با این ۱۲ قدم جزو ۸ % ی ها شوید و به هر هدفی که می خواهید برسید

رسیدن به هدف
رسیدن به هدف

فهرست مطالب

 

همه ی ما در شروع سال جدید یا حتی در مقیاس کوچک تر در شروع هفته و هر شنبه کلی برنامه و هدف برای خودمان تعیین میکنیم و قطعا دوست داریم به همه آنها برسیم . ولی متاسفانه باید بدانیم که در واقعیت  ۹۲ % از افراد به اهدافی که برای خودشان تعیین میکنند نمی رسند و کاملا سرخورده و افسرده می شوند و فقط ۸ % از آدم ها هستند که در نهایت به هر هدفی که در کوتاه مدت یا بلند مدت برای خودشان تعیین کرده اند می رسند . قطعا همه ما دوست داریم جزو این ۸ % ها باشیم . شما نمی خواهید ؟

۸ % ی ها از چه روش هایی برای رسیدن به هدف شان استفاده میکنند ؟

اهداف شان را به قسمت های کوچک تقسیم میکنند

کسانی که شکست می خورند منتظر اتفاقات حیرت انگیز و بزرگ هستند. هر روز یک قدم جدید بردارید و بدانید که نمی توانید یک شبه راه صد ساله را طی کنید. به عبارت دیگر اگر هدف خاصی در نظر دارید آن را به هدف های کوچکتر تقسیم کنید.

به عنوان مثال اگر قصد دارید ۵ کیلوگرم وزن کم کنید، با ماهی یک کیلوگرم شروع کنید.

خیلی از مردم مهارت خاصی در انتخاب هدف دارند ولی هیچ وقت در رسیدن به هدف موفق عمل نمی کنند. بهتر است به جای تمرکز کردن روی اهداف بزرگ، قدم های کوچک بردارید. سعی کنید هر هفته به اندازه ی یک درصد پیشرفت داشته باشید. این پیشرفت های کوچک، رو هم رفته و در انتهای سال طوفان به پا می کنند.

بی انگیزگی در مسیر برای آنها طبیعی است

ممکن است در راه رسیدن به هر هدفی گاهی احساس خستگی کنید و این امر کاملا طبیعی است. پس هر زمانی که حس میکنید نیاز به مکث و کمی استراحت دارید حتما دریغ نکنید .

شما برای پیمودن این مسیر به انرژی نیاز دارید.

ممکن است تصور کنید که اصلا برای رسیدن به هدف انرژی و انگیزه ندارید. بهتر است با خواندن یک محتوا  یا داستان انگیزشی به خودتان کمک کنید. شاید مطالعه ی چنین مطلبی تنها چند دقیقه زمان بخواهد اما می تواند برای ادامه مسیر به شما انگیزه بدهد .

پس هر روز یک مطلب انگیزشی جدید بخوانید .

اگر می توانید زمان بیشتری به مطالعه اختصاص بدهید، کتاب بخوانید. در صورتیکه ماهی یک کتاب را تمام کنید، سالانه ۱۲ کتاب می خوانید و هر کتاب می تواند حداقل ذره ای به بهبود زندگی شما کمک کند.

لحظه ی رسیدن به هدف و موفقیت را تصور کنید

افراد موفق هر لحظه به موفقیت فکر می کنند. هر چقدر بیشتر به موفقیت فکر کنید، عزم راسخ تری خواهید داشت، بیشتر تلاش می کنید و زودتر به هدف می رسید.

[su_box title=”با انگیزه شویم :” box_color=”#483046″]۵ راه فوری برای افزایش انگیزه[/su_box]

هر جایی که لازم باشد از دیگران راهنمایی می خواهند

راهنما و مربی مواردی را در نظر می گیرد و به شما گوشزد می کند که ممکن است خودتان هیچ وقت به آنها حتی فکر هم نکنید . حتی افراد مشهور و موفق هم راهنما یا مربی دارند.

همینطور، می توانید با کسانی که قبلا مسیر شما را طی کرده اند و در رسیدن به هدف موفق بوده اند، صحبت کنید. به این ترتیب نه تنها انگیزه ی بیشتری پیدا می کنید بلکه با راه و چاه آشنا می شوید.

رسیدن به هدف با این روش
رسیدن به هدف با این روش

معمولا کارها را به صورت تیمی و گروهی انجام می دهند

موفقیت با تلاش گروهی به دست می آید. چون وقتی ناامید و خسته هستید، دیگر افراد گروه به کمک شما می آیند. با جزئیات به تک تک کسب و کارهای موفق نگاه کنید. همه ی آن ها نتیجه ی تلاش های تیمی هستند.

پس بهتر است به حای اینکه فکر کنید از پس همه کارهای ریز و درشت بر می آیید و می توانید یک تنه همه آنها را انجام دهید بعضی از کارها را واگذاری کنید تا کارهای خودتان سبک تر شود و بتوانید روی کارهای مهم تر تمرکز کنید.

هر چند وقت یکبار مکث میکنند و مسیری که طی کرده اند را بررسی میکنند

همه ما زمانی که تصمیم میگیریم وزن مان را کم کنیم مشخصا اولین کاری که میکنیم این است که یک ترازو می خریم و هر روز یا هر چند روز یکبار خودمان را وزن میکنیم که ببینیم چه قدر به هدف مان نزدیک شده ایم و وزن مان کم شده است . این اصل مشخصا برای بررسی قدم به قدم همه مسیرهایی که برای رسیدن به اهداف مان باید طی کنیم کاربرد دارد . پس هر چند وقت یکبار وضعیت خودتان را ارزیابی کنید. ببینید که چقدر به هدف نزدیک تر، یا از آن دورتر شده اید. به این ترتیب نه تنها انگیزه ی بیشتری پیدا می کنید بلکه نقاط ضعف برنامه ای که در نظر گرفته اید را برطرف می کنید.

موفقیت های شان را هر چند کوچک جشن بگیرید

مهم نیست این موفقیتی که به آن رسیده اید چقدر کوچک است. اگر توانسته اید از پس یک پروژه با موفقیت بر بیایید استراحت کنید، خوراکی بخورید یا هر فعالیت دیگری که دوست دارید انجام بدهید.

شاید بهتر باشد برای هر موفقیتی برای خودتان یک پروژه خوشحال سازی شخصی یا یک جشن خودمانی با خودتان برگزار کنید . مطمئن باشید همین کار به ظاهر ساده و کوچک می تواند حال درونی تان را خوب کند و برای رسیدن به اهداف تان به شما انگیزه بیشتری بدهد .

رسیدن به هدف و موفقیت
رسیدن به هدف و موفقیت

هر روز در مورد اهداف شان چیزی می نویسند

بعضی از افراد فقط یک بار هدف هایشان را یادداشت می کنند و بعد آن را کاملا فراموش می کنند. بهتر است هر روز اهدافتان را روی کاغذ بیاورید، حتی اگر تکراری هستند. به زودی اهداف شما در ناخودآگاهتان نقش می بندد.

همینطور می توانید یک تخته ی هدفگذاری طراحی کنید. تهیه ی این تخته هزینه ای ندارد ولی تاثیر عمیقی مشابه بازنویسی هر روزه ی اهداف خواهد داشت.

به موفقیت عادت میکنند

افرادی که جزو ۸ % ها هستند به موفق شدن و رسیدن به اهداف شان عادت دارند و غیر ممکن است به چیزی به غیر از آن فکر کنند و هر چیزی که ببینند مانع رسیدن به هدف شان می شود را از زندگی شان حذف میکنند . پس اگر می خواهید موفق شوید عادت های مخرب مثل تماشای تلویزیون یا گشت و گذار بی هدف در اینترنت را کنار بگذارید و به انجام کارهایی بپردازید که شما را در رسیدن به هدف تان کمک می کنند.

هر روز دنبال تجربه های جدید هستند

برای رسیدن به هدف تان در بیشتر موارد نیاز دارید که فردی خلاق باشید و برای هر مشکل و مساله یک راه حلی داشته باشید .پس حداقل یک بار در هفته خلاقیت به خرج بدهید. این خلاقیت داشتن و تجربه های جدید الزاما به این معنی نیست که هر هروز آپولو هوا کنید یا یک اختراع جدید ثبت کنید . بلکه شاید به تغییر مسیری که هر روز برای رسیدن از محل کارتان به خانه استفاده میکنید باشد .  به همین سادگی.

[su_box title=”خلاق شویم :” box_color=”#483046″]چگونه می توانیم با این ۱۷ روش خلاقیت خود را افزایش دهیم؟[/su_box]

برای هر روز خودشان برنامه ریزی دارند

برنامه ی امروز شما برای رسیدن به هدف چیست؟ اگر هیچ برنامه و قدم کوچکی ندارید که امروز باید آن را انجام بدهید تا یک قدم به هدف تان نزدیک شوید پس احتمالا نمی توانید جزو ۸ % ی هایی باشید که به همه اهداف شان می رسند .  با برنامه ریزی درست مطمئن باشید که موفق خواهید شد. وقتی طبق برنامه عمل می کنید، می دانید که در مسیر درست برای رسیدن به هدف قرار گرفته اید ولی وقتی برنامه ای ندارید قطعا پیشرفتی هم ندارید.

پشتکار دارند و به راحتی تلاش برای رسیدن به هدف شان را قطع نمیکنند

مطمئننا داستان فردی که دنبال گنجی رفته بود و شروع به کندن زمین کرد اما همین که چند قدمی به گنج مانده بود دست از کندن کشید و ناامید شد را بارها شنیده اید پس شما مثل آن فرد نباشید و به راحتی دلسرد نشود چون کسانی که زود دلسرد می شوند هیچ وقت موفق نمی شوند. پس ادامه بدهید، شرایط را بهبود بدهید و باز هم تلاش کنید. افراد موفق هم شکست می خورند ولی دلسرد نمی شوند. اگر می خواهید به هدف هایتان برسید شاد باشید. با سرزنش کردن دیگران و داشتن روحیه ی منفی، رسیدن به اهداف تان امکان پذیر نخواهد بود.

هر روز صبح به آینه نگاه کنید و لبخند بزنید. یک روز خوب دیگر شروع شده است، پس شاد باشید.

 

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید