بهترین راه صرفه جویی در زمان ؛ ترفندهایی برای صرفه جویی در وقت

بهترین راه صرفه جویی در زمان

فهرست مطالب

شما نمی‌توانید تعداد ساعات روز را تغییر دهید، اما می‌توانید با استرس کمتر و تلاش ذهنی، ساعات روز را با کارآیی بیشتر و صرفه جویی در زمان پر کنید. این را احتمالاً قبلاً شنیده‌اید و شاید تلاش‌های گذشته شما در مدیریت زمان، شامل اتلاف وقت بوده است.

هجوم فنآوری امروزی مانند تلفن‌های هوشمند، آیپدها، موتورهای جستجو، رسانه‌های اجتماعی، دامنه توجه ما را تکه تکه کرده است، چرخ دنده‌های ذهنی ما را با حقایق بی فایده بهم می‌زند و ما را به یک متفکر سطحی تبدیل می‌کند.

در عین حال، همه گزینه‌های ارتباطی امروز، ایمیل، پیام کوتاه، اسکایپ یا چت مانع از کارآیی اصلی ما می‌شوند. اما برای بازیابی مجدد کنترل مجبور نیستیم از فنآوری دست بکشیم. اما چطور می توانیم بهترین راه صرفه جویی در زمان را کشف کنیم؟ با ذهن همراه باشید.

بهترین راه صرفه جویی در زمان

در اینجا، چندین روش برای مدیریت زمان وجود دارند:

کارهای ساده را تمام کنید

همیشه کارهای آسانی مانند خواندن یادداشت‌های روزانه را انجام دهید، هرگز بین پروژه‌های کوچک جابجا نشوید. ذهن همزمان فقط حدود هفت اطلاعات را در خود نگه می‌دارد. اگر به سایر کارها روی بیاورید، آن اطلاعات بهم ریخته می‌شوند و باید دوباره آموخته شوند. این یک اتلاف وقت کامل است! سعی نکنید دو کار ساده را به طور همزمان انجام دهید.

کارهای پیچیده را از بین ببرید

مغز شما به طور ناخودآگاه مشغول پردازش اطلاعات در هنگام کارهایی است که باعث حواس پرتی می‌شود. یک بررسی دو دقیقه‌ای ایمیل نیز می‌تواند تأثیر مفیدی داشته باشد. اما توجه داشته باشید که در اینجا چند وظیفه توصیه نمی‌شوند، همیشه خطوط یک مسئله را کاملاً یاد بگیرید قبل از اینکه چند دقیقه خود را با یک کار سخت منحرف کنید. همچنین، چیزی کاملا متفاوت از پروژه اصلی خود انتخاب کنید. هرچه متمایزتر باشد، بهتر است.

بهترین راه صرفه جویی در زمان

قدرت اراده را بسازید

قدرت اراده کلید کارآیی و صرفه جویی در زمان است و دقیقاً مانند عضلات بدن، اگر بیشتر آن را تمرین دهید، می‌توانید آن را بهبود ببخشید. وادار کردن افراد به انجام تمرینات ساده اراده مانند استفاده از دست غالب آن‌ها برای باز کردن درها یا مسواک زدن دندان‌ها، تمرکز آن‌ها را در کارهای مهم تر تقویت می‌کند. با شکستن روال عادی کار یا ترک یک عادت بد مثل خوردن غذای بی ارزش، آن هم برای یک هفته اراده خود را تقویت کنید.

پس از یک سری انتخاب‌های سخت، از تصمیم گیری اساسی خودداری کنید. در صورت امکان، سخت‌ترین تصمیمات را هنگامی که قوی‌ترین اراده را دارید بگیرید. این مهم برای بیشتر افراد در صبح صورت می‌گیرد. شما می‌توانید این زمان را با تجربه شناسایی کنید. آیا به احتمال زیاد از تمرین صبح یا بعد از ظهر چشم پوشی می‌کنید؟

نظم و انضباط را توسعه دهید

از همه داده‌های موجود امروز که ما را به یک ملت متفکر تبدیل کرده است، متشکریم. تحقیقات نشان می‌دهند که هنگامی که افراد به دنبال پاسخ در وب می‌گردند، در صورت مراجعه به یک یا دو سایت، آن‌ها سپس سایت‌های زیادی را بازدید می‌کنند. جستجوی خود را به آنچه برای یک پروژه نیاز دارید محدود کنید. هنگام تکمیل پروژه در رایانه، سایر فنآوری‌هایی مانند ایمیل و تلفن خود را خاموش کنید.

از تقویم استفاده کنید

در صرفه جویی در زمان، برای هر کار زمان مشخصی تعیین کنید. اگر نمی‌دانید چقدر وقت دارید و چگونه می‌توان کارها را اولویت بندی کرد، شما باید درباره زمان محدودی که باید کار کنید تصمیمات هوشمندانه‌ای بگیرید. مسدود کردن زمان باعث ایجاد ساختاری منظم می‌شود و به شما مهلت‌های کوتاهی برای انجام وظایف می‌دهد. چند فضای خالی برای بحران‌ها و وقفه‌های اجتناب ناپذیر و کارهایی که ممکن است بیشتر طول بکشند، بگذارید.

صرفه جویی در زمان

بکشید و هُل ندهید

بیشتر ما با ایمیل و تماس‌های تلفنی بمباران می‌شویم که لزوماً به توجه ما در آن لحظه یا حتی آن روز احتیاج ندارند. اطلاعات را در صورت لزوم به جای دریافت غیرفعال در هر زمان که بخواهید، به سمت خود بکشید. اگر یک پروژه پیچیده است و چندین نفر را درگیر می‌کند، به جای ارسال ایمیل در مورد آن صحبت کنید.

به طور مداوم ایمیل‌ها را بررسی ولی به آن‌ها پاسخ ندهید، پیام‌ها را به صورت دسته‌ای پردازش کنید، مثل هر سه ساعت یک بار یک امضای ایمیل ایجاد کنید که می‌گوید شما وقت ندارید به همه چیز پاسخ دهید و اگر فوری باشد، می‌توانید تماس بگیرید. در مورد جلسات نیز همین طور است، آیا واقعاً نیاز به حضور در آنجا است؟ شما باید انتظارات را تعیین کنید و باید سیر عظیمی از اطلاعاتی که به سمت شما می‌آیند را کاهش دهید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] تکنیک پومودورو ؛ مدیریت بهینه زمان تنها با یک تایمر گوجه ای [/su_animate]

[/su_box]

انتخاب‌های خود را محدود کنید

در حالی که نمی‌توانید تعداد تصمیماتی که برای شغل خود می‌گیرید را تغییر دهید، اما می‌توانید انتخاب‌های روزانه در خانه را محدود کنید. به عنوان مثال، پرزیدنت اوباما برای جلوگیری از تصمیمات غیر ضروری، فقط لباس‌های آبی یا خاکستری می‌پوشد. او همچنین از یادداشت‌های تصمیم با سه جعبه تأیید استفاده می‌کند، موافقت، مخالفت و بحث.

انتخاب زیاد فلج کننده است و در صرفه جویی در زمان کمکی نمی‌کند. شما وارد دفتر خود می‌شوید و کارها از هر طرف به سمت شما می‌آیند، نامه‌های الکترونیکی، تماس‌ها و جلسات! از خود بپرسید، آیا شما فعالانه عمل می‌کنید یا فقط واکنشی را از خود نشان می‌دهید؟ اگر واکنش نشان می‌دهید. روال‌هایی را تنظیم کنید که به شما اجازه می‌دهند ابتدا روی آنچه باید انجام دهید تمرکز کنید.

از شب قبل آماده شوید

گرچه مهم است که یک خواب خوب داشته باشید، اما زمان درست قبل از خواب برای جمع کردن افکار خود برای روز بعد، گزینه‌ای ایده‌آل است. نه فقط به این دلیل که کاری که فردا باید انجام دهید را کاهش می‌دهد. اسکن خواب افراد نشان می‌دهد که مغز ما در حل مشکلات هنگامی که ما بیدار نیستیم کار می‌کند، بنابراین مرور کمی کار قبل از خواب به شما کمک می‌کند تا دقیقاً آنچه را که باید حل شود را در مغز خود ثبت کنید.

صرفه جویی در زمان

همه ما صبح روز بعد آن لحظه‌ای آه می‌کشیم، بدین دلیل که شما اجازه داده‌اید ذهن ناخودآگاه به صورت ارگانیک بر روی اطلاعات چاپ شده کار کند. اما از انجام پروژه‌های بیش از حد استرس زا قبل از خواب که ممکن است باعث پرت شدن و نگرانی شما شود، خودداری کنید. در حالی که یک ساعت از زمان خوابیدنتان می‌گذرد، روی چیزی با صفحه نمایش کار نکنید، مطالعات نشان می‌دهند که نور آبی در صفحه نمایش‌ها می‌تواند منجر به خواب نامناسب شود.

الگوی رفتاری از شما می‌خواهد که آن ثانیه‌ها را با پول مقایسه کنید تا ارزش زمان را درک کنید. در حال حاضر برخی از افراد در پس انداز پول بهتر نیستند و در وقت صرفه جویی می‌کنند، اما مطمئنا الگوهای رفتاری می‌توانند دیدگاه دیگری را ارائه دهند.

زمان خود را کنترل کنید

همانطور که تام پیترز، استاد راهنمای تجارت گفت: «آنچه اندازه گیری می‌شود، انجام می‌شود!» اگر زمان صرف شده را بسنجید، می‌توانید مناطقی را شناسایی کنید که می‌توانید آن‌ها را تنظیم کرده و بهبود ببخشید. این کار به صرفه جویی در زمان کمک می‌کند. سعی کنید زمان خود را فقط برای یک هفته یا حتی یک روز اندازه گیری کنید.

روز خود را در اولویت قرار دهید

بنابراین غالباً افراد در کار با پروژه‌هایی با اهمیت و تأثیر کم گم می‌شوند. هر روز صبح چند دقیقه وقت بگذارید تا با خود تأیید کنید که پروژه‌هایی که در پیش گرفتید واقعاً بر زندگی شما و دیگران تأثیر مثبت خواهند گذاشت یا خیر! سپس می‌توانید آن‌ها را رتبه بندی کنید تا بهترین پروژه‌ها وقت ارزشمند شما را به دست آورند.

بهترین راه صرفه جویی در زمان

تماس‌های تلفنی خود را زمان بندی کنید

یکی از دوستان خوبم این را به من یاد داد. وقتی که در پایان تماس به من گفت که وقت شما تمام شده است، من ابتدا جا خوردم. اما فهمیدم که ترفند کوچک او در نگه داشتن ساعت مکالمه در واقع باعث می‌شود که ما در برقراری ارتباطاتمان نیز مؤثرتر باشیم. زمان بندی تماس ها با صرفه جویی در زمان کمک شایانی می‌کند.

وعده‌های غذایی خود را به یک رویداد اجتماعی تبدیل کنید

همه باید غذا بخورند و بیشتر مردم برای استراحت مغز و احساس شادی بیشتر به کارهای اجتماعی احتیاج دارند. شما ممکن است فکر کنید که با صرف آخرین ناهار در ماشین، در وقت خود صرفه جویی می‌کنید. اما در واقع شما استرس غیرضروری را به خود اضافه خواهید کرد که باعث می‌شود عملکرد شما ضعیف شود.

خوردن وعده‌های غذایی در اجتماع، صبحانه در کنار خانواده یا ناهار را با همکاران خود تنظیم کنید. لازم نیست مدت زمان زیادی را صرف کنید، اما ۲۰ دقیقه تعامل اجتماعی و مثبت به مغز شما کمک می‌کند تا دوباره شارژ شود و احتمالاً برای هضم غذا نیز مفید است.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] ۱۲ تکنیک مدیریت زمان که به شما کمک می کنند حداکثر استفاده را از ۲۴ ساعت شبانه روز داشته باشید [/su_animate]

[/su_box]

همراهان خود را با دقت انتخاب کنید

همه در زندگی خود حداقل یک بار از دست دادن زمان را چشیده‌اند. این افراد ثانیه‌ها و دقیقه‌های شما را می‌دزدند، زیرا شما اجازه می‌دهید این کار را انجام دهند. خواه آن‌ها دوست باشند یا اعضای خانواده، شما باید کنترل خود را در دست بگیرید. دسترسی آن‌ها را محدود کنید یا ارتباط آن‌ها را کاملاً قطع کنید. با توقف فعال کردن رفتار آن‌ها، می‌توانید کارهای بیشتری برای آن‌ها انجام دهید.

کلام آخر

روز شما متعلق به شما است! ممکن است انتخاب کنید که آن را به محل کار، دوستان، تلویزیون یا هر چیز دیگری بدهید، اما در نهایت این وقت برای شما است و می‌توانید نحوه استفاده از آن را برای خود انتخاب کنید. هر روز ۳۰ دقیقه برای خود وقت بگذارید تا به بهترین شکل ممکن از خود استفاده کنید تا بهترین نتیجه را برای دیگران داشته باشید. هدیه ۱۸۰۰ ثانیه‌ای را به خود بدهید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید