شخصیت شناسی از روی نحوه سلفی گرفتن، انتخاب طعم شیرین یا تلخ و…

شخصیت شناسی از روی نحوه سلفی گرفتن، انتخاب طعم شیرین یا تلخ و...
شخصیت شناسی از روی نحوه سلفی گرفتن، انتخاب طعم شیرین یا تلخ و...

فهرست مطالب

 

زندگی روزمره و شخصی ما از مجموعه رفتارهایی که اغلب تکراری هستند تشکیل شده است. رفتارهایی که گاهی آن قدر تکرار شده‌اند که دیگر نیازی به فکر کردن هم ندارند مثل غذا خوردن، نفس کشیدن، راه رفتن و حتی نگاه کردن. علاوه بر این، روزانه ما بدون توجه به اهمیت کارهایی که انجام می‌دهیم، رفتارهایی همانند گرفتن عکس سلفی را بارها و بارها تکرار می‌کنیم. مسلماً تعجب خواهید کرد اگر بدانید که همه کارهایی که به صورت تکراری یا اغلب بدون فکر و از روی عادت همانند قرار دادن رول دستمال توالت داخل گیره انجام می‌دهیم، مهم و معنی‌دار هستند.

اگر زمان بلیت کاغذی بودن اتوبوس‌های شرکت واحد را یادتان باشد، حتماً به خاطر دارید که «دادن بلیت به راننده» می‌توانست «نشانگر شخصیت شما» باشد. هزاران عمل ساده دیگر همانند تحویل دادن بلیت به راننده شرکت واحد وجود دارد که شخصیت شما را نمایان می‌کند. علاوه بر این محققان دریافته‌اند رفتارهای منحصر به فرد هر شخص در انجام امور روزانه و عادت‌ها می‌توانند بیانگر شخصیت او باشند. در این مقاله، شما با هفت عادت کوچک که به طور واضح بر اساس گفته محققان منجر به شخصیت شناسی افراد می‌شود، آشنا خواهید شد.

 

شخصیت شناسی از روی نحوه سلفی گرفتن

در سال‌های اخیر، گرفتن عکس سلفی پدیده‌ای همه گیر شده است. علاوه بر این، گرفتن عکس سلفی با پیشرفت‌های کنونی تکنولوژی و دنیای موبایل هر روز ساده‌تر از گذشته می‌شود. همین عوامل باعث شده است که سلفی گرفتن تبدیل به یک عادت در انسان‌ها شود. حال، مشخص شده است که گرفتن سلفی، علاوه بر نشان دادن صورتمان در عکس، به دیگران شخصیت ما را نیز معرفی می‌کند.

بر اساس آخرین مطالعات انجام شده در دانشگاه سنگاپور، ۱۲۳ نفر که اعتیاد شدید به گرفتن سلفی از خود داشتند، گرد هم جمع‌آوری شدند. سپس پرسشنامه‌های هدفمندی توسط آن‌ها پر شد. پرسشنامه‌ها بعد از تکمیل توسط محققان بررسی و ارزیابی شد. محققان دریافتند، کسانی که عموماً به هنگام گرفتن عکس سلفی، لب‌های خودشان را جمع می‌کنند، عموماً دارای ثبات روانی کمتری هستند. علاوه بر این مشخص شد، کسانی که دوست دارند، پس زمینه عکس سلفی خودشان را پس از گرفتن سلفی تار یا محو کنند، بیش از دیگران نگران حفظ حریم خصوصی خود بودند و آگاهی بیشتری نسبت به مسائل امنیتی داشتند.

همچنین، کسانی که به هنگام گرفتن سلفی، رو به دوربین لبخند می‌زنند، بر اساس پرسشنامه‌های پر شده، دارای قدرت بالای پذیرش تجربیات جدید هستند. محققان همچنین در مورد کسانی که از زاویه پایین اقدام به گرفتن سلفی می‌کنند، اضافه کردند این عزیزان سلفی دوست، افراد مناسبی برای هم صحبتی و آغاز یک گفتگو هستند.

شخصیت شناسی از روی نحوه سلفی گرفتن
شخصیت شناسی از روی نحوه سلفی گرفتن

شخصیت شناسی از روی انتخاب طعمی که دوست دارید

اغلب ما غذا خوردن را دوست داریم. گاهی همین غذا خوردن آخرین تفریح ما بعد از یک روز سخت‌ کاری می‌شود. غذاهایی با طعم‌های گوناگون، تند، شیرین و حتی تلخ. علاوه بر غذا خوردن، نوشیدن چای یا قهوه هم این روزها به یک عادت روزانه برای اغلب انسان‌ها تبدیل شده است. می‌توان گفت به اندازه همه آدم‌های دنیا، نوشیدنی با مزه‌های متفاوت وجود دارد. جای تعجب اینجاست که گویا همین نوشیدنی‌ها می‌توانند همانند شناسنامه‌های اخلاقی و شخصیتی، ما را به همه معرفی کنند. بر اساس مطالعات انجام شده توسط محققان که در مجله بین‌المللی Appetite منتشر شده است، کسانی که علاقه زیادی به طعم‌های تلخ و ترش به‌مانند قهوه دارند، تمایل بیشتری به بروز رفتارهایی تحت عنوان خودشیفتگی یا نارسیستی از خود نشان می‌دهند.

در مقابل، کسانی که شکر یا کرم به قهوه خود اضافه می‌کنند یا طعم‌های شیرین دوست دارند، عموماً رفتارهایی خوش‌آیند و دل‌نشین دارند. پس از این به بعد، اگر دوست دارید چهره‌ای مردمی و دوست داشتنی به نظر برسید، بهتر است قهوه خودتان را با کرم یا شکر میل کنید.

[su_box title=”چه طور به هدف مان برسیم؟” box_color=”#483046″]با این ۱۲ قدم جزو ۸ % ی ها شوید و به هر هدفی که می خواهید برسید[/su_box]

شخصیت شناسی از روی آهنگی که می پسندید

آهنگ و موزیک بستگی به علاقه هر فرد می‌تواند موجب آرامش و تسکین روح شود از این رو عجیب نیست که آهنگ آرامش بخشی که گوش می‌دهیم را تکه‌ای از شخصیت و ذات خودمان بدانیم. بر اساس مطالعات انجام شده در دانشکده روان‌شناسی ادینبورگ، اسکاتلند رابطه معنی‌داری ما بین سبک موسیقی که افراد گوش می‌دهند و بروز خصوصیت‌های بارز شخصیتی وجود دارد.

کسانی که عموماً اپرا و موسیقی کلاسیک گوش می‌دهند، دارای اعتماد به نفس، آرامش درونی و خلاقیت بیشتر هستند. دوستداران سبک جاز، بلوز و سول علاوه بر اعتماد به نفس بالا، روحیه خلاقانه و شخصیت اجتماعی دارند. طرفداران رگی، کمی تنبل، دارای اعتماد به نفس، صمیمی، آرام، نجیب و خلاق گزارش شدند. کسانی که ایندیا دوست داشتند بر خلاف سه گروه قبلی اعتماد به نفس پایین، عدم پشتکار کافی، عصبی و همچنین خلاق بودند. دوستداران پاپ، اعتماد به نفس خوب، سخت کوشی بالا، صمیمی، آرام، ملایم و همچنین خلاق توصیف شدند. آن‌هایی که عموماً رپ گوش می‌دادند نیز اعتماد به نفس و همچنین صمیمیت زیادی با دیگران دارند. برخلاف تصور عموم مردم، طرفداران سبک راک افرادی درون‌گرا، آرام، ملایم، خلاق و دارای اعتماد به نفس بالا شناسایی شدند.

پس دفعه دیگر که خواستید، آهنگ داخل ماشین را با صدای بلندتر گوش کنید، به یاد داشته باشید که آهنگ نشانه شخصیت شما است.

شخصیت شناسی از روی نحوه نوشتن ایمیل
شخصیت شناسی از روی نحوه نوشتن ایمیل

شخصیت شناسی از روی نحوه نوشتن ایمیل

در طول سال‌های گذشته، رسانه‌های دیجیتال رشد سریعی داشته‌اند و ارتباطات انسانی به شکل چهره به چهره کمتر شده است. بر همین اساس می‌توان باور داشت که پیام‌های متنی در قالب ایمیل یا پیام‌رسان‌ها به نوعی بیانگر هویت و شخصیت ما هستند. برخلاف نظر عموم که تصور می‌کنند خواندن و بیان کردن احساسات به شکل نوشته کار سخت و شاید غیرممکنی است، دانشمند و روانشناس دکتر توماس چاموررو نظر دیگری در مورد ایمیل و پیام‌های متنی دارد.

او مدعی است، کسانی که در ایمیل و پیام‌های متنی خود عموماً از جشن و شادی سخن می‌گویند، دارای شخصیت برونگرا هستند. این در حالی است که کسانی که تمایل به خودستایی و نارسیستی دارند از واژگانی به‌مانند «خودم»، «من» و «به شخصه» استفاده زیادی می‌کنند. همچنین عموماً در واژگان به کار رفته توسط این افراد کلماتی که بار منفی همانند نگرانی و اضطراب دارند، بیشتر دیده می‌شود.

[su_box title=”چرا کتاب نخوانیم ؟!” box_color=”#483046″]به این دلیل کتاب ها را تا آخر نخوانید و به فکر خواندن کتاب بیشتر هم نباشید![/su_box]

شخصیت شناسی از روی برنامه ریزی برای تعطیلات

شکی نیست تعطیلات و برنامه ریزی کردن برای آن فقط جنبه سرگرمی و تفریحی دارد و همه از وجود آن لذت می‌برند. تعطیلات برای فرار از زندگی روزمره است و تنها خواسته همه انسان‌ها از تعطیلات، آرامش است؛ اما آیا می‌دانستید که شیوه برنامه ریزی شما برای تعطیلات می‌تواند شخصیت شما را بروز دهد؟

بر اساس مطالعات انجام شده در دانشگاه ویرجینیا، در سال ۲۰۱۵ مشخص شد کسانی که دوست دارند تعطیلات خود را در مکان‌های ساکت و به دور از اجتماع همانند جنگل، کوه یا محیط‌های بسته همانند خانه بگذرانند عموماً دارای روحیه گوشه‌گیر و شخصیت درون‌گرا هستند. برخلاف این دسته، کسانی که تعطیلات خود را برای رفتن به ساحل و مکان‌های عمومی همانند پارک برنامه ریزی می‌کنند، دارای شخصیت برونگرا و اجتماعی‌تری هستند.

شخصیت شناسی از روی نحوه بروز عصبانیت
شخصیت شناسی از روی نحوه بروز عصبانیت

شخصیت شناسی از روی نحوه بروز عصبانیت

در دنیا انسانی وجود ندارد که عصبانی نشده باشد؛ اما مراقب باشید، چرا که مشخص شده تعداد دفعات و شدت بروز عصبانیت می‌تواند به جز چهره برافروخته، شخصیت ذاتی شما را به دیگران نشان می‌دهد. بروز رفتارهایی همانند خوردن ناخن، خاریدن یا کشیدن مو که همگی علائمی از عصبانیت هستند در شرایط مختلف همانند نگرانی، پریشانی یا حتی آرامش می‌تواند نشانه‌ای از کمال باشد. روان شناسان معتقدند بروز این رفتارها در قالب عصبانیت نشان از کمال‌گرایی فرد دارد.

محققان در دانشگاه مونترال کانادا، مطالعه‌ای بر روی عده‌ای از داوطلبان در شرایط گوناگون همانند اضطراب، ناامیدانه، خسته کننده و آرامش انجام دادند. عموماً کسانی که در مقابل این شرایط به تعداد دفعات بیشتر عصبانی شدند و علائم مشابه خوردن ناخن یا کشیدن مو از خود نشان دادند، دارای درجه کمال‌گرایی بالایی بودند. عصبانیت در این افراد بیشتر در شرایط ناامیدانه، کسالت‌بار و همچنین اضطراب بروز می‌کند.

 

البته همانطور که می‌دانید، نتایج آزمایشگاهی همیشه در مورد همه افراد صادق نیست. با این وجود دانستن این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا از همین امروز شروع به دقت کردن در رفتارهای روزانه کنید. باید به این نکته دقت داشت که تکرار یک رفتار می‌تواند بخشی از شخصیت شما را شکل دهد. از این رو، آهنگی که گوش می‌دهید، مزه‌ای که می‌خورید یا تعطیلاتی که قرار است بروید را با دقت انتخاب و اجرا کنید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید