درباره راههای هک بهره وری وتحول آن در زندگی تان چقدر میدانید ؟

بهره وری از زندگی
بهره وری از زندگی

فهرست مطالب

[su_note note_color=”#874ec6″ radius=”10″ class=””]

راه های هکِ بهره وری که زندگی ام را متحول کرد!

[/su_note]

آیا به دنبال را ه هایی برای بهبود بهره وری ( ثمربخشی) خود هستید؟ برای کشف راهکار هک بهره وری، که می تواند زندگی تان را متحول کند، با من همراه شوید .
اواخر سال گذشته، با یکی ازنزدیک ترین مربیان خود برای ناهار به رستوران رفتم- مشاوری برنامه نویس که به عنوان یک فریلنسر، به طور متوسط ۸۰۰هزار دلار- سالانه ۱.۳ میلیون، در طی ۴ سال گذشته درآمد داشته است.

اواسط صرف ناهار بود که موضوع بهره وری دوباره مطرح شد . موضوعی که او و من، که هردو بسیار پرمشغله هستیم، مرتباً درموردش بحث می کنیم. در حین جویدن ماهی بو داده شده با آویشن، درباره راهکارهک بهره وری بسیار ساده ای گفت که از زمان شروع کارچهارهفته قبلش، زندگی اش را متحول کرده بود.

وقتی این ایده را شنیدم، بلافاصله فکرم درگیر شد. با تعجب گفتم: ” وای این خیلی ساده است، چرا به ذهن خودم نرسیده بود.” وی افزود: این کاری است که همه باید انجام دهند.
ما به خوردن ادامه دادیم، اما همچنان ذهنم مشغول ” هک” بود. هیجان زده بودم و نمی توانستم صبر کنم تا به خانه رفته و این کار را انجام دهم. می دانستم که تغییر درراه است، انرژی گرفتم.

[su_note note_color=”#874ec6″ radius=”10″ class=””]

چرا هک بهره وری ضروری است

[/su_note]
برای درک بهتر از هک بهره وری زندگی تصور کنید که از روزهای خود یک ماشین زمان تصویری داشته باشید تا ببینید چه چیزی به دست آورده اید و کجا دست از تلاش کشیده اید. اگر بتوانیم در روز به الگوهایمان نگاهی بیندازیم و دریابیم که در کجا می توانیم اقدامات بیشتری انجام داده و تمرکز مجدد داشته باشیم؛ پیشرفت های تکراری قابل تصوراست.

افراد متوسط روزانه ۳ ساعت کار واقعی انجام می دهند. برای مثال درانگلیس، این میانگین ۲ ساعت و ۵۳ دقیقه ثبت شده است. با اندکی تامل درمی یابیم که این میزان بسیار تکان دهنده است.
محاسبه به روشی متفاوت؛ یک فرد، متوسط فقط ۱۲.۵% از روز خود را صرف تولید می کند.

البته دلایل متعددی در این زمینه وجود دارد؛ اما یکی از مهمترین آنها این است که اکثر افراد تامل نمی کنند؛ بررسی نمی کنند که چرااز کارهایی که انجام می دهند، اشتباه نتیجه می گیرند. بالاخص در جاهایی که اشتباه کرده/ می کنند.

این هک بهره وری، موجب تغییرات می شود. این مورد، کاربر را وادار می کند تا نقاط ضعف و ایرادات خود را برطرف ساخته؛ وی را ناگزیر می کند تا نه تنها بر روی مواردی اندک، بلکه عمده مواردی که امکان افزایش هک بهره وری را میسر می سازد، تفکر نماید.
ازهمه بهتراینکه، این برنامه رایگان، سریع و آسان است.

[su_note note_color=”#874ec6″ radius=”10″ class=””]

هک بهره وری واقعی

[/su_note]
صفحه گسترده (نوعی برنامه کامپیوتری) را باز کنید. این صفحه می تواند، اکسل مایکروسافت، نسخه ای ازاَپل یا صفحه گسترده گوگل باشد.

[su_note note_color=”#874ec6″ radius=”10″ class=””]

۴ ستون ایجاد کنید.

[/su_note]
ستون اول را ” تاریخ” عنوان گذاری کنید. این ستون را با رنگی متفاوت از بقیه بسازید. خاکستری روشن را ترجیح می دهم.
ستون دوم را ” کار” وستون سوم را ” طبقه بندی ” در نظر بگیرید.

موارد ستون سوم، برای مرتب سازی نقاط مورد تمرکز شما، دسته بندی های عمومی کدگذاری شده با رنگها، خواهد بود.
ستون پایانی را ” نت برداری لحظه ای” بنامید.
شما :” وای که به طرزتکان دهنده ای، ساده است! این کارخوشایند به نظر می رسد.”
من: ” صددرصد. نتایج ثابت می کند که ارزشش را داشته یا نه . ”

[su_note note_color=”#874ec6″ radius=”10″ class=””]

نتایج

[/su_note]
همانطور که گفتم، نتایج، داورنهایی خواهد بود، که آیا این عمل ارزشمند است و حامل سرمایه گذاری انرژیک برایتان است یا نه.
اگر فقط روزانه ۴ ساعت کار می کردید و می توانستید این میزان را به طور متوسط به ۷ افزایش دهید ( البته بدون اینکه آسیب ببینید)؛ آیا سرمایه گذاری ارزشمند است؟ اگر مثلا بتوانید هر هفته ۱۵ ساعت مازاد بهره وری به زندگی خود اضافه کنید، ۶۰ ساعت در ماه، ۸۷۰ ساعت در سال؛ آیا ارزشش را دارد؟

چرا بهره وری تان افزایش نیافته؟ مطمئنا تمرکزتان را اشتباه سوق داده اید. اگر بتوانید تمرکزتان را به سمت کارهایی معطوف کنید که پول بیشتری کسب نموده و با اهداف بلندمدت تان هماهنگ شوید،ارزشش را دارد؟

بله قطعا ارزشش را دارد.

بیایید نگاهی به زمانی بیاندازیم که من لیست خود را آغاز نمودم، تا ببینیم چگونه زندگی کاری ام متحول شد.

دو روز اول من اینجاست :
من روز جمعه، ۲۷ ماه، با مربی ام ناهار صرف کردم و از فردای همان روزهیجان انگیز، این لیست را آغاز نمودم.
مانند هرروز،اسپانیایی آموختم؛ که با روش دوولینگو خودآموزی داشتم؛ با استفاده از سرویس، HAR ( ابزاری عالی برای سئو و توسعه کارشناسی؛ ابزاری کاملا ارزشمند برای چک کردن) ایمیل ارسال نموده و مکاتبات زیادی را از طریق پست الکترونیکی انجام دادم.

برحسبِ کارهایی که من هر روز انجام می دهم، روز بعد تقریبا به همین شکل به نظر می رسید: ۵۰ دقیقه صرف عادات، ۲ ساعت صرف مکاتبات و زمانهای دیگر به کارهای دیگر اختصاص یافته است.

دو روز صبر کردم تا نگاهی مجدد به لیستم بیندازم، چرا که میخواستم نمونه ای مبسوط تراز آنالیز و بهینه سازی را داشته باشم. وقتی نگاه دقیق تری انداختم و بر آنچه انجام داده بودم تامل کردم ( یا دقیق تر بگویم، آنچه انجام نداده بودم)، حیرت کرده و ناامید شدم.
قصد داشتم باراهنما های بهینه سازی موتور جستجو، لیستم را پیگیری کنم. در طول این دو روز، با وجود در اولویت بودن، این کار را انجام ندادم.
درعوض، وقت زیادی را صرف ایمیل کردم. روندی که در درازمدت نتیجه می داد.
علاوه برپیگیری موارد مربوط به سئو، می خواستم کارم را با مقاله ای کوتاه آغاز کنم. در روز اول به سراغ لیست نرفتم و در روز دوم نیز به سختی تایمی را به آن اختصاص دادم. بایستی در مورد آن تحقیق کرده و پیش نویس اولیه را تهیه می کردم. کاری که نکرده بودم.
بر رفتارهایم تامل کردم. من نیز مانند بسیاری از افراد، وقت زیادی را به ارسال و پاسخ دادن به ایمیل صرف می کردم. زمانی را که برای عادات و روزمرگی صرف می کردم، برایم رضایت بخش بود. گرچه، جای خالی انجام بسیاری از کارها حس می شد.

روز بعد تصمیم به ایجاد تغییر گرفتم
بَم ! این همان نتیجه است. من مشکلی دیدم و فورا آنرا برطرف کردم.
پیگیری های فوری ام را دنبال کردم و مدت زمان اختصاصی برای ارسال ایمیل را به حداقل رساندم.
زمان بهره وری واقعی ام کاهش یافته بود؛ باید کاری انجام می دادم . بامسئله ای جدی روبرو شده بودم وبایستی مجددا بر خودم تمرکز می کردم.
بعد از چند ماه چطور؟ تمرکزم چقدر افزایش پیدا کرد؟ آیا زمان بیشتری را صرف بهره وری ام، کردم؟ آیا به روش های قدیمی خود متوسل شدم؟ با من همراه باشید.

اینجا یک روز تصادفی در ماه مارس است:
بعد از گذشت یک ماه از دیدن ارزش روزها، متوجه عادات بسیاری در خود شدم. باید تایم ایمیل زدن را کوتاه کرده و وقت بیشتری را صرف کارهایی می کردم که درآمدزایی مستقیم برایم داشتند- حال آنکه من وقت زیادی به کارهایی با پتانسیل چشم انداز بلندمدت صرف می کردم. در واقع از آینده ، غافل بودم.

به طور متوسط ۴-۳ ساعت از بهره وری واقعی/ روزانه را تجربه می کردم و از این مقدار راضی نبودم. در این مورد تامل نموده و فهمیدم که روزم را با عادت اغاز کرده و وقت زیادی صرف ارسال ایمیل می شد ! بایستی درزمان صرفه جویی می کردم. بایستی هرهفته یکروز مرخصی گرفته؛ و استراحتهای کارآمدتری را تجربه می کردم ( آرامش موثر موضوعی دیگر است!)

جدولم نشان می داد که تمرکزم، روندی صعودی داشت؛ چرا که به همان اندازه وقتم را با نامه های الکترونیکی تلف نمی کردم. با موفقیت، عادتهای روزمره خود را تعدیل کرده و از همه مهمتر، زمان بهره وری ام، بسیار افزایش یافته بود؛ از میانگین ۲۲۰ دقیقه (۳.۶ ساعت) در ماه نوامبر به ۳۶۵ دقیقه ( ۶.۱ ساعت) در ماه مارس

[su_note note_color=”#874ec6″ radius=”10″ class=””]
مواردی که بایستی از هک بهره وری فاکتور گرفت

[/su_note]
” وای این عالیست، من فورا شروع می کنم! آیا من از هک بهره وری برای همه کارها استفاده کنم یا فقط برای کارهای خاص ؟”
سوال عالی. قانون کلی من این است که فعالیتهای مربوط به آرامش را شامل نشود.

من هر روز مراقبه می کنم و به سالن ورزشی می روم. انجام این فعالیت ها به بهبود تمرکز، سلامتی و خوشبختی من منتج گردیده و به بهره وری نهایی من می افزاید. با این حال، این فعالیتهایی است که برای تاثیرات ذهنی مثبت آنها را انجام می دهم.

آنها به سمت آرامش سوقم داده و به همان میزان عمل/ خروجی محور نیستند. پس آنها را در لیست بهره وری نمی گنجانم.
” در مورد یادگیری چطور؟ اگر به خواندن کتاب برای پیشرفت در رشته ام شروع کردم، باید انرا در لیست بگنجانم؟” حتما- خواندن یا تماشای فیلم ها برای بهبود مهارتهای حرفه ای تان منحصرا یک تمرین ذهنی/ جسمی/ آرامشی نیست.

چه موقع ضبط و ثبت کنید

” چه وقت وظایفم را ضبط کنم؟” درست بعد از انجام آنها. راه بهتری وجود ندارد. همچنین به مثبت شدن کلی نسبت به فضای کارو تغییر وظایف در ذهنتان نیز کمک می کند. به یاد داشته باشید که[su_highlight background=”#a631a8″ color=”#000000″ class=””]تغییر موقعیت از یک وظیفه به وظیفه دیگر و تمرکز بر روی چندین وظیفه به یکباره، روشی بسیار ناکارآمد است.[/su_highlight]

 

[su_note note_color=”#874ec6″ radius=”10″ class=””]

با نتایج، چه کاری می توانم انجام دهم؟

[/su_note]

هرچند روز یکبار به آنها نگاه کنید. به آنها فکر کنید. عمیقا روی آنها تامل کنید.

دوباره و دوباره انجام دهید، زیرا بدون ممارست، هک بهره وری موثر نخواهد بود. در نتایج خود تامل کنید.

به دنبال الگوها باشید. وقتی کار خود را انجام نمی دهید، با خود مقابله کنید. با اینکه چگونه وقت کافی را صرف کار نمی کنید و همچنین زمان زیادی را برای مرور اینستاگرام می گذرانید، مقابله کنید. در صورت لزوم به تمرکز مجدد پرداخته، و در صورت عدم تمرکز، با خود مقابله کنید. مثل استیو جابز( موسس شرکت اَپل) باشید و برای تغییر ذهنیاتتان وقت صرف کنید.

با شناحت اینکه موفقیت چه چیزی است و چکونه با کار زیاد دچار فرسودگی نشویم کارایی خودمان را در زندگی به بالاترین سطح خود می رسانیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید