس به تجربیات‌مان باز می‌شود چطور؟ تابحال برایتان پیش آمده است که احساسات تان چیزی خلاف شواهد یا منطق به شما بگویند و اتفاقا درست از آب دربیاید؟ فکر می‌کنم آن مواقع بیشتر از هروقت دیگری به قدرت ذهن ایمان آورده باشید.

بعضی از مهم‌ترین توانایی‌های شگفت‌انگیز ذهن را باهم مرور خواهیم کرد:

تله پاتی

یکی از توانایی‌های جادویی مغز که هنوز توضیح درستی از آن وجود ندارد، امکان تله‌پاتی است. تله‌پاتی یعنی ارتباط ذهنی دونفر به صورت خودآگاه یا ناخودآگاه. معمولا تله‌پاتی بین افرادی اتفاق می‌افتد که ارتباط نزدیک قلبی و احساسی با یکدیگر داشته باشند؛ البته هنوز شواهدی مبنی براینکه بتوان با قعال سازی قدرت ذهن تله‌پاتی را از صورت ناخودآگاه به صورت خودآگاه درآورد وجود ندارد.

شاید برایتان پیش آمده باشد که دلتان برای یکی از عزیزانتان شور بزند و بعد بفهمید در همان لحظه اتفاق بدی برایش افتاده است. شما درواقع با تله‌پاتی این احساس را داشته‌اید. هنوز هیچ یافته علمی نتوانسته است وجود تله‌پاتی را تایید کند، اما درعین حال نمی‌توان آن را رد کرد.

تله پاتی؛ قدرت ذهن

شهود و الهام

شهود و الهام یکی دیگر از توانایی‌های شگفت‌انگیز ذهن است که ممکن است برایتان پیش آمده باشد. گاهی احساس خاصی نسبت به نتیجه یک اتفاق داریم که نمی‌دانیم از کجا سرچشمه می‌گیرد. اما بعدتر متوجه می‌شویم که درست بوده است. گاهی احساس ما کاملا خلاف عقل، منطق و شواهد موجود است اما درعین ناباوری درست از آب درمی‌آید.

الهام و شهود هم هیچ توجیه علمی و ثابت شده‌ای ندارد؛ اما واقعیتی غیرقابل انکار است. بازهم ناتوانی علم در درک قدرت گسترده  بی‌نظیر ذهن! می‌بینید؟ با فعال سازی قدرت ذهن به چه توانایی‌های غیرقابل توضیحی خواهید رسید؟

قدرت جذب

حتما همه شما با قوانین جذب آشنا هستید. قانون جذب براین واقعیت بنا شده است که جهان ما پر از ارتعاش است. این ارتعاشات می‌توانند توسط ما جذب شوند و تاثیر مثبتی بر وجود ما بگذراند.

ذهن ما قدرت غیرقابل باوری بر جذب ارتعاشات مثبت کیهان دارد و این توانایی را دارد که هرآنچه که ما به آن فکر می‌کنیم را جذب کند. به همین دلیل روانشناسان توصیه می‌کنند به مسائل مثبت فکر کنید تا اتفاقات خوب برایتان بیفتند.

چگونه قدرت ذهن را فعال کنیم؟

راه‌های زیادی برای فعال سازی قدرت ذهن وجود دارد. در ادامه مهم‌ترین روش‌های فعال سازی قدرت ذهن را با شما به اشتراک خواهم گذاشت.

عبادت کنید

یکی از راه‌های موثر فعال سازی قدرت ذهن، بهبود بعد روحانی وجود است. عبادت می‌تواند در بهترین شکل ممکن باعث پدید آمدن این اتفاق شود. شما با عبادت به منبع قدرت بی‌نهایت هستی متصل می‌شوید و روحتان را شارژ می‌کنید. با عبادت می‌توانید قدرت شهودی ذهن‌تان را فعال کنید. سعی کنید حتما دقایقی از روز را به عبادت و شکرگزاری اختصاص دهید.

از تزکیه نفس غافل نشوید

اگر خواستار جذب انرژی‌های مثبت کیهانی در فعال سازی قدرت ذهن هستید، باید بستر جذب انرژی مثبت را هم فراهم کنید. طبیعتا انرژی مثبت وارد وجودی که بستر انرژی منفی است نخواهد شد. سعی کنید روی خودتان و نفس‌تان کار کنید. هر نکته منفی که در شما وجود دارد را به مرور حذف کنید و جای آن را با نکات مثبت و خصایص پسندیده پر کنید تا نتایج مثبت آن شما را شگفت‌زده کند.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]با تمرکز روی نکات مثبت زندگی به اندازه نکات منفی ،زندگیمان را دگرگون کنیم[/su_animate]

[/su_box]     

مراقبه را فراموش نکنید

مراقبه می‌تواند قدرت ذهن شما را به طرز قابل ملاحظه‌ای فعال کند. یوگا، مدیتیشن و تمرکز می‌تواند باعث توجه بیشتر شما به درونتان و افزایش خودآگاهی شود. خودآگاهی عامل مهمی در قدرت گیری قدرت شهود و الهام بخش شما خواهد بود.

مراقبه و مدیتیشن در فعال سازی قدرت ذهن

احساسات‌تان را جدی بگیرید

نقل قول معروفی درمورد تقویت کشف و شهود وجود دارد. این نقل قول می‌گوید که اولین احساس درمورد یک اتفاق یا تصمیم را جدی بگیرید و آن را انکار نکنید. این نقل کاملا صحیح است. البته درکل باید به احساسات‌تان نسبت به اتفاقاتی که می‌افتد حساس باشید و به آنها توجه کنید. احساسات ما درصورتی که سرکوب یا انکار نشوند، دربسیاری از موارد می‌توانند راهگشا و الهام‌بخش باشند.

مثبت‌نگر باشید

خوشبینی می‌تواند انرژی عظیمی از پالس‌های مثبت کیهان را به سمت شما سرازیر کند. خوشبینی به احساسات‌تان مجال ظهور و بروز می‌دهد و می‌تواند منشا آرامش درونی‌تان باشد. زمانی که آرامش دارید و پر از احساسات مثبت هستید، قدرت شهودی‌تان به مراتب بهتر از سایر اوقات کار خواهد کرد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید