افزایش انرژی درونی با انجام چند راهکار ساده ممکن می شود

فهرست مطالب

قصد دارید چند راهکار ساده برای افزایش انرژی درونی برای خودتان فهرست کنید؟ بنا بر علم فیزیک کوانتوم، هر چیزی که در این جهان با آن برخورد داریم از یک انرژی بینهایت خالص ساخته شده است؛ این انرژی بی‌وقفه در حرکت است، کم‌وزیاد می‌شود و سرعت‌های مختلفی دارد.

شما که استاد یوگا نیستید! پس قرار نیست دنبال تزریق هرروزه « هنر افزایش انرژی درونی» در جان زندگی‌تان باشید. هرزمان که حس می‌کنید از مسیر خارج ‌شده‌اید، پیشنهاد می‌کنم از چند راهکار ساده برای افزایش درونی بهره‌مند شوید.

چگونه با انرژی درونی خود، دوست باشم؟

افزایش انرژی درونی یعنی دوستی با خود

اگرچه ما از گوشت و استخوان هستیم ولی اساساً عامل حرکت سریع انرژی موردنظر هستیم و این انرژی فرکانس‌های مختلفی دارد. احتمالاً تابه‌حال به این انرژی و نوسانات آن دقت نکرده‌اید درحالی‌که روی تمام زندگی شما اثرگذار است. با کمک همین انرژی درونی، واقعیت شخصی خودتان را می‌آفرینید و بدین ترتیب، خوبی است که خوبی را جذب می‌کند.

بهتر است خیلی درگیر مفاهیم نشویم و با چند گام ساده زمینه افزایش انرژی درونی خود را فراهم کنیم.

مراقبه

نیازی به مستندات علمی تیم مدرسه پزشکی هاروارد و مقالات علمی دکتر سارا لازار Sara Lazar برای اثبات محبوبیت و اهمیت جهانی مراقبه نیست! فقط کافی است بدانید از دختر همسایه که با ذوق و شوق به کلاس یوگا می‌رود تا مگان مارکل در آن‌سوی آب‌ها که با محافظ شخصی‌اش این کار را انجام می‌دهد، همه یک هدف دارند؛ افزایش انرژی درونی.

می‌توانید مقاله مفید آموزش یوگا مبتدی ؛ با این کارهای به یک یوگی حرفه‌ای تبدیل شوید! را هم بخوانید. 

انجام مداوم هر نوع مراقبه کاری می‌کند تا تکامل‌یافته‌ترین بخش مغز انسان، لب پیشانی، تقویت شود و این یعنی افزایش افکار خیال‌انگیز، شناخت و استدلال، نوآوری و مثبت اندیشی.

مراقبه باعث رهاسازی هورمون‌های دپامین dopamine (هورمون شادی) ، سروتنین serotonin (هورمون احساس خوب)، اکسی‌تسین oxytocin (هورمون عشق) و اندورفین endorphins (هورمون کاهش درد) می‌شود که هرکدام از این هورمون‌ها انواع مختلفی از حس شادی – یک لبخند ساده تا عمیق‌ترین حس خوشی و آرامش- را در خود دارند.

مراقبه؛ روشی محبوب برای افزایش انرژی درونی

کاری به اینکه چه دین و آئینی دارید یا کدام‌یک از انواع مراقبه را انتخاب کرده‌اید، ندارم؛ فقط کافی است برای پنج دقیقه در روز این کار را انجام دهید تا ذهنتان از پریشانی دربیاید، افکار منفی را بشناسید و آن‌ها را کمتر کنید، الگوهای فکری ناخواسته‌ای را که در ذهنتان شکل گرفته مدیریت کنید و در پایان با همه افکار، احساسات و فضای معنوی ارتباط پیدا کنید.

حالا دلیل کافی برای تماس با مربی یوگای دلخواهتان را به شما دادم؟!

خداحافظ تکنولوژی!

نترسید! قرار نیست این اتفاق، همیشگی باشد. تنها کافی است بدانید که سیستم‌های رایانه‌ای، گوشی‌های هوشمند و نظایر این‌ها باوجوداینکه مقام اول «همیشه با همه در تماس هستم» را دارند ولی فرکانس‌های الکترومغناتیسی ظریفی از خود پراکنده می‌کنند که احتمالاً اثرات منفی روی انرژی روحی شما می‌گذارد و کاری می‌کند تا آن نیروی زندگی‌بخش درون شما رفته‌رفته توان خود را از دست بدهد.

پیشنهاد می‌کنم بیش از دو ساعت در روز از این وسایل الکترونیکی استفاده نکنید. من، شخصاً جز برای موارد کاری و چندساعتی برای ارتباط با دوستانم در ساعاتی از شب، علاقه‌ای به استفاده مداوم از تکنولوژی ندارم و خوشبختانه، صبحم را بدون آلودگی‌های صوتی شبکه‌های موسیقی شروع می‌کنم و در طول روز هم تا می‌توانم دور از تلویزیون و باقی امواج مغناطیسی می‌مانم و در سکوت، به کارهایم می‌رسم.

رعایت فاصله مناسب با تکنولوژی برای افزایش انرژی درونی

البته ناگفته نماند که رعایت این فاصله چندان هم ساده نیست چون به‌هرحال زندگی ما به این امواج و وسایل الکترونیکی گره خورده است؛ پس با تمرین و مدارا می‌توان میزان برخورد با امواج مغناطیسی را به کمتر از پنج ساعت در هفته رساند.

اگر هنوز فرصت خواندن پیدا نکرده اید: افزایش انرژی بدن ؛ ۱۷ راه افزایش طبیعی انرژی بدن

حمام کردن

تابه‌حال به گوشتان خورده است که یک نفر زیر دوش «فکر بکری» به مغزش خطور کرده؟ این حرف اصلاً غیرواقعی نیست چون آب باعث از بین رفتن الگوهای انرژی نامرئی در بدن می‌شود که این الگوها می‌تواند به دلیل ارتباط با افراد دیگر بوده باشد.

حمام جایی اختصاصی برای شناسایی افکار نوآورانه و افزایش انرژی درونی است؛ آن‌ها همواره آماده هدایت ما هستند. پس اگر تا پیش از خواندن این مقاله، حمام برایتان جالب نبود حالا بد نیست با کمی نمک دریایی یا نمک اپسوم (معروف به نمک حمام) که می‌توانید به‌صورت اینترنتی هم سفارش بدهید، به مدت ۲۰ دقیقه مشغول نوازش عضلات خسته شوید.

ماساژ با صابون‌های دست‌ساز بدون مواد شیمیایی و عطر را هم فراموش نکنید؛ درواقع مواد شیمیایی موجود در شوینده‌ها، باعث بی‌رمق شدن انرژی درونی‌تان می‌شود.

آب، قدیمی ترین همراه برای افزایش انرژی درونی

حتی اگر خیلی سرتان شلوغ است و فرصت یک حمام طولانی را ندارید، بدانید که شستن دست و صورت هم به افزایش انرژی معنوی شما کمک می‌کند.

بگو با که هستی تا بگویم کیستی

قصد دارم نگاه دقیق‌تری به حلقه دوستانم بیندازم؛ البته یکی دو سالی می‌شود که این اتفاق افتاده و من قطعاً آن آدم سابق با لیست بلندبالایی از دوستان دور و نزدیک نیستم. حالا انتخاب‌هایم موشکافانه‌تر و البته صمیمانه‌تر شده و میدانم اولین چیزی که در روابط انسانی‌ام اهمیت دارد، آرامش درونی خودم است.

وقتی هنوز آن‌قدرها پخته و عمیق نشده بودم، برایم سخت بود که بفهمم چطور می‌توانم رفیق و نارفیق را شناسایی کنم؟ کمی که گذشت متوجه شدم وقتی با فلانی هستم چقدر راحت، آرام و با خودم و اطرافم در صلح هستم و وقتی آن‌یکی به خانه‌ام می‌آید چقدر معذب، عجیب و پیچیده‌ام. پس تصمیم نهایی را گرفتم!

ورزش می‌کنم، پس هستم!

افزایش انرژی درونی با ورزش منظم

چند دقیقه ورزش در روز نه‌تنها مرا پرانرژی، خوش‌بین و شادتر می‌کند بلکه یک داروی مجانی ضدپیری با مزایای سوخت‌وساز عالی هم به حساب می‌آید.

فرقی نمی‌کند پیاده‌روی کنید، بدوید، شنا کنید یا تمرین‌های روتین مراقبه را انجام دهید؛ هر تمرین بدنی باعث سرحال شدن ذهن و جسم شما و افزایش رهاسازی هورمون اندورفین می‌شود و چه‌بهتر اگر این فعالیت مفرح را بیرون از خانه یا اتاقتان و در دل طبیعت یا پارک محله انجام دهید. معطل نکنید!

دستی به سرو روی خانه‌ات بکش

بعضی افراد هستند که وقتی کنارشان از غم و غصه درونی و نگرانی‌هایتان می‌گویید، لبخند زیبایی می‌زنند و یک جمله کوتاه ساده تحویلتان می‌دهند: «دستی به سر و روی خانه‌ات بکش عزیزم!»

آن‌ها اعتقاد عمیقی به تبادل انرژی شفاف و مثبت در یک خانه مرتب با کمترین و به‌دردبخورترین وسایل دارند که معروف است به فنگ شویی؛ چرا؟ چون معتقدند هر آنچه در خانه ما چیده شده، بازتابی از شخصیت خودمان است و اگر خانه مرتبی و تمیزی داریم یعنی درونمان هم به همان اندازه مرتب و تمیز است.

با یک چیدمان ساده به افزایش انرژی درونی خود کمک کنید.

فراموش نکنید که یک ظرف شستن به‌موقع، مرتب کردن تخت بعد از بیدار شدن، تمیز کردن کانتر آشپزخانه بعد از هر بار آشپزی و غذا خوردن می‌تواند به‌سادگی روی ذهن و روان اثر بگذارد و  باعث افزایش انرژی درونی شما شود.

کمک به دیگران

مطالعات بی‌شماری گویای این حقیقت هستند که افراد داوطلب کارهای خیرخواهانه برای دیگران، شادتر، سالم‌تر و خشنودتر هستند. این مرتبه که حسابی تحت‌فشار انجام کارهایتان طبق یک لیست تمام‌نشدنی هستید، سری به مرکز توان‌بخشی محل بزنید فقط برای اینکه تمرکز را از روی امور شخصی خودتان بردارید و دمی سرگرم مشکلات دیگران باشید.

فعالیت‌هایی ازاین‌دست باعث می‌شوند همسو با جریان لطیف طبیعت و لطف و بخشندگی جهان هستی باشید.

رسیدگی به رژیم غذایی

بشقاب غذای شما معرف خود شماست پس با یک رژیم غذایی از سبزی‌ها و میوه‌های ارگانیک و تازه، تصویر شفاف و بدون ابهامی از خودتان به اطرافیان بدهید. داشتن یک رژیم غذایی مناسب از هر نوع (لبنیات، گوشت و سبزی‌ها) چرخه انرژی درونی شما را بدون اختلال و منظم خواهد کرد.

سم‌زدایی خبری

افزایش انرژی روحی با نادیده گرفتن اخبار ناراحت کننده ممکن می شود.
افزایش انرژی روحی با نادیده گرفتن اخبار ناراحت کننده ممکن می شود.

آیا هنوز هم کسی هست که وقتی اخبار این روزها را می‌بیند یا می‌شنود دچار فشارهای روحی مختلف ازجمله افسردگی، اضطراب یا وحشت نشود؟

این حقیقت را نباید نادیده گرفت که هدف اصلی تمام رسانه‌های خبری تنها یک‌چیز است « سودگیری بیشتر»- و برای این هدف به آسیب‌پذیرترین نقطه مشترک بشریت یعنی ترس، خشونت و وحشت متوسل می‌شوند.

حالا که بازرگانان هرج‌ومرج در جهان با یدک کشیدن جمله « کاسبی خون، کاسبی خوبی است» دارند در جهان پر از اغتشاش امروز یکه‌تازی می‌کنند، پس من هم با تکیه‌بر آموزش‌های معنوی می‌گویم که علاقه‌مندان به افزایش انرژی درونی نباید دنبال بالا و پایین کردن این اخبار باشند.

پیشنهاد می‌کنم یک هفته را در بی‌خبری به سر ببرید یا اگر واقعاً برایتان سخت است و شغلتان این باخبری را می‌طلبد، فقط به تیترهای مهم توجه کنید.

من، معنویت وجودم را دوست دارم

شما فنون بالا را رعایت کردید تا به این مرحله برسید: دوستی با خود.

نشانه‌هایی که در ادامه می‌خوانید به لطف دوستی شما با خودتان است و این یعنی برداشتن گامی مهم برای افزایش انرژی درونی.

  • شما همه‌جوره خودتان را می‌شناسید و قبول دارید.
  • جایگاه شما در زندگی، جایگاه فروتنی و خلوص است.
  • بی‌قیدوشرط دوست می‌دارید.
  • هراسی از «ندانستن» ندارید.
  • به زندگی و خرد نهفته در آن اعتماد دارید.
  • خودتان هستید و به قضاوت و انتظارات دیگران اهمیت چندانی نمی‌دهید.
  • یک تجربه زندگی شخصی دارید و باورهای اصلی شما تحت تأثیر عوامل بیرونی قرار ندارد.
برای افزایش انرژی درونی، خودتان را دوست بدارید.
برای افزایش انرژی درونی، خودتان را دوست بدارید.
  • بخشنده هستید و در عوض منتظر جبران نیستید.
  • قلب شما حتی در سختی‌ها هم آرام است.
  • پذیرا و قدردان هرآن چه در مسیر زندگی‌تان قرار می‌گیرد، هستید.
  • وجودتان را از تعلقات گذرا و ناپایدار زندگی، پاک می‌کنید.
  • برای انجام کارهایتان، بیش از هرکسی، روی خودتان حساب می‌کنید.
  • خودتان را ماهیتی روحانی با تجربیات انسانی می‌دانید.
  • سکوت و تنهایی، غذای روح شماست.

پاندمی و افزایش انرژی درونی

یک سال می‌شود که همه ما درگیر یک بیماری ترسناک و همه‌گیر شده‌ایم. این بیماری مرموز چنان در تاروپود زندگی ما درهم‌پیچیده که به‌راحتی می‌توانیم زندگی را در هر نقطه این دنیا که باشیم به دو قسمت « پیش از پاندمی» و «پس از پاندمی» تقسیم کنیم. عجیب نیست؟!

اینکه همه ما به نحوی با پیامدهای این بیماری دست‌وپنجه نرم می‌کنیم یک نقطه مشترک جهانی است و دراین‌بین، نباید از اهمیت مراقبت از انرژی درونی و التیام بخشیدن به زخم‌های روحمان در خلال شنیدن خبرهای ناراحت‌کننده از فقدان عزیزانمان، چه دور و چه نزدیک، غافل شویم.

در کنار انجام چند تکنیک گفته‌شده، می‌توانید از انواع آموزش‌های آنلاین مراقبه ذهنی ازجمله یوگا برای ارتقای سطح ذهنی خود در روزهایی که مجبور به ماندن در خانه هستید بهره‌مند شوید.

خواندن کتاب به روش سنتی، خیس کردن انگشتان برای ورق زدن آن‌ها، در سکوتی لذت‌بخش که حس خوب نوستالژیکی به شما می‌بخشد هم یکی دیگر از ترفندهای بسیار ساده و اثرگذار برای افزایش انرژی درونی شماست.

فراموش نکنید که خط مقدم گرفتار در پاندمی کرونا، کادر درمانی عزیز کشورمان هستند. چه زیباست که برای آرامش روحی خودمان و تقویت روحیه آن‌ها، کمک‌های مالی و روانی متناسبی در نظر بگیریم و از کانال گروه‌های فعال برای کمک‌رسانی به آن‌ها اقدام کنیم.

هرچه زندگی را بیشتر دوست داشته باشیم، برای زیباتر شدنش بیشتر تلاش می‌کنیم و نتیجه آن افزایش انرژی درونی خواهد بود.

 

هدی صادقی

من می‌نویسم. در کنار سفر، مهربانی، آشپزی و سکوت، از این هنر، برای معنا دادن به زندگی ام بهره می‌برم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید