مدیریت برند چیست؟

مدیریت برند چیست؟

فهرست مطالب

مدیریت برند یکی از مهمترین موارد برای تقویت رشد شرکت شما است و بدون تمرکز روی یک تصویر قابل اعتماد، می‌توانید به راحتی در تصمیم خرید ضرر کنید. مهم است که بدانید چه تاکتیک‌ها و استراتژی‌هایی برای شرکت شما مناسب هستند تا به توسعه برند خود ادامه داده و شرکت را به سطح بالاتری برسانند.

بنابراین، یکی از مهمترین جنبه‌های توسعه یک کسب و کار موفق، توجه به مدیریت برند است. برند برای رشد مداوم در درازمدت. و همچنین توسعه مشتریان وفادار، نیاز به مدیریت و برنامه ریزی دارد؛ با ذهن همراه باشید

مدیریت برند چیست؟

مدیریت برند

اساساً، این اصطلاح به طراحی، جایگذاری، بازاریابی، تبلیغات و توزیع محصول یا خدمات را توصیف می‌کند که به رشد شخصیت کامل برند کمک می‌کند. همچنین این ادراک یا ارزشی است که شرکت شما برای بازار و رابطه بین مخاطب و مصرف کننده ایجاد می‌کند. مدیریت برند نیز قطعه حیاتی برای بازاریابی است.

این استراتژی از تکنیک‌های مختلف و رونوشت بازاریابی برای افزایش سهم بازار، ارزش شرکت و البته یک برند قدرتمند استفاده می‌کند. با این حال، آنچه مدیریت برند واقعاً به آن می‌انجامد، اعتماد است.

بدون ایجاد ثبات برند و تجاربی محصول یا خدمات شما ارائه می‌دهند، خریداران بالقوه خود را از انتخاب شرکت خود در مرحله خرید نهایی از دست می‌دهید و مصرف کنندگان عموماً بر این باورند که می‌توانند به برند شما اعتماد کنند، اما اگر به طور مداوم نتواند نیازهای اصلی را برآورده کند، اعتمادتان شکسته شده و اعتبار برند را خدشه دار می‌کند.

اهمیت مدیریت برند

بدون داشتن شهرت تجاری خوب، مصرف کنندگان، خریداران، افراد احتمالی و حتی کارمندان ممکن است بدبین بوده یا نسبت به کاری که شرکت شما انجام می‌دهد و نماینده آن است مطمئن نباشند.

مهم است که صنعت یا شرکت شما چه چیزی را ارائه می‌دهد (مانند یک محصول خاص، خدمات، نرم افزار و سایر)، اما تصویر برند نقش بسزایی در رشد تجارت خواهد داشت.

با این حال، شما نیازی به صرف هزار دلار بازاریابی برای برند خود ندارید و بسیاری از شرکت‌های معروف نیز هزینه زیادی را صرف آن نمی‌کنند.

در عوض، این سازمان‌ها بر روی یک فرآیند استراتژیک مدیریت برند تمرکز می‌کنند که نام تجاری آن‌ها را ارتقا می‌بخشد و مطمئن می‌شوند که در بازارهای خود بسیار دیده خواهند شد.

البته، مدیریت برند می‌تواند شامل چند تاکتیک متفاوت باشد (مانند صرف مقداری پول)، اما به اصطلاحی تبدیل شده است که بیشتر اوقات و در عصر دیجیتال، برای رشد شرکت استفاده می‌شود.

تأثیر مدیریت برند

اهمیت مدیریت برند

ممکن است فکر کنید که نام تجاری و مدیریت برند کاملاً در بازاریابی تأثیرگذار هستند. اما یک برند برای موفقیت باید در کل سازمان شما پذیرفته شود. در اینجا نحوه تأثیر مدیریت برند بر کل شرکت شما آورده شده است:

  • بازاریابی می‌تواند ارزش محصولات و خدمات را بسیار راحت‌تر بیان کند.
  • فروش می‌تواند با چشم انداز واضح‌تری ارتباط برقرار کند و خط تولیدی را بدست آورد که ارزش شرکت را بهتر درک می‌کند.
  • چشم اندازهای شما و مشتریان فعلی درک بهتری از انتظارات شما از تجارت دارند.
  • شما یک تیم از مشتریان طرفدار و کارمند وفادار و مشتاق خود را ایجاد می‌کنید.
  • با توجه به اینکه مارک و فرهنگ شما به طور طبیعی مردم را جذب می‌کنند، استخدام نیز برای استعدادهای برتر بهبود می‌یابد.

اصول مدیریت برند

مراحل مدیریت استراتژیک برند

وقتی صحبت از تصویر شرکت شما می‌شود، باید اطمینان حاصل گردد که برای موفقیت و رشد بلندمدت، راه اندازی یک مارک تجاری خاص تنظیم شده است.

آنجا است که مدیریت استراتژیک برند برای کار تیم شما ضروری و مهم می‌شود. بدون آن، نام تجاری شرکت شما می‌تواند ناسازگار باشد.

در اینجا چهار مرحله یا اصول مدیریت نام تجاری آورده شده اند که مهمترین آن‌ها هستند و به شرکت شما کمک می‌کنند تا در بلند مدت یک برند بسازید:

  • موقعیت برند: مشخصاً تعریف این است که برند چه چیزی را نشان می‌دهد، شرکت شما می‌خواهد چه چیزی را بدست آورد و چگونه باید درمقابل رقبا موقعیت یابی کند. این ممکن است سخت ترین مرحله باشد زیرا تعیین می‌کند که کل برند باید به کدام سمت برود. اینجا است که تحقیق در مورد صنعت و تمایز شما به شکل گیری موقعیت برند کمک می‌کند.
  • بازاریابی برند: این جایی است که بازاریابی کلی شما و تیم‌های بازاریاب مهم می‌شوند. مواردی که در این بخش گنجانده شده است، ابتکارات کلی بازاریابی، برنامه‌ها و سایر می‌باشند که برای نمایان ساختن پیام و نام تجاری برند برای توده مردم مورد نیاز هستند. باز هم، برای اطمینان از اینکه شرکت شما نتایج را می‌بیند، تحقیق و خلاقیت لازم است.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] برندسازی چیست؟ همه جزئیاتی که باید از برند و برندسازی بدانید [/su_animate]

[/su_box]

  • اندازه گیری نام تجاری: هنگامی که بازاریابی نام تجاری را شروع می‌کنید، مهم است که تیم‌های شما نتایج را اندازه گیری و عملکرد برند را کنترل نمایند. این تجزیه و تحلیل می‌تواند پیشرفت شما و اطمینان از اینکه شما در هر جایی به آن نیاز دارید را تضمین کند. علاوه بر این، شما می‌خواهید موقعیت را با رقبا مقایسه کنید، ببینید مخاطبان چگونه برند تان را مشاهده می‌کنند و سایر موارد! به طور معمول، یک بازرسی از برند تجاری صورت می‌گیرد و باید در چک لیست‌های مکرری انجام شود.
  • ارزش ویژه برند: آخرین قسمت استراتژی استراتژیک مدیریت برند، حفظ و گسترش ارزش و ارزش ویژه برند است. اطمینان از ادامه رشد نام تجاری، بهبود محصولات و خدمات و همچنین می‌توانید به صنایع وابسته وارد شوید تا به عنوان یک رهبر شناخته شوید. تحقق این قسمت ممکن است سال‌ها به طول انجامد، اما مهم است که شرکت شما روی آن کار کند و به برنامه خود پایبند باشد.
  • نوآوری در برند: حتی اگر ممکن است برند محکمی در بازار داشته باشید، اما راحتی بیش از حد می‌تواند اطمینان حاصل کند که شرکت شما با پیشرفت جهان عقب می‌ماند. اگر می‌خواهید شرکتتان مرتبط بماند، این بدان معنی است که نوآوری بسیار ارزشمند خواهد بود. آنچه مشتریان انتظار دارند و تغییرات در فناوری، به این معنی است که برند شما باید راه‌هایی برای خلاقیت پیدا کند. باز بودن ذهن و تلاش برای چیزهای جدید می‌تواند برند شما را راکد نگه دارد.

چگونه کارکنان می‌توانند مدیریت برند شکل دهند؟

چگونه کارکنان می‌توانند مدیریت برند شکل دهند؟

تکنیک‌های بسیاری برای رشد برند وجود دارند، اما یکی از روش‌هایی که شرکت‌ها باید بر استفاده از آن تمرکز کنند، همان چیزی است که در داخل وجود دارند! منظور ما از این، نیروی کار شرکت ارزشی است که آن‌ها می‌توانند برای برند داشته باشند. البته، بازاریابی برند تجاری مهم است و مطمئناً نحوه مشاهده مخاطبان از برند شرکت شما را شکل می‌دهد. اما، کارمندان از همه بخش‌ها در واقع نمای تجاری را تسریع می‌کنند و مهم است که در استراتژی مدیریت برند شما گنجانده شوند.

هر استراتژی خوب مدیریت استراتژیک برند، باید بر چگونگی جلب کارمندان از طرف شرکت متمرکز باشد. ساده‌ترین راه فعال کردن آن‌ها به صورت آنلاین و تشویق به اشتراک گذاری محتوا در شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی است.

در اینجا دو دلیل اصلی وجود دارند که مهم است:

  • کارمندان از برند محافظت و از آن دفاع می‌کنند.
  • به عنوان یک کسب و کار، آسان است که برند هدف انتقادات و تحقیرهای ناعادلانه، ناقص، غیرمسئولانه، انحرافی در رسانه‌های اجتماعی قرار گیرد.

از این رو، هنگامی که یک تجارت می‌تواند روی تیمی از مدافعین کارمند برای کمک به شکل دادن و تغییر شکل گفتگوی رسانه‌های اجتماعی حساب کند، شانس تجاری بسیار بهتر از توانایی کنترل و ایجاد تعادل در موارد گفته شده است. مطمئناً هنوز افراد ناراضی و بالقوه ترول‌های اینترنتی از طریق سایت‌های اجتماعی یا بازبینی خواهید داشت. اما چشم اندازهایی که کارمندان را با واکنش، پاسخگویی و به اشتراک گذاری محتوا روبرو می‌کنند، می‌توانند به حفظ سطح شفافیت و مثبت بودن کمک کنند.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] روانشناسی برندینگ-۵ سنگ بنای محکم روانی برندینگ برای حرفه ای های بازار [/su_animate]

[/su_box]

بیاموزید که چگونه با استفاده از کارمندان و تبدیل آن‌ها به رهبران فکر، نام تجاری شرکت خود را بسازید.

منطقی است که ابتدا این چند آمار را به اشتراک بگذاریم:

  • یک کارمند متوسط ​​در سراسر شرکت‌هایی که از سیستم عامل استفاده می‌کنند، دارای شبکه ای بیش از ۱۵۰۰ ارتباط با افراد دیگر است.
  • پیام‌های برند در صورت اشتراک توسط کارمندان در مقایسه با همان پیام‌های به اشتراک گذاشته شده از طریق کانال‌های اجتماعی، ۵۶۱ درصد بیشتر است.
  • پیام‌های برند هنگامی که توسط کارمندان در مقابل یک نام تجاری توزیع می‌شود، ۲۴ برابر بیشتر به اشتراک گذاشته می‌شود.
  • یک مطالعه نیلسن نشان داد که ۸۴ درصد مردم به توصیه‌ها و محتوای افرادی که می‌شناسند (دوستان، خانواده و همکاران) اعتماد دارند.

این چهار آمار فوق باید تصویری در ذهن شما ایجاد کند که چرا کارمندان سرمایه‌های ارزشمندی برای برند تجاری شرکت شما هستند.

کارمندان با صدها ارتباط مستقیمی ‌دارند، اگر نه هزاران نفر که ممکن است شرکت شما به آن‌ها دسترسی پیدا نکند. این را بین کل نیروی کار شما (یا حتی بخشی از کارمندان به اشتراک گذاشته و تولیدکننده محتوا) و نام تجاری خود قرار دهید، بدون اینکه هزاران ماه را صرف تبلیغات کنید، می‌تواند رشد چشمگیری داشته باشد.

هرچه محتوای شرکت شما بیشتر مورد توجه قرار گیرد و میزان تعامل و مصرف بیشتر باشد، آگاهی از برند و اعتماد کلی شما بیشتر خواهد شد.

کلام آخر

به این دلیل که در سطح اپل یا استارباکس نیستید، به این معنی نیست که واقعاً به بودجه هنگفتی برای اختصاص دادن برند تجاری خود نیاز دارید. بخش بازاریابی شما ابزارها و تاکتیک‌های زیادی دارد که می‌توانند برند شرکت را بالا ببرند، اما برای توسعه آن به مدیریت برند نیاز است.

به همین دلیل است که همه کارمندان یک شرکت در شکل گیری برند شرکت و نحوه درک محصولات یا خدمات شما توسط بازار از ارزش فوق العاده ای برخوردار هستند. بسیاری از شرکت‌ها ارزشی که نیروی کار داخلی آن‌ها می‌تواند برای تصویر برندشان داشته باشد را دست کم می‌گیرند. اما به آن‌ها فرصت و ابزارهایی بدهید تا اشتراک گذاری محتوای شرکت را آسان کنند. برند شرکت شما از مزایای آن بهره مند خواهد شد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید