عادت های افراد ثروتمند

عادت های افراد ثروتمند

فهرست مطالب

تا به حال فکر کرده‌اید که ثروتمندان چگونه زندگی روزمره خود را می‌گذرانند؟ شاید بیل گیتس، مارک زاکربرگ، جف بیزوس و دیگران را در مصاحبه‌های تلویزیونی، اخبار و مجلات دیده باشید و از خود بپرسید آن‌ها چه کاری می‌کنند که ما نمی‌توانم انجام دهیم؟ پول را فراموش کنید! فراتر از ثروت، این افراد دارای نقاط مشترکی هستند، آنها کارهایی را می‌کنند که دیگران انجام نمی‌دهند! برای کمک به شما در شروع راه خود برای موفقیت‌های مالی، در این مقاله ما درباره عادت های افراد ثروتمند صحبت می‌کنیم تا الهام و الگویی مناسب برای شما باشند؛ با ذهن همراه باشید.

۱۵ مورد از عادت های افراد ثروتمند

در زیر به ۱۵ عادت افراد پول‌دار اشاره می‌کنیم:

۱- خود را به چالش می‌کشند و زیر سؤال می‌برند

افراد ثروتمند روزمرگی خود با افرادی می‌گذرانند که اعتقادات خود یا آنچه را که درست می‌دانند را زیر سؤال می‌برند. ایجاد ثروت تماماً به تفکر انتقادی مربوط می‌شود. با این حال اگر خود را با افرادی احاطه کنید که تصورات شما از زندگی را تأیید می‌کنند، ممکن است هرگز تفکری خارج از چارچوب نداشته باشید. از این رو اگر گوسفندی می‌خواهد شکار را بیاموزد، باید به میان گرگ‌ها برود!

این گفته آسان‌تر از انجامش است، زیرا ما به عنوان انسان راحتی خود را دوست داریم. اکثر مردم فقط به همان اندازه خلاقانه فکر می‌کنند که محدودیت‌های زندگیشان اجازه می‌دهد. با این وجود اگر هدف شما ایجاد ثروت است، باید در کنار افکار ایده آل خود با افرادی که مانند شما فکر نمی‌کنند، در ارتباط باشید. به چالش کشدن خود یکی از مهمترین عادت های افراد ثروتمند است.

15 مورد از عادت های افراد ثروتمند

۲- در آینده زندگی می‌کنند

افرادی که ثروت دارند یا درآمد زیادی کسب می‌کنند، فالگیر یا جادوگر نیستند که آینده را پیش بینی کنند. آن‌ها مردم عادی مانند من و شما هستند. کاری که آن‌ها به طور روزانه انجام می‌دهند، تلاش برای پیش بینی روندهای آینده است.

استیو جابز این عادت روزانه را به خوبی به نمایش می‌گذاشت، که اغلب از آن به عنوان بستر بسیاری از محصولات ابتکاری اپل یاد می‌شود. به نظر می‌رسید استیو می‌دانست که مردم چه می‌خواهند، حتی قبل از اینکه آن‌ها بدانند که آن را می‌خواهند! بعضی اوقات خود محصولات حتی وجود نداشتند. وقتی نوبت به ایجاد ثروت می‌رسد، یک عادت روزانه برای تمرین، پیش بینی آینده‌ای است که آن را با چالش روبرو می‌کند. همانطور که وارن بافت گفته بود، کسی امروز در سایه نشسته است، کسی است مدت‌ها پیش درختی کاشته است.

۳- کارهای پُرمشغله را برون سپاری می‌کنند

درایجاد ثروت همه چیز به مدیریت زمان بستگی دارد. در هر روز مشخص، مطمئناً مقدار زیادی کار خواهید داشت. نحوه مدیریت کارهای روزمره اما به ظاهر مهم، می‌تواند تعیین کننده میزان موفقیت شما باشد. قبل از شروع هر روز، وظایفی که شما را از ادامه مسیر دور می‌کنند یادداشت کنید و راه‌هایی برای برون سپاری آن‌ها پیدا کنید. اگر باید آن‌ها را انجام دهید، توجه داشته باشید که چه مقدار از وقت روزانه‌تان را به آن‌ها اختصاص می‌دهید.

عادت های افراد ثروتمند جهان

۴- روزانه ورزش می‌کنند

یکی از عادت های افراد ثروتمند، ورزش کردن است. رایج‌ترین بهانه برای عدم موفقیت این است که هیچ وقت برای انجام ورزش زمان نیست! افراد ثروتمند کمترین وقت آزاد را دارند. اما آن‌ها در واقع کمترین استفاده را از این بهانه‌ها می‌برند. این بدان دلیل است که آن‌ها درک می‌کنند که سلامتیشان هیچ برچسب قیمتی ندارد.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] مدیریت ثروت چیست؟ [/su_animate]

[/su_box]

۵- غذای سالم می‌خورند

خوردت غذای سالم همزمان با ورزش کردن است. خرید محصولات تازه به اندازه کافی برای ایجاد یک رژیم غذایی متعادل، سالم و ارگانیک، کمی بیشتر از یک بسته پفک و یک شیشه نوشابه برای شما هزینه دارد. اما نکته اول برای لذت بردن از بازده سرمایه گذاری‌های مالی این است که ابتدا در خود سرمایه گذاری کنید. علاوه بر این، پولی که به جای قبض‌های پزشکی پس انداز می‌کنید، بسیار بیشتر از هزینه اضافی شما برای کلم بروکلی و گل کلم خواهد بود.

۶- حداقل زندگی را در نظر می‌گیرند

افراد ثروتمند ضمن ایجاد ثروت خود، عادت این را پیدا خواهند کرد که چه چیزهایی ضروری و چه چیزهایی غیرضروری هستند. آن‌ها ممکن است شروع به افراط در خرید چند مورد از چیزهای لوکسی مانند یک خانه خوب، ماشین جدید یا برخی از لباس‌ها و وسائل جانبی برند کنند، اما هنوز هم  خرید آن‌ها در حد توانشان است! زیرا این افراد به موفقیت بیش از تجملات اهمیت می‌دهند.

عادت افراد ثروتمند

۷- به طور روزانه مطالعه می‌کنند

امروزه با وجود بسیاری از آثار کلاسیک شگفت انگیز در جهان، یک شخص می‌تواند روزی یک کتاب بخواند. ما از طریق کتاب‌ها چیزهای زیادی در مورد تاریخ، طبیعت بشر، سبک زندگی و فرهنگ‌ها می‌آموزیم که از فرهنگ خود ما متفاوت است. اکثر فقرا می‌گویند که از خواندن لذت نمی‌برند یا وقتی برای این کار ندارند. این بسیار غم انگیز است، زیرا باعث می‌شود از دانش بالقوه بهره مند نشوند.

اگر افراد ثروتمند وقت خواندن نداشته باشند، با گوش دادن به کتاب‌های صوتی در هنگام رفت و آمد، از فنآوری مدرن به نفع خود استفاده می‌کنند. همانطور که توماس کورلی گفت: «ثروتمندان از تماشای تلویزیون اجتناب می‌کنند، زیرا نظم و اراده انسانی بالایی دارند.» آنها خود را درگیر رفتارهای روزمره دیگری نظیر کتاب خواندن می‌کنند.

۸- هر روز چیز جدیدی یاد می‌گیرند

یکی از عادت های افراد ثروتمند، یادگیری چیزهای جدید است. پول با درگیر کردن فعالانه در کارها و در عین حال داشتن عطش تسلیم ناپذیر برای درک آن به دست می‌آید. افراد ثروتمند با دانستن این موضوع هر روز تلاش بسیاری می‌کنند تا چیز جدیدی را یاد بگیرند یا درک کنند. با یادگیری و درک جهان و نحوه عملکرد افراد در آن، بهتر می‌توان اقدامات و نیازهای خود را پیش بینی کرده و در صورت فراهم شدن فرصت از آن سود بُرد.

۹- قدردانی می‌کنند

قدرشناسی فقط یک ابزار قدرتمند برای افراد ثروتمند نیست، این یک عادت بزرگ است که هر فردی باید روزانه آن را تمرین کند. وقتی دائماً افراد زیادی در اطراف شما هستند، ابراز سپاس گزاری صمیمانه روش خوبی برای مثبت نگه داشتن نظرات است. آن‌ها همچنین عادت می‌کنند با هدیه یا کارت از شخصی تشکر کنند.

عادت های افراد موفق

۱۰- رسانه‌های اجتماعی را دنبال نمی‌کنند

تقریباً ۷۰ درصد طبقه ثروتمند کمتر از یک ساعت تلویزیون در روز تماشا می‌کنند، در حالی که تنها ۲۳ درصد افراد جامعه متوسط تلویزیون می‌بینند. فیس بوک و توییتر همه ابزارهای مدرنی هستند که باعث حواس پرتی می‌شوند که به ما کمک می‌کنند تا موقتاً فقیر بودن خود را فراموش کنیم. این همان زمانی است که می‌توانستید به سرمایه گذاری، فکر کردن مؤثر و ثروتمند شدن فکر کنید.

۱۱- زود از خواب بیدار می‌شوند

از عادت های افراد ثروتمند این است که آنها معمولاً زود از خواب بیدار می‌شوند. فکر کنید این یک زمان برای گرم کردن قبل از بازی است که به ذهن اجازه می‌دهد تا از نظر ذهنی و روحی برای چالش‌های روزانه آماده شود. زود بیدار شدن ابزاری بسیار مفید برای خوداندیشی و مراقبه برای شروع فعالیت‌های روزانه است.

۱۲- آنها بسیار می‌اندیشند

ثابت شده است که ثروتمندان مطالعه و یادگیری زیادی انجام می‌دهند. با این حال مهم است که بدانیم آن‌ها این عادت دانش جویی و درک را نیز به فرزندان خود منتقل می‌کنند. بسیاری از والدین ثروتمند بچه‌های خود را به چالش می‌کشند تا نسخه‌های واقعی خود را پیدا کنند. آن‌ها بدون هیچ گونه قضاوتی، به طور فعالانه با فرزندان خود در گفتگوهای فکری درباره شباهت‌ها و اختلاف نظراتشان درگیر می‌شوند. والدین ثروتمند این مسئولیت را درک می‌کنند و اجازه می‌دهند تا فرزندان راه خود را بسازند.

عادت های افراد پول دار

۱۳- هر روز با شخص جدیدی ملاقات می‌کنند

یکی از عادت های افراد ثروتمند این است که با افراد جدید ملاقات می‌کنند. مطالعات اخیر نشان داده است که اکثر مردم از صحبت در جمع ترس دارند. اما ثروتمندان با ملاقات، درگیر شدن یا صحبت کردن هر روزه با شخص جدیدی، بر این ترس غلبه می‌کنند. تمرین روزانه این عادت به ایجاد اعتماد به نفس لازم برای رسیدگی به گروه‌های بزرگ‌تر کمک می‌کند.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] راهکار جذب ثروت چیست؟ ۵ راه جذب فوری ثروت [/su_animate]

[/su_box]

۱۴- لیستی از کارهای روزانه تهیه می‌کنند

طبق مقاله‌ای در زمینه تجارت داخلی، بیش از ۸۰ درصد از افراد ثروتمند لیست کارهای روزانه خود را تهیه می‌کنند. آنها نه تنها ثلیست دقیق کارهای خود را می‌نویسند، بلکه کارها را نیز به خوبی دنبال می‌کنند. برای ثروتمند شدن و ثروتمند زندگی کردن باید بدانید که چه کارهایی لازم به طور مستمر پیگیری شود.

۱۵- امور را ساده می‌گیرند

افراد ثروتمند مجبورند چندین تصمیم مهم را در هر روز بگیرند. اغلب اوقات این تصمیمات شامل به خطر انداختن هزاران دلار می‌شود. حتی در این صورت، ذهن انسان تنها قادر به تصمیم گیری‎های بزرگ یا کوچک است. با دانستن این موضوع، افراد ثروتمند تلاش خواهند کرد تا چیزهای دیگر را در اطراف خود ساده سازی کنند، از جمله اینکه چه چیزی بپوشیم یا چه ناهاری بخوریم! جف بیزوس و مارک زاکربرگ دو مرد ثروتمند هستند که به این عادت معروف می‌باشند. ساده نگه کارهای روزانه، یکی از عادت های افراد ثروتمند است.

نظر خود را با ما درباره این مقاله به اشتراک بگذارید.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید