راهکار حل مشکلات مالی

راهکار حل مشکلات مالی

فهرست مطالب

وقتی نگران بدهی‌های خود هستید و سعی می‌کنید در مورد بهترین راهکار حل مشکلات مالی خود تصمیم بگیرید، چیزهای زیادی وارد ذهن‌تان می‌شود. به عنوان یک فرد بالغ انتظار می‌رود که بدانید چگونه پول خود را به درستی مدیریت کنید. خبر خوب این است که برای کمک به خود در حل مشکلات مالی نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید و همه آنچه نیاز دارید، هوش مالی است! زیرا ما در مقاله‌ای دیگر از ذهن برای رفع مشکلات مالی، راهکارهای بسیاری را ارائه می‌دهیم.

۹ راهکار حل مشکلات مالی

هر یک از راهکارهای زیر به تنهایی می‌توانند در حل مشکلات مالی یاری رسان باشند:

۱- دو هفته با پول نقد زندگی کنید

آخرین باری که برای پرداخت هزینه خرید خود فقط از پول نقد استفاده کرده‌اید چه زمانی بود؟ کارت‌های اعتباری به بسیاری از افراد کمک می‌کنند تا عادت‌های بد پول و مرز محدودی بین آنچه که آن‌ها قادر به پرداخت هزینه‌هایشان هستند و آنچه که می‌توانند از طریق پرداخت‌های مبهم پرداخت کنند را در خود ایجاد نمایند. با پول نقد، بسیار آسان است که تشخیص دهید آیا توانایی پرداخت هزینه چیزی را دارید یا نه.

اولین وظیفه شما این است که حداقل ۲ هفته کارت‌های خود را کنار بگذارید. درصورت نیاز به خرید چیزی، فقط مجاز به استفاده از پول نقد هستید. پس از ۲ هفته، اگر موفق به انجام آن شده اید، به خود نمره قبولی بدهید.

۲- آگاهی از هزینه را افزایش دهید

آیا فقط وسایل مورد نیاز خود را خریداری کرده‌اید یا پول کافی برای خرید چیزی که می‌خواهید نیز وجود دارد؟ آخر برای شما چقدر مانده است؟ صرف هزینه بیشتر برای هر خرید در طول سال‌ها اضافه می‌شود و اگر می‌خواهید راهکاری برای حل مشکلات مالی خود پیدا کنید، از نحوه خرج کردن پول خود آگاه باشید.

۳- بدانید که پول خود را در کجاها خرج می‌کنید

وظیفه دوم شما پیگیری هزینه‌های خود برای حداقل ۲ هفته است. در یک دفترچه یادداشت کوچک یا با استفاده از یک برنامه، نرم افزار یا ردیاب هزینه، یادداشت کنید که کجا پول خود را خرج می‌کنید. ممکن است بخواهید آنچه را که برای انواع خاصی از هزینه‌ها صرف می‌کنید را ردیابی نمایید، به عنوان مثال قهوه یا نوشیدنی یا شاید ردیابی آنچه در بعضی از فروشگاه‌ها خرج می‌کنید راحت تر است. در هر صورت، برای گذراندن این تکلیف، باید حداقل ۲ هفته اطلاعات صرف شده را یادداشت کنید.

۴- برای حل و پیشگیری از مشکلات مالی، یک برنامه هزینه یا بودجه ایجاد کنید

ایجاد یک برنامه ماهانه برای هزینه‌های خود یکی از هوشمندانه ترین کارهایی است که می‌توانید برای امور مالی خود انجام دهید، پس این نادیده گرفته شده ترین راه حل برای مشکلات مالی اکثر مردم است. داشتن یک برنامه هزینه یا بودجه زندگی را بسیار آسان‌تر می‌کند، زیرا شما به خود راهنمایی داده اید که تصمیم بگیرید چگونه می‌خواهید پول خود را خرج کنید.

از قضا، این نیز یکی از مواردی است که شما هرگز در یک کلاس در دانشگاه یا مدرسه نخواهید آموخت. بیشتر مدارس نحوه ایجاد بودجه را به دانش آموزان نمی‌آموزند. بنابراین برای کمک به این عدم آموزش، وظیفه سوم شما شرح بودجه تان است.

اگر شما هرگز بودجه خانگی مناسب خود را ایجاد نکرده باشید، در اینجا یک کتاب کار بودجه شخصی برای شروع کار آورده شده است یا می‌توانید این منبع بودجه تعاملی که راهنمای شما در کل مراحل است را امتحان کنید. بودجه ای مبتنی بر اعداد واقعی، شما را به سوی موفقیت سوق می‌دهد، بنابراین از آنچه آموخته اید هنگام پیگیری هزینه‌های خود استفاده کنید.

اگر هزینه‌ای دارید که می‌خواهید بودجه خود را کاهش دهید، با کاهش آن به نصف شروع کنید. این به شما خواهد گفت که آیا می‌توانید آن را برای مدت طولانی کنار بگذارید یا خیر. اگر می‌توانید بودجه خود را به بخشی از کارهای مورد بررسی در زندگی خود تبدیل کنید، پس می‌دانید که این وظیفه را با موفقیت پشت سر گذاشته اید.

۵- در بودجه ماهانه خود جایگزینی برای یک هزینه کل پیدا کنید

اگر هزینه دیگری را جایگزین کنید، کاهش هزینه یا تغییر عادت برای حل مشکلات مالی راحت‌تر است. به عنوان مثال، اگر می‌خواهید از خرید قهوه گران قیمت در راه کار خود صرف نظر کنید، برنامه ریزی نمایید که چگونه می‌توانید این عادت را با عادت جدیدی جایگزین کنید.

ممکن است در مسیر همیشه به یک قهوه فروشی برخورد کنید و قهوه ای بخرید که از نوشیدن آن لذت می‌برید. سپس می‌توانید برنامه معمول خود را تغییر دهید تا وسوسه نشوید، به عنوان مثال مسیر دیگری را برای کار طی کنید. کاهش خرید قهوه فقط یک نمونه است. در مورد هزینه‌های سرگرمی، ترک سیگار یا کوچک کردن هزینه‌هایی که برای سرگرمی‌ها و فعالیت‌های تفریحی صرف می‌کنید، چه می‌کنید؟

۶- هزینه‌هایی که می‌توانید کاهش دهید را شناسایی کنید

طی ماه آینده، بخشی از بودجه خود را شناسایی کنید که نیاز به توجه ویژه ای دارند. به دنبال روش‌هایی برای کاهش هزینه‌های خود در مصرف آب و برق باشید. مصرف لباسشویی خود را هنگام شب کاهش دهید. وقتی خانه نیستید، درجه وسایل گرمایشی را کم کنید و چراغ‌ها را خاموش نمایید. اگر تلفن خانه و همچنین تلفن همراه دارید، تصمیم بگیرید که آیا به هر دو نیاز دارید یا خیر. ترک روال ممکن است عادت‌های سختی باشد.

همچنین محصولات یا خدماتی که دیگر به آن‌ها نیازی ندارید، اما هنوز برای آن‌ها هزینه می‌کنید را شناسایی نمایید. بسیاری از افراد حتی اگر نیازهای آن‌ها تغییر کرده باشد نیز به این هزینه‌ها توجهی ندارند. این ممکن است به این دلیل باشد که آن‌ها بیش از حد مشغول بررسی دقیق صورتحساب‌های خود هستند، اما وقت بررسی خط به خط صورتحساب خود و تماس با شرکت‌ها برای ایجاد تغییر در برنامه‌های خدمات یا لغو خدمات به طور کلی که می‌تواند بسیاری از موارد پنهان را پیدا کند را ندارند.

اگر هنوز حدس نزده‌اید، وظیفه پنجم شما این است که مشخص کنید چه هزینه‌هایی را می‌توانید کاهش دهید و سپس برنامه‌ای را برای ایجاد تغییرات فراهم کنید. اگر مطمئن نیستید که از کجا شروع کنید، در اینجا لیستی از محبوب‌ترین نکات پس انداز پول وجود دارند. وقتی صورتحساب‌های شما کمی کوچک‌تر شوند، می‌دانید که این تکلیف را پشت سر گذاشته‌اید.

۷- برنامه‌ای برای پرداخت بدهی خود ایجاد کنید

همه افراد برخی از این برنامه‌ها را دارند، بنابراین آیا واقعاً این یک معامله بزرگ است؟ بله، می‌تواند باشد. اگر بدهی دارید که طی چند سال به آرامی‌ روی هم جمع شده است، به راه حل‌های بدهی واقع گرایانه ای نیاز دارید که برای سبک زندگی شما مناسب می‌باشند، نه راه حل‌های سریعی که نمی‌توانید با آن‌ها به طور طولانی مدت زندگی کنید.

در مقطعی نرخ بهره شروع به افزایش می‌کند و در نهایت هنگام بازنشستگی درآمد شما احتمالاً کاهش می‌یابد. در صورت وقوع هر یک از این موارد، اگر برای تأمین هزینه‌های زندگی خود به اعتبار اعتماد کرده باشید، خواهید دید که با انتخاب‌های سختی روبرو هستید.

مقابله با بدهی زودتر از دیرتر گزینه‌های بیشتری برای شما ایجاد می‌کند. گفته شد، بسیاری از افراد دریافت کمک برای بدهی خود را به تأخیر می‌اندازند، زیرا یا خجالت می‌کشند یا نمی‌دانند که باید به کجا مراجعه کنند. در اینجا برخی از بهترین نکات برای کمک به شما در کنار آمدن مشکلات مالی تان آورده شدهاند.

برای کمک به انجام تکالیف، برنامه ای برای پرداخت بدهی‌های خود ایجاد کنید، اما همچنین می‌توانید سطح معیشتی خود را نیز حفظ نمایید. تنها درصورتی قادر خواهید بود که این تکلیف را پشت سر بگذارید که برنامه شما واقع بینانه باشد و از آنچه در پنج تکلیف دیگر آموخته‌اید استفاده کنید.

۸- در مورد بدهی‌ها و بودجه خود کمک بگیرید

اگر در زمینه پرداخت بدهی و امور مالی خود به کمک نیاز دارید، از پرسیدن نترسید. برای نگاه دوم به بودجه و برنامه برای مقابله با بدهی‌های خود، از یک سازمان معتبر مشاوره اعتباری غیرانتفاعی به دنبال توصیه‌های حرفه ای و عینی باشید.

شما می‌دانید که این وظیفه را پشت سر گذاشته‌اید و بینشی اضافی در مورد آنچه می‌توانید انجام دهید، برای مقابله مؤثرتر با بدهی‌های خود و اجرای واقعی بودجه خود کسب کرده‌اید. پیگیری برای هر راه حل خوب به زمان نیاز دارد و مشکلات مالی شما در طول شب اتفاق نیفتاده است.

۹- خود را آموزش دهید

نکته آخر اینکه یکی از بهترین مواردی که هر دانشگاه سطح بالا می‌تواند به دانشجویان خود القا کند، تمایل به یادگیری بیشتر است. هر درجه یادگیری از اشتباهات ما بسیار ارزشمند است، به ویژه هنگامی که در حال آموزش نحوه مدیریت بهتر پول و بدهی خود هستیم.

وظیفه نهایی شما ادامه یادگیری است. چالش‌ها یا تکالیف بیشتری را از مدرسه بیاموزید. مهارت‌های زندگی که باعث رشد بیشتر عادت‌های جدید پولی شما می‌شوند، شما را در جریان بودجه قرار می‌دهند، به شما کمک می‌کنند تا از مشکلات مالی جلوگیری کنید و به شما کمک می‌کنند تا برای آینده خود با موفقیت برنامه ریزی نمایید و این یک فارغ التحصیلی است که ارزش جشن گرفتن را دارد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید