فعالسازی چاکرای ششم ؛ چگونه چشم سوم قدرتمند داشته باشیم؟

چاکرای ششم

فهرست مطالب

چند سالی می‌شود که بحث بر سرموضوعاتی مانند چاکرا بسیار داغ شده است. چاکراها گیرنده‌های انرژی کیهانی انسان به حساب می‌آیند و البته کارکردها دیگری هم دارند. شما از چاکرا چه می‌دانید؟ تابحال درباره چاکرای ششم چیزی شنیده‌اید؟ تا انتهای این مقاله در ذهن باشید تا درباره بحث جذاب فعالسازی چاکرای ششم یا همان چشم سوم باهم صحبت کنیم.

چاکرا چیست؟

چاکرا یک مفهوم در علم روانشناسی است و در آیین و فرهنگ هندوئیسم ریشه دارد. از نظر هندوها، انسان‌ها علاوه بر کالبد فیزیکی، کالبدهای روحانی مختلفی دارند. چاکراها، نقاطی در کالبد میانی انسان هستند که منبع ورود و خروج انرژی‌های کیهانی به حساب می‌آیند.

درواقع به نظر هندوها، همانطور که کالبد جسمانی ما دارای نقاط ورود و دفع مواد غذایی است، کالبدهای روحانی ما هم این نقاط را برای جذب انرژی‌های کیهانی و دفع انرژی منفی دارند. چاکراها علاوه بر جذب و دفع انرژی، محل اتصال و ارتباط بعد فیزیکی و بعد روحی ما هستند.

این نقاط دایره‌ای شکل هستند و به همین دلیل اسم آنها چاکرا، به معنای چرخ است. هندوها معتقدند چاکراها با جذب انرژی و جریان دادن به آن در مسیر بدن، می‌توانند فعالیت اندام‌های حیاتی بدن را در اختیار بگیرند. آنها می‌توانند با انرژی بخشی به ارگان‌ها، به درست کار کردن آنها و سلامتی‌شان کمک کنند.

 

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles” box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″]پاکسازی کوانتومی ؛ تکنیکی برای پاکسازی جسمی و ذهنی انسان[/su_animate]

[/su_box]     

هفت چاکرای اصلی بدن

هندوها معتقدند هفت چاکرای اصلی در هفت نقطه متفاوت از بدن وجود دارد.

چاکرای اول، چاکرای ریشه است. چاکرای ریشه در انتهای ستون فقرات قرار گرفته است. رنگ مخصوص چاکرای ریشه، قرمز است.

چاکرای دوم، چاکرای خارجی نام دارد. چاکرای خارجی، در قسمت میان‌تنه قرار گرفته است. جای این چاکرا در پشت بدن، درست پنج سانتی‌متر زیر ناحیه ناف است. رنگ چاکرای ریشه، نارنجی است.

چاکرای خورشیدی، نام چاکرای سوم است. چاکرای خورشیدی نزدیک چاکرای خارجی قرار گرفته است . البته جای این چاکرا در قسمت جلویی بدن و چهار انگشت بالاتر از ناف است. رنگ چاکرای خورشیدی، زرد است.

 چاکرای چهارم، چاکرای قلب است. این چاکرا در قسمت میانی بدن و درست درنقطه‌ای که قلب جامی‌گیرد جا گرفته است. این چاکرا را می‌توانید در انتهای سینه پیدا کنید. رنگ معرف چاکرای قلب، سبز است.

 چاکرای گلوی، پنجمین چاکرای اصلی بدن است. جای چاکرای گلو در جلوی بدن و در قسمت گلو و کنار غده تیرویید است. رنگ چاکرای گلو، آبی است.

چاکرای ششم، چاکرای چشم سوم یا چاکرای پیشانی نام دارد. محل قرارگیری چاکرای پیشانی، در قسمت میانی پیشانی و درست قسمت میانی بین دو چشم است. رنگ چاکرای پیشانی، آبی ملایم است.

چاکرای هفتم و آخرین چاکرای اصلی بدن، چاکرای فرق سر است. محل قرارگیری چاکرای فرق سر در قسمت سر است و با رنگ بنفش شناخته می‌شود.

هفت چاکرای اصلی بدن

اهمیت چاکراهای اصلی بدن

همانطور که قبل‌تر هم اشاره کردیم، چاکراها محل رفت‌وآمد و جریان انرژی در بدن هستند. هندوها و روانشناسان معتقدند چاکراها قسمت‌های پیوند دهنده کالبدهای بدن به بعد فیزیکی ما است و باز بودن چاکرا، به معنای درست جریان یافتن انرژی در تمام بدن است.

آزادسازی چاکراها می‌تواند تاثیرات بسیار مثبتی بر روح و جسم ما داشته باشد. با استفاده از انرژی که توسط چاکراها آزاد می‌شوند، میتوانیم روح و حتی جسممان را به تعادل برسانیم. توازن و تسلط بر نفس از نتایج مثبت دیگر آزادسازی چاکراهای بدن هستند.

روانشناسان اعتقاد دارند چاکراها علاوه بر تاثیر روی روح و روان، بر جسم هم تاثیر زیادی می‌گذارد. انسداد و خوب کار نکردن یک چاکرا، می‌تواند منجر به پیش آمدن مشکلات فیزیکی در بدن شود.

متقابلا، خوب کار کردن چاکراهای بدن و آزادسازی آنها می‌تواند علاوه بر افزایش سلامت روح و روان، به بهبود وضعیت فیزیکی بدن هم کمک کند. به همین دلیل امروزه روانشناسان معتقد به مکاتب شرقی، تاکید زیادی روی حفظ سلامت چاکراها دارند. پس باید توجه ویژه‌ای به فعالسازی چاکرای ششم داشته باشیم.

چاکرای ششم

چاکرای ششم، چشم سوم یا آجنا نام دارد. این چاکرا، مرکز فرماندهی باقی چاکراهای اصلی بدن است و بر فعالیت آنها نظارت دارد. چشم سوم اصلی‌ترین مجرای ارتباط میان کالبد روحانی و کالبد جسمانی انسان است.

وظیفه اصلی چاکرای ششم کشف و شهود و درک واقعیت‌های متافیزیکی است. کسانی که چاکرای ششم فعالی دارند، افراد روشن بین به حساب می‌آیند. آنها می‌توانند بسیاری از حقایق روحانی را به سادگی درک کنند.

چاکرای ششم، منبعی برای الهام به حساب می‌آید. خلاقیت از دیگر صفت‌هایی است که با فعالسازی چاکرای ششم، نصیب شما خواهد شد. چاکرای چشم سوم یا همان آجنا، با رنگ نیلی شناخته می‌شود. نماد این چاکرا گل نیلوفر است. چاکرای ششم می‌تواند اعصاب مرکزی، غده پینه‌آل، مخچه، سینوس‌ها و صورت را تحت تاثیر خود قرار دهد.

چشم سوم

چطور بفهمیم چاکرای ششم خوب کار می‌کند؟

معمولا افرادی که جریان انرژی‌شان به صورت آزادانه در چاکرای ششم رفت‌وامد می‌کند، افراد خلاقی هستند. آنها می‌توانند به سادگی حقایق فراطبیعی را درک کنند. کنترل احساسات برای آنها راحت است و می‌توانند از احساسات درونی برای تصمیم‌گیری استفاده کنند.

معمولا افرادی که چشم سوم فعالی دارند، رویای صادقه می‌بینند. آنها از لحاظ روحی آرامشی عمیق را تجربه می‌کنند و مرگ را به سادگی درک می‌کنند. آنها در تصمیم‌گیری‌های زندگی می‌توانند کشف و شهود و الهام را با قیاس و منطق جمع کنند. معمولا افراد بلندپروازی هستند و درک مطالب فلسفی برایشان به سادگی انجام می‌گیرند.

اگر چاکرای ششم مسدود باشد

ضعف حافظه یکی از پیامدهای مهم مسدود شدن چاکرای ششم است. افرادی که چاکرای ششم فعالی ندارند، بیش از اندازه روی حوزه منطق و قیاس پافشاری می‌کنند و توانایی ادراک الهامات و منابع فراطبیعی را ندارند.

این افراد به اختلالات خواب دچارند و نمی‌توانند از محیط پیرامون‌شان لذت ببرند. میگرن، سینوزیت، مشکلات بینایی، مشکلات شنوایی و گاه اختلالات مغزی مانند سکته‌ها و تومورها می‌توانند از پیامدهای بسته بودن چاکرای ششم و اختلال در آن باشند.

ماساژ چاکرای ششم

چطور چاکرای ششم را تقویت و آزاد کنیم؟

به احساسات‌تان توجه کنید و آن‌ها را ابراز کنید.

یکی از مهم‌ترین راه‌های فعالسازی چاکرای ششم، اهمیت دادن به احساسات است. شما باید بتوانید احساسات‌تان را تقویت کنید و به آنها به عنوان یک منبع الهام نگاه کنید. احساساتتان را جدی بگیرید و آنها را یادداشت کنید.

می‌توانید درانتهای روز یادداشت‌هایی که در طول روز داشتید را بازبینی کنید. به احساسات‌تان قبل از وقوع حادثه‌هایی که درروز تجربه کرده‌اید توجه کنید. چنددرصد آنها با نوع حوادثی که تجربه کردید مطابقت داشتند؟ این بررسی هوشیارانه می‌تواند خودآگاهی شما نسبت به احساسات‌تان را افزایش دهد.

موسیقی درمانی کنید.

موسیقی یکی دیگر از راه‌های فعالسازی چاکرای ششم است. بسیاری از روانشناسان از اثرات درمانی موسیقی در بازکردن چاکرای ششم حرف زده‌اند. سعی کنید حین مراقبه از موسیقی‌های خاصی که بر امواج مغزی شما تاثیر می گذارد استفاده کنید.

موسیقی‌های خاصی برای مدیتیشن و تمرینات بازکردن چاکراهای بدن وجود دارند که در فرکانس‌هایی تنظیم شده‌اند که برای تحریک امواج مغزی شما جهت بازکردن چاکراها مفید هستند. اما جدا از آنها شما می‌توانید از هرموسیقی که احساسات شما را نسبت به کیهان و دنیای فراطبیعی برمی‌انگیزد استفاده کنید.

از استفاده از این انواع موسیقی هنگام تمرین‌های باز کردن چاکراها غافل نشوید. گفته می‌شود این موسیقی‌ها می‌تواند به باز شدن چاکراهای بدن سرعت ببخشد.

موسیقی درمانی در فعالسازی چاکرا

عبادت، مراقبه و مدیتیشن

مهم‌ترین کاری که می‌توانید برای فعالسازی چاکرای ششم انجام بدهید، توجه به عبادت و مراقبه است. عبادت، مراقبه و مدیتیشن از مهم‌ترین منابع کسب خودآگاهی و هوشیاری نسبت به حالات روحی و عوالم معنایی هستند. علاوه‌بر این با عبادت کردن می‌توانید روحتان را به آرامش برسانید.

دقایق و یا ساعاتی از روز را به انجام عبادت یا مدیتیشن اختصاص دهید. سعی کنید با خودتان خلوت کنید و نسبت به محیط اطراف‌تان بی‌توجه باشید. برای این کار بهتر است محیطی را انتخاب کنید که خلوت باشد و هرچه که ممکن است حواستان را پرت کند درآن وجود نداشته باشد.

نفس عمیق بکشید و به خودتان، کیهان و احساسات درونی‌تان توجه کنید. این کار تاثیر زیادی در تقویت روح و توانایی کشف و شهود خواهد داشت.

مدیتیشن

ماساژدرمانی

یکی دیگر از روش‌های فعالسازی چاکرای ششم، ماساژ محل چاکرا است. گفته می‌شود ماساژ محل چاکرای ششم و یا ضربه‌های آرام به آن می‌تواند چش سوم شما را تحریک کند و موجب فعال شدن آن شود. البته باید این کار را هنگام مراقبه انجام دهید تا تاثیر گذار باشد.

استفاده از رنگ‌ها، سنگ‌ها و اهمیت به تغذیه

هرچیزی که رنگ ارغوانی دارد می‌تواند در فعالسازی چاکرای ششم شما موثر باشد. سعی کنید در محیط اطراف‌تان از این رنگ استفاده کنید. مخصوصا در مواقعی که به مراقبه، عبادت و مدیتیشن مشغول هستید.

سنگ لاجورد و یا یاقوت آبی تاثیر خوبی روی چشم سوم دارند. می‌توانید از خواص انرژی بخش این دو سنگ هم در فعالسازی چاکرای ششم بدن‌تان کمک بگیرید.

تمشک، آلو، شاه‌توت، انگور بنفش و درکل هر نوع میوه و غذایی که رنگ بنفش و ارغوانی دارد در فعال کردن این چاکرا تاثیرگذار خواهد بود.

[su_note note_color=”# d1d3d4″ radius=”10″ class=””]

نکته: سعی کنید تمرین‌های بازکردن چاکرای بدن‌تان را با مشورت یک متخصص انجام دهید. گفته می‌شود که باز کردن غیراصولی و بدون ترتیب چاکراها می‌تواند به کل جریان انرژی بدن آسیب‌های جدی وارد کند.

[/su_note]

اگر دوست دارید درمورد فعالسازی ظرفیت‌های گسترده ذهنی از طریق مدیتیشن بیشتر بخوانید، می‌توانید از کتاب ذهن آگاهی نوشته مارک ویلیامز و دنی پنمن کمک بگیرید. این کتاب به شما تکنیک‌های خاصی از مدیتیشن را می‌آموزد که شما را قادر خواهد کرد کارایی ذهنتان را به‌صورت شگفت‌انگیزی افزایش دهید. برای دریافت اطلاعات بیشتر و دانلود اپلیکیشن ذهن روی لینک زیر کلیک کنید.

چاکرای سوم

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید