۹ روش تغییر نگرش برای رسیدن به زندگی ایده آل

زندگی ایده آل
زندگی ایده آل

فهرست مطالب

آیا در زندگی هدف و آرزوی بزرگی دارید؟ مانده اید که چطور و با کمک چه چیزی به زندگی ایده آل برسید؟ چگونه میتوان به موفقیت در کار و زندگی رسید ؟ به احتمال خیلی زیاد، پاسخ شما “نگرش” است.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

یک موضوع مشترک در میان تمام تئوری های مختلف درباره چگونگی رسیدن به زندگی ایده آل وجوددارد: نگرش، اعتقادات و شیوه‌ای که شما درباره هر موضوعی فکر می کنید.

[/su_note]

وقتی از بنیانگذار Powerful U درباره این سوال شد که چه چیزی بیشترین تاثیر را در رشد شخصی او داشته است، پاسخ فوری “نگرش” بود:
“نگرش روشی است که شما برای رسیدن به هدفی انتخاب می کنید. وقتی یک طرز فکر و نگرش باز و مثبت داشته باشید قادر هستید تمام احتمالات یک شرایط را در نظر بگیرید، اما زمانی که فکری بسته و منفی داشته باشید، به شدت تجربیاتتان محدود خواهد شد. مثبت نگری قلمرو احتمالات را باز می‌کند، در حالی که منفی نگری تمامی درها را می بندد.”

بخشی از صحبت های روانشناس و متخصص شادی Shawn Achor در سخنرانی تد:

شان آچر
شان آچر

“لزوماً این واقعیت نیست که ما را شکل می‌دهد، بلکه لنزی که ما توسط آن به دنیای اطراف نگاه می‌کنیم، واقعیت ما را شکل می دهد. ۹۰ درصد از شادی های طولانی مدت ما توسط فرآیندهای ذهنی خودمان، و نه دنیای اطراف، پیش بینی می شوند. اگر فرمول شادی و موفقیت خودمان را تغییر دهیم، می توانیم بر واقعیت زندگی مان نیز تاثیر گذار باشیم.”

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]ختم کلام: نگرش همه چیز است.[/su_highlight]

چیزی که ما به خودمان می‌گوییم، همان چیزی است که ذهن ما باور می‌کند. درک ما، واقعیت ما را شکل می‌دهد و اعتقادات ما، نتایج را خلق می‌کنند.
بنابراین سریع‌ترین راه برای رسیدن به زندگی ایده آل، تغییر نگرش است. اما سوال اینجاست که چطور؟ چطور می‌توانیم اعتقادات و الگوهای فکری مان را تغییر دهیم؟
در اینجا به ۹ روش برای تغییر نگرش اشاره میکنیم که به شما در رسیدن به زندگی ایده آل کمک خواهد کرد.

۱. خودتان را باور داشته باشید

 

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]از “من کافی نیستم” به “من عالی هستم”[/su_highlight]

بخش بزرگی از آنچه مانع پیشرفت افراد می شود، باور آنها درباره خودشان است. یکی از معمول ترین این باورها؟ احساس اینکه شما کافی نیستید یا ارزش و لیاقت کافی را ندارید. به هر دلیلی که احساس می کنید کافی نیستید این را بدانید که: شما کافی به دنیا آمده اید. شما فوق العاده، ارزشمند و شایسته عشق، شادی و موفقیت هستید. بودن شما در همین لحظه در اینجا و رسیدن شما به جایی که هستید شانسی نبوده و شما یک اشتباه نیستید.

تنها یک نسخه از شما وجود دارد و مردم به آنچه که به دنیا ارائه می دهید نیاز دارند.[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]شما به طور منحصر به فردی خودتان هستید و این بزرگترین قدرت شماست.[/su_highlight] شما کافی هستید؛ شاید هنوز به این باور نرسیده باشید، اما بخشی از وجود شما به نحوی آن را باور دارد.

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]تغییر را ایجاد کنید[/su_highlight]

• به دنبال درک و ساکت کردن منتقد درونی تان باشید. دلیل اصلی شما برای حس “ناکافی بودن” چیست؟ آیا این صدای منتقد یا صدای والدین یا مافوق تان است؟ چه داستانی به خودتان می‌گویید که حقیقت ندارد؟ ممکن است این کار بسیار عمیق بوده و نیاز به تراپی، آموزش و مشاوره داشته باشید. اما مطمئن باشید که ارزشش را دارد.
• این مقاله را، که پر از بینش و استراتژی هایی برای کمک به ایجاد عزت نفس است، بخوانید.

۲. به خودتان قدرت بدهید

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]از “من حق انتخاب ندارم” به “من همیشه یک انتخاب دارم”[/su_highlight]

چند بار پیش آمده که شما احساس کنید حق انتخاب ندارید؟ ممکن است که بر شرایط کنترل نداشته باشید، و زندگی مطمئنا چالش‌ها و سختی‌های زیادی را پیش رویتان می گذارد، اما همیشه روی دو چیز مهم کنترل دارید: انتخاب ها و نگرش تان.
بهترین مثالی که دراین‌باره می‌توان زد، کتاب “انسان در جستجوی معنا” اثر ویکتور فرانکل است. فرانکل یک متخصص اعصاب و روانپزشک اتریشی بود که از هولوکاست جان سالم به در برد. بخشی از کتاب:

ویکتورفرانکل
ویکتورفرانکل

“همه چیز را می‌توان از یک انسان گرفت مگر یک چیز: آخرین آزادی بشر را در گزینش رفتار خود در هر شرایط موجود و گزینش راه خود”. اگر فرانکل در این شرایط غیر قابل درک و فریبنده توانست تصمیم بگیرد، مطمئناً همه ما نیز میتوانیم انتخاب خودمان را داشته باشیم.

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]تغییر را ایجاد کنید[/su_highlight]

• انتخاب کنید. زمانی که احساس می‌کنید در وضعیتی هستید که هیچ انتخابی ندارید، گزینه هایتان را مشخص کنید. چه انتخاب هایی دارید؟ شکایت کنید یا دست به عمل بزنید. تغییر را انتخاب کنید یا شرایط را بپذیرید. انتخاب کنید که قدمی به جلو بردارید یا همان جا باقی بمانید. انتخاب کنید که اعتراض کنید یا ساکت بمانید. انتخاب کنید که به جلو نگاه کنید یا به نگاه کردن به عقب ادامه دهید. انتخاب کنید که عشق بورزید یا در خشم و ترس باقی بمانید. خوب انتخاب شما چیست؟

• چیزهایی را که در کنترل شما هستند مشخص کنید. زمانی که اوضاع از کنترل خارج می‌شود (یا حداقل احساس می‌کنید که خارج شده)، استرس، ناامیدی، ترس و خشم زیادی به سراغتان می آید. زمانی که کنترل را از دست می‌دهید، یک قدم به عقب برداشته و مشخص کنید که چه چیزهایی را می‌توانید کنترل کنید. ممکن است یک مورد کوچک یا تغییر در انرژی یا نگرش شما باشد.
• کتاب “انسان در جستجوی معنا” را بخوانید.

۳. به احتمالات باور داشته باشید

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]از “غیر ممکن است” به “ممکن است”[/su_highlight]

اگر فکر می‌کنید می‌توانید یا فکر می‌کنید نمی‌توانید، حق با شماست – هنری فورد

اگر از صمیم قلب باور نداشته که نمی‌توانید به چیزی برسید، این اتفاق نخواهدافتاد. بنابراین اگر می‌خواهید زندگی رویایی تان را داشته باشید، اول باید باور کنید که ممکن است. این موضوع برای هر یک از ما صادق است. آیا باور دارید که هدف و مقصودی که برای زندگی رویایی تان دارید چیزی ممکن است؟ اگر چنین است شما در راه رسیدن به آن هستید! اما اگر در ذهن شما شک وجود داشته باشد، احتمال اینکه به آن دست پیدا کنید کم است.

برای مطالعه بیشتر پیشنهاد می‌شود: ارزیابی کار و زمان؛ چگونه عملکردمان را در محیط بسنجیم؟

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]تغییر را ایجاد کنید[/su_highlight]

• گفتارتان را تغییر دهید. فکرتان را از “هیچ راهی وجود ندارد” به “همیشه یک راهی وجود دارد” یا از “این کار موثر نیست” به “چطور می توانم آن را موثر کنم” تغییر دهید. زمانی که به پیدا کردن مشکلات دست بزنید، به نگرش راه‌حلی رسیده اید. یکی از گفته های معروف ادیسون: “من ده هزار راه برای اختراع نکردن لامپ یاد گرفتم.” او هر شکست را قدمی برای نزدیک شدن به هدفش می دید.

• نتیجه را تصور کنید. ذهن ما هر چیزی را که به آن نشان بدهیم و بگوییم باور می کند. اگر می توانید اتفاق افتادن هدفتان را تصور کنید، درست مانند Bannister، ذهن شما نیز آن را باور می‌کند. زندگی رویایتان را طوری تصور کنید که انگار واقعیت دارد. چه چیزی می بینید، می شنوید یا احساس می کنید؟ خودتان را در آن حالت تصور کنید.

• هر زمان که منطق شکست می‌خورد، کمی ایمان و باور داشته باشید.

۴. خوبی را باور داشته باشید

 

باور خوبی در زندگی ایده آل
باور خوبی در زندگی ایده آل

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]از “جستجوی بدی‌ها” به “جستجوی خوبی‌ها”[/su_highlight]

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

گاهی اوقات زمانی که به نظر می‌رسد همه چیز دارد از هم می‌پاشد، ممکن است در واقع هر چیزی در حال رفتن به جای خود باشد. – تونی رابینز

[/su_note]

باور داشتن به خوبی به دو شکل است: جهان و مردم.

با جهان شروع می کنیم. مطالعات نشان داده‌اند که ما هر آنچه را که به دنبالش باشیم پیدا می‌کنیم
مردم اغلب (بطور ناخودآگاه) به دنبال چیزهایی هستند که از قبل باور دارند حقیقت دارد. اگر شما به دنبال خوبی های جهان باشید، آن را پیدا می می‌کنید. اگر به دنبال چیز های بد و غلط در جهان باشید، فکر می‌کنید چه چیزی در انتظارتان است؟ چه اتفاقی می‌افتد اگر باور داشته باشید که همه چیز برای خوبی شما در حال اتفاق است؟

حتی اگر اینطور به نظر نرسد. چه اتفاقی می افتد اگر فرض کنید که همه چیز درست همانطور است که باید باشد و کائنات/دنیا/خدا حواسش به شما هست؟ حالا نگاهی به مردم می‌اندازیم. یکی از اصول کلیدی که در توسعه کار تیمی و مدیریت یک تیم استفاده می شود “فرض بر نیت مثبت” است. ما اغلب فرضیات و قضاوت هایی را بر اساس رفتار دیگران درباره آنها بیان می‌کنیم، بدون این که قصد و انگیزه اصلی آنها را درک کرده باشیم.

فرض نیت مثبت مستلزم این است که ما قصد و انگیزه دیگران را قبل از قضاوت کردن رفتارشان در نظر بگیریم. برای این کار ممکن است سوالاتی بپرسید، یا به دنبال این باشید که از دید آن ها قضیه را بررسی کنید. هر کسی با مشکلی سروکار دارد که دیگران از آن بی‌خبرند، و گاهی اوقات رفتاری که شبیه به یک پرخاشگری و مخالفت با شما به نظر می‌رسد تنها به این دلیل است که آن فرد روز سختی را پشت سر گذاشته، یا شیوه زندگی متفاوتی از شما دارد.

تا حالا چقدر در ذهن خودتان با کسی دعوا کرده‌اید که اصلا خبر ندارد که شما را آزرده و ناراحت کرده است – و بعد متوجه شده‌اید که تنها یک سوء تفاهم و سوء برداشت بوده است؟

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]تغییر را ایجاد کنید[/su_highlight]

• به جای “چرا این اتفاق برای من افتاده؟” از “علت این اتفاق چیست؟” یا “این اتفاق چه چیزی را می خواهد به من یاد بدهد؟” استفاده کنید. زمانی که به دنبال خوبی، درس یا نیت یک چیز باشید، آن را پیدا می‌کنید.

• فرض را بر نیت مثبت بگذارید. دفعه بعدی که کسی کاری انجام داد که شما را ناراحت یا عصبانی کرد، نیت و مقصود او را مثبت فرض کنید. قضاوت کردن را رها کرده و به دنبال درک این باشید که چرا چنین کاری انجام داده اند.

• آنچه را به دنبالش هستید تغییر دهید. وقت آن است که به دنبال چیزهایی باشید که از زندگی رویایی تان حمایت می‌کنند. به دنبال خوبی باشید تا چیزهای مثبت را پیدا کنید.

۵. در لحظه زندگی کنید

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]از “زندگی یک مقصد است” به “زندگی یک سفر است”[/su_highlight]

این گفته درست است که زندگی یک سفر است، نه مقصد؛ پس ما باید از مسیر لذت ببریم. اگر همیشه سعی کنیم که به یک جایی برسیم و هدف ما فقط رسیدن باشد، جایی که الان هستیم و تمام زیبایی ها و لذت‌هایی که هر لحظه با خود دارد را از دست می‌دهیم. وقتی در حال زندگی کنید می‌توانید فرصت‌ها و چیزهای غیر غیرمنتظره ای را ببینید، با جریان همراه شوید و به صدای درونتان گوش کنید.

برعکس، زمانی که فقط روی یک نتیجه خاص یا شیوه‌ای که دوست دارید همه چیز باشد تمرکز کنید، ممکن است شکل واقعی قضیه شما را ناامید کند. اگر از هر لحظه تان برای پذیرفتن، یاد گرفتن و رشد کردن استفاده کنید، و درگیر این نباشید که کاش همه چیز جور دیگری بود، رضایت و شادی بیشتری را احساس خواهید کرد.

مردم اغلب گرفتار هروقت/آنموقع می‌شوند. آنها می‌گویند “هروقت این فرد را ببینم، آنموقع خوشحال خواهم شد؟” یا “هروقت ترفیع کاری بگیرم، آنموقع از کارم رضایت پیدا خواهم کرد” یا “وقتی که پول بیشتری در بیاورم، این تغییر را ایجاد خواهم کرد”. شما می‌توانید انتخاب کنید که امروز خوشحال باشید، می‌توانید آنچه برای رضایت در کار نیاز دارید را پیدا کنید، می توانید تغییر را بدون پول انجام دهید.

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]تغییر را ایجاد کنید[/su_highlight]

تمرکز بر زندگی در زمان حال
تمرکز بر زندگی در زمان حال

• همین حالا و در اینجا باشید. حضور در زمان حال قدرتمند است، به ویژه وقتی که بحث استرس و اضطراب باشد. ذهن ما معمولاً درگیر نگرانی‌هایی درباره گذشته یا آینده است. حضور در زمان حال کمک می‌کند که ذهن آرام شده، افکار طبقه‌بندی شوند و فضای بیشتری داشته باشند. مدیتیشن کمک بزرگی برای این کار است.

• از تله ی “هروقت” بیرون بروید. هر زمان که به خودتان می‌گویید هروقت/آن موقع، فکرتان را متوقف کرده و روی چیزی که الان می‌توانید انجام دهید تمرکز کنید. آیا منتظر هستید که کسی یا چیزی برایتان رضایت بخش شود؟ می‌توانید آن را الان پیدا کنید؟ تصمیم بگیرید که با جایی که الان هستید و با چیزی که امروز دارید خوشحال باشید. شما می‌توانید همیشه شادی، رضایت و خشنودی را در هر لحظه انتخاب کنید.

۶. طرز فکر “چه اتفاقی خواهد افتاد اگر …” را عوض کنید

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]از “بدترین اتفاقی که ممکن است بیفتد” به “بهترین اتفاقی که ممکن است بیفتد”[/su_highlight]

ما زمان زیادی از زندگیمان را با ترس از اتفاقات می‌گذرانیم، و تا به حال چقدر از این ترس ها به واقعیت پیوسته اند؟ چقدر از انرژی مان را صرف پیش‌بینی عواقب، خطرات و همه اتفاقات بدی که ممکن است بیفتد ‌کرده‌ایم؟ همه این “اگر” ها مثل یک اپلیکیشن باز روی گوشی عمل می‌کنند، همه انرژی شما را خالی می‌کند. از آنجایی که نگرانی هرگز نتیجه را تغییر نخواهد داد، چرا کاری نکنیم که برای نتیجه موثر باشد؟

بسیاری افراد را می‌بینیم که توسط این اگر ها و عواقب احتمالی کارهایشان فلج شده‌اند. اما موفق ترین افراد کسانی هستند که روی احتمالات، فرصت ها و پتانسیل ها تمرکز می‌کنند. این به آن معنا نیست که خطرات یا چالش‌های احتمالی را در نظر نگیرند، بلکه به این معنی است که اجازه ندهند مانع آنها از پیشرفت شوند.

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]تغییر را ایجاد کنید[/su_highlight]

• بهترین اتفاقات ممکن را شناسایی کنید. در هر شرایطی نکات مثبت را بررسی کنید. به جای این که دنبال همه احتمالات بد باشید، احتمالات خوب را در نظر بگیرید. اگر فکر می‌کنید “چه اتفاقی می‌افتد اگر در این کار موفق نشوم؟” آن را به “چه اتفاقی می‌افتد اگر موفق شوم؟” تبدیل کنید و به جای نگرانی درباره اینکه “چه اتفاقی می‌افتد اگر صحبت کنم و کارم را از دست بدهم؟” این را در نظر بگیرید که “چه اتفاقی می‌افتد اگر حرف بزنم و برای ایده ها، صداقت و جسارتم ترفیع بگیرم؟”

• به یاد داشته باشید، اگر دوران سختی را سپری می‌کنید، یا احساس می‌کنید در یک جا گیر کرده اید، یا با چالشی مواجه هستید، همه چیز در نهایت خوب خواهد بود. اگر خوب نباشد، یعنی هنوز به پایان نرسیده.

۷. با خودتان صادق باشید

صداقت با خود
صداقت با خود

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]از “من باید به موفقیت برسم” به “من باید خودم باشم تا موفق شوم”[/su_highlight]

می دانید بزرگترین پشیمانی در زمان مرگ چیست؟ اینکه “کاش شهامت این را داشتم که برای خودم زندگی می‌کردم، نه زندگی که دیگران از من انتظار داشتند”.
در طول زندگی به ما یاد داده می‌شود که چه کسی باید باشیم تا به موفقیت برسیم. اما چیزی که دیگران از ما انتظار دارند همیشه بهترین حالت ما نیست. اغلب زمانی که تلاش می کنیم تا به روش دیگران به موفقیت برسیم، استعدادها و مهارتهای منحصربه فرد و حتی حس تعلق به خودمان را از دست می‌دهیم.

ما فکر می‌کنیم که در حال رقابت با یکدیگر هستیم، اما در حقیقت هرکدام در رقابت جداگانه ای زندگی میکنیم. بنابراین شما نمی‌توانید خودتان را با دیگران مقایسه کنید. حقیقت این است که تنها کسی که در رقابت با او هستید، خودتان است!

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

موفقیت حقیقی و ماندگار زمانی حاصل می‌شود که خود واقعی‌تان را بپذیرید و تبدیل به بهترین ورژن از خودتان شوید.

[/su_note]

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]تغییر را ایجاد کنید[/su_highlight]

• نقاط قوتتان را بشناسید و به آنها افتخار کنید. به نظر می‌رسد هر کسی در تلاش برای اصلاح یا بهبود چیزی است. هیچکدام ما کامل نیستیم. چه می‌شود اگر شما به همان میزان که برای اصلاح نقاط ضعفتان وقت می‌گذارید، نقاط قوتتان را بهبود ببخشید؟ این کاری است که کسانی که زندگی رویایی شان را دارند، انجام میدهند – مهار استعدادها و مهارت های منحصر به فرد.

آنها می‌دانند که دارای نقص هستند، اما درگیر آن نشده و زمان و انرژی شان را برای تغییر خودشان هدر نمی‌دهند. این کار را امتحان کنید: برای ۳۰ روز بعدی، سه چیزی را که درباره خودتان دوست دارید و ارزشمند می‌دانید بنویسید، می‌تواند شامل استعدادها، نقاط قوت، مهارت ها یا ویژگی‌های شخصیتی شما باشد. سپس یاد بگیرید که چطور از این خصوصیات برای ساخت زندگی ایده آل تان استفاده کنید.

• خودتان را بشناسید. گیر افتادن در انتظاراتی که دنیا از ما دارد، بسیار آسان است. اما زمانی که شما ارزش ها، اعتقادات، علایق و چیزهایی که برایتان اهمیت دارند را بشناسید، نسبت به خودتان اطمینان و اعتماد بیشتری پیدا می کنید. سعی کنید خودتان را عمیق‌تر بشناسید. خوداندیشی و خودآگاهی اولین گام ها هستند. زندگی ایده آل مخصوص خودتان را پیدا کنید. زمانی که خودتان را خوب بشناسید می توانید در دنیای پر از انتظارات هم قوی باقی بمانید.

• از مقایسه دست بکشید. شما در رقابت خودتان به سر می‌برید. دقیقا همان جایی هستید که باید باشید، نه عقب تر و نه جلوتر. همانطور که Teddy Roosevelt می گوید: “مقایسه، دزد شادی است”.

۸. هرکجا آگاهی باشد، انرژی نیز جریان دارد

احتمالاً درباره قانون جذب و تاثیر آن بر زندگی شنیده اید. بیشتر این دانش و آگاهی نشات گرفته از این است که انرژی تان مصرف چه چیزی می شود.

سالها پیش، برای گروهی از مربیان و مشاوران، جلسه آموزشی برگزار کردم. به خودم مطمئن نبودم و شک داشتم و همین باعث استرس من شده بود، و مهمتر از آن باعث شده بود نتوانم جلسه را به بهترین شکل برگزار کنم. در طول زمان ناهار، با یکی از همکارانم، که فردی باتجربه و مربی خودم بود، درباره شکی که داشتم صحبت کردم. چیزی که به من گفت را هرگز فراموش نمی‌کنم:

توجه شبیه به یک شلنگ باغچه است. وقتی در مقابل دیگران هستی و نگرانی که چه فکری درباره تو می‌کنند، توجه تو به آنها نیست. وقتی به این فکر می کنی که چه طور به نظر میرسی، یا کارت را به خوبی انجام می‌دهی یا نه، یا هر چیزی که خودت را در ذهنت بیاورد، به این معنی است که شلنگ در حال آبیاری علفهای هرز است. اما زمانی که انرژی ات را به کار گرفته، از حضور آنها قدردانی کرده و تمرکزت را بر روی نیازهای گروه می‌گذاری، حالا شلنگ در حال آبیاری گلها است. بنابراین یک انتخاب داری، می‌خواهی به علفهای هرز آب بدهی یا گل ها؟

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]تغییر را ایجاد کنید[/su_highlight]

• همیشه وقتی که چمن ها را آبیاری می کنیم، سبزتر می شوند. آیا در بخشی از زندگی تان چمن سبزتری می خواهید؟ آن را با عشق، انرژی و توجه مثبت آبیاری کنید.
• آب دادن به علف ها را رها کنید. به یاد داشته باشید، هر چیزی را که تغذیه کنید، رشد می‌کند و بزرگتر می‌شود. به گلها آب بدهید، گلهای بیشتری خواهیدداشت، علف ها را آب بدهید، علف های بیشتری خواهیدداشت، اهدافتان را تغذیه کنید، به آنها خواهید رسید، ترسهایتان را تغذیه کنید، ترس‌های بیشتری خواهید داشت.

۹. قدردان باشید

قدردانی از زندگی
قدردانی از زندگی

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]از “چه کمبودهایی وجود دارد” به “چیزهایی که بابتشان شکرگزار هستم”[/su_highlight]

قدردانی از چیزهای خوبی که در زندگی دارید، پایه و اساس وفور نعمت است. – اکهارت تول

سپاسگزار و قدردان بودن یکی از راحت ترین و در عین حال قدرتمندترین چیزهایی است که می‌توانید برای رسیدن به زندگی ایده‌آل تان انجام دهید. مطالعات همچنان منافع ابراز قدردانی را اثبات می‌کنند؛ از تاثیر مثبت آن بر روابط، سلامت جسمی و عاطفی، و خواب تا استقامت روحی، انرژی و خوشنودی کلی. میدانستید که از نظر فیزیکی غیرممکن است که ترس و قدردانی را همزمان احساس کرد؟

دفعه بعد که احساس کمبودی در زندگیتان کردید، یا نسبت به چیزی که دیگران دارند احساس حسادت کردید، یا نسبت به چیزی که دارید احساس رضایت نداشتید، سعی کنید به حس قدردانی متوسل شوید. قدردان تمام خوبی های دنیا باشید. تمام چیزهایی که دارید و بابت آنها قدردان هستید را به خاطر بیاورید.

[su_highlight background=”#d991e3″ color=”#000000″ class=””]تغییر را ایجاد کنید[/su_highlight]

• یک دفترچه برای قدردانی داشته باشید. هرروز سه چیز را که برای آن‌ها شکرگزار هستید را بنویسید. مطالعات نشان داده اند تنها در عرض ۲۱ روز، ذهن شما این الگو را خود به خود ادامه داده و شروع به پیدا کردن چیزهای مثبت میکند. شکرگزار بودن نعمت‌های بیشتری را به زندگی ما می‌آورد.

زمان آن است از خودتان بپرسید … در حین خواندن این تغییرات، متوجه چه چیزی شدید؟ کدام یک بیشتر به شما مربوط می‌شد؟ فکر می کنید کدام یک به شما برای رسیدن به ایده آل تان کمک می‌کند؟ کدام استراتژی‌ها را امتحان می‌کنید؟ حالا یک قدم جلوتر می‌رویم. قبل از هر چیزی چند سوال از خودتان بپرسید …

• زندگی ایده آل تان را در نظر بگیرید. چه فکرها، اعتقادات، یا تغییرات نگرشی برای رسیدن به آن نیاز دارید؟
• هدفی که سعی در دستیابی به آن دارید، آیا باور دارید که می‌توانید به آن برسید؟ اگر نه، چه چیزی می‌تواند شما را به این باور برساند؟
• چه فرضیاتی درباره خودتان یا دیگران ساخته اید که مانع شما در راه پیشرفت هستند؟
آماده اید؟
اگر آماده اید به زندگی ایده آل تان برسید، حالا زمان آن است که فکرتان را تغییر دهید.
فکرتان را تغییر دهید تا زندگیتان تغییر کند.
این شما هستید که تصمیم می گیرید به چه کسی تبدیل شوید. شما تصمیم می گیرید که چطور به زندگی ایده آل برسید. تصویری از خودتان در زندگی ایده آل تان بسازید و به دنبال آن بروید. تمام موانع را از سر راه بردارید، به ویژه آنهایی که در ذهن خودتان است. به یاد داشته باشید برای تغییر داستانتان، باید به طور مداوم داستان جدیدی به خودتان بگویید، برای ایجاد تغییر باید بخواهید که تغییر کنید، برای تغییر روند باید ذهنی باز و تمایل به رشد داشته باشید.

[su_note note_color=”#a631a8″ radius=”10″ class=””]

“عقاید شما به افکار شما تبدیل می‌شوند، افکار شما به حرف‌های شما تبدیل می‌شوند، حرف های شما به اعمال شما تبدیل می شوند، اعمال شما به عادت‌های شما تبدیل می‌شوند، عادت های شما به ارزش‌های شما تبدیل می‌شوند، ارزش‌های شما سرنوشت شما را می سازند.” – گاندی

[/su_note]

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید