چرا احساس می‌کنم دیگران از من موفق‌تر هستند؟

موفقیت
موفقیت

فهرست مطالب

[su_note note_color=”#442385″ radius=”10″ class=””]

احساس می‌کنید که همه از شما موفق‌ترهستند؟

[/su_note]

غالبا وقتی در حال تلاش برای دستیابی به چیزی هستید، به نظر می‌رسد که افراد اطراف شما موفقیت بی‌دغدغه‌ای را در همان کار کسب کرد‌ه‌اند، در حالیکه شما روزها خارج از خانه مشغول کار کردن هستید. و همچنان با یکدیگر مقایسه می‌شوید.
همه آدم‌ها از من موفق‌تر هستند.
باور کن که می‌توانم این مارجرا را شرح دهم. من در صنعت سرگرمی کار می‌کنم که احتمالا یکی از رقابتی ترین صنایع در تمام دنیاست.
تقریبا هر کاری در صنعت به طرز باورنکردنی‌ای پیچیده است. هر جنبه یک فیلم یا پروژه چند رسانه‌ای زمان زیادی می‌برد و نیازمند توجه ویژه و حواس جمعی است.
ضمن اینکه شما مجبورید تلویزیون یا کامپیوتر را روشن کنید یا به سینما بروید و موفقیت دیگران را ببینید. درست زمانی که شما در حال کار کردن روی جزئیات یک پروژه پیش از انتشار آن هستید و یک میلیون پروژه دیگر منتشر می‌شوند در حالیکه تبلیغات آن‌ها مثل امواج در هوا منتقل شده و شما را مضطرب و افسرده می‌کنند.

اصلا مهم نیست که در چه صنعتی فعالیت می‌کنید. اگر با چالش مواجه هستید و دیگران را می‌بینید و به نظر می‌رسد که موفق‌تر از شما هستند خودنمایی های آن‌ها را بابت آخرین پیروزی‌هایشان به خود تحمیل می‌کنید. خیلی راحت است که آدم به سمت ناامیدی سر بخورد.
فکر کردن به اینکه آیا باید تسلیم شوید، ساده است. اگر شاید به اندازه کافی خوب نیستید یا دارایی و منابع لازم را برای موفق شدن ندارید.
با این حال من فهمیدم که هر یک از این لحظه‌های ناامیدی و زیر سوال بردن خود می‌تواند شما را تقویت کرده و توانمند کند به شرطی که بتوانید از راه پیش رو دست بردارید و با ذهن روشن به رویدادها و شرایط نگاه کنید.

[su_note note_color=”#442385″ radius=”10″ class=””]

چند نکته‌ای که خوب است به آن‌ها توجه کنید:

[/su_note]

[su_highlight background=”#a631a8″ color=”#000000″ class=””]مرغ همسایه همیشه غاز است[/su_highlight]

اگر به سختی برای رسیدن به اهداف خود تلاش می‌کنید اما با حسادت به موفقیت دیگران نگاه می‌کنید، احتمالش هست که کسی هم باشد که چشم به موفقیت شما دوخته باشد. همه‌ این‌ها به شیوه جهان بینی آدم ربط دارد.

اگر بهش فکر کنید، شرط می‌بندم کسانی را به یاد می‌آورید که به شما حسادت می‌کنند. آن‌ها را ببینید و چند جمله دلگرم کننده بهشان بگویید. با این کار به خود یادآوری می‌کنید که چه راهی را آمده‌اید و قبلا کجا بودید.

[su_highlight background=”#a631a8″ color=”#000000″ class=””]باغچه بقیه سرسبزتر از مال ما است[/su_highlight]

همه ما فکر می‌کنیم که همه چیز باید بسیار آسان تر از این حرف‌ها باشند. بعضی وقت‌ها حق با ما است. من آدم‌های زیادی را در حرفه خودم می‌شناسم که در نازونعمت بزرگ شده‌اند (مطمئنا من این طور نبودم) یا از سمت خانواده و دوستان حمایت شدند.

با به دلایلی فقط مسیر راحت تری داشته‌اند. احتمالا شما نیز این کار را کردید ولی مسیر دیگران برای شما نیست. قرار است تجربیاتی که اکنون دارید را داشته باشید.

قرار بوده که به شیوه و طبق شرایط خود موفق شوید. یادتان نرود که نمی‌توانید دیگران باشید اما می‌توانید بهترین خود باشید. و سهم منحصر به فرد شما از دنیا فقط مال خود شماست.
این قضیه برای هر کسی رنگ و بوی متفاوتی دارد و بنابراین برای رسیدن به آن‌جا باید مسیر متفاوتی را طی کنید. تجربیات منحصر به فرد، کشمکش‌ها و موفقیت ها چیزی را در وجودتان می‌سازند که شما را تبدیل به فردی خاص می‌کند. زیبایی ماجرا همین است.

[su_highlight background=”#a631a8″ color=”#000000″ class=””]ارزیابی مجدد[/su_highlight]

خودآزمایی و ارزیابی مجدد اصلا آزار دهنده نیست. آیا باید در این مسیری که الان هستید باشید؟ بعضی وقت‌ها ما از روی هوس وارد یک کاری می‌شویم و با وجود اینکه به آن اهمیتی نمی‌دهیم اما در مقابل تسلیم شدن سرسختی نشان می‌دهیم.

مطمئن شوید که تصمیم خود را بر اساس ترکیبی از تفکر مستدل، شهود و آگاهی واقعی گرفته‌اید. فقط به خاطر اینکه کاری دشوار است بی‌خیال نشوید. اما اگر واقعا مسیر شما نیست روی انجام آن اصرار نکنید.

[su_highlight background=”#a631a8″ color=”#000000″ class=””]استفاده ازاحساسات[/su_highlight]

موفقیت شخصی
موفقیت شخصی

اجازه ندهید که احساس دوم بودن، بی‌ارزشی یا کم امتیاز بودن شما را از پا دربیاورد. در عوض از این احساسات به عنوان انگیزه‌ای برای کار کردن سخت تر و هوشمنداتر و موفق شدن استفاده کنید.

در صورت لزوم می‌توانید یک دقیقه قیافه عبوسانه به خود بگیرید. عصبانی شوید و با فیگور مشت گره شده خود را برانداز کنید. هیچکس زمانی که به همه چیز دستیبابی داشته هرگز کاری خارق العاده انجام نداده است. انجام این کار ساده است، مهم نیست که دستیابی به آن چقدر بزرگ به نظر می‌رسد. بنابراین کاری انجام دهید، کاری دشوار و شگفت انگیز.

[su_highlight background=”#a631a8″ color=”#000000″ class=””]چرا در راهی که اکنون در آن هستید قدم گذاشتید؟[/su_highlight]

راه موفقیت
راه موفقیت

از خود بپرسید چرا کاری که الان انجام می‌دهید را شروع کردید. اگر شور و اشتیاق کافی برای کاری که می‌کنید دارید، علی رغم هر اتفاقی به آن ادامه خواهید داد. راهی پیدا خواهید کرد و اگر موفق شدن شما یک سال زمان ببرد یا چهل سال به رفتن ادامه می‌دهید زیرا مگر چه کار دیگری می‌توانید در زندگی خود انجام دهید؟

همانطور که یکی از بهترین معلم‌هایم اغلب می‌گفت: جز آن دسته از افرادی نباشید که می‌میرند بدون اینکه بدانند اگر شانس و بخت خود را امتحان می‌کردند چه می شد.
اگر می‌خواهید کاری بکنید، شکست خوردن مهم نیست زیرا بعد از آن هر چیزی که قبلا داشتید را همچنان خواهید داشت.

[su_note note_color=”#442385″ radius=”10″ class=””]

موفقیت برای همه زمان می‌برد

[/su_note]

شما احتمالا با افراد بسیاری از طریق شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌های سنتی و دوستی ارتباط دارید. همه آن‌ها در هر زمانی موفق نیستند. بیشتر مردم پس از سال‌ها کار سخت و فداکاری و از خود گذشتگی و پشت سر گذاشتن سلسه شکست‌ها به رشد و موفقیت رسیده‌اند.
مردم به ندرت از همه شکست‌هایشان در شبکه‌های اجتماعی پست می‌گذارند و اشتباهات خود را به اطلاع جهان می‌رسانند. همه فقط چیزهایی که برای آن‌ها سودمند و منفعت طلبانه است را در شبکه‌های اجتماعی و جاهای عمومی عنوان می‌کنند.

بی عدالتی است که خود را با هر کس دیگری مقایسه کنید. شما در واقع فقط خود را با تصویر عمومی آشکار شده از آن‌ها مقایسه می‌کنید. بیشتر افراد اطراف خود را زیر نظر بگیرید، زندگی آن‌ها چندان کامل به نظر نمی‌رسد. شاید خیلی شبیه شما باشند.

[su_note note_color=”#442385″ radius=”10″ class=””]

شما در حال رقابت نیستید

[/su_note]

به یاد دارم سال‌ها پیش با بازیگری که قرار بود برای یک کمپانی تئاتر آزمون هنرپیشگی دهد صحبت می‌کردم. ما هر دو برای یک نقش تست می‌دادیم و من به او شربت سرفه دادم، چون گلویش مشکل داشت. او با اکراه شربت را از من گرفت. به من گفت به عنوان یک رقیب متوجه نشده که چرا باید به او کمک کنم.

وقتی منتظر این بود که صدایش کنند به طرز مشکوکی به اطراف نگاه می‌کرد، در حالیکه من مشغول تمرین متن و کار کردن روی شخصیت بودم. وقتی از آزمون برگشت کمی از خود راضی به نظر می‌آمد و وقتی با او خداحافظی کردم چندان محل نگذاشت.
پاسخ من یک رفتار گرم و دوستانه بود و بعد برگشتم سر کارم. من نقش را گرفتم و کار بسیار موفق شد و حسابی جایزه برد. کمپانی اولی که با وجود کوچک بودن بسیار معتبر بود.
من اغلب هر سال در سخنرانی های بازیگری شرکت می‌کنم و به دانشجویان می‌گویم که نباید هرگز به هنرپیشه دیگری به عنوان رقیب نگاه کنند. این کار شما را دیوانه می‌کند. شما نقشی که برای آن در نظر گرفته شده‌اید را خواهید گرفت.
روی تمرین عالی و ارتباط خوب با شخصیت تمرکز کنید. اگر زمان زیادی را صرف یکی دیگر کنید، نمی‌توانید روی نشست و ارتقای شخصیت خود تمرکز کنید. البته کمی رقابت می‌تواند چیز خوبی باشد.
شما با مشاهده اینکه موفقیت برای دیگران چیست می‌توانید بسیار بیاموزید. گاهی تماشای موفقیت دیگران در رساندن شما به دورتر از آنچه که دوست دارید انگیزه بخش است. ولی در پایان روز، تمرکز شما باید روی تلاش برای برتری شخصی باشد.
احتمالا شما می‌توانید فراتر از آن چه دیگران دارن بدست آورید. چرا فقط با ضرب و شتم دیگری در بازی خودشان متوقف می‌شوید. اگر کاری خارق العاده انجام می‌دهیم، موفق شدن سخت می‌شود. این طبیعت کارهای فوق العاده است. اگر آسان و راحت بود که به آن معمولی می‌گفتند.
بنابراین دفعه بعد که از ناعادلانه بودن گله کردید، به خود قوت قلب بدهید، متمرکز و هدفمند شده و هر چقدر هم که زمان ببرد دنبال چیزی فوق العاده بروید.
ندادن هدایای ویژه‌‌ای که در اختیار داریم به دنیا بسیار ناراحت کننده است. اگر همه ما بهترین خود را دهیم و شانس و سعادت خود را دنبال کنیم، همگی از نبوغ یکدیگر بهره‌مند می‌شویم.
عجب دیوانگی‌ای! در حال کار روی یک چیز سخت و فوق‌العاده هستید؟ لطفا در پایین نظر بگذارید و بیایید کمی یکدیگر را تشویق کنیم.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید