برنامه ریزی روزانه یک دختر

برنامه ریزی روزانه یک دختر

فهرست مطالب

آیا تابحال به این فکر کرده‌اید که برنامه‌ها هم می‌توانند شکل دخترانه و پسرانه داشته باشند؟ عجیب است‌؛ نه؟ اما باید بگوییم که برنامه‌ها هم می‌توانند شکل‌های متفاوتی بگیرند و حتی دخترانه و پسرانه شوند. اگر دوست دارید با برنامه ریزی روزانه یک دختر آشنا شوید یا به این فکر کنید که روتین روزانه دخترانه چه المان‌هایی دارد؛ در ادامه با ما همراه باشید. ما تلاش کرده‌ایم که هر عادت مفیدی که می‌تواند برنامه روزانه شما را به شکل بهتری تبدیل کند، به شما معرفی کنیم:

  1. مرحله اول برنامه ریزی روزانه یک دختر؛ چطور از خواب بیدار شویم؟

با موسیقی شاد از خواب بیدار شوید. بیرون آمدن از رختخواب برای اکثر افراد کار سختی است. می‌توانید برای قابل تحمل کردن این فرآیند، زنگ ساعتتان را روی آهنگ موردعلاقه‌تان تنظیم کنید.

این کار به شما کمک می‌کند تا احساس شادی داشته باشید و روزتان را با انرژی بیشتری شروع کنید.

سعی کنید زمان بیداری و خوابتان را با توجه به ساعت خروجتان از خانه یا زمان شروع کارهای روزمره تنظیم کنید. به این مسئله هم فکر کنید که چقدر برای رسیدن به محل کار، مدرسه، دانشگاه یا هر جایی که باید بروید، وقت نیاز دارید.

مثلا اگر باید حداکثر تا ساعت ۸ در محل کارتان حاضر باشید و به نیم ساعت زمان برای رسیدن به آنجا نیاز دارید، حداکثر باید ۶.۳۰ بیدار شوید.

بیدار شدن زودتر از موعد به شما این امکان را می‌دهد که وقت کافی برای کارهای اضافی داشته باشید و با فراغت بال به همه برنامه‌های خود برسید.

عجله می‌تواند انرژی شما را بگیرد و علاوه‌برآن؛ ممکن است چیزی را جا بگذارید یا آنطور که می‌خواهید حاضر نشوید. به‌این‌ترتیب ممکن است نتوانید در محل کار یا دانشگاه صددرصد پتانسیلتان را برای کارتان خرج کنید.

 

معرفی ده کتاب برای روتین صبحگاهی

با کتابهایی که به شما کمک می‌کنند تا روتین صبحگاهی مناسبی داشته باشید آشنا شوید

اکنون بخوانید

 

روتین صبحگاهی برنامه روزانه یک دختر

چطور از خواب بیدار شویم؟

  • اگر زود بیدار شدن برای شما سخت است، گوشی خود را دورتر از محل خوابتان بگذارید تا مجبور شوید برای خاموش کردن زنگ آن از جا برخیزید.
  • هرگز از زنگ‌های بلند و کوبنده برای بیداری استفاده نکنید.
  • سعی کنید بعد از بیرون آمدن از رختخواب کمی تمرینات کششی انجام دهید تا بدنتان از خشکی دربیاید.
  • شب‌ها زودتر بخوابید تا هشت ساعت خوابتان تامین شده باشد. به‌این‌ترتیب ساده‌تر بیدار خواهید شد.
  1. مرحله دوم برنامه ریزی روزانه یک دختر؛ صبحانه بخورید

روزانه صبحانه بخورید. البته این مورد اختصاصی به برنامه ریزی روزانه یک دختر ندارد؛ اما نمی‌توان از آن گذشت.

مطالعات نشان می‌دهد که صبحانه وعده غذایی بسیار مهمی است چون انرژی و مواد مغذی موردنیاز ادامه روز را تامین می‌کند. سعی کنید هرروز صبحانه‌ای سالم بخورید تا احتمال افت قند که می‌تواند خلقتان را در ادامه روز تنگ کند، به حداقل برسانید.

صبحانه سالم چه ویژگی‌هایی دارد؟

  • صبحانه باید حداقل سه گروه غذایی را در خود جا داده باشد. نان و غلات، لبنیات به همراه میوه یا سبزی.
  • سعی کنید صبحانه را از میان مواد غذایی پرانرژی انتخاب کنید و اگر در رژیم کاهش وزن هستید، حجم آن را کم کنید.
  • می‌توانید از بارهای پروتئینی برای اوقاتی که عجله دارید و وقتتان برای خوردن صبحانه کم است استفاده کنید.
  • بهترین راه برای داشتن صبحانه سالم این است که همه مواد غذایی آن را از شب قبل آماده کرده باشید.

برنامه ریزی روزانه یک دختر صبح

  1. مرحله سوم برنامه ریزی روزانه یک دختر؛ دوش بگیرید

دوش گرفتن صبحگاهی می‌تواند بخش مهمی از روتین و برنامه ریزی روزانه دخترانه باشد. البته بازهم این مورد کاملا عمومی است؛ ولی آنقدر اهمیت دارد که می‌تواند به روتین مهمی از روز هرکسی تبدیل شود.

دوش گرفتن در ابتدای صبح، می‌تواند درست مانند مدیتیشن عمل کند. زمانی که آب روی پوستتان جاری می‌شود، سطح استرس کاهش می‌یابد و به شما کمک می‌کند که با انرژی روزتان را ادامه دهید.

البته دوش گرفتن شبانه هم کمک بزرگی در تزریق آرامش و بهبود کیفیت خواب است و حتی کمک می‌کند که بهتر از خواب بیدار شوید.

چطور دوش بگیریم؟

  • بهتر است دمای آب قبل بین ۳۶ تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد باشد.
  • سعی کنید از شوینده‌های ملایم و با PH خنثی استفاده کنید تا پوستتان آسیب نبیند.
  • اگر موهای خشکی دارید، نیازی به شستن هرروز آن نخواهید داشت. می‌توانید موهایتان را با کلاه حمام بپوشانید و صرفا بدنتان را بشویید.
  • برای شستن موهایتان از آب ولرم رو به خنک استفاده کنید تا به فولیکول مو آسیب نرسد و موهایتان براق بماند.
  • خودتان را خصوصا در روزهای سرد سال خوب خشک کنید تا سرما نخورید.
  1. مرحله چهارم؛ مراقبت پوستی

حالا وقت آن رسیده است که به پوستتان برسید! این بخش از اوجب واجبات برنامه ریزی روزانه یک دختر است!

بعد از دوش، بهترین زمان برای رسیدگی به پوست است. در این وضعیت روزنه‌های پوست شما باز شده‌اند و آماده دریافت مواد مغذی و مکمل‌های رسیدگی به آن هستند. توصیه می‌کنیم که حتما مراقبت از پوست را در برنامه روزانه خود بگنجانید تا هم پوست شفاف‌تری داشته باشید و هم از بروز آکنه جلوگیری کنید.

استفاده از محصولات پوستی علاوه‌بر بخشیدن حس طراوت و نشاط، به شما کمک می‌کنند که درطول روز، سدی حفاظتی دربرابر عوامل بیماری‌زا و آلودگی‌های محیطی روی پوستتان بکشید.

 

چهار دلیل برای استفاده از برنامه روزانه

چرا باید برنامه روزانه داشته باشیم؟

اکنون بخوانید

 

چطور از پوستمان مراقبت کنیم؟

  • قطعا اولین قدم برای داشتن پوستی خوب، بهبود و اصلاح تغذیه است. تلاش کنید در درجه اول تغذیه سالمی داشته باشید تا پوستتان اصلاح شود.
  • از محصولات مراقبت پوستی مناسب پوستتان استفاده کنید. اگر پوست خشکی دارید، حتما دئودورانت‌های حاوی روغن را تهیه کنید و اگر پوستتان چرب است، سعی کنید از آبرسان‌ها و دئودورانت‌هایی استفاده کنید که برپایه آب تولید شده‌اند و اصطلاحا oil Free هستند.
  • از مرطوب‌کننده‌های مجزایی برای پوست صورت و بدنتان استفاده کنید. پوست صورت نازک‌تر و حساس‌تر از بدن است و معمولا با دئودورانت‌های بدن سازگاری ندارد.
  • اگر پوستتان حساس است و جوش می‌زنید، می‌توانید دئودورانت‌های حاوی روغن درخت چای و بابونه بزنید یا محصولاتی را استفاده کنید که در فرمول آن‌ها از سالیسیلیک اسید یا اسیدهای میوه استفاده شده باشد.
  • قدم آخر این است که حتما از کرم ضدآفتاب استفاده کنید. کرم ضدآفتاب کمک می‌کند که پوستتان را دربرابر رادیکال‌های آزاد و اشعه ماوراء بنفش محافظت کنید.

برنامه ریزی روزانه یک دختر مراقبت پوستی

  1. مرحله پنجم از برنامه ریزی روزانه یک دختر؛ آماده شوید

اگر قرار است از خانه خارج شوید، حالا دیگر نوبت پوشیدن لباس و آماده شدن رسیده است. پوشیدن لباس مناسب و انتخاب پوشش صحیح می‌تواند احساس شما را نسبت به کل روز تغییر دهد.

عجیب است؟ اما قول می‌دهم که کار می‌کند! کافیست لباس دلخواهتان را بعد از طی کردن روتین مناسب روزانه‌تان انتخاب کنید تا ببینید که چقدر برای ادامه روز احساس بهتری دارید.

چطور در سریع‌ترین زمان ممکن لباس بپوشیم؟

  • بهترین کار این است که از شب قبل به آنچه قرار است بپوشید فکر کنید. سعی کنید لباستان را آماده کنید تا وقتتان برای پیدا کردن لباس‌هایتان هدر نرود.
  • حتما اگر لباس‌هایتان به اتوکشی نیاز دارند، از قبل اتو کنید یا به خشکشویی بدهید. هیچ‌وقت رسیدگی به این کار را به دقایق آخر قبل از خروج موکول نکنید تا در موقعیت‌های پیش‌بینی نشده گیر نیفتید.
  • اگر یادتان رفت که به لباستان اتو بزنید، می‌توانید با آویزان کردن لباس در حمام، زمانی که دوش می‌گیرید، تاحدودی چروک‌های آن را بهتر کنید. بخار آب داغ کمک می‌کند که چروک لباستان باز شود.
  • در زمستان به‌جای پوشیدن یک لباس کلفت، چند لایه لباس بپوشید. به‌این‌ترتیب اگر در فضای گرم قرار گرفتید، می‌توانید لایه‌های لباستان را کمتر کنید تا خنک شوید. ضمن اینکه پوشیدن چندلایه لباس نازک یا معمولی، به‌جای یک لایه کلفت، شما را گرم‌تر خواهد کرد.
  • هرگز برای پوشاندن بوی نامطبوع لباس کثیف از عطر و خوشبوکننده استفاده نکنید. این کار نه‌تنها به خوشبو شدن لباستان کمک نمی‌کند؛ بلکه باعث می‌شود نسبت به بوی عطرتان هم حس بدی پیدا کنید. بهترین کار این است که از لباس تمیز استفاده کنید و حتی‌الامکان لباسی کثیف را نپوشید.

برنامه ریزی روزانه یک دختر مراحل

  1. مرحله ششم؛ برای بیرون رفتن از خانه آماده شوید

معمولا جمع کردن وسایل و بستن کیف عضوی جذایی‌ناپذیر از برنامه ریزی روزانه یک دختر محسوب می‌شود. یادتان هست که چالشی برای نشان دادن وسایل داخل کیف به‌راه افتاده بود؟ از همان چالش باید فهمید که به‌همراه داشتن وسایل شخصی تا چه‌اندازه مهم است.

چطور در سریع‌ترین زمان ممکن وسایلمان را جمع کنیم؟

  • تهیه لیست روزانه وسایلی که هرروز نیاز داریم بهترین راه برای این است که به کارتان سرعت ببخشید. به‌این ترتیب هم از سردرگمی نجات پیدا خواهید کرد و هم اینکه مطمئن خواهید شد چیزی را جا نمی‌گذارید.
  • وسایلتان را از شب قبل آماده کنید تا وقتتان را برای برداشتنشان هدر ندهید.
  • قبل از خروج از خانه کیفتان و محتویات داخل آن را چک کنید تا مطمئن شوید چیزی را جا نگذاشته‌اید.

روتین شبانه از برنامه ریزی روزانه یک دختر

بعد از اینکه روزتان به پایان رسید و به خانه برگشتید، فورا به تخت‌خواب نروید. قبل از خواب هم کارهایی برای انجام دادن دارید که به شما کمک می‌کند برای فردا روز بهتری را شروع کنید.

برای بررسی بخش شبانه از برنامه ریزی برای یک دختر، با ما همراه باشید.

  1. قبل از خواب مطمئن شوید که کارهای روزانه خود را انجام داده‌اید

سعی کنید که تمام وظایف روزانه خود را به‌پایان برسانید و نگذارید که کاری برای فردا باقی بماند. این کار به شما کمک می‌کند که قبل از خواب حس سبکی داشته باشید و برای فردا با انرژی بیشتری از خواب بیدار شوید.

وظایف نیمه‌کاره باعث می‌شوند که آرامش شما مختل شود و خواب بی‌کیفیتی داشته باشید.

خوب است تمام وظایف روزانه خود را در چک لیست یادداشت کنید تا چیزی از قلم نیفتد. برنامه‌ریزی به شما کمک می‌کند منسجم‌تر عمل کنید.

نوشتن برنامه ریزی روزانه یک دختر

  1. برای روز بعد آماده شوید

برای اینکه روز بدون استرس و آرامی را شروع کنید، لازم است که بخشی از کارهای صبح را از شب قبل انجام دهید.

مواردی که قبلا با شما درمیان گذاشتیم را مرور کنید. اتوکشی لباس‌ها، آماده کردن وسایل، آماده کردن صبحانه و نوشتن برنامه روزانه فردا به شما کمک می‌کند تا صبح را با فکری منسجم شروع کنید و پیش بروید.

 

مدیریت زمان

معرفی ده کتاب خواندنی برای یادگیری مدیریت زمان

اکنون بخوانید

 

  1. مرحله سوم برنامه ریزی روزانه یک دختر؛ فضای دنجی برای خواب ایجاد کنید

داشتن محیطی دنج برای خواب بخشی از یک فرآیند است که ربطی به برنامه ریزی روزانه یک دختر ندارد؛ اما آماده کردن محیط خواب، بخشی از این روتین است که به‌صورت شگفت‌انگیزی به افزایش کیفیت خواب شما کمک می‌کند.

برای ایجاد محیطی دنج برای خواب:

  • دمای اتاقتان را تنظیم کنید. دمای مطلوب بدنتان را پیدا و سعی کنید قبل از خواب دمای محیط را به آن نقطه برسانید. محیط بیش‌ازاندازه گرم یا بیش‌ازاندازه سرد باعث افت کیفیت خواب شما خواهد شد و شما را اذیت خواهد کرد.
  • اگر به نور حساس هستید، حتما قبل از خواب هر روزنه ورودی نور را مسدود کنید. پرده‌ها را بکشید و سعی کنید که نور محیط را به حداقل برسانید. مانع از تابیدن نورهای تند مانند نور قرمز به محیط خوابتان شوید.
  • گوشی موبایل و هر وسیله الکترونیکی دیگری که می‌تواند خوابتان را مختل کنید حذف کنید و نزدیکتان قرار ندهید.
  • کتابی کنار دستتان بگذارید تا قبل از خواب با مطالعه چند صفحه از آن، فکرتان را خالی کنید. کتاب جایگزین ایده‌آلی برای گوشی موبایل است.
  • سعی کنید ساعت خواب ثابتی تعیین کنید و به آن پایبند باشید. وقتی ساعت مشخصی به رختخواب می‌روید، بدنتان هم خود را با این ساعت تنظیم می‌کند و خوابتان خودبه‌خود تنظیم خواهد شد.
  • سعی کنید به‌صورتی ساعت خوابتان را تنظیم کنید که حداقل هفت ساعت خوابیده باشید.

روتین شبانه برنامه ریزی روزانه یک دختر

  1. برای خواب آماده شوید

پس از گذراندن یک روز طولانی نیاز دارید که ریتم بدنتان را کند کنید تا به آن استراحت داده باشید. کارشناسان معتقدند که بدن ما قبل از خواب به حدود یک ساعت زمان نیاز دارد تا آرام شود. برنامه ریزی برای یک دختر در این زمان شامل انجام روتین پوستی و تمرینات ریلکسیشن است.

سعی کنید در این زمان از وسایل الکترونیک دور شوید تا مغزتان تحریک نشود. درعوض به پوستتان برسید. آرایشتان را پاک کنید و صورتتان را با آب گرم بشویید.

مرطوب کننده یا کرم مغذی شب را به پوستتان بزنید و کتابی که از قبل آماده کرده‌اید را مطالعه کنید. اگر به نوشیدن نوشیدنی‌های گرم یا خوردن چیزی قبل از خواب عادت دارید، دمنوش‌های آرامبخش مانند اسطوخدوس، نعنا یا بابونه گزینه‌های مناسبی محسوب می‌شوند.

شقیقه‌هایتان را با روغنی مناسب ماساژ دهید تا آرام شوید و به خواب بروید. اگر دوست دارید قبل از خواب دوش بگیرید، گزینه‌ای عالی برای آرام کردن عضلاتتان انتخاب کرده‌اید.

درنهایت مسواک بزنید و به رختخواب بروید.

زنگ گوشیتان را تنظیم کنید و در رختخواب از تمرینات ساده ریلکسیشن بهره ببرید تا استرستان به حداقل برسد.

هر یک از گروه‌های عضلانی خود را به مدت پنج ثانیه محکم کنید و از پاهای خود شروع و به سمت سر خود حرکت کنید.

بعد از پنج ثانیه عضلات را رها کنید و قبل از شروع گروه بعدی یک نفس عمیق بکشید.

موارد ممنوع در برنامه ریزی روزانه برای یک دختر

  1. فکر کردن به دیروز و سرزنش خود

ما نمی توانیم به اندازه کافی استرس داشته باشیم که شما باید خود را به خاطر کوچکترین چیزها، به خاطر کوچکترین شکست ها تحقیر نکنید.

اما این درک ما از شکست است که ما را در مسیر خود متوقف می کند. مثلا ما فکر می‌کنیم که شکست به‌این‌صورت تعریف می‌شود که شما را نادیده بگیرید و روزانه پنج پست وبلاگ بنویسید که هیچ‌کس آن‌ها را نمی‌خواند، یا دریافت نکردن پاسخی از ایمیل‌های تجاری شما.

آیا این مسئله واقعا شکست محسوب می‌شود؟

شما باید شکست را پشت سر بگذارید و یاد بگیرید چطور بر این موانع کوچک غلبه و به سرعت از آنها عبور کنید.

قبل از رفتن به رختخواب، فهرستی از تمام چیزهایی که پشت‌سر می‌گذارید بنویسید. اما در روزی که گذشت توقف نکنید و یادتان بماند که هرروز فرصتی جدید است که باید از آن نهایت استفاده را کرد.

 

راه مقابله با شکست ها

پنج تمرین خوداموز برای مقابله با شکست‌ها

اکنون بخوانید

 

  1. نخوردن شام

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که می‌توان در برنامه ریزی روزانه یک دختر مرتکب شد، شام نخوردن است. این مسئله به‌خصوص در زنان بیشتر دیده می‌شود؛ چون زنان میل بیشتری برای کاهش وزن دارند و اولین راهی که به ذهنشان می‌رسد حذف یک وعده غذایی، مخصوصا شام، است.

شاید بسیاری فکر کنند که شام وعده غذایی بی‌اهمیتی است و می‌توان از کنار آن عبور کرد؛ اما اتفاقا شام وعده بسیار مهمی است؛ حتی مهم‌تر از ناهار و نخوردن آن می‌تواند متابولیسم شما را مختل و ضربات جبران‌ناپذیری به بدنتان وارد کند.

می‌توانید به‌جای حذف شام، آن را زودتر میل کنید تا بین شام و صبحانه فردایتان، حدود ۱۲ تا ۱۴ ساعت وقفه بیفتد. این وقفه می‌تواند به‌صورت موثری در کاهش وزن به شما کمک کند.

  1. نداشتن برنامه‌ریزی

نداشتن برنامه روزانه علاوه‌بر ایجاد آشفتگی، وقت شما را هم هدر خواهد داد. وقتی دقیقا بدانید که قرار است چه‌کاری انجام بدهید، کارهایتان با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت و انسجام بهتری هم خواهد داشت.

سعی کنید قبل از خواب برنامه روزانه فردایتان را بنویسید. این کار هم به ذهنتان نظم می‌دهد و هم کمک می‌کند تا فکرتان را خالی کنید و برای خواب شبتان آماده شوید.

 

برنامه ریزی چیست؟

اهمیت و مزایای برنامه ریزی در زندگی شخصی و شغلی

اکنون بخوانید

 

  1. عدم تحرک کافی

حتما در روز دقایقی را به تحرک، حرکات کششی، پیاده‌روی و ورزش اختصاص دهید. نداشتن تحرک، مخصوصا برای کسانی که کارشان آن‌ها را به پشت میز نشینی وادار می‌کند سم است.

اگر به‌اندازه کافی تحرک نداشته باشید بدنتان در معرض ابتلا به انواع کمردرد قرار خواهد گرفت. به‌علاوه ریسک ابتلا به دیابت و سایر بیماری‌های مزمن را در خود افزایش خواهید داد.

اضافه کردن دقایقی برای تحرک بیشتر، وقت چندانی از شما نمی‌گیرد. کافیست برای هر فعالیتی که قرار است  انجام دهید، روش پرتحرک‌تر را انتخاب کنید. مثلا به‌جای استفاده از آسانسور، پله را انتخاب کنید.

یا برای خرید قدم بزنید و پیاده به مرکز شهر بروید. سعی کنید هر ۴۵ دقیقه یک‌بار از جایتان بلند شوید و چند قدم بردارید. با همین کارهای کوچک هم می‌توانید تحرکتان را در سطح مطلوبی نگه دارید تا از عوارض بی‌تحرکی جلوگیری کنید.

موارد مهم برنامه ریزی روزانه یک دختر

  1. نداشتن روتین پوستی

یکی دیگر از اشتباهات مهم در برنامه ریزی روزانه یک دختر نداشتن روتین پوستی است؛ مخصوصا اگر آرایش می‌کنید حتما باید حواستان بیشتر به پوستان باشد.

نداشتن روتین پوستی و عدم رسیدگی به وضعیت پوست، می‌تواند صورتتان را درمعرض ابتلا به آکنه قرار دهد. به همین دلیل لازم است که هرشب، از پاکسازی کامل پوستتان از آلودگی‌های محیطی و لوازم آرایشی مطمئن شوید.

بعد از پاکسازی هم حتما آبرسان مخصوص پوستتان را استفاده کنید تا پوست صورتتان دچار خشکی بیش‌ازحد نشود. به‌این‌ترتیب پوست شفاف و خوبی خواهید داشت.

  1. عدم اختصاص وقت کافی برای تفریح و سرگرمی

برای داشتن روحیه مناسب، نیاز دارید که حتما ساعاتی از روز را به سرگرمی‌های موردعلاقه خود اختصاص دهید. هیچ‌وقت آنقدر خود را غرق کار نکنید که فرصتی برای تفریح و سرگرمی باقی نماند.

انجام فعالیت موردعلاقه به شما کمک می‌کند که کارایی خود را بالاتر ببرید و ذهنتان خسته نباشد. مطالعه، پیاده‌روی، مگوش دادن به موسیقی، تماشای فیلم، معاشرت با دوستان و کسانی که دوستشان دارید و غذا خوردن با آن‌ها از مواردی هستند که درعین سادگی، به‌صورت موثری حالتان را عوض خواهند کرد.

معرفی کتاب برای برنامه ریزی

برای یادگیری یکی از تکنیک‌های جذاب و کاربردی در برنامه‌ریزی می‌توانید از کتاب برنامه‌ریزی به روش بولت ژورنال نوشته رایدر کارول را مطالعه کنید. کارول در این کتاب به شما کمک می‌کند تا با برنامه‌ریزی در بولت ژورنال و تکنیکهای آن آشنا شوید تا بتوانید به بهترین شکل ممکن به روتین روزانه خود شکل دهید.

اگر دوست دارید مطالب بیشتری برای مطالعه در زمینه برنامه‌ریزی روزانه، مدیریت زمان، توسعه فردی و… بخوانید، می‌توانید از منابعی که اپلیکیشن ذهن در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد استفاده کنید. این اپلیکیشن مخصوص کسانیست که دوست دارند هرروز بیشتر از روز قبل پیشرفت را تجربه کنند. برای دسترسی به خلاصه کتاب‌های ذهن روی لینک زیر کلیک کنید:

برنامه ریزی روزانه یک دختر دانلود اپلیکیشن

9 دیدگاه‌ها

  1. سلام،فوق العاده مفید و بدرد بخور؛نوشتن دلیل هر روتین،نقش خیلی خوبی تو ایجاد انگیزه در انجام دادنش داشت،ی دنیا قلب تقدیم به شما😘❤❤❤❤…

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید