چگونه دختر قوی باشیم؟

چگونه دختر قوی باشیم؟

فهرست مطالب

مدت‌ها است که زنان ضعیف‌ترین جنس قلمداد می‌شدند! فقط به این دلیل که همه فکر می‌کردند احساسی هستند و از سر احساسات تصمیم می‌گیرند. دیگران حتی فکر می‌کنند که آن‌ها توانایی کنترل افکار خود و نحوه عکس العمل در برابر چیزها و موقعیت‌های مختلفی که پیش رویشان قرار می‌گیرند را ندارند. اگرچه این کلیشه‌ها اساسی واقع گرایانه (در عین حال منسوخ شده) دارند، اما در واقع معنای دختر قوی بودن چیست و اینکه چگونه می‌توان از ویژگی‌های منحصر به فرد عاطفی، به عنوان سلاحی برای زنده ماندن در زندگی و پیروزی بر هر چالشی استفاده کرد. قدرت عاطفی و ذهنی همان چیزی است که دختران را قدرتمندتر و سازگارتر با هر محیطی می‌کند، اما همه به اندازه کافی خوش شانس نبودند که مهارت‌های قابل استفاده از این نقاط قوت منحصر به فرد را بیاموزند. اما چگونه دختر قوی باشیم؟ با ذهن همراه باشید.

چگونه دختر قوی باشیم؟

دختر قوی

نکات زیر در مورد اینکه چگونه از نظر عاطفی و ذهنی قوی دختری قوی باشیم، آورده شده‌اند:

۱- ابتدا نقاط ضعف خود را شناسایی کرده و از آن‌ها بیاموزید

به یاد داشته باشید که شما ضعیف نیستید، زیرا نه تنها یک دختر بلکه فقط یک انسان هستید، درست مثل بقیه! شما می‌توانید از نقاط ضعف خود چیزهای زیادی بیاموزید و به جای غصه خوردن برای کارهایی که نمی‌توانید انجام دهید، از آن‌ها به عنوان قدم‌هایی برای شناخت بهتر خود استفاده کنید. شناخت عمیق از خود می‌تواند درک بهتری از آنچه باید تغییر دهید و به عنوان یک فرد رشد کنید را به شما ارائه دهد.

۲- هرگز نگذارید کلیشه‌ها روحیه شما را نابود کنند

دختران ضعیف و پایین‌تر از مردان در نظر گرفته شده‌اند، اما این کلیشه‌ها فقط یک برچسب هستند و نمی‌توانند مانع دستیابی شما به اهداف‌تان شوند، مگر اینکه به آن‌ها اجازه تحقق دهید. ما به عنوان دختران درک بهتری از خود داریم، زیرا با احساسات خود بیشتر در ارتباط هستیم. همانطور که قبلاً ذکر شد، خودشناسی می‌تواند در بهبود چندین جنبه ذهنی و روانی برای یک دختر قوی باشد.

۳- کنترل زندگی خود را در دست بگیرید و همان چیزی باشید هستید

اجازه ندهید افراد دیگر به جای شما صحبت کنند و هرگز نگذارید آن‌ها تصمیم بگیرند که لیاقت شما چیست. استانداردهای خود را تعیین کنید و در نادیده گرفتن انتظارات ناعادلانه اطمینان داشته باشید. به عنوان مثال، نقش شما در یک رابطه عاشقانه نباید فقط به یک دختر ناراحتی محدود شود. شما می‌توانید یک شریک عاطفی قوی باشید که در زمان‌های سخت، برای مهمترین فرد زندگی اش می‌تواند مفید واقع شود یا می‌توانید شوالیه‌ای در زره درخشان باشید که می‌تواند هیولاهای بیرون از خود را بترساند.

۴- بهترین تلاش خود را انجام دهید

یکی از عادت‌هایی که هر دختر قوی می‌تواند برای داشتن روح و روانی آزاد برای خود انجام دهد، تمرکز بر روی یک طرز تفکر مثبت به ویژه هنگام تلاش برای رسیدن به یک هدف به ظاهر غیرممکن است. اگر کسی به شما گفت که بیش از حد بلند پرواز هستید، پس اشتباه او را ثابت کنید و اجازه دهید درباره موفقیت شما صحبت کند.

چگونه دختر قوی باشیم

۵- انتظار داشته باشید که از عشق و دوستی گاهی صدمه ببینید

دختران قوی نیز گریه می‌کنند و این اشکالی ندارد! روابط با افراد دیگر ممکن است گاهی آسیب ببینند، اما دختری قوی بودن به این معنی نیست که نباید مراقب خود باشید و درد و احساسات خود را فریاد بزنید. شما باید آنچه که احساسات شما می‌طلبند را ارائه دهید و در نهایت دفعه بعدی که با شرایط مشابهی روبرو شدید، قوی‌تر خواهید شد.

۶- لازم نیست که همیشه مقاومت کنید

در رابطه با بخش قبلی، یک دختر از نظر عاطفی نباید همیشه سخت‌تر از فولاد باشد. اشکالی ندارد که زره خود را بردارید و به شمشیر خود استراحت دهید. همه مستحق استراحت از جنگ و زنده ماندن در نبردهای روزمره خود هستند. قدرت عاطفی و ذهنی را می‌توان با پذیرش آسیب پذیری خود به عنوان یک فرد و به عنوان یک دختر یاد گرفت.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] چگونه فرد قوی باشیم؟ [/su_animate]

[/su_box]

۷- وقتی می‌دانید ارزش آن را ندارد، تسلیم شوید

منکر بودن، امری شرم آور نیست، خصوصاً اگر برای چیزی می‌جنگید که ارزش جنگیدن ندارد. به عنوان مثال، اشکالی ندارد که از تلاشی صرف نظر کنید که صدمه شما بیشتر از سود آن است. مثال دیگر این است که شما در تلاش برای حل رابطه ای بوده‌اید و به جای اینکه احساس خوشبختی کنید، در واقع خوشبختی از شما گرفته شده است. قدرت آن را داشته باشید تا آن را رها کنید.

دختران قوی

۸- اجازه ندهید دیگران فقط به دلیل دختر بودن شما را ضعیف صدا کنند

دختران همیشه به عنوان قربانی شناخته شده و ضعیف نشان داده می‌شوند که توانایی ایستادگی در برابر خود را ندارند، اما محبوبیت دختران قوی در دنیای مدرن این کلیشه‌ها را مضحک و منسوخ کرده است. درست مثل آن‌ها، شما قدرت تعریف مجدد این برچسب‌ها را دارید که دختران را در همه جا محدود کرده‌اند تا بهترین نسخه از خود باشند. سربلند بایستید و مرزها را بشکنید.

۹- با خود مهربان باشید، زیرا لیاقت آن را دارید

فقط برای اثبات اشتباه دیگران به خود فشار نیاورید. وقت خود را اختصاص دهید و کارها را با سرعت خود انجام دهید، بدون اینکه فکر کنید دیگران از شما چه انتظاری دارند. مهربان بودن با خود به شما کمک می‌کند تا به یک حالت عاطفی پایدار و سالمی دست پیدا کنید که بتواند بهزیستی کلی شما را بهبود بخشد. بعلاوه، یاد بگیرید که هر زمان در کاری شکست خوردید، خود را ببخشید.

۱۰- از خاموش ماندن خودداری کنید

افکار خود را ابراز کنید و به گفته‌های خود اطمینان بیشتری داشته باشید. اکثر مردم فکر می‌کنند که دختران موجوداتی بیش از حد احساسی هستند که توانایی کنترل افکار خود را ندارند، اما حقیقت این است که ما متخصص درک دیگران هستیم به ویژه در یک سطح عمیق تر. در عین حال، چنین توانایی برقراری ارتباط با احساسات، به ما اجازه می‌دهد تا به فکر روش‌های بهتر و واقع بینانه‌تری برای به دست آوردن زندگی و آزمایش‌هایی باشیم که همراه با زندگی است.

روش‌های مختلفی برای تعریف یک دختر قوی وجود دارد و حتی اگر درست باشد که ما در مقایسه با مردان اغلب به عنوان موجوداتی احساسی ترسیم می‌شویم، لازم نیست این تعریف تصمیم گیرنده این باشد که چگونه باید زندگی خود را ادامه دهیم.

دختر قوی باشیم

وقت آن است که به جهانیان نشان دهیم که بیش از فقط یک قربانی هستیم و ما فقط دخترانی نیستیم که در انتظار نجات می‌باشیم. زمان آن فرا رسیده است که ما با دستیابی به آنچه در تاریخ دختر بودن غیرممکن است، ثابت کنیم که همه اشتباه می‌کنند، محکم بایستید و بگذارید دنیا ببیند که ما توانایی کارهای بزرگ تری را داریم.

۱۱- تصمیم بگیرید دختر قوی باشید

در این زندگی، کسی در میان ما نیست که ترس، اضطراب، ناامنی و انواع دیگر احساسات منفی را تجربه نکرده باشد و اگر ما اجازه دهیم آن‌ها از بین می‌روند. دختر قوی تصمیمات قدرتمندانه‌ای را اتخاذ می‌نند که کاملاً خود را برای طولانی مدت متعهد می‌سازد. او واقعاً از این ایده استقبال می‌کند که هرگز به چیزی (یا کسی) قدرت شکستنشان را نخواهد داد.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] چگونه صبور باشیم؟ [/su_animate]

[/su_box]

۱۲- بدانید برای چه چیزی ایستادگی می‌کنید

زندگی همزمان با سیستم ارزشی شما ستودنی است، شما اجازه نمی‌دهید که شخص دیگری شما را متقاعد کند. مشکلات وقتی بوجود می‌آیند که شما در واقع نمی‌دانید مقادیر و ارزش‌های شما چیست. دختران قدرتمند وقت خود را صرف آنچه که برایشان بیشترین اهمیت را دارد می‌کنند، در حالی که مرتباً بررسی‌هایی انجام می‌دهند تا مطمئن شوند که از ایده آل‌ها و ارزش‌هایی که دیگر با زندگی آن‌ها متناسب نیست، برخوردار نیستند.

چگونه دختر قوی باشیم؟

۱۳-  خود را مجبور نکنید

اگرچه ممکن است اجازه دادن به چیزی یا به کسی آسیبی برساند، اما دختر قوی می‌داند که هرچه محکم به چیزی بچسبد، سخت‌تر خواهد شد. به همین دلیل است که آن‌ها به طور واقعی در فضای خود زندگی می‌کنند و اجازه می‌دهند آنچه برای آن‌ها ساخته شده است (و شایسته وقت و توجه آن‌ها است) وارد شده و به تنهایی باقی بمانند. این بدان معنا نیست که آن‌ها صدمه نمی‌بینند یا احساس ناامیدی نمی‌کنند. آن‌ها فقط این احساسات را به عنوان بخشی از روند زندگی خود می‌پذیرند.

۱۴- روی خودتان سرمایه گذاری کنید

خواه یادگیری چیز جدیدی باشد، فشار آوردن به انجام ورزش برای سلامتی یا برداشتن آن قدم بزرگ و رفتن به درمان، این دختران می‌دانند که سرمایه گذاری‌هایی که برای خود و زندگی شان انجام می‌دهند، سودهای تضمینی را ارائه می‌دهند. آن‌ها سعی می‌کنند هر روز کاری را انجام داده تا خود را به جلو سوق دهند، حتی اگر این کار صرفاً خواندن آنچه در جهان اتفاق می‌افتد، طوفان مغزی با یک همکار خلاق یا یادگیری کلمه ای جدیدی باشد.

کلام آخر

دختران قوی با اطرافیان خود مانند انسان‌هایی با ارزش رفتار می‌کنند، حس دلسوزی از خود نشان داده، با دقت گوش می‌دهند و در صورت لزوم از آن‌ها پشتیبانی می‌کنند. دختران قوی همیشه احساس زیبایی، هوشمندی، جذابیت یا حتی دوست داشتنی بودن ندارند اما آن‌ها می‌دانند که ذات و درونشان از ارزش ذاتی برخوردار است. دختر قوی می‌داند که مایل به ارائه چه چیزی هستند، برای چه چیزی در تلاشاند و برای زندگی خود چه چیزی پیشکش می‌کنند.

4 دیدگاه‌ها

    • سلام نازنین عزیز
      این واقعیت پوشیده نیست که با تقویت اعتماد به نفس، ما تبدیل به ادم قوی ای می شویم و به ما کمک میکند که در مواجه با مسائل زندگی و برخورد با افراد، رفتار درست تری داشته باشیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید