معرفی ۱۰ کتاب برای روتین صبحگاهی

معرفی 10 کتاب برای روتین صبحگاهی

حال ­و­هوایی که صبح خود را با آن شروع می­‌کنید، کیفیت بقیۀ روزتان را تعیین می­‌کند؛ بنابراین، وقت آن است که دیگر صبح‌­ها با خواب‌­آلودگی زنگ ساعت را قطع نکنید و سعی کنید که خیلی سریع و خوش­‌خلق روزتان را آغاز کنید.

عادات صبحگاهی بر خلق‌وخو، میزان بهره­‌وری و حتی توانایی­‌های خلاقانه‌­تان نیز تأثیر می­‌گذارد. واقعیت این است که ما همیشه نمی‌توانیم کاری کنیم که روزمان آرام و بی­‌دردسر طی شود، اما می­‌توانیم سعی کنیم با مشکلات بهتر کنار بیاییم و با داشتنِ روتینی که باعث تقویت عملکرد و خلق‌­و­خوی‌مان می­‌شود، به تمرکز و آرامش بیشتری برسیم.

اگر می‌خواهید عمیق‌تر بخوابید، مدیتیشن کردن را یاد بگیرید یا اراده‌تان را تقویت کنید، مطالعۀ این مقاله را به شما پیشنهاد می­‌کنیم؛ چراکه در این مقاله، به معرفی ۱۰ کتاب مهم پرداخته­‌ایم که با مطالعۀ آن­ها می­‌توانید به بهترین نحو روزتان را آغاز کنید.

روتین صبحگاهیِ من

۱. روتین صبحگاهیِ من

اثر بنجامین اسپال و مایکل زاندر

شصت‌وچهار تاجر برجسته و خلاق به شما نشان می­دهند که چگونه روز خود را با موفقیت شروع می­کنند. در این کتاب بنجامین اسپالِ نویسنده به همراهِ مایکل زاندر که طراح محصولات است، مصاحبه‌ها، آمار و نکاتی را جمع­‌آوری کرده‌­اند که به شما کمک می­‌کند به روتین صبحگاهی­‌ای برسید که مناسب خودتان باشد و بازدهی روزانه­‌تان را افزایش دهد.

با مطالعۀ این کتاب خواهید دید که هر یک از مردم روز خود را چقدر متفاوت از دیگری شروع می­‌کنند؛ مثلاً یکی دوست دارد وقتی از خواب بیدار می­‌شود تخم‌­مرغ­ آب پز بخورد، یکی بدون زنگ ساعت بیدار می‌­شود، یکی به‌محض بیداری بچه‌­هایش را نوازش می­‌کند و دیگری روز خود را با نواختن پیانوی جاز شروع می‌­کند.

برای نمونه «ماری کوندو» وقتی از خواب بیدار می­‌شود خانه را مرتب می­کند و «آریانا هافینگتون» حواسش را جمع می‌کند که به‌محض بیدار شدن موبایلش را چک نکند.

این­که در مورد زندگی خصوصی افراد ثروتمند و مشهور بیشتر بدانیم همیشه سرگرم­‌کننده است، اما آیا مفید هم هست؟ خب، بله؛ به این دلیل که می­‌توانیم از این افراد موفق الهام بگیریم و ببینیم که چگونه روز خود را شروع می­‌کنند و به همۀ کارهای خود می‌­رسند

کامیابی برای روتین صبحگاهی

۲. کامیابی

اثر آریانا هافینگتون

آریانا هافینگتون، بنیان‌گذار گروه رسانه­ای «هافینگتون پست»، به بهای گزافی آموخت که موفقیت را نباید تنها با پول و قدرت سنجید. او پس از تجربۀ استرس بسیار و به­‌خطر­انداختن سلامتی خود در تلاش برای راه­‌اندازی کسب­ و­کارش، متوجه شد که باید یک‌قدم به عقب بردارد و بیشتر به فکرِ سلامتی‌­اش باشد.

کامیابی، مملو از دیدگاه­‌های شخصی و توصیه‌های کاربردی در مورد چگونگی رسیدن به موفقیت از طریق خرد، تقویت حس بخشندگی و داشتنِ روتین صبحگاهی با محوریت سلامتی ا­ست.

کار عمیق برای روتین صبحگاهی

۳. کار عمیق

اثر کال نیوپورت

اعلان‌های مهیج موبایل، شبکه‌­های اجتماعی، ایمیل‌ها؛ در عصر فناوری عوامل حواس‌پرتیِ زیادی وجود دارند. از همین رو ما به‌طور ناخودآگاه چند کار را به‌طور هم­زمان انجام می­‌دهیم و این کار بهره‌وری‌مان را از بین می‌­برد.

کال نیوپورت در کتاب خود روشی برای مقابله با اهمال­‌کاری و به تعویق انداختن کارها ارائه می­‌دهد و به ما نشان می­‌دهد که چگونه می­‌توانیم نظم و انضباط بیشتری به روال کاری خود ببخشیم. برای این کار باید بنای کار را درست بگذارید و روز خود را با وارد شدن به جریان «کار عمیق» شروع کنید؛ سعی کنید این کار به روتین صبحگاهی‌تان تبدیل شود و از همان لحظه‌­ای که از خواب بیدار می­شوید قاطعانه وارد عمل شوید.

10% شادتر برای روتین صبحگاهی

۴. ۱۰% شادتر

اثر دن هریس

بیاموزید که چگونه احساساتتان را مدیریت کنید و تمرکزتان را از طریق مدیتیشن بهبود ببخشید. لحظاتی که در افکار خود غرق می‌شوید و احساس سردرگمی می‌کنید، می‌توانید برخی تکنیک‌های معروف مدیتیشن را به کار گرفته و خودتان را آرام کنید.

دن هریس در این کتاب توضیح می‌دهد که چگونه با ذهن‌­آگاهی می­‌توانید نَفْستان را رام کنید و درنتیجه با خودتان و دیگران مهربان‌تر باشید. اگر به تحقیقات علمیِ صورت گرفته در مورد مزایای مدیتیشن علاقه­‌مند هستید یا صرفاً می­خواهید یاد بگیرید که چگونه ذهنتان را آرام کنید، این کتاب مخصوص شماست!

 

خود را رها کنید برای روتین صبحگاهی

۵. خود را رها کنید

اثر سوزی یالوف شوارتز

خود را رها کنید، راهنمایی­ است برای کسانی که به‌تازگی مدیتیشن را شروع کرده‌­اند. این کتاب شما را به داشتن یک سبک زندگی جدید یا یک زندگی کاملاً معنوی ملزم نمی­‌کند؛ بلکه با آموزشِ ۶ مرحله مدیتیشنِ سادۀ ۱۰­دقیقه‌­ای، به شما نشان می‌­دهد که چگونه همه می­‌توانند تکنیک­های تجسم و تنفس را امتحان کنند.

با مطالعۀ این کتاب یاد می­گیرید که چگونه افکار خود را، بدون درگیر­شدن با آن،­ بشناسید و از لحظه‌­ای که بیدار می­‌شوید تا زمانی که به خواب می­‌روید، تمرکز بیشتر و استرس کمتری داشته باشید. اگر می­‌خواهید در مورد مزایای مدیتیشن بیشتر بدانید، اما نمی‌­دانید که از کجا شروع کنید، حتماً این کتاب را بخوانید.

 

قدرتِ عادت برای روتین صبحگاهی

۶. قدرتِ عادت

اثر چارلز داهیگ

قدرت عادت، علل روانشناسیِ رفتارهای عادتمندانه را بررسی می‌­کند و به ما نشان می‌­دهد که چگونه می‌­توانیم عادت­‌های بد را کنار بگذاریم و به عادت­‌های خوب پایبند باشیم. از سیگار کشیدن و ناخن جویدن گرفته تا خوردن میوه برای صبحانه؛ عادت­‌ها در زندگی روزمرۀ ما ریشه دوانده‌­اند.

درواقع، ۴۰ درصدِ اعمال ما به‌جای این­که از روی انتخاب­‌های آگاهانه باشد، توسط عادت­‌هایی که بر الگوهای مصرف، سلامت جسمی و ذهنی ما تأثیر می­‌گذارند، تعیین می­‌شوند. با خواندن این کتاب پرفروش می­‌آموزید که از طریق تقویتِ نیروی ارادۀ خود می‌­توانید کنترل رفتارهای از ­روی­ عادت را در دست بگیرید و زندگی معنادارتری داشته باشید.

 

غلبه بر بی­‌خوابی برای روتین صبحگاهی

۷. غلبه بر بی­‌خوابی

اثر کریس وینتر

کریس وینتر، متخصص مغز و اعصاب و متخصص زمینۀ مشکلات خواب، ما را از اهمیت الگوهای خواب منظم، در داشتن سلامتی عمومی آگاه می­‌کند.

وینتر در این کتاب، بی‌خوابی و اختلال نظم شبانه‌­روزی خواب را شرح می­‌دهد، بهترین تکنیک‌های به خواب رفتن را معرفی می­‌کند و توضیح می­‌دهد که چرا کیفیت خواب بر عملکرد ما تأثیری مستقیم دارد.

اگر نمی­‌توانید موقع خواب ذهن‌تان را خالی کنید، بی­خوابی دارید یا به نظرتان خوابیدن آن‌قدرها هم مهم نیست، این کتاب را بخوانید تا ببینید که خواب آرام چگونه قدرت‌تان را بیشتر می­کند.

 

شُکوهِ راستین برای روتین صبحگاهی

۸. شُکوهِ راستین

اثر استیون کاوی

شکوه راستین، این تصور سطحی که موفقیت باید با ثروت سنجیده شود را به چالش می‌کشد و در عوض بر اهمیتِ داشتنِ رضایت درونی تأکید می­‌کند.

استیون کاوی، نویسندۀ کتاب پرفروشِ ۷ عادت مردمان مؤثر و یکی از «۲۵ شخصیت تأثیرگذار آمریکایی» مجلۀ «تایم»، ابزارهایی در اختیارمان قرار می‌دهد که با استفاده از آن­ها می­توانیم هدف و رضایت شخصی خود را پیدا کنیم.

با مطالعۀ این راهنمای روش­مند که ساختار آن بر مبنای «۱۲ اهرم موفقیت» است، می‌آموزید که چگونه مسائل‌تان را اولویت‌بندی کرده، شخصیت‌تان را تقویت و عادت‌های خوبی را ایجاد کنید. این کتاب پرفروش را بخوانید تا تک­تک روزهایتان را با روتین صبحگاهی مؤثر و احساسی مثبت شروع کنید.

تخت‌خوابت را مرتب کن برای روتین صبحگاهی

۹. تخت‌خوابت را مرتب کن

اثر ویلیام اچ. مک ریون

۱۰ درس مهم از دریاسالار سابق آمریکا، ویلیام اچ. مک ریون، در مورد چگونگی ایجاد تغییرات کوچک اما بسیار مؤثر در زندگی.

کارهای کوچک، تأثیرات بزرگی دارند؛ به همین دلیل است که مرتب کردن هر روزۀ تختخواب‌تان بعد از بیدار شدن، باید بخشی کلیدی روتین صبحگاهی‌تان باشد. وقتی‌که روزتان را با انجام کاملِ یک کار (مثل مرتب کردن تختخواب‌تان) شروع می­‌کنید، در ذهنیت سازنده‌­ای قرار می­‌گیرید که تا پایان روز با شما خواهد ماند.

این کتاب به قلم شخصی ا­ست که در زندگی خود بر چالش‌های زیادی غلبه کرده و به همین دلیل دیدگاه منحصربه‌فردی را در مورد چگونگی برقراری نظم، ایجاد ارزش و استفادۀ حداکثری از زندگی ارائه می‌دهد.

بخور، حرکت کن، بخواب برای روتین صبحگاهی

۱۰. بخور، حرکت کن، بخواب

اثر تام راث

تام راث در این کتاب، بینش خود در مورد چگونگی داشتنِ یک سبک زندگی سالم را با مخاطب به اشتراک می‌­گذارد. راث با کمکِ یک رژیم غذایی مناسب، فعالیت بدنی زیاد و خواب کافی، با اثرات بیماری جدی­‌ای که از کودکی همراه او بود جنگید و از این لحاظ الگو و نمونۀ خوبی برای داشتن یک سبک زندگی سالم است.

با مطالعۀ این کتاب می‌­آموزید که چگونه باید کسالت و عدم تحرک را از خود دور کنید و چرا باید به هر لقمه‌­ای که می­‌خورید توجه کنید. خوب شروع کردن یک روز، به شبِ قبلش بستگی دارد؛ ازاین‌رو راث تأکید می­‌کند که نقش خواب در داشتنِ بهره‌­وری و تندرستی، بیش‌ از اندازه حیاتی است. اگر به دلایل علمی درزمینۀ سلامتی علاقه­‌مندید و مایلید در مورد سبک زندگی نکاتی کاربردی بیاموزید، این کتاب را انتخاب کنید.

با کمک این ۱۰ کتاب مؤثر، حتی اگر وقتی‌که خورشید هنوز در آسمان نیست از خواب بیدار شوید، بازهم می­‌توانید روز خود را با حال و هوای خوبی آغاز کنید. نوشیدن یک آب­میوه یا صرف دقایقی کوتاه برای ذهن­‌آگاهی را به روتین صبحگاهی خود اضافه کنید و تأثیر مثبت آن را بر بقیۀ روزتان ببینید.

برای خواندن برترین کتاب‌های جهان در جهت رشد و توسعه خودتان، کافی است اپلیکیشن ذهن را دانلود کنید.

دانلود اپلیکیشن خلاصه کتاب ذهن

2 دیدگاه‌ها

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید