روش ۲۱ روزه ؛ قانون جذب با چالش ۲۱ روزه برای تغییرات پایدار در زندگی

روش 21 روزه

فهرست مطالب

آیا می‌خواهید زندگی پراضطراب خود را از بین ببرید؟ اگر به استفاده از قانون جذب توجه جدی دارید، یکی از مؤثرترین راه‌ها برای بالا بردن انگیزه و تمرکز انرژی، پیروی از یک برنامه چالش‌برانگیز به نام روش ۲۱ روزه است!

شما می‌توانید از این رویکرد با هر هدفی استفاده کنید، خواه هدف‌تان کوچک باشد یا خواه بزرگ. هدف آن این است که تمرکز بالاتری به شما ببخشد و توانایی خود را در تجسم هر آنچه می‌خواهید تقویت کنید.

در این مقاله ما راهنمایی‌های لازم برای چالش ۲۱ روزه و همچنین توضیحات دقیق در مورد تمرین‌های و تکنیک‌های خاص برای استفاده در هر روز را ارائه می‌دهیم؛ با ذهن همراه باشید.

تمرین‌های روش ۲۱ روزه

تمرین‌های روش 21 روزه

در زیر برحسب هر یک از روزها تمرین‌های مشخصی وجود دارند که به شرح زیر هستند:

روز اول: ذهن خود را شفاف کنید

این روز را با سکوت شروع کنید، تمرین‌های اصلی تنفسی را انجام دهید و عمداً هرگونه استرس که ممکن است اخیراً شما را عقب نگه داشته باشد، رها نکنید. برای جذب چیزهای جدید و هیجان‌انگیز به یک ذهن شفاف نیاز دارید.

در اینجا یک تمرین ساده تنفسی برای شروع کار وجود دارد:

  1. از بینی نفسی عمیق بکشید. ریه‌های خود را پُر کنید و احساس کنید که دیافراگم شما گسترش می‌یابد. ۴ ثانیه این کار را انجام دهید.
  2. نفس را از دهان رها کنید، مثل این که می‌توانید آه بزرگی بکشید.
  3. کار اکنون تمام شده است، هر چند وقت یکبار این عمل را تکرار کنید.

روز دوم: در زندگی خود فضایی ایجاد کنید

به فضاهای زندگی و شغلی خود نگاه کنید و چیزهایی را که یادآور افکار منفی هستند و یا شما را خیلی محکم به گذشته گره می‌زنند را پاک کنید (مانند مواردی که یادآوری روابط عاشقانه قدیمی است). با چیزهایی که با خوش‌بینی، رشد و اشتیاق در ارتباط هستند، خود را احاطه کنید.

روز سوم: در روش ۲۱ روزه هدف خود را کاوش کنید

به چیزی فکر کنید که می‌خواهید آن را تصاحب کنید فکر کنید. حال این سؤالات را از خود بپرسید:

  • برای چه آن را می‌خواهی؟
  • آیا واقعاً آن را می‌خواهی؟

هنگامی که به هدف خود فکر می‌کنید، آن چیز به روش‌های مختلف تجلی می‌یابد. به عبارتی، زمانی که هدف خاصی را که واقعاً برای آن تلاش می‌کنید را دریافت کنید، همه چیز در مسیر هدف شما قرار می‌گیرند.

چالش 21 روزه

روز چهارم: هدف خود را در کلمات بگنجانید

در روش ۲۱ روزه کلمات را تغییر دهید تا اینکه فقط بدانید که موارد صحیح دقیقاً چیستند! کلمات را بنویسید و در جایی قرار دهید که بتوانید هر روز آنها را ببینید. یک روش خوب این است که آنها را کنار یا روی آینه دستشویی قرار دهید تا روزانه چندین بار اهداف نوشته شده خود را ببینید!

روز پنجم: یک برنامه منظم تهیه کنید

برای رسیدن به هدف نهایی خود، هر مرحله‌ای که باید طی کنید را به صورت یک برنامه منظم یادداشت کنید. این کمک می‌کند تا اطمینان حاصل کنید که در حال دستیابی به چیزی دست یافتنی هستید، به طوری که هر مرحله را در ذهن شما مشخص و واقعی نشان می‌دهد.

روز ششم: در روش ۲۱ روزه یک تابلوی رویایی ایجاد کنید

این تمرینِ سرگرم‌کننده، فقط شما را ملزم می‌کند تا عکس‌ها و کلماتی را انتخاب کنید که به بهترین وجه نشان‌دهنده چیزی هستند که می‌خواهید جذب کنید و آنها را به شکلی ترکیب کنید که الهام‌بخش باشند. این عکس‌ها و کلمات را بر روی تابلویی بچسبانید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید روح و روان خود را تجسم کنید، ممکن است تابلوی رویاهای خود را با تصاویری از اعضای خانواده و کسانی که دوست‌شان دارید بپوشانید. بسیاری از افراد دوست دارند از سایت‌هایی مانند پینترست به عنوان نوعی صفحه رویایی استفاده کنند.

روز هفتم: با موسیقی هدف خود را احساس کنید

آهنگی را پیدا کنید که تمام احساساتی را که با رویای شما در ارتباط هستند را نشان دهد. به عنوان مثال، اگر به دنبال هدف شغلی، عشقی یا رسیدن به تناسب اندام هستید، یک آهنگ پیروزمندانه انتخاب کنید. آن را بازی کنید، با آن برقصید، با موسیقی بخوانید و با آن ارتباط برقرار کنید.

متد 21 روزه

روز هشتم: تجسم اولیه در روش ۲۱ روزه مهم است

حداقل ده دقیقه در مکانی آرام که در آن مزاحمتی وجود ندارد بنشینید و در ساختن یک تصویر واضح از آنچه می‌خواهید تمرکز کنید. در زیر برخی از مؤثرترین نکات برای بهبود تکنیک‌های تجسمی آورده شده است:

  • نه تنها بینایی بلکه تمام حواس دیگر را به کار بگیرید. بوها، صداها و احساسات را نیز تجسم کنید.
  • استفاده از مراقبه (مدیتیشن) و یا هیپنوتیزم درمانی همچنین می‌تواند با مسدود کردن حواس‌پرتی و افزایش تمرکز به تجسم عمیق‌تر کمک کند.
  • همچنین برای تجسم می‌توانید از هنر، نویسندگی و موسیقی استفاده کنید. چشم‌انداز خود را ترسیم و نقاشی کنید یا آن را بنویسید.

کاملاً خود را در این فرآیند غوطه‌ور کنید به خودتان اجازه دهید احساس کنید واقعاً در حال خلق یک اتفاق بزرگ هستید.

روز نهم: تأییدات خود را طراحی کنید

از روز نهم از عبارت یا اصطلاحاتی استفاده کنید تا آنچه را که می‌خواهید جذب کنید. آنها را رو به آینه بگویید، لبخند بزنید و بگذارید اهداف‌تان طنین‌انداز شوند. اگر هر روز آنها را بگویید، احتمالاً بهترین نتیجه را خواهید گرفت.

برای مثال، برخی از تأییدهای مثبت روزانه زیر را در روش ۲۱ روزه امتحان کنید:

«من قدرت خود را می‌پذیرم.»

«همه زمینه‌های زندگی من سرشار از هدف هستند.»

«هر تجربه‎ای که دارم برای رشد بهتر شخصیتم است.»

«من ارزش دوست داشتن دارم و عشق در اطرافم شعله‌ور است.»

روز دهم: در مورد رویای خود بنویسید

بگذارید ذهن‌تان سرگردان نباشد و تا حد امکان رویاهای خود را یادداشت کنید. مثلا،

  • در مورد چیزهایی که دوست دارید بنویسید.
  • دلیل اینکه چرا برخی چیزها را دوست دارید را نیز بنویسید.
  • و اینکه با چیزهایی که دوست دارید چگونه می‌توانید آینده خود را بسازید نیز بنویسید.

به طور کلی، اصلاً خودتان را سانسور نکنید، حتی اگر فکر یا احساسات منفی دارید!

قانون 21 روزه

روز یازدهم: کشف الگوهای افکار منفی یکی از تکنیک ‌های روش ۲۱ روزه است

ببینید آیا می‌توانید مناطقی را مشاهده کنید که محدود کردن اعتقادات و فرضیات ممکن است شما را در عقب نگه دارند. جای تعجب است که افکار ما به طور ناخودآگاه منفی هستند! سعی کنید سؤالات زیر را از خود بپرسید:

  • شک و اضطراب شما چیست؟
  • فرضیات شما چقدر واقع‌بینانه هستند؟

هنگامی که شما می‌توانید به این سؤالات پاسخ دهید، می‌توانید کشف کنید که چرا الگوهای تفکر خاص و منفی را انجام می‌دهید و دفعه بعد که دوباره چنین افکاری به سراغ‌تان می‌آیند به درستی می‌توانید با آنها مبارزه کنید.

روز دوازدهم: الگوهای تفکر منفی را به چالش بکشید

برای هر اعتقاد محدودکننده دیگری که در تمرین قبلی کشف کردید، توضیحی درباره دلیل نگه داشتن آن بنویسید. سپس، یک باور جدید مثبت را بنویسید که می‌خواهید از آن برای جایگزین کردن فکر منفی قدیمی استفاده کنید و یکبار در روز به لیستی از افکار مثبت خود نگاه کنید.

روز سیزدهم: به ارزش‌های خود فکر کنید

در روش ۲۱ روزه، روزهای ۱۱ و ۱۲ می‌توانند سخت باشند، بنابراین روز ۱۳ را صرف مراقبت از خود کنید و به چیزهایی فکر کنید که باعث افزایش عزت‌نفس شما می‌شود. اگر به شما کمک کرد، سعی کنید به ده موردی که دوست دارید و در موردشان ارزش قائل هستید فکر کنید. شما سزاوار این هستید که هر آنچه را می‌خواهید داشته باشید!

روش و چالش 21 روزه

روز چهاردهم: با یک شیء ارتباط برقرار کنید

چیزی را پیدا کنید که نشان‌دهنده هدف شما باشد، مانند سنگ، تکه‌ای از جواهرات یا اشیاء تزئینی. در حالی که شیء را در دست نگه می‌دارید، تصویری از هدف خود را در ذهن تجسم کنید؛ این به شما کمک می‌کند تا پتانسیل‌های خود را بشناسید. طیف وسیعی از کریستال‌ها و سنگ‌های انرژی‌زا می‌توانند به تمرکز قانون جذب و تقویت قدرت درونی شما کمک کنند.

روز پانزدهم: تجسم چند پرسپکتیو از تمرین‌های مهم روش ۲۱ روزه است

با تصور کردن رویاهای خود از منظر شخص ثالث، یک لایه جدید به تصویرسازی ذهنی خود اضافه کنید. به جزئیات جدید توجه کنید، تصویری حتی شدیدتر و هیجان‌انگیزتر از آنچه می‌خواهید بدست آورید (منظور هدف و موفقیت است).

روز شانزدهم: از خود سپاس‌گزار باشید

چیزهایی را بر روی کاغذ بنویسید که بسته به سبک زندگی شما باعث شوند هر روز یا هر هفته احساس سپاس‌گزاری داشته باشید. هدف از این کار پر کردن درون شما از انرژی مثبت است که باعث می‌شود توانایی شما در جذب چیزهای مثبت افزایش یابد. اگر این مورد برای شما کار سختی نیست، حتماً هر روز آن را انجام دهید.

روز هفدهم: دوباره از برنامه خود استفاده کنید

به برنامه‌ای که در روز ۵ ایجاد کرده‌اید برگردید و به مکان خود فکر کنید. آیا چیزی نیاز به تغییر دارد؟ تا حالا چه دستآوردی داشته‌اید؟ در صورت لزوم این مورد را بررسی کنید و به مراحلی که انجام داده‌اید افتخار کنید.

قانون جذب 21 روزه

روز هجدهم: به دنبال نشانه‌ها باشید

جهان غالباً نشانه‌هایی را برای هدایت شما به سمت چیزهایی که نیاز دارید می‌فرستد، اما برای دیدن آن علائم دسترسی به شهود ضروری است. امروز، برای تکرار عبارات، رخدادها یا دعوت‌های غافلگیرانه، چشمان خود را باز نگه دارید (آگاه باشید) و آنها را نشانه‌هایی از زندگی در نظر بگیرید که در جلوی راه شما قرار گرفته‌اند.

روز نوزدهم: عشق بخشیدن بهترین تکنیک روش ۲۱ روزه است

روز را به مهربانی، دلسوزی و سخاوتمندی اختصاص دهید و کاری کنید دوستان و حتی افراد غریبه احساس خوبی داشته باشند. این کار به شما کمک می‌کند قانون جذب را بیشتر بشناسید و بتوانید بر روی احساسات مثبت خود تمرکز بیشتری داشته باشید.

روز بیستم: به ذهنیت خود جامه عمل بپوشانید

برنامه‌هایی را ترتیب دهید که مثلاً می‌خواهید یک شریک زندگی داشته باشید، به مقصد مورد علاقه خود سفر کنید و یا لباس‌هایی را خریداری کنید همیشه آرزوی‌شان را داشته‌اید. حال دیگر وقت تجسم و تصور نیست، زمان آن است که به واقعیت‌های زندگی بازگردید.

روز بیستم و یکم: آنچه را که جذب کرده‌اید را آزاد کنید

سرانجام، شما باید یاد بگیرید که لذت و شادی را در زندگی مشاهده کنید و بپذیرید که جهان دقیقاً در زمان نیاز به شما آنچه را احتیاج دارید به سوی شما روانه می‌کند. به قدرت خود در تجسم اعتقاد داشته باشید، میل خود را آزاد کنید و در دانشی که می‌توانید زندگی خود را حفظ کرده و در آن احساس امنیت غرق شوید.

قانون جذب

کلام آخر

روش ۲۱ روزه برای همه افراد الهام‌بخش است. صرف چند دقیقه از روز برای تأمل در مورد آنچه واقعاً مهم است – در این دنیای گاه دیوانه‌واری که در آن زندگی می‌کنیم – می‌تواند تأثیر عمیقی بر سبک زندگی و موفقیت داشته باشد. این روش یک یادآوری فوق‌العاده از چیزهای مهم زندگی است. تأمل در مورد آنچه در قلب شما صادق است و پرداختن به این موضوع که چطور می‌توان از قانون جذب استفاده کرد، همه و همه در روش ۲۱ روز گنجانده شده است.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید