روانشناسی برندینگ-۵ سنگ بنای محکم روانی برندینگ برای حرفه ای های بازار

روانشناسی برندینگ از جمله مفاهیمی است که توجه چندانی به آن در حوزه بازاریابی نمی شود در حالیکه یکی از کلیدی ترین و اساسی ترین پایه های موفقیت شرکت ها و برندهای بزرگ دنیاست

branding-psychology

فهرست مطالب

اگرچه فضای آنلاین و رسانه­ های اجتماعی دسترسی به دانشی که قبلاً در قفسه ­های کتابخانه، کلاس­ های آموزشی مداوم و میکروفیش حبس شده بود را آغاز کرده ­اند، اما راه را برای کلاهبرداران و بازاریابان دروغین که دوره ­های آنلاین پنج رقمی و کلاس­های استاد پر از اشتباه را در اختیار دارند نیز بازکرده ­اند.

مربیان تجاری لوازم خود را دوره­ فروشی می­ کنند درحالی­که بجز ساختن شخصیت اینستاگرامی تجربه دیگری ندارند.

من نمی­ خواهم کسی را تحت فشار قرار دهم، اما سوال من این است که چگونه عوامل شانس و فرصت (علاوه بر سخت­کوشی) می­ توانند به پیچیدگی­ های تجارت­ ها و شرکت­ های سهامی کوچک تبدیل شوند.

چیزی که در یک نقطۀ خاص از زمان کارآیی داشته است ممکن است برای کسانی که درکی از قواعد و مقررات بازاریابی ندارند کارآیی نداشته باشد.

اطلاعات کذب فراگیر مانند یک بیماری همه­گیر در حال پخش شدن است.

مرتبط: روانشناسی-دانلود جدیدترین کتاب های صوتی، مقالات و فیلم های روانشناسی روز دنیا در ذهن

PDFهای پر زرق و برق پنج صفحه­ ای ساخت یک برند را به انتخاب یک آرم، فونت، رنگ و نوشتن یادداشت روزانه از طرف مشتری رویایی­تان کاهش می ­دهند.

branding-psychology

این نحوۀ ساخت یک برند نیست. این میان­بر خطرناک و خامی است که می­ تواند به تجارت شما آسیب برساند.

سپس موضوع دسترسی مطرح می­شود. من از دیدن نام­هایی با حروف سیاه که به فروش­های هفت رقمی خود مباهات می­کنند (که درآمد خالص نیست) خسته شده­ام، با این حال برنامه­های آنها فقط برای یک بخش خاص از افراد که منابع مالی و زمان دارند موجود هستند.

اما افرادی که نمی­توانند بیشتر از ۱۵۰۰ دلار برای یک دوره بازاریابی با ایمیل بپردازند اما به شدت خواهان پیشرفت اجتماعی هستند چه می­شوند؟

من از کسانی که امکان پس دادن را دارند اما این­کار را نمی­کنند به­ویژه وقتی غرق در محتوای وعده و وعیدی که دروغ است شده­اند نفرت دارم.

به ندرت دانش واقعی و قابل پیگیری از طریق یک شبکه رایگان بیان می­ شود.

در عوض، به تبلیغات طولانی و پرزحمت برای یک دوره، کتاب الکترونیکی، کلاس استاد و غیره که به قیمت پایین ۹۹۷ دلار می­فروشند محول می­شود.

من قبلاً دربارۀ این کار آنلاین شکایت کرده ­ام، اما دوست عاقلی به من گفت که شکایت کردن راه به جایی نمی­ برد، باید عمل کرد.

branding-psychology

نفرت چه­ کاری می ­تواند انجام دهد؟ این کلاهبرداران را فراموش کن و نقطۀ مقابل را در نظر بگیر. دانش و اطلاعاتی را که می­خواهی مردم به آن دسترسی داشته باشند منتشر کن.

یادگیری نحوۀ ساخت یک برند حداقل یک ترم MBA طول می­ کشد، اما می­ خواهم مبانی و اصول را در یک­ سری هشت قسمتی خلاصه کنم و با مثال­ های زندگی واقعی و تمرین­ های حساب شده کامل کنم.

من بیش از ۲۰ سال را صرف بازاریابی برند و نمایندگی کرده­ام. از سال ۲۰۰۱ در دیجیتال کار کرده­ام و از سال ۲۰۰۶ در اجتماعی کار کرده­ام.

کار من بخش­های صنعت از خرده­فروشی و کالاهای بسته­بندی مصرف­کننده تا انتشار کتاب و مراقبت بهداشتی را دربرمی­گیرد، اما نقاط دلچسب من زیبایی، انتشار، رسانه، غذا، امور مالی و تجملات هستند.

در طول سال گذشته، من بر تجارت­ها و شرکت­های نوپای کوچک که عمدتاً توسط زنان و جوامعی که به تعداد کافی نماینده ندارند مدیریت می­شوند توجه کرده­ام.

من بازاریابی و ساخت برند را به هنرمندان در USC آموزش داده­ام و از سال ۲۰۱۴ محتوای این برنامه را به اشتراک گذاشته­ام.

به طور خلاصه، ابزارها و دانشی که از این سری دریافت خواهید کرد به طور موفقیت­آمیز در برندهای بزرگ و شرکت­های نوپای درهم­ ریخته اجرا شده­اند.

بیایید با اصول اولیه شروع کنیم: یک برند چیست؟

branding-psychology

یک برند درک یا مجموعه ­ای از پیوندها است که مصرف­کننده­ها از یک تجارت دارند.

آن ادراک­ها از داستانی که شما دربارۀ تجارت، بینش و ارزش­های خود، محصولات و خدماتی که ارائه می­کنید و چگونگی تغییر مصرف­کننده­هایتان در نتیجۀ استفاده از آن محصولات یا خدمات می­گویید ناشی می­شوند.

ساخت یک برند به تعریف، تفسیر و بیان پیام شما و سپس انتقال آن پیام به کانال­هایی که مصرف­کننده­ها می­توانند با تجارت شما ارتباط برقرار کنند نیاز دارد.

ساخت یک برند به تحقیق، بارش مغزی، داده­ها، بینش­ها و چشم­انداز روشن برای تجارتتان نیاز دارد. برند هر تصمیمی را در سازمان شما هدایت و کنترل می­کند.

آنچه می­گویم ممکن است واضح به نظر برسد، اما از این­که بدانید مردم چندوقت یکبار از این گام اول و مهم به­ نفع شیوه­های جنسی مثل رسانه­های اجتماعی، ویدئو، بازاریابی تأثیرگذار و غیره طفره می­روند تعجب خواهید کرد.

آن­ها ساخت برند را یک هزینه و ارائه پاورپوینت توخالی تلقی می­کنند، درحالی­که در واقع برند اساس و پایه بازاریابی و پیام­رسانی آنها است.

این مانند ساختن یک خانه با سقف پوشالی و بدون کف است که وقتی طوفان می­آید و از هم پاشیده می­شود تازه باعث تعجب می­شود.

شما باید برای ساخت سقف و کف زمان بگذارید نه این­که مستقیم به سراغ کاناپه، پرده­های لطیف و شمع­های فانتزی بروید.

یک برند موفق دارای چهار مؤلفه است.

۱- ایجاد خط­ مشی برند

branding-psychology

ایجاد برند شامل طراحی استراتژیک و خلاق و معماری یک برند بر اساس عوامل بازار، مشتری و تجارت است.

این طرح کلی خانه­تان را در نظر بگیرید. شما پی، دستورالعمل­ها و قواعد را قبل از گذاشتن حتی اولین آجر ایجاد می­کنید.

در ساده ­ترین حالت شما موارد زیر را تعیین می­کنید:

چه کسی هستید

چه کاری انجام می­دهید

چه کس دیگری کاری را که شما انجام می­دهید انجام می­دهد

چرا این­کار را انجام می­دهید

این کار را برای چه­کسی انجام می­دهید

شما چگونه این کار را متفاوت یا بهتر از رقبا انجام می­دهید

هرکدام از این سوالات ظاهراً ساده نیاز به تجزیه و تحلیل دارد و این بررسی نیروی محرک پشت نمایش بصری و استراتژیک برند شما است.

شما بدون تعیین عناصر مهم برند خود نمی­توانید به طور مؤثری یک سیستم هویت بصری ایجاد کنید (ابزارهای بصری که یک سازمان برای انتقال یک برند استفاده می ­کند عبارتند از: آرم، استفاده و کاربرد آرم، کیفیت چاپ، پالت رنگی، تصویرپردازی، طراحی و اصول صفحه­آرایی). من از یک فرآیند هشت گام برای ایجاد یک برند استفاده می­کنم.

یک استراتژی ­شناس/ بازاریاب برند خط­ مشی برند را ایجاد می­ کند.

یک مدیر خلاق/ طراح گرافیک سیستم هویت بصری را طراحی می­کند.

منابع استراتژیک و خلاق به صورت هماهنگ عمل می­کنند تا اطمینان حاصل شود که مؤلفه­های نوری نمایش درست و قوی برند هستند.

branding-psychology

اغلب، دستورالعمل­های سیستم هویت بصری با عناصر مهم از خط­مشی برند هدایت خواهند شد تا رابطه همزیستی بین این دو را نشان دهند.

بسیاری از برندها خط­مشی کامل برندهای خود را به صورت آنلاین منتشر نمی­کنند، بلکه در اینجا نمونه­ای آورده شده است تا به شما حس مؤلفه­ها را ارائه کند: خط­مشی برند NC State.

۲- عرضه برند

بر اساس دستورالعمل­های ایجاد و هویت بصری برند، بیان برند تجسم خارجی برند شما می­ باشد.

از وب­ سایت­ ها، تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) و رسانه ­های اجتماعی و بنرهای تبلیغاتی و بروشورها، تا تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات رادیویی و بیلبوردها، عرضه برند روش اطلاع دادن برندتان به مخاطبان مورد نظرتان است.

۳- توسعه برند

توسعه یک بلندگو به دست می ­گیرد و پیام و دارایی­های شما را به مردم به شکل بازاریابی، تبلیغات و روابط عمومی (PR) فریاد می ­زند. این مرحلۀ توزیع فرآیند برندتان را در نظر بگیرید.

در مرحله گسترش برند، شما همراهی را ایجاد کرده ­اید؛ در این مرحله، شما آن را بر اساس تجارت، اهداف برند و هدف­ های خودتان توزیع می­ کنید.

۴- قدرت برند

branding-psychology

این مرحله­ ای است که شما برتری، اصالت و اختیارتان را در صنعت خاص خود به نمایش می­ گذارید.

قدرت برند می­ تواند وجه تسمیه بازار شما یا تمایز تأثیرگذار یا تمجیدهای مهم یا موفقیتی باشد که در اثر کار تجاری­تان در بخش خاص خود به دست آورده ­اید باشد.

وکلا نشان می ­دهند که چند پرونده و مصالحه در وب­سایت شان برنده شده ­اند.

رهبران صنعت در کنفرانس ­ها صحبت می ­کنند یا کتاب­ هایی در مورد رهبری تفکر برای آموزش یا کشف افراد حرفه­ ای دیگر در بخش منتشر می­ کنند.

به طور خلاصه، اختیار برند دربارۀ اثبات این موضوع است که شما با توجه به تجربه و موفقیتی که دارید می­ دانید راجع به چه چیزی صحبت می­ کنید.

استراتژی برند طرحی است که تجارت­ها ایجاد می­کنند تا خودشان را در ذهن مشتری­ها جای دهند.

استراتژی برند از چهار عنصر بالا برای ایجاد شناخت، شور و احساس و برتری استفاده می­کند.

وقتی یک شرکت در استراتژی برند موفق است، مصرف­کنندگان می­دانند که چه­کسی هستند و چه­کاری انجام می­دهند و ظاهر و احساس برند را می­شناسند و همچنین دربارۀ برند نظر می­دهند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید