بهترین راه ذخیره پول

بهترین راه ذخیره پول

فهرست مطالب

گاهی سخت‌ترین چیز در مورد پس انداز و ذخیره پول، فقط شروع کار است. وقتی تصمیم به ذخیره کردن پول گرفتیم، می‌توانیم به دنبال بهترین راه‌ها برای انجام این کار باشیم. پس اندازه کردن به خودی خود می‌تواند آسان باشد، ولی انچه که نیاز به تلاش فکری زیاد دارد، جستجو برای پیدا کردن بهترین راه ذخیره پول است. برای همین منظور ما در مقاله دیگری از ذهن به راه‌های مناسب برای ذخیره کردن پول می پردازیم.

۸ نکته در بهترین راه ذخیره پول

8 نکته در بهترین راه ذخیره پول

ذخیره پول می‌تواند به شما در تدوین یک استراتژی ساده و واقع بینانه کمک کند، بنابراین می‌توانید برای تمام اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود پس انداز کنید.

۱- هزینه‌های خود را ثبت کنید

اولین قدم برای شروع ذخیره پول این است که بفهمید چقدر هزینه می‌کنید. تمام هزینه‌های خود را پیگیری کنید، این بدان معنا است که هر خریدی که انجام می‌دهید را در نظر بگیرید. هنگامی که اطلاعات خود را بدست آوردید، اعداد را بر اساس دسته‌ها، از جمله گاز، مواد غذایی و وام مسکن و مجموع هر مبلغ مرتب کنید. از کارت اعتباری و اظهارات بانکی خود برای اطمینان از صحت اطلاعات استفاده کنید و هیچ یک را فراموش نکنید. برای کمک به شروع کار به دنبال یک ردیاب هزینه رایگان باشید. انتخاب یک برنامه یا برنامه دیجیتالی می‌تواند به خودکار سازی برخی از کارها کمک کند.

۲- بودجه ذخیره پول ا در نظر بگیرید

هزینه‌های خود در یک ماه را متصور شوید، می‌توانید هزینه‌های ثبت شده خود را در بودجه قابل تنظیم بررسی کنید. بودجه باید چگونگی هزینه‌های شما را با درآمدتان مشخص کند، بنابراین شما می‌توانید هزینه‌های خود را برنامه ریزی کرده و هزینه‌های بیش از حد را محدود کنید. حتماً هزینه‌هایی را که به طور منظم اما هر ماه اتفاق می‌افتند مانند تعمیر و نگهداری ماشین در نظر بگیرید. هدف شما این است که ۱۰ تا ۱۵ درصد از درآمد خود را پس انداز کنید.

ذخیره پول

۳- هزینه‌های خود را کاهش دهید

اگر هزینه‌هایتان آنقدر زیاد است که نمی‌توانید به اندازه دلخواه پس انداز کنید، زمان آن رسیده است که هزینه‌های خود را کاهش دهید. موارد غیر ضروری که می‌توانید کمتر برای آن‌ها هزینه کنید، مانند سرگرمی و صرف غذا در بیرون را شناسایی کنید. به دنبال روش‌هایی برای پس انداز در هزینه‌های ثابت ماهانه خود مانند، تلویزیون و تلفن همراه خود نیز باشید.

در اینجا چند ایده برای اصلاح هزینه‌های روزمره آورده شده است:

  • برای کاهش هزینه‌های سرگرمی از منابعی مانند، لیست رویدادهای جامعه برای یافتن رویدادهای رایگان یا کم هزینه استفاده کنید.
  • اشتراک‌ها و عضویت‌هایی که استفاده نمی‌کنید را لغو کنید، به خصوص اگر به طور خودکار تمدید می‌شوند.
  • متعهد شوید هر ماه فقط یک بار بیرون از خانه غذا بخورید و مکان‌هایی که در گروه غذاهای ارزان قرار می‌گیرند را امتحان کنید.
  • خودتان را در یک دوره رسیدگی قرار دهید. وقتی برای خرید غیرضروری وسوسه می‌شوید، چند روز صبر کنید. شما ممکن است خوشحال باشید که از آن عبور کرده اید، یا آماده اید که در آن صرفه جویی کنید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] مدیریت مالی چیست؟ [/su_animate]

[/su_box]

۴- برای پس انداز اهدافی را تعیین کنید

بهترین راه ذخیره پول، تعیین هدف است. با فکر کردن در مورد آنچه می‌خواهید پس انداز کنید، شروع کنید؛ شاید شما ازدواج می‌کنید، قصد رفتن به تعطیلات دارید یا برای بازنشستگی پس انداز می‌کنید. سپس بفهمید که چه مقدار پول نیاز دارید و چه مدت ممکن است صرفه جویی کنید.

در اینجا چند نمونه از اهداف کوتاه مدت و بلند مدت آورده شده اند:

  • صندوق اضطراری (۳ تا ۹ ماه)
  • هزینه‌های زندگی
  • تعطیلات
  • پیش پرداخت خودرو
  • کرایه یک خانه
  • پروژه بازسازی
  • تحصیلات فرزند
  • بازنشستگی

اگر برای بازنشستگی یا تحصیلات فرزندتان پس انداز می‌کنید، فکر کنید که این پول را به یک حساب سرمایه گذاری وارد می‌کنید. در حالی که سرمایه گذاری‌ها با خطراتی همراه هستند و می‌توانند ضررهایی داشته باشند، اما در صورت رشد بازار، فرصت رشد را نیز ایجاد می‌کنند و اگر برای یک رویداد خیلی زودتر برنامه ریزی کنید، می‌تواند مناسب باشد.  دستیابی به اهداف کوچک‌تر و لذت بردن از پاداش که برای آن پس انداز کرده‌اید، می‌تواند باعث تقویت روانی شما شود که نتیجه پس انداز را فوری‌تر کرده و این عادت را در شما تقویت می‌کند.

ذخیره کردن پول

۵- در مورد اولویت‌های خود تصمیم بگیرید

اهداف شما بیشترین تأثیر را در نحوه تخصیص ذخیره پول دارند. اهداف طولانی مدت را حتماً به خاطر بسپارید، مهم این است که برنامه ریزی برای بازنشستگی و نیازهای کوتاه مدت در جایگاه دوم قرار نگیرد. بیاموزید که چگونه اهداف پس انداز خود را در اولویت قرار دهید تا ایده روشنی برای شروع آن داشته باشید. به عنوان مثال، اگر می‌دانید که در آینده نزدیک نیاز به تعویض اتومبیل خود خواهید داشت، اکنون می‌توانید پول را برای آن کنار بگذارید.

۶- ابزار مناسب را انتخاب کنید

اگر برای اهداف کوتاه مدت، در حال ذخیره پول هستید، حساب پس انداز را در نظر بگیرید. گواهی سپرده که پول شما را برای مدت زمان مشخصی با نرخ بالاتر از حساب‌های پس انداز ذخیره می‌کند را بررسی کنید. اوراق بهادار مانند سهام یا صندوق‌های سرمایه گذاری مشترک نیز راه‌های دیگری هستند. لازم نیست فقط یک حساب را انتخاب کنید. با دقت به همه گزینه‌های خود نگاه کنید و مواردی مانند حداقل تعادل، کارمزد و نرخ بهره را در نظر بگیرید تا بتوانید ترکیبی را انتخاب کنید که به شما کمک کند تا بهترین نتیجه را برای اهداف خود داشته باشید.

[su_box title=”همچنین بخوانید: ” style=”bubbles box_color=”#a631a8″ radius=”20″]

[su_animate type=”shake” duration=”0.5″] مدیریت ثروت چیست؟ [/su_animate]

[/su_box]

۷- پس انداز را به صورت خودکار انجام دهید

شما می‌توانید انتخاب کنید که پول خود را چه زمان، چه مقدار و از کجا منتقل کنید یا حتی سپرده مستقیم خود را تقسیم کنید تا بخشی از هر چک مستقیماً به حساب پس اندازتان وارد شود. تقسیم سپرده مستقیم و تنظیم نقل و انتقالات خودکار روش‌های ساده‌ای برای ذخیره پول هستند، زیرا مجبور نیستید در مورد آن فکر کنید و همچنین وسوسه خرج کردن پول را کاهش می‌دهد. با بانکداری آنلاین و تلفن همراه، مشتریان بانک مرکزی می‌توانند انتقال خودکار بین حساب‌ها را به راحتی تنظیم کنند.

پس انداز و ذخیره پول

۸- رشد ذخیره پولی خود را مشاهده کنید

بودجه خود را مرور کرده و هر ماه پیشرفت خود را بررسی کنید. این نه تنها به شما کمک می‌کند تا به برنامه پس انداز شخصی خود پایبند باشید، بلکه کمک می‌کند تا مشکلات را به سرعت شناسایی و برطرف کنید. درک چگونگی صرفه جویی در هزینه حتی ممکن است برای شما الهام بخش نیز باشند تا راه‌های بیشتری برای ذخیره پول و دستیابی سریع‌تر به اهداف خود پیدا کنید.

کلام آخر

یک روش هوشمند برای مدیریت و ذخیره پول خود، پیروی از بودجه است. ما در مورد بودجه به عنوان یک برنامه مدیریت هزینه فکر می‌کنیم، زیرا پس انداز پول به این معنی نیست که شما باید کل هزینه‌ها را کنار بگذارید. این فقط به این معنی است که شما باید برخی از اهداف مالی را بر دیگران مقدم داشته باشید.

همانطور که برای رسیدن به هدف نهایی مالی خود تلاش می‌کنید، اطمینان حاصل کنید که وجوه خود را در یک حساب پس انداز با بازده بالا قرار می‌دهید تا پول خود را به حداکثر برسانید. برخی از بهترین حساب‌های آنلاین نرخ بهره ای را پرداخت می‌کنند که بسیار بالاتر از بانک‌های بزرگ هستند.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید