• فروشگاه
  • جستجو
  • کتابخانه
  • تنظیمات
  • دانلود
  • ویدئوهای انگیزشی
خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

نویسنده : ویلیام اچ. مک ریون
راوی : ژوبین دارابیان

/

6,900 تومان

/

( 92 )
خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن
پخش دمو

خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

تختخوابت را مرتب کن! شاید این جمله را بیشتر از هرکس دیگری از زبان مادرتان شنیده باشید. این جمله شاید کمی آزاردهنده به‌نظر برسد، اما نظرتان درباره اینکه یک ژنرال کهنه‌کار نیروی دریایی ارتش آمریکا چنین توصیه‌ای به شما کند چیست؟ آیا هنوز هم فکر می‌کنید که قصد او از این توصیه صرفا مرتب کردن اتاق و آراستگی ظاهری آن است؟ بعید است که او چنین قصدی داشته باشد. مک ریون در این کتاب از داستان خود شروع می‌کند. ورود به ارتش آمریکا و شرکت در دوره‌های سخت و طاقت‌فرسای آموزش در نیروی دریایی سرآغاز یادگیری درس‌ه

«اگر می‌خواهید دنیا را تغییر دهید، اول از مرتب کردن تختخواب‌تان شروع کنید.‌» با خواند کتاب تختخوابت را مرتب کن، نوشته ویلیام اچ.مک ریون خواهید آموخت که چطور تغییرات بسیار کوچک و درظاهر کم‌اهمیت می‌توانند نتیاج بزرگ و شگفت‌آوری در زندگی شما داشته باشند. کافیست این کتاب را بخوانید تا به این واقعیت پی ببرید که گاهی مسائل کوچکی که حتی ممکن است به چشم نیایند، تا چه اندازه در سرنوشت و جایگاه ما موثر هستند.

شناسنامه خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

عنوان کتاب به زبان اصلی: Make your bed نویسنده: دریاسالار ویلیام اچ.مک ریون عنوان به فارسی: تختوابت را مرتب کن نوع کتاب: خلاصه صوتی امتیاز: ۴ از ۵ (Good reads)، ۴.۷ از ۵ (Audible)

اهداف خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

اگر درباره قوانین فنگ شویی خوانده باشید یا به آن اعتقاد داشته باشید، می‌دانید که بی‌نظمی و آشفتگی بیرونی تا چه اندازه می‌تواند بر وضعیت روحی و روانی شما تاثیر بگذارد. مک ریون، دریاسالار و ژنرال کهنه‌کار ارتش آمریکا از منظر دیگری به این قانون نگاه کرده است. او با تاثیرپذیری و الهام از آموزه‌های دوران آموزش در نیروی دریایی ارتش آمریکا، درس‌هایی از زندگی رفته است که با به‌کارگیری آن‌ها در زندگی می‌توانید به نتایج بسیار مهمی دست پیدا کنید. او در کتاب خود تحت عنوان تحتحوابت را مرتب کن به شما آموزش خواهد داد که چطور با به‌کارگیری ده آموزش نیروی دریایی ارتش زندگی‌تان را متحول کنید. شما در کتاب تختخوابت را مرتب کن خواهید آموخت که با ایجاد تغییرات کوچک در زندگی شخصی‌تان به نتایج شگفت‌انگیزی دست پیدا کنید که شاید تابجال فکرش را هم نکرده بودید. این کتاب از منظری متفاوت به مقوله نظم و سازمان‌یافتگی نگاه می‌کند. منظری که شاید تابجال کسی به آن توجه نکرده بود. به همین دلیل این کتاب از رقبای خود متمایز شده است.

درباره نویسنده خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

ژنرال ویلیام مک ریون در آمریکا متولد شد. او در ۶ نوامبر ۱۹۵۵ در کالیفرنیای شمالی به دنیا آمد. جالب است که بدانید مک ریون قبل از کسب شهرت به خاطر نوشتن این کتاب، به عنوان دریاسالاری کار کشته و حاذق شناخته می‌شد. او در سال ۲۰۱۴ از ارتش آمریکا بازنشسته شد و بعد از مدتی به دلیل بیماری التهابی و میل شخصی برای گذراندن زمان بیشتر با خانواده از تمام فعالیت‌های مهم سیاسی خود کناره‌گیری کرد. مک ریون توانسته است چندین بار جوایز و مدال‌های ارزشمندی را به خاطر خدمات خود در ارتش آمریکا کسب کند.

نقد خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

مک ریون در ابتدای کتاب تختخوابت را مرتب کن می‌نویسد: «در روز هفدهم ماه می سال ۲۰۱۴، من افتخار این را داشتم که در جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشگاه تگزاس در آستین سخنرانی کنم. اگرچه خودم هم از همین دانشگاه فارغ‌التحصیل شده بودم، ولی بعید می‌دانستم یک ژنرال جنگی که زندگی حرفه‌ای خود را در جنگ سپری کرده، خیلی مورد استقبال دانشجویان کالج قرار بگیرد. اما دیدن آن‌هایی که با اشتیاق برای شنیدن سخنرانی‌ام آمده بودند، مرا بسیار شگفت‌زده کرد. به نظر می‌رسید ده درسی که من در تمرینات نیروی دریایی یاد گرفتم و اساس صحبت‌هایم را شکل می‌داد، مورد توجه جمعیت بسیاری قرار گرفته است. این درس‌ها و تجربیات ساده را در تمرینات نیروی دریایی کسب کردم و هر ده درس در مقابل چالش‌های زندگی اهمیتی یکسان دارند و این مهم نیست که شما در چه مرحله‌ای از زندگی و دارای چه جایگاهی در جامعه باشید. در سه سال گذشته، بارها و بارها مردم در خیابان جلویم را گرفتند تا داستانشان را برایم تعریف کنند. همه‌ی آن‌ها می‌خواستند بیشتر در این‌باره بدانند که چطور این ده درس، زندگی‌ام را شکل داده و دوست داشتند افرادی را بشناسند که در دوران حرفه‌ای الهام‌بخش من بودند. این کتاب کوچک، تلاشی برای انجام این مهم است. هر فصل متن کوتاهی را در بر گرفته که حاوی یکی از همین درس‌هاست. امیدوارم از خواندن این کتاب لذت ببرید!» ایده‌ای که مک ریون در کتاب خود دنبال می‌کند، در عین سادگی بسیار اساسی و مهم است. او می‌خواهد به مخاطب نشان بدهد که تا چه اندازه نظم بیرونی می‌تواند بر سازمان‌یافتگی ذهن و بهبود فعالیت‌های شخصی موثر باشد. او به سادگی از دروس و آموزش‌های خود در ارتش آمریکا الهام گرفت و آن‌ها را به نکاتی ارزشمند و خواندنی تبدیل کرد تا خواننده یاد بگیردکه چه اصول ساده و درعین‌حال تاثیرگذاری می‌توانند به زندگی جهت بدهند. نثر ساده و تاثیرگذار در کنار روایت‌های جالب از روزهای آموزش در ارتش این کتاب را به اثری خواندنی و قابل توجه تبدیل کرده است.

جوایز و دستاورد های خلاصه کتاب تختخوابت را مرتب کن

این کتاب جزو یکی از محبوب‌ترین و شناخته شده‌ترین کتاب‌های توسعه فردی و موفقیت است. کتاب تختخوابت را مرتب کن همیشه در لیست پرفروش‌ترین کتاب‌های آمازون قرار دارد و توانسته است به چندین زبان زنده دنیا ترجمه شود. بدون شک اگر طرفدار کتاب‌های موفقیت و توسعه فردی باشید، اسم این کتاب معروف حداقل یک‌بار به گوشتان خورده است. این کتاب در لیست کتاب‌هایی که زندگیتان را متحول خواهند کرد هم قرار دارد.

این کتاب مناسب چه کسانی است؟

اگر حس می‌کنید که همیشه وقت کم می‌آورید، اگر دوست دارید به نظمی قابل قبول دست پیدا کنید و به دنبال راه‌حلی هستید که به شما در زندگی‌تان جهت بدهد، خواندن این کتاب را به شما پیشنهاد می‌کنم. کتاب تختخوابت را مرتب کن می‌تواند راهنمای خوب برای همه کسانی باشد که به دنبال ایجاد تغییرات بزرگ در زندگی هستند. شما می‌توانید در این کتاب با روش‌های بدون هزینه و درعین حال اثربخش تغییرات اساسی در زندگی آشنا شوید.

بخش هایی از متن کتاب

لب بُرجک سی و سه فوتی ایستاده بودم. طناب نایلونی ضخیم را گرفتم. یک سر طناب به برجک وصل بود و سر دیگر آن صد فوت آن طرف‌تر روی زمین به یک میله وصل شده بود. نصف میدان موانع را گذارنده بودم و داشتم رکورد می‌زدم. در حالی که پاهایم بر بالای مسیر تاب می‌خورد، طناب را محکم چسبیده بودم، به آرامی از روی سکو پایین آمدم. بدنم زیر طناب آویزان بود و با حرکتی کِرم مانند و آرام راهم را دامه دادم تا به انتهای مسیر رسیدم. وقتی به پایان رسیدم، طناب را رها کردم، روی ماسه‌های نرم افتادم و به سمت مانع بعدی دویدم. حالا بقیه کارآموزان کلاس با فریاد تشویقم می‌کردند، اما صدای مربی را بیشتر می‌شنیدم که داشت زمان را یادآوری می‌کرد. روی طناب نجات زمان زیادی را از دست داده بودم. تکنیکی که برای پایین آمدن به کار بردم بیش از حد کُند بود، ولی نمی‌توانستم با سَر، از طناب به سمت پایین سُر بخورم. اگر با سَر و با سبک کماندویی پایین می‌آمدم، سرعتم خیلی بیشتر می‌شد، ولی ریسک زیادی به همراه داشت. در این حالت وقتی روی طناب هستید، نسبت به زمانی که از آن آویزانید، ثبات کمتری دارید و سخت‌تر می‌توانید خودتان را بالای طناب نگه دارید و اگر بیفتید و به خودتان آسیب بزنید، از کلاس اخراج می‌شوید. من با زمان خیلی بالا و ناامید کننده از خط پایان رد شدم. وقتی خم شده بودم و نفس نفس می‌زدم، یکی از کهنه سربازان جنگ ویتنام با موهای جوگندمی، پوتین‌های واکس زده و یونیفورم سبز رنگ، کنارم ایستاد و با لحنی کاملاً تحقیرآمیز گفت: «کِی میخوای یاد بگیری آقای مک؟ تا وقتی ریسک نکنی، هر بار این میدان موانع، شکستت میده».

دسته بندی
--:--
--:--
  • 15
  • 15
  • ذهن
ذهن
0

0-
  • 15
  • 15
  • 1.0x
تنظیمات سرعت
  • 0.75x
  • 1.0x
  • 1.25x
  • 1.5x
  • 1.75x
  • 2.0x
انصراف